Suklaasta on tullut pahan makuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ensin huonontui Fazerin suklaa, vaihdoin Brunbergiin. Kokeilin Maraboutakin mutta oli liian makeaa. Ja nyt täytyy luopua Pandastakin. Siitä on tullut ihan hirveän makuista.
Miten näin on päässyt käymään?
Nyt ei ole enää mitään herkkua. Mitenhän sitä pärjää ilman?

Kaakaosta on tullut niin kallista, että suklaafirmat laittavat vain nimeksi kaakaota ja loppu on sokeria ja kaikkia täyteaineita. Fazerin sinisessäkin on vain 30% kaakaota.

Olisko palmuöljy(kin) mikä makua on muuttanut?

Olisko palmuöljy(kin) mikä makua on muuttanut?
Fazerin sininen ei ainakaan palmuöljyä sisällä, Soijalesitiiiä kylläkin.
Ainesosat: MAITO, sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, emulgointiaine (SOIJAlesitiini), suola, aromi (luontainen vanilja). SAATTAA SISÄLTÄÄ PÄHKINÄÄ, MANTELIA JA GLUTEENIA SISÄLTÄVÄÄ VILJAA. Maitosuklaassa vähintään 30% kaakaota.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
MAraboun maitosuklaa:
Ainesosat: Sokeri, kaakaovoi, kaakaomassa, herajauhe (MAITO), MAITOJAUHE, VOIRASVA, maitotuotteet (MAITO), happamuudensäätöaineet (SOIJALESITIINI), aromi. Vähintään 30 % kaakaota

• Tykkää
Tuota soijaa kyllä tunkevat joka paikkaan.😵‍💫

Aa, siniseenkö eivät tunge palmuöljyä. Ihme, kun:
”Fazer käyttää RSPO-sertifioitua, vastuullista palmuöljyä. Fazer käyttää vain segregoitua palmuöljyä lähes kaikissa tuotteissaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Tämä tarkoittaa, että vastuullisesti tuotettu palmuöljy pidetään erillään ei-vastuulliseksi varmennetusta palmuöljystä koko hankintaketjun ajan.”

Lopettivatko sinisen käytössä kun ihmiset vaativat vanhaa makua takaisin?

Kaakaosta on tullut niin kallista, että suklaafirmat laittavat vain nimeksi kaakaota ja loppu on sokeria ja kaikkia täyteaineita. Fazerin sinisessäkin on vain 30% kaakaota.

Huomasin tosiaan Fazerin sinisen, suomalaisen klassikon, maistuvan imelältä, johtuisiko siitä etten ollut syönyt sitä joulun jälkeen, ja siitä että ennen viikonlopun herkuttelua olin tehnyt itelleni karpalo- ja valkosipulikuurin virtsatietulehuksen omahoidoksi, ja siksi suklaa maistui oudolta? Hinta melkein 5 € lähikaupassa. Ei maistunut täyteläiseltä kuten ennen.

Mä painan 54kg. Olen suklaalla yrittänyt vähän pitää terveyttäni yllä, ettei paino tästäkin vielä putoa.
Ei se niin ole, että vain lihavat syö suklaata.
Kannattaa syödä mielummin terveellisesti ja ylläpitää terveyttä. Alhainen paino ei tällöin ole huono juttu.

Kannattaa syödä mielummin terveellisesti ja ylläpitää terveyttä. Alhainen paino ei tällöin ole huono juttu.
Mutta suklaa voi olla merkittävä tekijä mielenterveydelle. Itse ainakin välillä kaipaan vähän herkkuja. Syön kyllä terveellisesti, en syö valmisruokia, vältän lisäaineita, en juurikaan käytä alkoholia tai syö karkkeja tai sipsejä. Mutta joskus vain pitää hemmotella itseään vaikkapa suklaalla tai viinillä. Että kestää järjissään.

• Tykkää
Mutta suklaa voi olla merkittävä tekijä mielenterveydelle. Itse ainakin välillä kaipaan vähän herkkuja. Syön kyllä terveellisesti, en syö valmisruokia, vältän lisäaineita, en juurikaan käytä alkoholia tai syö karkkeja tai sipsejä. Mutta joskus vain pitää hemmotella itseään vaikkapa suklaalla tai viinillä. Että kestää järjissään.
Miksi et keksi muuta tapaa lisätä onnellisuushormooneja?😍 Suklaa ei varmasti tuota näitä eniten!

Miksi et keksi muuta tapaa lisätä onnellisuushormooneja? Suklaa ei varmasti tuota näitä eniten!
No sanopa mitä? Onko se väärin, jos kerran kuussa syön suklaata? Mitään iloa ei enää ihmiselle suoda, kun kaikki on jonkun palstalääkärin mielestä pahasta. Joo tiedän, että suklaa ei ole terveellistä, mutta en mä siihen mutmaan palaan kuussa kuole. En polta, juon harvoin, harrastan liikuntaa, syön marjoja, ulkoilen, olen normaalipainoinen ja terve. Eikö saa yhtä vitun suklaapalaa syödä ettei joku tule märisemään, että väärässä olet, ei tällä onnelliseksi tule. No vittu tulee!!!

No sanopa mitä? Onko se väärin, jos kerran kuussa syön suklaata? Mitään iloa ei enää ihmiselle suoda, kun kaikki on jonkun palstalääkärin mielestä pahasta. Joo tiedän, että suklaa ei ole terveellistä, mutta en mä siihen mutmaan palaan kuussa kuole. En polta, juon harvoin, harrastan liikuntaa, syön marjoja, ulkoilen, olen normaalipainoinen ja terve. Eikö saa yhtä vitun suklaapalaa syödä ettei joku tule märisemään, että väärässä olet, ei tällä onnelliseksi tule. No vittu tulee!!!
No ei siltä vaikuta?😬

Noi on niin helppoja tehdä itsekin mut luomuhunajaa aina sekaan. Ja mantelijauhettä, jos tuntuu ärhäkältä se kaakao.
Mulla ainakaan ole aikaa tullaiseen. Välillä tuntuu, että täällä ei ole kellään pieniä lapsia, kun kaikki vaatteista suklaaseen pitäisi tehdä itse. Millä ajalla? Hyvä, että tunnit riittää nytkään vuorokaudessa kahden mukelon kanssa (vanhempi vielä koulussa, nuorempi päiksyillä, minulle 10 minuttia "omaa aikaa" ennen kuin alan laittaa välipalaa).

No ei siltä vaikuta?
Joo, sori. Vituttaa vain kun täällä jeesustellaan ja heti arvostellaan, jos joku erehtyy sanomaan, että syö suklaata tai vaikkapa ostaa lapsilleen valmislihapullia. Aina joku sanomassa, että mikset tee itse? Mikset tee paremmin? Miksi syöt epäterveellisesti? Miksi et ole täydellinen?
Anteeksi, että räjähdin sinulle, vitutti vain kommenttisi ihan superrankasti.

Yhteistyössä