Suurperheen kasvattajat

Voi Reppis!! Mulla itku tuli ku luin sun rakenneultrasta tuolta toisesta pinosta! Anteeksi ku oon tolleen tausvakoillu mutta oon halunnu tietää miten teillä menee ku niin kovasti mielessäni ootte olleet ja mielestäni ihania uutisia te saitte! :heart: Niin ja onnea tyttölupauksesta! Varmasti oikein iso paino hartioilta tippui tässä vaiheessa :hug:

Kiitos Lynette! Ymmärsit just mitä yritin tarkoittaa! Siis sukupuolella ei oo yhtään mitään merkitystä mutta ne tyttöjen vaatteet on niiiiiin ihania! Oisin vaan halunu pukea niitä vielä kerran omalle pikkuiselleni...ei niitä taida kehtaa pojalle laittaa..eihän? :LOL: Pitää vaan toivoa että joskus tosiaan saisin tyttön lapsenlapsekseni että hälle voi sitte noita antaa ku meillä tosiaa on jokaikinen mekko minkä aikoinani tuolle neitille löysin tai kaupassa törmäsi...ne ku piti saada ihan ne kaikki! Joten voitte kuvitella montako niitä on...
Pelkotilat on kyllä kans niin mua! huh huh...neuroottiseksiki tässä piti ruveta...

Pakkauksesta: Lynette et jääny mistään paitsi! Sain paketin maanantaina ja voin kyllä sanoa että olen pettynyt! Sain vanhan paketin, ei siinä mitään, mutta vaatteiden laatu on kyllä mielestäni jo aika ala-arvoista! Haalari ja makuupussi oli ihania mutta ne potkarit ja bodyt on kyllä aika huonoja siis kankailtaan! Tosi ohutta kangasta ja semmosta jonka tietää venähtävän pienessäkin käytössä ja jotku mallit oli jo valmiiksi sen näkösiä ku oisivat pesussa venähtäneet...On siis paljon laatu huonontunut näiden 18 vuoden aikana minkä pakkauksen olen saanut :( Niin ja on kyllä niin poikamainen ku olla ja voi..
Pitäs varmaan ihan palautetta Kelalle laittaa ku niin harmitti niitten puolesta jotka eka kerran sen saa ja paljolti joutuvat sen kanssa elämään (ei siis paljon ennestään vauvan vaatteita).
Ei voi ees verrata esim H&M:N laatuun eikä ees samana päivänä kattoa Me&I:n vaatteita, jonka paketti tuli ti...aihh että oli ihania!

Mun rannekanavaoireyhtymä on pahentu tällä vkolla ihan hirveästi! 5sekunnin väärästä asennosta kädet puutuu ja kipu on jo hirveä...imurointi ei onnistu, tietsikalla kirjoittaminen on kyllä jo mahotonta (tätäki kirjoittanu jo moneen kertaan), ruuan tekeminen aika hankalaa, puhelin ei pysy korvalla...toivottavasti ei jatkuis näin pahana synnytyksen jälkeen...

ääh pakko lopettaa ja jatkaa muullon..

crocus ja pikkumies 34+3
 
Crocus sulla ei enää hirveästi ole jäljellä. Tsemppiä loppumetreille! Toivottavasti rannekanavanoireyhtymä helpottuu syntymän jälkeen. Mulla ongelmat alkoivat vasta synnytyksestä. Kaikki nivelet oli tosi kipeitä ja kävin lääkärilläkin näytillä, kun oli vaikea pitää mistään kiinni. Lääkäri sanoi silloin ongelman johtuvan hormoonien putoamisesta synnytyksen jälkeen ja tilanteen korjaantuvan kk-kierron alettua ja niin onneksi kävikin. Kerrankin olin tyytyväinen siihen, että heti jälkivuodon jälkeen alkoi kuukautiset eli 4 vk synnytyksestä.

Äippäpaketin vaatteiden laatu oli musta jo -99 surkea. Osa vaatteista oli liki läpinäkyvää kangasta ja kaikki vaatteet nukkaantuivat ensimmäisessä pesussa, siis jo ennen vauvan syntymää. Makuupussi ja haalari olivat ok vaikka kovin poikamaiset. Pakettia en sen jälkeen ole ottanut ja siitä ollut tyytyväinen. Vaikka 140€ on pieni summa saa sillä alesta / ulkomailta matkalaukullisen vauvanvaatteita, joita ei jokaisella ole.

Oma vointi ollut taas vaihteeksi parempi ja olen jaksanut liikkuakkin ja puuhailla. Suppareita tulee välillä etenkin, jos erehtyy nostelemaan. Silloin joutuu antamaan periksi ja ottamaan rauhallisesti. Kiva kuitenkin päästä taas liikkumaan vuodenlevon jälkeen ja puuhastelemaan ihan arkisia asioita. Rakenneultra on 1,5 vk päästä, sitä odotellessa.

Maarit ja Hattivatti 18+4
 
Voi kunka ihanaa, jos Reppikselle oli tullut parempia uutisia!! :heart:

Crocus täällä myös pieniä mekkoja kaapit pullollaan. :wave: :D
Ja hei eikös se aika todennäköistä ole, että kyllä lapsenlapseksikin tyttö tulee. Kun yhtä todennäköistä on se, että lapsenlapsia mahdollisesti tulee aika paljon. :) Yksi päivä miehen kanssa mietittiin, että jos meilläkin on ainakin se viisi lasta ja jos jokainen tekisi edes sen kaksi lasta keskimäärin, niin siinähän olisi lastenlapsiakin jo kymmenen. :) Eikös teillä esikoinen ollut jo aika iso, joten ei välttämättä mene edes ihan hirmu pitkää aikaa, kun teille voisi jo uusi sukupolvi näitä pikkuisia tulla. :heart: Meillä kaikki on vielä niin pieniä, että täällä siihen menee vielä aikaa.

Nyt täytyy myöntää, että en oikein tiedä mitään tuosta rannekanavaoireyhtymästä... :ashamed: tuleeko se jotenkin raskauden seurauksena vai pahentaako raskaus sitä? Kuulostaa kyllä tosi kurjalle ja rajoittaa varmaan tosi paljon normaalia toimia ja inhottavaa se on mitään yrittää tehdä pelkästään kivun kanssa. :( Meneekö siinä pahimmillaan niin, ettei pysty pitään kiinnikään mistään?

Maarit hieno homma, että pääsit vuodelevosta. :) Toivottavasti supistuksetkin pysyy aisoissa, kun muistat levätä riittävästi. :) Vaikka onhan se välillä hyvinkin haastavaa ison perheen kanssa. Onnea myös tulevaan rakenneultraan.

Kyllä mä taidan sen äippäpaketin jättää taas väliin. Olishan se ollut mukava taas vaihteeksi hakea, mutta myönnän turhamaisuuteni ja tiedän, että esim.venekuvioiset vaatteet meillä tytöllä jäisi käyttämättä. :ashamed: Tiedän, että ihan tyhmää, koska eihän se vauva siitä välitä, mitä kuvioita hänen vaatteissaan on. Eihän tuo rahana kovin iso ole, mutta eipä pakolla mitään ole edes hommattava. Vielä en ole tehnyt kyllä mitään valmisteluja/hankintoja vauvaa varten.

Niin ja tänään 24+0 POKS POKS!! Ja taas tämä kauhukuvia maalaileva alitajuntani ajattelee, että nyt ruvetaan päivä päivältä meneen jo sellasia viikkoja kohden, että vauvalla on mahdollisuudet selviytyä, vaikka syntyisikin... Toivottavasti kuitenkin viihtyisi masussa vielä pitkään. :)

Lynette ja viides muru 24+0
 
Kiitokset siskot muistamisesta! Juu siis 12pv oli rakenneultra. Parit markkerit downiin löytyy edelleen, mutta siis ne on markkereita ei suoranaisia kehityshäiriöjuttuja. Sydän on terve!! Ja siis se mikä mut meinas tiputtaa siitä tutkimuspöydältä oli että mitä aivoista viimeksi puuttui kokonaan on kasvanut osittain takaisin. Aivoissa oli tämän kohdan vieressä myös nestepussi. Tilanteesta lääkäri sanoi että voi siis jatkaa kasvua ja tilanne normalisoituu tuolta osin. Epäili kuitenkin edelleen kromosomihäiriötä vaikka lapsen ulkonaiset merkit normaalit. Raajoissa ei ole nähtävissä mitään vammaan viittaavaa. Dandy-Walker dg lähti romukoppaan! 4vkon päästä uusi ultra ja katotaan kuin käy. Terveen papereita ei lapsi saanut ja tuskin tämän raskauden aikana tuleekaan saamaan, mutta tilanne on siis parempi! Kyllä mä pidän tätä Jumalan ihmeenä! Että aivojen puuttuva osaa rupeaa kasvamaan takaisin 3vkossa :) Mutta edelleen mennään päivä kerrallaan.

Reppis ja hurjat rv 20+2.
 
Reppis Hienoja uutisia tilanteen huomioon ottaen :) Sikiöllä ja vielä pienillä vauvoillakin tiedetään aivojen korjanneen mm. aivohalvauksia ihan normaaliksi, joten toivotaan parasta!!

Missä päin Suomea asustelette? Me asutaan Helsingissä ja kaipailisin lisää mammakavereita vaikka kirjoittelemisen merkeissä, mutta myös live ystäväksi.

Maarit ja Hattivatti 18+5
 
Moikkelis täältäkin suunnalta pitkästä aikaa!! :)

Täällä arki menee aika haipakkaa kun nyt tolla miehellä on päivät vähän pidentyneet joten olen aamusta iltaan melkeinpä lasten kanssa :)

Operaatio sujui ongelmitta jossa elokuussa kävin,mutta siltikin vaivaa silloin tällöin vauvakuume :D

Ollaan tyttöjen kanssa käyty kans yhen elokuvan kuvauksissa ja tulevana maanantaina mennään kaikkien muksujen kanssa funparkin tv-mainos kuvaukseen :)

Lopuksi vielä teille kaikille ihanaa masunkasvattelu aikaa <3 käyn silloin tällöin lueskelemassa ja kirjottelemassa meidänkin kuulumisia :)

Tähän loppuun on aivan pakko jakaa millaset ihanuudet oon meitin pojulle löytäny <3



 
Reppis noihan ovat oikein mahtavia uutisia teille ja pikkuiselle!! :heart: Toivon myös sydämestäni, että myös seuraava ultra toisi yhtä hyviä uutisia, eikä takapakkia! Voimia teille edelleen kovasti. :hug:

Taaperotx5 mukava kuulla teidänkin kuulumisia. :) Hyvä, että operaatio sujui hyvin. Ja onhan se niin lopullinen, että varmasti sitä silti silloin tällöin vaivaa vauvakuume. Hyvin ymmärrettävää. Ihania kuvia taas! :heart:

Mulla oli eilen neuvola ja kelan papruja sieltä sain mukaani. Äippäloma alkaisi sitten marraskuun loppupuolella, enää siihen siis pari kuukautta. :O Mutta kun kotona jo nyt olen, niin ihan niinkuin se nyt hirveästi mitään tässä arjessa muuttaisi. :D Kaikki oli neuvolassa ihan ok. Painonnoususta terkkari vähän kyseli, että muistanko syödä. Viikkoja nyt 24+4 ja paino noussut alusta 2kg. Eli siis on kuitenkin noussut, mutta ilmeisesti mun lähtöpainolla olisi saanut nousta enemmänkin, kun mun viikottainen painonnousu on ollut alle tai vähän yli 100g/viikko neuvolakäynneillä. Ja kyllä mä syön, lapsille kuitenkin teen säännöllisesti päivänmittaa ruokaa ja aina itsekin syön, mutta myönnän, että oon kyllä stressannut kaikkia asioita niin paljon, että kai sekin vaikuttaa. Terkalle kun sanoin, niin se kyllä rauhoitteli, että tuskin tämä stressaaminen nyt kuitenkaan vielä vauvalle on pahaksi ollut. Sf-mitta oli nyt kuitenkin 22cm, eli ihan siinä keskikäyrän tuntumassa menee, hieman ehkä jopa ylikin, että kyllä siinä on kuitenkin ihan normaali kasvu.

Puhuin neuvolassa tästä mun alakuloisuudestanikin. Myönnän, että oli iso asia ottaa se puheeksi, jotenkin olisi vaan helpompi sivuuttaa koko aihe. Terkka onneksi ymmärsi hyvin, mitä kerroin, eikä tullut sellaista oloa, että olisi tuomitsemassa ja nyt olen huono äiti. Itse oon miettinyt, että kun koko alkuraskaus meni puoleenväliin asti voiden kurjasti, niin nyt vaikka fyysinen olo on jo hyvä niin mieli on vähän edelleen jäänyt siihen tilaan, että kaikki tuntuu vähän raskaalata. Mutta helpottavaa oli jo, kun sai näitä asioita pohdiskella ääneen, ilman, että tuli sellaista tunnetta, et mitäs oon mennyt tekemään näin monta lasta, jos en sitten koko ajan ihan täysillä jaksakaan. Terkka myös lohdutteli, että vaikka nyt olisinkin väsynyt ja apeissa fiiliksissä, se ei silti tarkoita sitä että sitten mulle tulee vielä synnytyksenjälkeinen masennuskin (mitä oon pelännyt). Se on ihan eri juttu sitten se. Niin mäkin kyllä haluan uskoa. Ja niin kovasti odotan vauvan syntymää jo nyt, vaikka siihen on vielä niin pitkä matka.

Tulipas nyt ihan hirveä avautuminen. :ashamed: On vaan jotenkin niin kova tarve saada purettua näitä asioita johonkin ja tää tuntuu nyt helpolta paikalta, kun täällä on muitakin samassa tilanteessa olevia. :) Mulla ei ystävä piirissä tällä hetkellä oo muita odottajia, niin tuntuu, että kun itselle tämä raskaus on nyt niin tärkeä osa elämää niin siitä tulee puhuttua ihan liikaa. Ja ihan ymmärrettävää, että niillä, joille se ei ole ajankohtaista, ei jaksa tätä raskaushöpinää määräänsä enempää.

Mites muuten, millanen tukiverkko teillä on ympärillä? Kun musta tuntuu, että apua ei hirveästi meillä ole saatavilla. Mua se välillä rassaa, kun väsyneenä erityisesti tuntuu, että olisi niin hienoa, kun olisi joku jolta voisi pyytää edes pieneksi hetkeksi avuksi.

Tässä nyt siis valitusta kerrakseen! :D Ja oikeesti mikään asia ei edes ole niin huonosti. :D Näissä tunnelmissa nyt, parin tunnin päästä voikin olla jo paljon parempi fiilis...(miten niin hormonit heittelee... :LOL: )

Lynette ja viides muru 24+4
 
Rakenneultra takana ja neidillä kaikki hyvin. Oli todella, todella tarkka erikoislääkäri ja syynäsi kaikki rutiinijutut ja vielä kaikkea muutakin. Tunnin kesti ultra ja kaiken kaikkiaan 1h 10min meni aikaa. Nyt voinee olla hyvillä mielin taas vähän aikaa vaikka istukka on kohdunsuun edessä ja sitä seuraillaan rv 31 taas seuraavan kerran. Ei se sieltä tule kuulemma nousemaan, kun kasvaa sekä etu- että takaseinässä, mutta eipä se itsellään haittaa, kun sektio kuitenkin edessä (3 jo takana).

Maarit ja Hattivatti, huimat 367gr ja puoliväli ohitettuna 20+1
 
Hei kaikille! =)
Onkohan tämä nyt oikea paikka kun olen ollut vauvakuumepuolella pinossa "suurperhe kuumeilijat kesäkuussa" ja sieltä haluaisin nyt siirtyä tänne kun tein toissapäivänä positiivisen raskaustestin:heart:=):heart:=)
Oon vieläkin ihan sekaisin tuosta ihanasta uutisesta ja välillä kaikki tuntuu ihan epätodelliselle,mutta sitten käyn kurkkaan positiivistä testiä ja taas uskon vähän aikaa:LOL: Siksikin tuntuu todella epätodeliselle kun me kärsittiin ennen esikoista lapsettomuudesta kolmisen vuotta ja sen jälkeen on nämä muut neljä raskautta saaneet alkunsa heti tai lähes heti.Nyt lähti ekasta kierrosta,samoin tämän hetken kuopuksemme raskaus ja sitä edellinen yllätysvauva sai alkunsa YHDESTÄ keskeytetystä kerrasta jonka kierron jälkeen kyllä aijottiin alkaa vauvaa yrittämään joten oli oikein odotettu yllätys:heart: Toista lasta yritettiin kahen tai kolmen kierron ajan joten nopeaa olen raskautunut tuon rankan lapsettomuusajan jälkeen.
Mulla on tuntunut näistä kahesta edellisestäkin aika pitkälle raskautta epätodelliselta varmaan nopean raskautumisen vuoksi.

Esittäydympä vähän: Olen 32v ja mies 35v
lapset tyttö 2003,tyttö 2006,poika 2008 ja poika 2010 ja nyt tämä tuleva vauva olisi sitten 2013 Laskettu ois kaksplussan laskurin mukaan 5.6.2013 joten kesävauva me taidetaan saada niinkuin toivoinkin:heart: Meillä on aijemmat lapset syntyneet noin kahden vuoden välein mutta nyt tulisi pisin ikäero tämän hetken kuopuksen ja tulevan vauvan välille.Noin 2v9kk

Minäpä lueskelen juttujanne myöhemmin lisää ja kirjoittelen itsekkin.Nyt täytyy mennä 4vuotiaalle lukemaan kun oottanut jo aika pitkään=)

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Perjantaita!

Jos sitä sais pikkusen tännekin kirjoitettua. Jotenkin tuntuu että ku käy lokakuisten pinoon kirjottamassa niin energia loppuu siihen..teenpäs nyt toisin päin että käynki täällä ensin :D

Oikein lämpimästi tervetuloa Rakkaudesta äiti! Kyllä vaan ihan oikean pinon löysit! Niin ja hurjan paljon onnea plussasta! :heart: Oon aina välillä käynyt kuumepuolella kurkkaamassa teidän juttujanne, sieltä itsekin pomppasin tänne aikoinaan...Kivasti siellä nyt plussia alkoi tulemaan...tuoppas porukka tänne mukanasi niin saadaan paljon juttua aikaseksi...Meitä ku ei nyt oo vielä montaa ollukkaan niin aika äkkiä hiljaista tulee...josta saa itteäki kepillä tökkiä :stick: ku niin laiska oon ollu...

Mitä Reppikselle kuuluu? Olis ihana lukea teidän kuulumisia...ikävä..:wave:

Joko NeliApina on vauvan saanut? Tais olla LA ihan tässä näinä päivinä...Tsempit synnytykseen ja ootteluun, jos vielä oot mahakkaana...

Onnittelut Maaritille ihanista rak.uä uutisista ja onnea tietty myös tyttölupauksesta! :heart: Aika perusteellinen ultra teillä kyllä ollut, hieno juttu! Kurjaa tuo istukka juttu toivotaan ettei se sieltä ala vuotelemaan missään vaiheessa, muutenhan siitä ei sulle taida muutosta olla jos sektioon oisit joka tapauksessa menossa.
Niin joo, me asustella P-Pohjanmaalla yhessä pikkukaupungissa...

Lynetelle poksumisonnittelut! :flower: Hienot viikot saavutettu!

Taaperotx5: Hienoa että operaatio sujui hyvin! Itekki sitä vielä mietin mutta oon tällä hetkellä kallistumassa tuohon hormoonikierukkaan...jos se ei toimi mulla niin sitte piuhat kiinni. Ei mullakaan tää kroppa enää kestä yhtäkään raskautta, se on nyt selvät juttu.
Ihanaa että sää jaksat noin paljon lasten kanssa tehä tuommoisia erilaisia juttuja! Meillä arki ja lasten harrastukset imee mehut niin tyhjiin ettei musta ois tuommoseen eli hattua nostan!

( . ) olo on kuin valtameri valaalla! Viikot vähenee ja vaivat kasvaa, niinhän se menee...
Ke kävin OAS:ssa lähinnä oli tarkotus synnytysjuttuja miettiä sekä tehä se viimenen lekuritarkastus, mutta se meniki enempi siihen että mun sokeriarvot ei oo enää kunnossa. Ne on just viimesen nlakäynnin ja tän käynnin välissä menneet sekasin siis nuo aamunpaastoarvot. Ja se nyt sitte valitettavasti näkyi myös vauvassa... :'( Toinen ois kooltaan noin viikkoa jälessä muuten paitsi vatsaltaan...eli toisen masu oli jo niin iso että vastas vkoja 38+5 eli yli kolme vkoa muuhun kroppaan nähden. Nyt viikon kokeilen kahta iltapalaa -diettiä ja jos ei auta niin aletaan pisteleen insuliinia. Kontrolli puhelimitse ens ke jos arvot ok, niin käynti polilla 10.10. jollon mietitään sitte noita synnytysjuttujaki...(haaveilen kyllä että oisin synnyttäny siinä vaiheessa jo (toiveajattelua) ku rv on sitte 38+2) muuten käynti jo ens viikolla..

Pitää tällä kertaa lopetella, on niin paha rannekanavatukos että ei meinaa tästä tulla mitään vaikka tuetki on jo käytössä...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Crocus ja ei enää niin pieni mies 36+4
 
Viimeksi muokattu:
Eipäs tässä kummempia, pinoa vaan nostelen, jos vaikka tuolta kuumepuolelta nuo plussanneet osaisivat tännekin tulla

Ite alkaa olemaan jo valmista kauraa tuonne synnärille...ahistaa jo tää valasolo...

Crocus ja pienimies poksuu 37+0!
 
Meillä on sairastettu viikonlopusta asti mahatautia... :stick: Ja varmasti kaikki, joilla on monta pientä, voi kuvitella kuinka IHANAA tämä on!!!! Jospa edes tämän viikon aikana olis käynyt kaikki läpi, omaa vuoroani odotellen... :x

Palailen taas asiaan, kunhan tästä selvitään.

Lynette, oksentelevat lapset ja viides muru 26+4
 
lynette paranemiset teidän perheelle!! oksennustauti on kyllä ihan kamala ja kestää tosiaan kauan kun lapsia on monta:hug: viimeksi kun meillä oli oksutautia niin jompi kumpi aikusista kiidätti pieniä vessaan ja toinen siivos matkalle lennelleet oksut:p paitsi sillon ku mies oli töissä kaikki jäi mun siivottavaksi.onneksi isommat osaa jo mennä vessaan oksentaan tai vieressä olevaan sankkoon mutta pienet ei.

Onko täällä muita kuin minä ja petronella joilla on raskaus vielä aika alussa? monella kuulosti laskettu aikakin jo lähestyvän.jännää!!

itellä vielä jännittää muut asiat kuin synnytys ja vauvan näkeminen.lähinnä se,pysyykö pieni kyydissä:heart: toivon sitä kovasti ja aika luottavaisin mielin oon,muuta jotenkin on siitä lapsettomuusajasta,keskenmenosta ja kohdunulkoisesta jäänyt menettämisen pelko ja aina välillä keskenmeno tulee mieleen:ashamed:
onneksi nuo neljä hyvin mennyttä raskautta tuo uskoa että tämäkin voi mennä hyvin.Esikoisen raskaus lapsettomuusajan jälkeen oli täynnä pelkoa.pelkäsin varsinkin alkuajan koko ajan menettäväni vauvan ja olin tosi stressaantunut ja itkuinen.nyt minun esikoiseni on jo reipas 8vuotias:heart:

mitähän vielä...no oon onnellinen onnellinen onnellinen:heart:
pilvissä leijailu jatkuu:LOL: on niin salainen olokin kun kukaan muu ei vielä tiedä kuin mieheni,minä,neuvolantäti te:D

ainiin ja eka neuvola aikakin on varattuna kuukauden päähän:heart: ultrataan jo sillon niin pitäs nähä pikkuinen:heart: möykyllehhän se varmasti vielä näyttää mutta kunhan näkee sykkeen niin muuttuu tää odotus todellisemmaksi.

kuinka moni teistä tietää tulevan vauvan sukupuolen? kumpi on tulossa jos tiedät?:wave: me aijotaan kysyä sukupuoli ja ollaan kysytty aijemmistakin lapsista.tällä hetkellä minä veikkaan ehkä enempi tyttöä(vaikka raskaus tähän saakka on muistuttanutkin enempi poikien odotusaikoja) ja mies veikkaa poikaa.eli jompi kumpi on oikeassa:D

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi:heart: rv 5
 
Suuren suuret onnittelut plussasta rakkaudesta äiti :heart: Ja tervetuloa tänne juttelemaan. :)
Mä tykkään kans ihan hirveesti siitä tunteesta, kun on plussannut, mutta muut ei sitä vielä tiedä. On sellainen oma pikku salaisuus. :heart: Toivottavasti kaikki menee teillä hyvin ja onkin tosi kiva juttu, että pääset heti ekalla neuvolakäynnillä kurkkaamaan pikkuista.

Niin ja meille on tulossa tyttö. Mä olen kans tykännyt tietää tulokkaan sukupuolen etukäteen, jotenkin se pikkuinen konkretisoituu siitä entisestään,kun tietää kumpaa odottaa. :)

NeliApinalla varmaankin voisi olla jo nyytti sylissä. :heart: Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin. :)

Maarit onnea hyvistä rakenneultrakuulumisista. :flower: Ja toivotaan tosiaan, ettei se istukka sieltä kovin rupea vuotelemaan. Mutta muutenhan tuo ei siis sun synnytyssuunnitelmiasi muuttanut.

Crocus mua rupee jo niin jännittään sun puolestasi. ;) Sulla alkaa viikot olla jo niin vähissä ja tiedä vaikka viikon päästä sun seuraavalla polikäynnillä jo pistettäis asioihin vauhtia. ;) Mutta kurjaa noi sun rannejutut ja se sokereiden kanssa taistelu. :( Toivottavasti ne nyt pysyisi kurissa, ettei viimeisiä viikkoja nyt vielä tarvitsisi pistellä. Tehtiinkö teidän poitsusta muuten painoarviota? Jos tehtiin niin miltä se vaikutti? Ja miten teidän edelliset lapset, ovatko he olleet isoja ja millä viikolla syntyneet? Yksihän teillä oli syntynyt jo tosi aikaisin, mutta siis sitten muut. Mulle iski joku kyselyikä, kauhee määrä kysymyksiä... :D

Täällä ei paljon mitään uutta... Mutta kun tota pyykkiä on tullut nyt jostain syystä pestyä ihan hirvittävät määrät, niin pyöräytinpä siinä sitten vielä koneellisen minikokoisia vaaleanpunaisia vaatteita. :heart: (no, ei ne nyt sentäs kaikki ollut vaaleanpunaisia :D ) Vähän oon ajoissa liikkeellä, mutta kokemuksesta tiedän että parempi mulle näin, koska sitten kun viikkoja rupeaa olemaan noinkin paljon kuin Crocuksella niin mä en enää jaksa sitä hommaa tehdä. Ja nyt osuu tuo joulukin vielä tuohon loppuraskauteen, niin jouluna ajattelin ottaa vaan niin rennosti ku mahdollista. Muutenkin saa jännittää kumman vuoden typy meille tulee. (La siis 4.1.13) Minä kyllä ihan mielelläni joulun pyhät, välipäivät ja uuden vuoden viettäisin perheen kanssa, että ei niin väliksikään vaikka yliajalle mentäis. Just joo, katotaan mitä mieltä oon sitte laskettuna aikana... :LOL:

Lynette ja viides muru 26+5
 
Rakkaudesta äiti: juu tiedän tunteen! Testiä on ihan pakko käydä kurkkimassa moooonta kertaa ja sen ku näkee siis sen toisen viivan niin hymy yltää korviin saakka :D Ite tahtois sen kaikille huutaa mutta tuo mun ukkokulta on sellanen tiedon pihtaaja että se haluaa salata sen niin pitkään ku mahollista..
Mulla on kans niin monenlaista raskautta takana että usko siitä että meille tulee vauva on periaatteessa totta vasta siinä vaiheessa ku vauvan saa rinnalle. Esikkohan meillä tuli touhutipoista alulle ja kaikki meni alusta saakka hyvin. Tokan kans tul toksemia rv30 ja poitsu synty rv32. Kolmatta ooteltiin sitte 3,5v ennen plussaa, mutta sen jälkeen kaikki meni ok. Nelosen annettiin heti tulla kolmosen jälkeen mutta niin vaan ikäeroksi tuli 3v3kk. Nelosen luulin menettäneeni ku hirveä vuoto alko rv9 ja sitä kesti yli puoli välin raskautta. Kohdussa oli vuotava hematooma, joten se raskaus meni jännäillessä loppuun asti ku se hematooma ei vuotanu kokonaan pois. Vitosen kans vuotoa tuli rv6-7 ja olin jo ihan varma että tääki kesken menee...Tokan ja nelosen välillä ku mulla on tullu 4 km:a eli tää on mun 9.raskaus ja noitten keskenmenojen takia meillä noita ikäeroja on melkosesti kaikkien välillä, nyt on kaikkein lyhin tulossa 1v11kk, muuten ne on 4,5v, 8v, 3v3kk.

Meille on tosiaan tulossa 4. poika.

Lynette: eihän siinä mitään ku ajoissa saa vaatteet pestyä! Mää en saanu vaan aikaseksi tehä sitä, en vaan jaksanu! Nyt on onneksi kaikki valmiina sisarusrattaita lukuunottamatta. Ja jos sulla vielä tuo joulu tulee noin viimesilleen niin hyvähän se on että hommat on tehty jo ennen sitä :)
Toivottavasti oksutauti on teillä jo selätetty! Se on kyllä kurja pöpö!
Lekuri teki joo viikko sitten kokoarvion ja sillon poitsun paino oli 3280g. Maha oli suuuuuri ja sen mitan mukaan oli rv38+5 mutta muut mitat meni rv35 rajoilla...eli muuten keskikokoinen ois mutta tuo maha on kasvanu noitten huonojen sokruarvojen takia liikaa...hävettää...

Sokerit on pysyny kolmena aamuna alle viitearvojen ja sen vuoksi sain hiukan lisäaikaa insujen kanssa, jee! Mutta nyt on niin että ykskään arvo ei enää saa mennä edes rajalle.
Mutta kädet on vaan kipiämmät ku ennen, en ymmärrä miten tuon kivun kans jaksan...Onneksi tuo kaks vkoa kestäny järkky flunssa alko nyt näyttää laantumisen merkkejä...

Pitänee mennä..neiti 1v10kk jätti päikkärit tänään väliin ja mää en enää jaksa tuota itkua ku joka asia tuntuu olevan sillä niiin vaikeaa..

Crocus ja Pikkumies 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Lyhyesti vain tällä kertaa: Ke on kontrolliultra niin päivittelen sitten kuulumisia kunnolla ja kommentoin muitakin kuin omaa napaa.... Elämä ollut tässä ylä ja alamäkeä. Että ei tylsäksi pääse käymään ;) Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Reppis rv 23+5
 
Taas vaan pinoa nostamassa ja kaippa poksumassaki...eli huiiii meillä tulee tänään täyteen 38+0!! Niin se la vaan lähestyy uhkaavasti. Ke ois kontrolli OAS:ssa jossa ilm päätetään mm. käynnistämisestä, jännittää.
Diabeteshoitaja oli ihan tyytyväinen mun arvoihin ku ne pari ekan arvon jälkeen ovat pysyneet alle 5,5 ja ovat pysyneet edelleenkin! Eli ei oo tarttenu ruveta pistelemään insua!! JEE!
Kaikkein pahin vaiva mulla on nuo kädet! Kipu on ihan kestämätöntä ja yöt menee sen vuoksi valvoessa ku tähän ei särkylääkkeet auta YHTÄÄÄN! Itkiessä yöt menneet...

Missäs ne kaikki luuraa??
Kippas kappas oltiinkin Reppksen kanssa linjoilla yhtäaikaa! :) Mää piän teille kovasti peukkuja ke!!

Crocus ja pikkumies 38+0
 
Viimeksi muokattu:
Minä olen täällä jo ihan elävien kirjoissa :wave: :D
Kurja tauti kyllä oli ja itselläkin otti vähän koville. :( Mun vauvamasukin katosi melkein olemattomiin... Laitoin miehen ottaan oikein kuvankin todistusaineistoksi, että voi sitten myöhemmin katsoa, et ei ihan heti siitä mahasta uskoisi, et viides tulossa ja viikkojakin lähemmäs kolmekymmentä. :O

Reppis toivon myös sydämeni pohjasta, että saisitte huomenna parhaita mahdollisia uutisia. :heart: ja täällä myös huomenna peukut pystyssä teille. :) Tuu kertomaan sitten kuulumisia. Ja hei, teillä on ollut elämässänne nyt niin isoja kysymyksiä sekä ylä- ja alamäkiä, että on enemmän kuin ymmärrettävää, että ei ole kaikkea jaksanut ja pystynyt huomaamaan. :)

Crocus tuu sitten säkin kertomaan, mitä polilla tapahtui. :) Mä oon ihan jännittyneenä täällä, että josko teillä vaikka laitettaisiin synnytystä jo vähän alulle. :) Pian teillä on pikkuinen poika sylissä, tässähän tulee itsellekin ihan vauvakuume! :heart: :D Mutta kiva kuulla, että sokrut on pysynyt aisoissa. Mut sitten se rannejuttu ei oo kyllä yhtään kiva. :( Kuulostaa kyllä niin kamalalle! Voi, kun se vaiva jäisi sulla samantien sitten sinne synnärille.

Oma olo on jotenkin tukala ja huono. :( Makuulla ollessa on ihan suht hyvä, mutta pystyssä ollessa tuntuu, että happi ei riitä, vatsaa puristaa ja painaa ja selässäkin on joku ihme pistos. En keksi mitään tiettyä syytä mistä tää olo johtuis. Mietinkin, että voiko tää olla vielä jäänteitä mahataudista, vai painaakohan vauva nyt jotenkin niin vai mikä on..? Mulla on aika mun omalle gynelle torstaina, niin täytyy sielläkin vähän kysellä, vaikka mahtaako tähän mitään yhtä syytä edes olla... :confused: No, toivon vaan että tää olis jotain ohimenevää. Muuten voi olla aika pitkät viikot vielä edessä...

Mutta mä huomenna odottelen teidän kuulumisianne ja päivittelen omiani sitten viimeistään torstaina. :)

Lynette ja viides muru 27+4
 
Lapset sain äsken sänkyihinsä ja täällä sitä taas ollaan:) Ei oikeen keksi muutakaan tekemistä,eikä kyllä ees jaksa tehä yhtään mitään lastenhoidon lisäksi kun on niin hirvee väsymys tullut päälle.Ja täällä kun voi purkaa tuntojaan.Muille ei vielä voikaan kun ei haluta vielä kertoa kellekkään kun raskaus niin alussa.Vieläkään tätä ei pysty uskomaan todeksi.Tärppäs heti ja se tuntuu todella oudolle ja muutenkin tuntuu ihan käsittämättömälle että saammeko tosiaan sen kesävauvan mistä haaveilimme=) Olo on hirmusen onnellinen ja vauva asiat pyörii lähes joka hetki mielessä,mutta välillä epäilyttää onko mahassa ketään..se kyllä kuuluu tähän alkuraskauteen se epäily;) Tänään ja eilen on kuitenkin ollut niin huono olo ja väsymys pistää mut kulkeen ihan puoli teholla joten niiden oireiden vuoksi tää kaikki alkaa tuntua todemmalta.Jospa tästä silti jossain vaiheessa vähän piristyiskin kun raskaus menee pidemmälle.Tätä menoa pääsee kuntokin huononeen ku väsähän kesken kävelylenkin ja koti pääsee räjähtään kauheeseen kuntoon.Nytkin sotkua mutta ei vaan jaksa siivota.

Kova väsykin on iltasin mutta tänään aijon väkisillä valvoa sen uuden sarjan ajan(erilaiset äidit)jota oon oottanut monta viikkoa alkavaksi=)

Reppasenkeli :hug:Voimia teille ja toivon että saatte huomisesta ultrasta hyviä uutisia:heart: Viimeksihän ultrasta olikin tullut parempia uutisia:heart: ihmeitä tapahtuu:heart: Niin ja ihanaa että vauvan sydän oli terve!!

Crocus76 Ompa sun raskaus jo pitkällä=) Siellä saa jo jännätä synnytystä,kun minä vasta jännitän pysyykö vauva mahassa tai onko siellä edes ketään.Pian tuo vaihe on silti minullakin edessä jos kaikki hyvin menee.Loppujen lopuksi jäljellä oleva kahdeksan kuukautta menee nopeaa.

Lynette Oisko ne kivut jotain jäänteitä siitä vattataudista.Toivotaan että mnee kuitenkin ohi.Voihan tollasen rajun taudin jälkeen olla aika pitkäänkin huonossa kunnossa.voimia:hug:

rakkaudesta äiti ja kesän lapsi :heart: rv.5+6
 
Lynette milläs viikoilla sulla muut syntyneet? Kieltämättä vuoden alku ois lapsellekkin kivempi syntymäaika kuin ihan vuoden loppu vaan minkäs sitä asialle voi :)

Rakkaudesta äiti onnittelut ja tervetuloa! Mä taas on ollut armoton testaaja ja testejä kulunut vaikka kuinka monta joka kerta. Esikoinen ihmetteli miten monta kertaa pitää oikein testata ja sanoin, että "monta" =D

Crocuksella käy päivät vähiin. Kade oon. Ois kiva olla jo itse loppusuoralle, jotenkin ei osaa ottaa rauhallisesti ja uskoa, että kaikki menee hyvin. Toisaalta ei myöskään haluaisi stressata turhasta.

Reppikselle tsemppiä ultraan, toivottavasti saat hyviä uutisia *bd*

Löysin erinomaisen tukivyön ja sain häpyliitoksen kivut kuriin. Oltiin viikko Nykissä shoppailemassa ja ilman tukivyötä en kyllä olisi kyennyt liikkumaan juurikaan. Nyt olen pari päivää ollut ilman vyötä ja olo ihan ok ilmankin vaikka eilen vähän taas oireili. Ihan kiva, jos välillä voi olla pari päivää ilman vyötäkin vaikka ei se pahaltakaan tuntunut. Tuli ostettua ihan valtavasti vauvanvaatteita, kun oli niin ihania pinkkejä juttuja. Muutkin lapset saivat kassikaupalla vaatteita ja kenkiä, osa tosin menee joulupukin konttiin. Mä olen ollut sitä mieltä, että pukki tuo myös ei niin toivoittuja vaatteita kaikille lahjaksi ja ovat oppineet pienestä pitäen arvostamaan myös vaatelahjojaan. On ollut kiva muistella pitkin vuotta mikä vaate on pukin tuoma ja yleensä on muodostuneet rakkaimmiksi vaatteiksi.

Neuvola ois tänään ja kelapaperit saan. Samalla kuopuksen 1v. neuvola. Neuvolatädistä en pidä erikoisemmin (uusi tuttavuus, jonka luona olen ollut kerran) ja jos tänään tuntuu samalta, niin vaihdan toiselle. Musta on tärkeää hoitosuhteen kannalta, että henkilökemiat synkkaa ja kun kerta on mahdollista valita joku toinen niin valitaan sitten.

Maarit ja Hattivatti 22+2
 
Reppiksen uutisia kurkkimassa...

Äippäpolilta palattu...laitan tähän saman ku tuonne lokakuisiin..
Kohdunsuulla KAIKKI ennallaan eli tilanne sama kuin rv29 ja rv36 eli pehmeä, ulkosuu sormelle auki ja kanavaa 3cm jäljellä (tosin viimes oli 2cm) eli tilanne epäkypsä ku vaan uudelleen synnyttäjällä vain voi olla...no ei ainakaan yläpäässä...Siis yhdenkään aikasemman lapsen kanssa ei alapään tilanne ole ollut näin epäkypsä näin myöhään ja isoin lapsi tulossa.
Viikon päästä uudelleen ja katotaan sitte voidaanko alkaa käynnistelemään ku lapsi tosiaan on ISO (arvio nyt jo 3,8kg)! Ja mielellään ei päästetä yliaikaseksi. Ja ilmeisesti ei ole ihan heti itekseenkään tulossa..

Käsistä kysyin kätilöltä ja lääkäriltä enkä MITÄÄN apua saanu (sisko asuu Norjassa ja siellä heti annetaan apua esim. akupunktiota ku vastaavaa vaivaa tulee). Lääkäri "lohdutteli" että kivut yleensä laantuu pari vkoa synnytyksestä...sanonko mitä..

Pahoittelen jää omanapaiseksi tää viesti ku potuttaa niin kamalasti... palaan astialle ku saan mielen vähän rauhoittumaan
 
No niin niitä odotettuja uutisia:
POKS rv 24 ja terveiset ultrakontrollista!
Tyttöhän tuo :) Painoarvio 650g ja kuulemma just vastaa viikkoja.
Aivojen tilanne tällä hetkellä TÄYSIN NORMAALI! Sydän terve, ei poikkeavia löydöksiä (down markkeri on edelleen, mutta ei siis mitään rakenteellistä löydöstä). Munuaiset norm, selkäranka norm, raajat norm, profiilissa ei poikkeavaa. Lapsivettä lääkäri sanoi olevan reilusti, mutta mittaustulos oli kuitenkin sallitun sisällä. Mahalaukku oli AAVISTUKSEN liian pieni joten sen lääkäri halusi kontrolloida. Seur ulta rv 30 vasta :) En jaksa olla tuosta enää huolissani kun kerran aivojen kehitys on nyt norm!! Sain just ja just itkuni pidettyä kurkussa tuon uutisen jälkeen. Olis tehnyt mieli kysyä siltä lääkäriltä että mitäs jos oisin tehnyt abortin sen aikasemman ultran perusteella????
Hiljaisen kiitollisuuden vallassa Reppis
 
Voi tajuton Reppis!!! :saint: Aivan ihania uutisia!! :heart: Mää täällä märsään teidän puolestanne ku noin ihania uutisia sain täältä lukea, tuli heti itellekin paaaaaljon parempi mieli! Niin ja tietty onnea tyttölupauksesta! :kiss:
Mää en ois kyllä pystynyt itkemättä olemaan! Oisin varmaan naigarat kunnolla vetässy siinä...:D
Tuo on just yks syy miksi mua ei sais koskaan aborttia tekemään! Mää en vois elää itteni kanssa jos abortin tekis ja sitten pikkuisessa ei oiskaan mitään "vikaa"...tosin itelläni on semmonen ajatus aina ollut etten varmaan sitä aborttia pystyis kuuna päivänä tekemään oli tilanne mikä hyvänsä, mutta tää on vaan mun ajatus ketään en ala tekemistään tuomitsemaan.

Lynette: ettei se pikkuneiti siellä kuitenki laittele sulla jo palleaa ja keuhkoja omiin uomiinsa. Mulla on ollu kans tuollaista ahistusta aina siihen saakka kunnes toinen on vasta tipahtanut. Se ei oo kivaa varsinkaan ku se kestää viikkoja! Jaksuja!!!
Onneksi selvisitte ehjin nahoin oksutaudista! Se on aivan hirveä tauti ja mahd.mukaan yritän sen aina kiertää kaukaa, tosin siinä vaiheessa ku sen huomaa niin yleensä tartunta on jo tapahtunu...Sitte mää pesen joka paikkaa hirveässä vimmassa että ne pöpöt pysyis aisoissa...

Maarit: Voi vitsit mää oon kyllä hiukka kade ku ootte päässeet nykiin asti shoppailemaan! :ashamed: Olitte varmaan vielä ihan kahestaan? Me tosissaan ei olla ukkokullan kanssa tehty MITÄÄN kahestaan sitte 10v hääpäiväyön ja siitä on jo oikeasti 8v! Ukkokullalla varsinkin asia alkaa ottamaan jo kupoliin vaikka hän kyllä on käyny vaikka missä esim. työmatkalla tai "töitten puolesta" yms. Mutta tosissaan kuulosti olleen oikein onnistunut reissu! :D
Mahtava juttu jos oot saanu tukivyöstä avun kipuihin!

Rakkaudesta äiti: Niinhän tää raskanaolo on aina yhtä jännittämistä, se äidin vaisto ja pelko alkaa heti pelittää..Mun on pitäny kolmen viimesen kans käydä alkuraskauden uä:ssä että on saanu varmuuden että pikkuinen on kyydissä ja sykkeenkin näkee...
ja juu täällä ei siis todellakaan tartte vielä jännitellä millon synnytys alkaa..menee kohta kaikki aikataulu suunnitelmat koko perheen osalta uusiksi...voih...
Esikkohan meillä seukkaa jo vakavasti, morsmaikku on tulossa pe-iltana tänne (asuu 500km päässä) syyslomaansa viettämään ja tietty kovasti oottaa että pikkuinen syntyis niin että näkis sen, sitte esikolla on syysloma seur.vkolla ja sehän ei sitte tuon tyttökaverinsa luokse pääse jos vauva ei ole syntyny ku tartten hänet täällä vaikka poika onki. Ukkokulta on lähössä ukkoporukan kanssa Puolaan golffaamaan vko43 loppuviikosta ku oltiin niiiiin varmoja että sinne voi sillon mennä...joten juups vähän tiukille taitaa mennä...
Meillä on ollu paha siivo aina sieltä plussasta alkaen! Mää oon ollu rätti koko ajan ja yrittäny tehä vaan ne pakolliset pyykkäämiset ja ruuan laitot vaikken ois aina jaksannukkaan. Nyt kuitenkin sisuuntuneena tuosta kohdunsuun tilanteesta kuurasin tuon meidän ahtaan suihkukaapin johon juuri ja juuri mahdun sisään. Lisäksi pesin tuon pikkupakastimen jossa on ollu "pikkuvahinko" jo puoli vuotta mutta olen pitäny sitä päällä ku en oo jaksanu ja saattanu sitä desinfioida aiemmin. Hirvittää tosin tuo ens yö ku noin paljon käsiä rasitin ku selvästi on ollu aina huonompi yö ku jotain oon käsilläni tehny.:headwall:

Huomenna ois pakko mennä yhteen ohjelmistokoulutukseen ja en kyllä tiiä miten jaksan, kykenen yms. Nää kädet ku ei oo oikein tietsikkakunnossa ja en oikein jaksa istua 10min kauempaa paikoillaan ku paikat puutuu ja kipeytyy...:stick:

Voikaahan hyvin!

Crocus ja pienisuurimies 38+2
 
Reppis ihania uutisia!!!! :heart: Oon niin onnellinen teidän puolestanne. :) Onneksi olet ollut niin vahva ja luottanut tähän elämään ja antanut sen kantaa, vaikka aluksi tulikin paljon huonompia uutisia. Toivottavasti pystyt nyt edes jollain tasolla nauttimaan raskaudesta ja kun siellä masussa todellakin tuollainen pieni ihme kasvaa. :heart:

Maarit meillä on kaikki syntyneet lähellä laskettua aikaa. Kolme on mennyt muutaman päivän yli ja nelonen syntyi kaksi päivää ennen laskettua. Että jos tällä samalla kaavalla mentäisiin, niin ensi vuoden puolelle päästäisiin. Mutta tuossa laskeskelin, että ei tarvitse syntyä kuin neljä päivää ennen laskettua, niin sitten tulee jo tämän vuoden puolella. Jännäksi menee. ;)
Ja mun mielestä ilman muuta vaihdat terkkaria, jos siltä tuntuu. Mäkään en käy sillä terkkarilla, jolla mun virallisesti kuuluisi käydä. Täällä sen saa itse valita, jos ei halua sille mennä, johon asuinalueen puolesta kuuluisi. Ja juuri tuosta henkilökemioiden toimimisesta johtuen haluan käydä eri terkkarilla. Tän kanssa, jolla käyn, voin luontevasti puhua asiasta kuin asiasta ja tuntuu että saan sitä mitä neuvolasta tarvitsenkin. Kun sitten taas sen toisen kanssa en voisi kuuna päivänä kuvitella juttelevani asioista samalla tavalla.

Crocus no höh! :( Kurjaa, että tilanne alakerrassa vielä niin epäkypsä, vaikka yläpäässä ei ole lähelläkään sama tilanne. ;) Mutta ei varmasti kiva kasvatella jo valmiiksi isoa vauvaa vielä lisää vatsassa. Toivottavasti nyt viikon aikana tapahtuisi edistystä ja ensi viikolla sitten tilanne olisi jo otollisempi. Ja vielä kun joudut niistä käsikivuista kaiken lisäksi kärsimään. Ei varmaan, kyllä paljoo auttanut lääkärin " lohduttelut", että joskus sitten synnytyksen jälkeen helpottavat... :headwall:

Täällä tänään vähän parempi vointi. Oon kyllä ottanut rauhallisemmin kuin eilen. Tuun sitten huomenna kertomaan, mitä siellä gynellä sanottiin. Huomiseen! :wave:

Lynette ja viides muru 27+5
 

Yhteistyössä