Suurperheen kasvattajat

Taaperotx5 Olipas ikävät uutiset :hug:
En oikein tiedä mitä sanoa. Mietin että miksi sun kohtu ei kestä? Onko sulla monta sektioo takana vai minkä lääkärit on sanoneet syyksi? Kyllä aika hyvät perusteet täytyy olla että voi ehdottaa kohdunpoistoa. On sulla tossa sulattelemista :(
Reppis

No selvää syytä en ole saanut ja sekstioita ei yhtään ole tehty :( mutta he vaan nyt olivat sitä mieltä että nyt on meidän perheen lapset tehty ettei ole mitään syytä kuormittaa kohtua enempää ettei se jaksa kantaa enempää lapsia sisällään ainakaan loppuunasti...olen kyllä raskaaksi tullu vuoden 2009 jälkeen aika monesti mut ne kaikki on kans sit kesken menny ennen rv 12 :'( mut oon silti tyytyväinen noihin viiteenkin lapseen jotka ollaan saat tänne maailmaan elämäämme sulostuttamaan :heart:

vauvakuumetta on siltikin vaihtelevasti,mutta nyt kuiteskin oon jo asennointunut siihen että meille ei vauvaa enää tule vaikka kuume ois kuinka kova joka on tavallaan surullista mut omalla tavallaan helpottavaa ettei enään varsinaisesti raskautta ees yritetä kun se ei kuitenkaan loppuunasti tuu menemään.

Tota kohdunpoistoa en oo ees viel aatellutkaa ku se tuntuu jotenki niin kauheelta asialta,mut kyllä se niin on että meidän lapset on nyt tässä ja laitan sit piuhat poikki tai jotain kun on noi raskaudet ollu aika uuvuttavia ja raskaita..viime raskaudessakin supisteli jo puolesta välistä aina syntymään asti päivittäin kipeesti ja sitte ku ne aukas jo paikkoja tosi paljon viel kaikenlisäksi.Olin jo rv 33 5cm auki ja valmis synnyttämään ihan koska vaan mut sain kuiteski vauvan pidettyä sisällä aina 39 viikoille asti,kovista supisteluista huolimatta

Viimeksi muokattu:
Voi kuinka kurjaa taaperotx5 :hug: kovasti voimia! Pelkästään jo keskenmenosta aiheutuva suru on kova, mutta että joudutte nyt vielä käymään lisäksi läpi tälläisen asian. :'( Mutta kuten sanoit täytyy yrittää saada niistä viidestä jo olemassa olevasta lapsesta. Ja ilman muuta täällä saa olla mukana kertomassa kuulumisia, vaikka oma tilanne olisikin mikä tahansa. :) Olen kyllä niin pahoillani teidän puolestanne. :hug:

Omaan oloon mulla ei ole lisättävää...sama meininki jatkuu... :x

Taidanki liittyä teihin :wave: lueskelen sitte ajan kanssa teidän jutut. Eli jotain tietoja varmaan pitäis antaa: 5. lapsi tulossa (edelliset t10/98, p01/01, t05/04 ja p05/11,oma ikä 34v ja sairaala NKL,LA 27.9

Nelosen piti olla viimeinen mutta 11/11 asennettu kierukka päätti toisin ja tulinki raskaaks ekasta kierrosta imetyksen loputtua :kieh: No,eipä siinä mitään,kyllä tänne yksi tyttö vielä mahtuu (tai ei oikeestaan mahu mut tulkoon silti) :heart: Kirjottelen myöhemmin lisää sitte.

NeliApina ja 23+1

taaperotx5 Voi kun kurjia uutisia :( Kovasti jaksamista!

Täällä odotellaan perjantain ultraa. Neuvolassa onneksi ultra niin pääsee siellä kurkistamaan onko siellä elämää.
Jännittää. Etenkin kun on kokemusta useammastakin keskenmenosta. Pidetään peukut pystyssä!

Mukavaa sunnuntai iltaa!

C

NeliApina Tervetuloa :flower: Teillä meneekin hauskasti joka toinen tyttö ja joka toinen poika :D

Chelsea tuuhan sitten kertomaan ultrakuulumisia. :)

Mulla oli eilen eka neuvola. Kaikki oli ihan kunnossa. :) Sydänääniäkin yritettiin kuunnella, kun aiemminkin mulla on näillä viikoilla kuulunut. Mutta vaikka niitä etsittiin tosi kauan, niin eipä vaan löytynyt. Onneksi mulla on niin ihana th, et hän sano, että tarkistaa sen mielellään ultralla, vaikka onkin hyvin mahdollista, että kun pikkuinen on niin kovin pieni vielä, että ei ne äänet vaan kuulu, vaikka kaikki olisikin ihan kunnossa. Ja ultrassahan se pikkuinen sitten näkyikin. :heart: Kooltaan vastasi aikaa ja kovasti pikkuinen sydän siellä pompotteli. Näkyi myös jo molemmat kädet ja jalat ja lisäksi näkyi kuinka pikkuinen niitä siellä liikutteli. :heart: Oli niin ihanaa päästä taas kurkistamaan pikkuista. :heart:

En oo vielä uskaltanut ihan hirveesti iloita tästä raskaudesta, kun on ollut takaraivossa se keskenmeno. Mutta nyt alkaa jo tuntumaan, että alan olla tosi iloinen tästä pienestä ihmeestä. Jos tämä olokin voisi pikku hiljaa olla helpottamaan päin. Tosin aivan hirveetä mulle on, kun joudun käymään pyyhimässä vessassa meidän vajaan kolme vuotiaan peppua. Oksennus meinaa aina tulla väkisin, vaikka mitä yrittäisi. Tänäänkin oli pakko oksentaa välissä, ja tämä meidän alta 3v. taputteli siinä samalla mun selkää. Ihana! :) On onneksi vielä niin pieni, ettei ymmärrä sitä sen kummemmin miettiä. ;) Tosin esikoinen kysyi yksi päivä, että Äiti, tuleeko meille oikeesti vauva? Ei siis olla kerrottu lapsille ja ajateltiinkin kertoa vasta nt-ultran jälkeen. Mutta on tainnut esikoinen kuunnella jotain mun ja miehen puheita...

Mutta tälläsiä tänne tänään. Tulkaa linjoille kertomaan kuulumisia kunhan ehditte! :)

Lynette ja viides muru 9+5

Hui kauhistus ku tuli pitkä tauko palstailuun! Anteeksi! :ashamed:
Tää viikko meni Oulussa osastolla 4v kans joten aika ei vain riittäny koneelle asti..

Taaperotx5: Olen tosi pahoillani km:stä :hug: ja todella kurjista uutisista mitä sait! Jotenkin tuntuu uskomattomalta ettei kohtu uusia raskauksia kestäisi..:confused: Itse en luultavasti kohdunpoistoon noilla suosituksilla lähtisi.
Jospa antaisit ajan kulua, monestihan aika korjaa monetkin "haavat". Voihan olla että vuosien päästä (ku olet noin nuorikin) raskaus voisi ihan hyvin onnistua loppuun saakka. Kovasti jaksamista sinne teille!

NeliApina: lämmin tervetulotoivotus! Lisäilen sut listalle! :D

Chelsean ultrakuulumisia ootellaan! :wave:

Miten Lynette jakselee? Toivottavasti pahoinvointi ois jo väistymässä! Kohtahan se np-ultraki taitaa olla? :)

Reppasenkeli: sulle taas toivon ettei se pahoinvointi kovin kamalaksi yltäisi! Mää olin tosi huonovointinen tän raskauden rv:t 4-12 :x mutta tässä vaiheessa ei ees sitäkään olotilaa muista! Hullu kait sitä on!

( . ) Puoliväli ylitetty :whistle: ja rakenneultrassaki tuli tällä viikolla käytyä! Poitsulla (tosiaan eipä siitä voi millään erehtyä) on kaikki mallillaan! :heart: Tosi liikkuvainen kaveri ja tuntuu että ultrapäivän jälkeen jytinä mahassa on ihan mahotonta! :LOL:Aivan ihania kuvia saatiin ja monen monta filminpätkääki! Käytiin siis yksityisen puolella 4d-ultrassa.

Voikaahan hyvin!

Crocus ja "Jamppa" 20+5

Iltaa !

Täällä lähinnä harrastettu nukkumista, väsyttää... hb on kuitenkin korkealla joten täytyy vaan lapsia ja raskautta väsymyksestä syyttää.
Ja ultra takana ja siellä yksi pikkuinen köllötteli, sydän sykki :heart: Ja la on näillä näkymin 12.1.
Sitten niskaturvotus ultrassa tarkistetaan vielä. Mutta kyllä huojensi mieltä että näki että siellä on oikeasti jotain.

Lynette päässyt myös kurkkaamaan pikkuista.

Crocus onnittelut puolivälin saavuttamisesta. Varmasti ihana tuo 4d ultra. Jää ihania muistoja sit näytettäviksi.

Nyt lepäileen kun lapset unten mailla!

c ja pikkuinen 9+0

Olipas Taaperolla huonoja uutisia :( Se on tosi kova paikka päästää irti vauvahaaveista,jaksamisia sinne:hug:
Meillä ton nelosen (yhteensä viides) piti olla viimeinen,siis ihan todella piti. Mies oli niin jyrkkä mieleipiteessään!
Kävin kyllä monet itkut siitä asiasta ettei meille enää tule vauvaa. Mutta luojan kiitos siinä kävi niin kuin miesten päätöksissä yleensä (tai naisten laihdutus päätöksissä) eli se päätös ei pitänyt ;).

Mun on selkeesti päästävä tänne puolelle pian, koska turisen yksinäni tuolla kuumeilijoissa :D :D
Kiertokin on ihan sekaisin ja petipuuhiin ei nyt päästä. Joten toivotaan että ovis on loppu viikosta ja se aiotaan kyllä hyödyntää ;)

Jaksamisia teille olojen kanssa! Tóivottavasti pian helpottaa :).

Mm ja koopee 11 yykoo 2

Onnea Chelsealle oikein hienoista ultrauutisista!! :heart: Nyt voi hyvillä mielin jatkaa eteenpäin!

MM: turise vaan meidän kans! Jospa täältä tarttuis plussatki :D tai ainaki toivotaan niin! Toivotaan siis kiertojen tasaantumista ja ennenkaikkea sitä plussaa! :)

Mullahan on kans ikuinen vauvakuume. Nelosta ootellessa sanoin jo miehelle että saa olla viimenen ku teki niin heikkoa alussa ja lopussa olin niiiiin vaivanen...niin sitä taas ollaan tässä tilanteessa mutta nyt heikkona hetkenä menin ukkokullalle lupaamaan klipsit tuonne alakertaan...vähän harmittaa mutta luulen että niin on parempi. Ikää tosiaan on jo liikaa, ylipainoa sitäki enemmän, alkuraskaus vie väsymyksellään ja hirveällä pahoinvoinnilla kolmeksi kuukaudeksi melkein työ-tai miksäänmuuksikaan kyvyttömäksi (luulen että miehelle pahinta on tuo ettei joka päivä jaksa enää peittoja heilutella,miten niin pupuja?) lisäksi mulla on paha migreeni, PCO, nivelreuma (joka onneksi toistaiseksi on vielä seesteinen), kilpirauhaset reistaa yms. Eli helpolla en ees tuu raskaaksi..ja toisekseen tuo mun rakas ukkokultani on oikeastaan jokaisen kohdalla ollu välillä vastahakoinen...sille ois varmaan riittäny yks..
Eli jos sen järjen ottais kerrankin käsiinsä ja ne klipsit laittais, voikohan sen vauvakuumeen korvata sitten esim.hauvakuumeella???? Tosin meidän rakas esikko on jo vakavassa seukkasuhteessa joten eihän sitä tiedä missä vaiheessa sitte lapsenlapsia alkaa tulemaan :LOL:
Mää oikeasti luulen että se kuume ja vauvan kaipuu ei lopu koskaan.. :'(

Kokeillaanpa saanko kuvan tänne sieltä 4d ultrasta liitettyä..

[/URL][/IMG]

Me poksutaan tänään eli minä ja "Jamppa" 21+0

Nostelen vähän pinoa ku tuntuu putoavan alaspäin...missäs kaikki luuraa???

Mulla on töitä ihan hirveästi ja samalla pitäs hoitaa nuo raksahommat ja oman yrityksen muut jutut...ja lapset ja koti...eilen tuntu taas 12h työpäivän jälkeen että mää en repeä joka paikkaan...hirveän väsyny oon pari päivää ollu...toissapäivänä nukahin lounaan jälkeen ruokapöydän ääreen..onkohan noista rautalääkkeistäkään mitään apua ollu...mullahan sitä menee 220mg päivässä..
Ukkokullastakaan ei mitään iloa oo ku tekee vielä pahempia työpäiviä, meni eilen töihin klo7:30 ja tuli 23:30 kotiin..aamulla lähti klo7 ja tulee pe-iltana takasi...

Kesäkukat pitäs hommata ja laittaa..

Juu mutta jos menis väsäämään lapsukaisille lounasta!

Ihana kuva Crocus Jampasta. :heart:
Täytyisiköhän sitä itsekin harkita 4D:tä... :) Varmasti väsyttäkin, jos hb kauheen alhainen, toivottavasti rauta edes vähän imeytyis. Mulla oli ekassa neuvolassa hb jotain yli 130 joka on mulle siis tosi hyvä. Ei ihme että väsymys ei oo ollu niin kovaa, mitä joistain raskauksista muistan. Eikä tarvitse rautaakaan nyt ainakaan vielä syödä.

Mä ehkä selviä tämän oloni kanssa! :) Vannon näiden pahoinvointirannekkeiden nimiin. Toissapäivänä olin ilman ja se oli virhe!! Nyt taas rannekkeet tiukasti ranteissa ja olo jopa ihan kohtuullinen. :) Luulisi kyllä muutenkin pian helpottavan.

Viime viikon loppuna kokeilin kotona dopplerilla löytää sykkeitä ja löytyihän ne. :heart: Sen jälkeen oonkin kuunnellut joka päivä ja helposti on löytynyt. Kovasti pikku sydän siellä jumputtaa, sykkeet n.165-170. On se vaan ihana ääni, joka kerta. :heart:

Lynette ja viides muru 10+6

Tulihan tänne muutakin juttua ku allekirjoittaneen...aika tylsäksi kerkes jo vetää..

Lynette: Mulla on kans ollu nuo rannekkeet kahen viimesen kans. Ed auttoi ihanasti, ei tarttenu oksentaa niitten kans ollenkaa! Tän kans auttoi tieten pahimpaan olotilaan ku sen huomas jos ne ei ranteessa ollu (esim. suihkussa) mutta kyllä tän kans oli pahin olo sitte esikoisen raskauden! Oksentaakki sai useamman kerran pvssä..:x Mutta sulla alkaa olla viikkoja noin hyvin kasassa, niin varmasti se pahoinvointi sen vuoksiki kohta helpottaa!
Mulla on kans kotidoppleri vm 2007 muuten hyvä mutta siinä ei oo mitään "hienouksia" kuten sykkeiden lukemat yms. ihan vaan kuulokkeilla kuunnellaan jos kuuluu..tän kans tosi huonosti sydänäänet on kuulunu, johtuu joko hurjista eristekerroksista ja / tai vanhasta dopplerista ja / tai menevästä pikkumiehestä! :D Enteilisköhän sulla tyttöä nuo sykelukemat? :heart:
Hb mulla viimes oli 112. Ennen raskautta mulla on ollu noin 130-140 mutta luulen että tällä kertaa hb oli ennen raskautta jo alhasempi kiitos noiden megamenkkojen (yli litra tuli muutamana kertana ennen raskautta)..Nyt oon siis vetäny 220mg rautaa pvssä kolme viikkoa, katotaan mitä hb on ens vkolla ku on kelapaprunla...
Me ollaan nyt kolmen viimesen kans käyty 4d ultrassa ja on se kyllä ihan eri ihanaa ku näkee toisen noinki selvästi. Me on käyty aina tässä puolivälin paikkeilla jolloin vielä ei näe niin selvästi tulevaa profiilia ja minkänäkönen toisesta tulee...jääpä jotain vielä arvuutukseksi :) mutta tosiaan suosittelen!
Millon sulla on np-ultra?

Missäs muut luuraa? Täällä ei ainakaan kelien puolesta tuolla ulkona kauheasti olla...vettä lotruttaa.. :kieh:

Crocus ja Jamppa 21+3

Crocus no, kylläpä onkin hb tippunut. Mulla melkein toisinpäin. Normaalisti saattaa olla siinä 120 paikkeilla, allekin, eikä vielä tunnu missään. Nyt siis yli 130. Viime raskaudes oli samanlailla ja pysy koko odotusajan hyvänä. Mut kaikissa aiemmissa oon joutunut rautaa syömään. Oon kyllä ruvennu tosissaan harkitseen 4D:hen menemistä. :) Mietittiin ensin, että josko olisi jättänyt tämän uuden tulokkaan sukupuolen itsellekin salaisuudeksi syntymään asti, mutta ei taidakaan malttaa. :D Niin jos rakenneultrassa ei vielä saisi "varmuutta" niin tossa 4D:ssä varmaan jo saisikin. ;) Ja kyllähän siinä varmasti näkee muitakin juttuja, mitä tavallisella ultralla ei välttämättä niin hyvin näe. Ekasta me ei silloin kysytty sukupuolta, mutta muista on kysytty ja voi olla et kysytään nytkin... :)
Jaa'a, enpä sitten tiedä noista sykkeistä... ;) Viimeksi kun tyttöä odotin, niin syke oli kyllä alusta asti aika korkea ja korkeempi kuin pojilla, mutta varmaan on korkea vielä senkin takia, kun viikot on aika pienet vielä. Ja mä jotenkin aina kuvittelen odottavani poikaa. :LOL: Esikoinen on poika ja aina joka kerta sen jälkeen oon aluksi ennen kuin ollaan sukupuolta tiedetty, niin ajatellut että poika tulee. :D Eli mun olot on menny oikein ja väärin. :D Fifty-fifty todennäköisyyskin... :LOL:

Np-ultra mulla on vasta vajaan parin viikon päästä. Viikoja silloin 12+5 ja ajateltiinkin, että jos silloin on kaikki kunnossa, niin ehkä sitä sitten uskaltaisi kertoa lapsille ja mummuille ym. Musta ei kyllä ulospäin juuri huomaa raskautta. Vatsassa ei hirveesti mitään ylimääräistä oo, mutta ilmeisesti ainakin kohtu on taaksepäin kallistunut, että ei ihan hirmu aikaisin näykään. Ja vaikka raskauksia on jo jonkun verran takana ja kaikki reiluun kuuteen vuoteen, niin viime kerrallakin sai helposti muistaakseni ainakin yli 16 viikkoon pidettyä salassa, ehkä puolivälissä sitten selkeesti huomasi. Mutta eipä tarvi siis näin kesälläkään miettiä, että miten peittelisi. ;)

Jee, huomenna poksuis!! Sitten olisi enää viikko, että se kaksitoista viikkoa täyttyisi. :)

Lynette ja viides muru 10+6

Huhhuuta mihin kaikki ovat kaikonneet?? :'( Tulkaa nyt vaan turisemaan jotaki..ihan mitä vaan!!

Näköjään jatketaan Lyneten kans kaksinpuhelua.. :D
Sulla se maaginen rv12 lähenee päivä päivältä, sitte saa hiukan jo hengähtää! :heart:
Juu eihän sitä sukupuolta malta olla urkkimatta etukäteen! :LOL: Me ollaan kans nää kolme otettu selvää rak.ultrassa ja kyllä se on paljon mukavampi ku tietää kumpi on tulossa! Voi vaatteet laittaa valmiiksi "oikean" värisinä ja tietty ostaa kaikkea ihanaa just sille vauvalle. Ja mulle on ollu mukavampaa ku voi pikkuista sanoa pikkutytöksi tai -pojaksi ku hälle juttelee :)

Sisko sai vitosensa eilen! Tyttö tuli! :heart: Aika kauan synnytti tätäkin ku ed.yönä oli nukkunu 3h ja tyttö syntyi siis eilen klo17:42 tms.

Mua on taas alkanu pelottaa ihan sairaasti tuleva synnytys, syynä on nuo mun nopeat synnytykset...onko tuleva kans sellanen vai mitä se vois olla? ed.kesti vain 35min, vesien menolla alko ja suppareita tuli varmaan vartin verran tai oikeastaan yks suppari ku se kesti ja kesti ja kesti...loppu sitte ku tytsy synty..aivan järkkyä rytinää oli huh huh! Ei siis paljo ennakkomerkkejä antanu...

Eilen kävin nlassa. Hb oli noussu 119 ja periaatteessa voisin jättää toisen rautatabun pois mutten taida uskaltaa, taidan ottaa joka toinen pv yhen ja joka toinen pv kaks..Vauvelilla oli kaikki hyvin, melskas siellä ihan tosissaan ku ultralla kurkattiin ja sydänääniä yritettiin kuunnella. Sf-mitta oli ihan hirveä! 25cm!! Käyrät ei siis riitä mennään jo yläilmoissa...toivottavasti tasottuu ettei ihan tynnyriksi äidy! Painoaki oli tullu 2kg, ottaa päähän ihan tosissaan!!!!!

Ihanaa juhannusta, jos en sitä ennen tänne ehi!!

Crocus ja pikkumies 22+1

Crocus pidetään me edes pinoa pystyssä! :) Toivottavasti muutkin ilmaantuu tänne vielä. :)

Niin ja Crocus onnittelut tädille. :flower: Se on ihanaa aina kun vauvoja syntyy. :heart:
Sulla on kyllä komea sf-mitta. :D Kattelin omia vanhoja neuvolakortteja ja mun minimahalla noita mittoja saa vasta lähempänä rv30. Onko sulla ollut lapset minkä kokoisia syntyessään? Vaikka eihän tuo sf-mitta silti aina suoraan vaikuta vauvan kokoon. Mulla kaikki on ollut 3,5-4,0kg väliin, vaikka kovin isoa mahaa ei ole ollut. Kätilöt onkin sanonut, että mä piilotan ne taitavasti. :D
Sulla on kyllä vauhtia synnytyksessä. :whistle: Kuinka pitkä matka teillä on sairaalaan? Mulla ei synnytykset myöskään kauheen kauaa kestä, mutta ei onneksi oo ihan tota vauhtia tullut. Viimeksikin meni sentäs yli tunti ekasta supparista. Tosin sairaalaan on tunnin matka...Ymmärrän hyvin ton pelon siitä, että mihin vauva syntyy. Ja varsinkin kun mitään ennakkovarotuksia synnytksestä ei tule. Onko sulla joka kerta vauva syntynyt aina vaan nopeempaa? Sun täytyisi melkein etukäteen osata ennustaa, koska synnytys käynnistyy, niin osaisit lähtee jo etukäteen. :D

Joo, ja ylihuomenna olisi kaksitoista viikkoa täynnä. Joku virstanpylväs sekin. :) Mutta tuo pöntön halailu vielä jatkuu. Tänään sain oltua kyllä siihen asti, että sain lapsille ruuat nenän eteen ja sitten itse vaan vessaan. Huhhuijaa.... Päätinki, että mä syön vaan kurkkua. ;) Muutenkin tuntuu edelleen, että en voi sietää mitään ruokia! Voisin elää ihan vaan kurkulla, tomaatilla ja hedelmillä, ne ei jotenki niin inhota kuin lämmin ruoka. :x

Juteltiin eilen miehen kanssa, että kyllä hänkin varmaan haluaisi tietää, kumpi on tulossa. :) Ja kyllä se sillai helpottaa, että tietää kumman vaatteita kattoo valmiiksi odottamaan vauvaa. Ei tarvisi kaikki vaatteita mitä oon säilytellyt kaivaa esiin, vaan voisi toiset jättää ihan suosiolla sivuun. :) Meillä on kyllä aina mennyt oikein nuo ultrissa kerrotut sukupuolet.

Jos sitä söisi vielä toisen kurkun palan, eiköhän sillä taas vähän aikaa pärjää... ;)
Ja hyvää juhannusta kaikille, jos en sitä ennen vielä kirjoittele!! :wave:

Lynette ja viides muru 11+5

Tervehdys täältäkin ettei ihan kaksinpuheluksi täällä mene=)

Crocus onnea tädille!

Täälläkin yksi nopea synnytys takana. Edellinen käynnistettiin koon takia niin ei tarvinnut murehtia ehtiikö sairaalaan :) Oli kyllä sekin nopea vaikka käynnistettiin. Onneksi ei vielä tarvitse miettiä synnytystä, varmaan tämänkin kanssa tarkkaillaan kokoa. Kolmas oli ylläri iso, yli 4,5kg ja neljäs näytti ultrassa 39viikolla samaa kokoa joten lääkäri piti parhaana käynnistää. Kaksi ekaa onkin ollut 3k nippi nappi, joten mikähän selittää kolmosen ison koon.(ehkä sit se ainut tyttö niin piti olla isompi) Neljännen kanssa onkin eri isä niin tiesin mitä odottaa ja tämä saman miehen kanssa niin ei varmaan alle 4kg kannata odotta.

Olotila on yöks. Kaikki hajutkin yököttää. Kurkku on kyllä ihanaa :) Ja edelleen vois nukkua vaikka koko ajan. Juhannukseen jälkeen sit häämöttää eessä se ultra. Ja pitäähän sitä jännittää että onko kaikki hyvin.

Mukavaa juhannusta :)

Chelsea 10+3

Juhannus tuli ja meni.
Täällä odotellaan kuumeisesti tietoa asuntoasioiden etenemisestä. Piti tulla ennen jussia jo isännöitsijältä kirje, mutta eipä näkynyt. Meillä siis löytyi hometta tästä asunnosta :( Terveystarkastaja suositteli etsimään uuden kodin siitäkin huolimatta että tähän on pakko remonttia tehdä. No se nyt ei ole helppo homma täällä. Tätäkin asuntoa jonotettiin 2v! Eikä täällä isoja asuntoja ole kuin jokunen. Tuppukylä kun on. Että en tiiä sit mitä tässä ruvetaan tekemään.
No sen verran omaan napaan että kävin alkuraskauden ultrassa. Siellä oli ihan elinvoimainen ihmisen alku ja vastasi 30pv kiertoa juuri. Mutta kohdusta löytyi myös hematooma jotan lääkäri epäili olleen kaksonen joka ei sitten ollut elinvoimainen. Tiedossa voi siis olla pientä tuhruvuotoa tai pahimmassa tapauksessa niin raju vuoto että vie tämän lapsen mennessään. Mulla oli ihan sama tilanne kun odotin toista lastani. Silloin tuhrutti muutamana päivänä vähän, mutta se siitä ja rv 12 ultrassa oli kaikki hyvin. Että toivotaan että nyt on sama tilanne. Jep.
Rv 12 ultrakin täällä lähestyy parillakin ihan justiin :) Ihanaa aina noi ultrakuulumiset.
Niin ja eka neuvolakin takana :) Alkaa sitten jossain välissä taas se verensokerin mittaus. Mulla on aina olleet noi sokerirasitukset normaalit, mutta nyt sitten viime raskaudessa piti seurata kotona arvoja ja hip hei heittojahan siellä oli. 3 lapsista on käynnistetty ison koon takia. Kolmas painoi 4510g ja sen jälkeen sitten nuo 3 on käynnistetty jotta ei ihan tuonne asti kasvaisi. Että jos sinne asti päästään niin eiköhän tuo ole taas edessä.
No nyt loppui höpötys. Mukavia kesäpäiviä kaikille!
Reppis rv 8+3

Minäkin nyt kurkin tänne välillä :) Toivottavasti Reppis mahdollinen tuleva vuoto olisi harmitonta ja vauva olisi turvassa :). Mä olen muuten aina salaa haaveillu kaksosista :D :D

Me tossa pidettiin "pientä" parisuhdekriisiä.. Mulla lähinnä mielialat ja fiilikset heitteli ihan urakalla..
Välillä tulee "tässäkö tämä kaikki nyt on fiilis..". Vaikka sitä haluaa olla tuon miehen kanssa,on onnellinen noista lapsista ja haluaa lisääkin vaikka vielä kaksi :D Niin silti vaan joskus tuntuu että vois ottaa ja häipyä. Sitten hetken yksin kipuilen kaikkia asioita, otan vähän enemmän omaa aikaa ja etäisyyttä. Sitten alkaakin elämä taas löytää raiteilleen :).
Tässä siis päätettiin lykätä vauvapuuhia hetkeksi. Ehkäisyä ei ole mutta ovista ollaan kartettu (tosi luotettavaa) :D Nyt alkaa olla fiilis että ens kierrossa voisikin. Ottaa vaan enemmän sitä yhteistä aikaa, nyt kun tajuaa kuinka käy jos ei ota. Mä olen aina ollut sitä mieltä etttä kriiseistä seuraa aina jotain "uutta",joko tajuaa että elämää on parempi jatkaa erillään tai sitten jatketaan entistä vahvempana yhdessä:heart:

Tässä kaiken kaaoksen keskellä nuorin on ollut tosi paljon kipeänä,mies tehnyt paljon töitä ja meillä on viikon päästä muutto :D Tässä koittanut pakata kun pienin kiljuu ja isommat sekoilee kun on tylsää :D
Viikon päästä siis muutetaan. Tässä vielä on se hauska että muutetaan kahdestaan ilmeisesti,miehen yksi kaveri tulee EHKä avuksi :D Tytöt saadaan siis hoitoon päiväksi. Aamulla mies vie ja hakee illalla.

Huuuuuh,tuntuu että on in tarpeeksi hommaa nyt..
Sitten tajusin tossa että mulla on tissit ihan järkky kipeät,nytkin sattuu niin että ihan kun joku nipistelisi mun nännejä :D Paleltaa ihan sikana,päätä särkee ja oksettaa. Osaksi samoja oireita kun viime kierrossa. Paitsi että itsellä ei ole ollut "sellainen" fiilis kun silloin olin varma että raskaana olen. Nyt en ole kerinnyt ajatella kunnes tajusin noi edellä mainitut :)
Menkat pitäisi alkaa lauantaina. Ens viikko onkin hässäkkää kaikkien pakkailuiden ja siivouksien keskellä niin on muuta ajateltavaa :) Ja uusi koti on aivan ihana,odotan että päästään tästä kerrostalo luukusta rivariin :)
(en muuten enää jaksa ajatella että tunnistetaanko mut näiden perusteella,jos tunnistit niin älä kiitos huutele pitkin kyliä jookos :D)

Sori näin pitkä stoori tänne minne en vielä kuulu :D :D Jaksamisia teille masunkasvattajille olojen kanssa :)

Terkuin MM ja ihan liian sekainen viesti ja fiilis :D

Kirjoitin pitkän kirjoituksen esittelyineen ja kommenteineen tabletilla ja pahkurat. Sinne se meni.

Maarit 5. tulossa 14.2. /NKL / T 08/99, T 06/02, P 09/04 ja T 10/11
.

Nuorimmainen siis 9kk ikäinen ja ensimmäistä kertaa meillä tulee olemaan 2 vaippaikäistä yhtäaikaa. Heh on siinä miehellä töitä (meidän vaippavastaava) ;)

Vointi ollut ok, huimausta ja ajoittaista pahaaoloa lukuunottamatta. Vuotoa on ollut ja ar-ultrassa näkyi kohdussa verilätäkkö. Verta tullut istukan reunasta ja tulee vuotamaan vielä pois. Viikko viimeisimmästä vuodosta on varoaikaa eli ei kuopuksenkaan nostelua eikä kylpylässä nautiskelua (ollaan just 3 pvän kylpyläreissussa) jne. Onneksi ei tuota ongelmia ottaa rauhallisesti muiden lasten ollessa jo niin isoja ja pienimmäisen ollessa tyytyväinen syliin kuin syliin.

Kommentointiin keskityn ensi kerralla, kun jaksan lukea uudelleen lävitse (ai kuis ni mulla huono muisti?)

Maarit ja Hattivatti 7+

Melkein pääsin tänne. Tein ke ja to kaksi "haamutestiä", oli kaikki oireet todella vahvana. Perjantaina tein uuden testin, se oli nega ja sitten alkoi "menkat" vuosin kun hanasta kera kauheiden vatsakramppien:'( Nyt voin sanoa että viime menkoissa ei mitään outoa ollut, kun vertaa tohon perjantain vuotoon.. Oireetkin loppui lauantaina täysin.

Tässä menee kodin laitossa ja muissa puuhissa varmaan seuraavat viikot. Koittakaahan te jaksaa pahoinvoinnin ja muiden keskellä :) Palailen jossain vaiheessa :)

Heippa taas tooooosi pitkästä aikaa!!
On ollu semmonen kesä ettei palstailuun oo ollu lainkaan aikaa..

Tervetuloa Maarit! Mulla oli kans hematooma ed raskaudessa, vuotoa oli päivittäin puoliväliin asti, rak.uä:ssa se vielä siellä oli muttei vuotanu sitte enää...toivotaan ettei sulla vuotoa tule kovinkaan kauaa..

No HÖH MM!! Surku sentään ku ei sitten hipaisua kauempaa jaksanu matkassa pysyä..Jospa se sitten ens kierrossa tärppäis ku kuulemma aika helposti tuommosten jälkeen raskautuu..

NP-Ultrakuulumsia yritin bongailla Lyneteltä ja Chelsealta...huhuu?!? Mitä sinne kuului?

Reppikselle tsemppiä asunto-ongelmaan! Toivotaan että ratkaisu löytyy pian jos ei ole jo löytynyt!

ON: meillä alko talon rakentaminen tällä viikolla. Ukkokullan kanssa ollaan pohjia tehty aamuseiskasta iltaseiskaan..voitte kuvitella kuinka rättipoikki oon tommosen päivän jälkeen ku lapion varressa ollaan salaojia yms. tehty ultrahelteessä. Esikko tyttökavereineen oli lapsenvahtina noille nuorimmille..
Alkukesästä taas käytiin useamman kerran e-suomessa mökkitalkoissa jossa sielläki tuli vedettyä piiiitkää päivää.. Kesä on jo tosi pitkällä ja lomailusta ei oo tietoakaan..
Perjantaina alkoi sitte turvotukset kunnolla, ihan säikähin ku huomasin mun nilkat! Ne oli todella turvoksissa kuten koko kroppaki ku tarkemmin aloin kattelemaan.. Asiasta ei-viisastuneena tein sitten eilen siivouspäivän yksin ku mies oli raksalla ja sama homma oli sitte illalla taas...missä se järjenjuoksu oikein on?? Mulla tokasssa raskaudessa oli paha toksemia jota en todellakaan halua kokea uudelleen!
Sokrurasitukseen tarttis aikaa tilailla, ei vaan huvittais ollenkaan mennä sinne taas..kertaakaan niissä ei oo mitään ollu ja toivon ettei oo nytkään..
Pikkumies on kova poika liikkumaan, masu pomppii ihan tosissaan välillä, ihanaa! :heart:

Crocus ja Pikkumies 24+6

Täällä ollaan nyt päätytty siihen tulokseen että sterilisaatio mulle tehään ja se ois jo enskuussa sinne aika,hieman jännittää mitä tuleman pitää...

Mulle tuli perjantaina 30v täyteen jo,mutta mitään kriisiä ei tunnu olevan ainakaa vielä :D

Mä oon ihan hurahtanu albabyn lastenvaatteisiin vai mitäs sanotte näistä ihanuuksista <3

lisää on tulossa tuon merkin vaatetta tässä lähiaikoina,ne on vaan niin ihania <3

Yhteistyössä