Julmaa tai ei, mutta nyt on pojalla pelikielto titesikalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Toki saa tietsikkaa käyttää, mutta nettiin ei pääse kotona ilman lupaa ja ei myöskään hänen lampipeliään lafata hänen koneelle.
Kun koulunkäynti on mennyt vain huonommaklsi on jostain kivasta pakko luopua. on yritetty selittää että miksi opiskelu on tärkeää ja että opiskelaa itseään varten, mutta ei oo mennyt perille. kun numerot alkavat nousta, saa taas alkaa pelailemaan.
niinhän se vana sanontakin sanoo että ensin työ, sitten huvi. seurakuntaharrastusta en voi häneltä kiletää, pitäähän nuorella olla jotakin mikä kiinnostaa, mutta OIKEASTI ei voi pääsät mihinkään jatko-opiskelupaikkaan jos todistuksen keskiarvo alkaa vitosella : /

Opolle hän lupais nostaa numeroitaan, mutta ei niin kuitenkaan ole käynyt, päinvastoin, numerot laskevat kuin lehmän häntä.
Nyt on tullut jopa englannista josta kovasti tykkää kutosia, musita aineista vielä huonompia, vain ekonomia, atk ja kotitalous kiinnostavat ja niissä pärjää.

Ei toi mun mielestä ole julmaa laisinkaan, aika lepsulta kuulostaa.
Mun pikkuveli (13v) sai historiasta viime keväänä VITOSEN. Kuukaudeksi napsahti totaalinen tietokonekielto, lisäksi hän joutui lukemaan kesäloman aikana Täällä pohjantähden alla-trilogian.
Koulu on lasten ja nuorten työ, eikä töissäkään suvaittaisi tuollaista temppuilua.

tietokoneen käyttöä en voi kokonaan kieltää, koska ysiluokkalaisilla saattaa ollla tehtäviä joita pitää tehdä koneella, mutta sen lempipelin pelaaminen on kielletty, Ei voi anakaan kotona sitä pelata, koska se pitää asentaa koneelle ja salaukset on sellaiset ettei sitä itse saa tehtyä.

Nyt kun sai uuden tehokkaamaan koneen pelaamista varten, on myös ANSAITTAVA se pelaaminen. Hänen elämänsä pyörii vaan sen pelin ja facebookin ympärillä. Tietty tapaa kavereitaan, ja käy siellä seurakunnan jutuissa, mutta kouluhoimmat unohtuu kokonaan.
Lukemalla saa kyllä melkein mistä tahnsa aineesta vähintään seiskan, seiskalla alkavalla toistuksella sentään olis mahdollisuuksia päästä edes johonkin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei toi mun mielestä ole julmaa laisinkaan, aika lepsulta kuulostaa.
Mun pikkuveli (13v) sai historiasta viime keväänä VITOSEN. Kuukaudeksi napsahti totaalinen tietokonekielto, lisäksi hän joutui lukemaan kesäloman aikana Täällä pohjantähden alla-trilogian.
Koulu on lasten ja nuorten työ, eikä töissäkään suvaittaisi tuollaista temppuilua.

Minusta on väärin tehdä lapselle tai nuorelle lukemisesta epämiellyttävä asia käyttämällä sitä rangaistuksena. Juuri samasta asiastahan pakkoliikuntaakin haukutaan, eikä pakkoliikuntaa edes käytetä rangaistuksena, mikä entisestään lisäännee epämiellyttävyyttä entisestään.

Miten olisi kieliohjelmat koneelle? Niitähän saattaisi saada kirjastosta lainaan. Nyt kun ei pääse nettiin eikä saa pelailla pelejä, niin vähemmän kivat tietokonejutut voisi maistua. Vielä jos laittaisi, että tunnista kieliohjelmaa saa puoli tuntia nettiaikaa, niin alkaisi opinnot sujua. Omalle 8-luokkalaiselle ostettiin juuri Svenska för ungdomar kieliohjelma. Nyt pitäisi valvoa, että sitä tulee myös tehtyä.

Miten olisi kieliohjelmat koneelle? Niitähän saattaisi saada kirjastosta lainaan. Nyt kun ei pääse nettiin eikä saa pelailla pelejä, niin vähemmän kivat tietokonejutut voisi maistua. Vielä jos laittaisi, että tunnista kieliohjelmaa saa puoli tuntia nettiaikaa, niin alkaisi opinnot sujua. Omalle 8-luokkalaiselle ostettiin juuri Svenska för ungdomar kieliohjelma. Nyt pitäisi valvoa, että sitä tulee myös tehtyä.

netiin toki pääsee tarvittaessa, mutta se lempipelin pelaaminen on kielletty. Englannissa on olllut hyvä, enne sai aian kaseja enkustaa, mutta nyt ei enää edes sekään kiiinosta.
Kutosia oli enne kaikki lukuaineet, ollut aian laiskakhko lukemaan, mutta kun koko piskelu ei enää tunnu häntä kinostavan. Vain likuntatunnit, atk ja ekonomia ja ruokailu. kouluun menee vain siksi että kaverit ovat siellä. Käyt oki mateikasta tukiopetuksessa kunon käsketty joka tiistai siellä käymään.

meilä on hyvät kieliohjelmat ja on matikkaankin tehty apujuttuja, mutta kun poikaa ei vaan kiinnosta. (Ei halua edes kiinnosuta mistään musta kuin atksta ja ekonomiasta)
Seurakunnan jutut on hänen harratus, siinä kuin muilla meidän lapsilla on judo, joten sitäkään en voi häneltä kiletää.
Juuri nyt on seurakunnan leirilläkin.

[QUOTE="vieras";24868676]Onko sun pojallakin lukihäiriö?[/QUOTE]

ei ole pojallakaan lukihöiriötä, eiä myöskäään mulla.
Mun "lukihäiriö" on vaan tietokoneella kirjoittassa. On muuten tehty tehty testit , osaan kirjoitta ninkuin pitääkin ja lukemanikin ymmärärän mainiosti, mutta htietokoneella kirjoitan nopeaan ja en osaa tuota kymmensormijärjestelmää niin siski tulee virheitä

Yhteistyössä