steppaajat

stepu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 15:10 Hipsuli kirjoitti:
Varmaan on laitteissa erot, mulla nimittäin on äitin ikivanha Tunturi-stepperi, jossa esim. ei näy ruudulla muuta ku aika ja muut tiedot saa näkyviin jälkeenpäin, siis yhteismääräpolkasut ja kalorit, ei montako polkua per minuutti. Sulla varmaan uudempi vehje? luulen et meidän steppereis on melkoset erot kaiken suhteen.. :)

Mulla on netanttilasta viime kesänä tilattu "ei-minkään-merkkinen-malli" :) Tuossa on portaaton säätöruuvi. Kiinni kierittämällä saa niin raskaaksi että vehkeen päällä saa hyppiä tasajalkaa eikä polkimet mene alas.. Löysimmillään taas askelkorkeus on olemattoman pieni. Olen yrittänyt löytää kultaista keskitietä tuosta vempaimesta. Nyt on löytynyt ihan hyvä vastus, niin kauan kunnes tyttö taas keksii sen ja käy hiukan pyöräyttelemässä ruuvia ;)

Olin eilen lihaskuntopiirissä joten en steppaillut ja tänään on huilimapäivä Ainoastaan lenkille täytyy jossain vaiheessa lähteä..
 
Christina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 21:56 Hipsuli kirjoitti:
Poljin tunnin; 7191 polkua ja 719,1 kaloria. Ja huomenna nauttimaan taas välipäivästä B)
Täytyy kyllä nostaa hattua Hipsulille :flower: Sähän poljet kuin singeri ;) :D En itse pääse noihin lukuihin vielä hetkeen, tunnissa saan kasaan n.600 kaloria.
 
päivä * kesto * kcal * keskiarvosyke * askellukset
21-02 * 45min * 240kcal * 117 * -
28-02 * 45min * 325kcal * 140 * 6000

tänään treenin ohesssa
2x20 vasarapunnerrus
2x20 hauiskääntö
2x20 olkavarret
setin tein kahdesti, 3kg painoilla.

huom. askeleet mulla -> tosi matalia (niin vanha tuo stepperi).
 
viiden äide
Mites noi välipäivät eli huilipäivät ton stepperin kanssa ? Riittääkö jos pitää vain 1:den päivän viikossa lepopäivän ?

Ei kai siitä mitään haittaa ole kun ei minulla mitään "kauheita rääkkejä" noi steppailut vielä ole ??? Ihan rauhallisesti aloittelen ja vielä kun innoissani olen, niin tykkään stepata :D ....Pelkään, että jos alan taukoja piteleen, niin unohtuu koko steppailu :LOL: nyt on taottava kun rauta on vielä kuumaa heh heh !!! Olen juuri tälläinen yli innostuja, että kun innostun, niin silloin on touhuttava, paitsi että kuntoilu on aina ollut lähellä sydäntä :heart: !!!
 
No mun mielipide on se, että kun alkuinnostuksissa steppailee paljon - siihen kyllästyy. Eli mieluummin pitäisin pari välipäivää viikossa. Jos todella tykkää steppaamisesta, ei se parissa päivässä innon pitäis laantua.
 
Tunti takana; 7103 polkua, 710,3 kaloria.
Mies tuossa laski pariin kertaan mun polkasut minuutis, ni vaihteli 120-130 välillä. Ja minä en siis polje ihan pohjaan asti vaan puoleenväliin, niin siinä varmaan tulee se ero teiden muiden steppajien kanssa ;)

Ja välipäiväkysymykseen; suosittelen kyl pitään ihan pari kolmekin välipäivää viikossa, vaikka motivaatiota oliski eikä paljon sitä steppausta, sillä se lepohan niitä lihaksia kasvattaa (jolloin palaa taas rasvaa enemmän) omalta osaltaan ja on erittäin tärkeää palautua.
 
viiden äide
Hipsuli: Niin totta puhut...

Ja eilenkin oli 1.5 tunnin tanssi treenit ( siis kunnon "rääkkiä" :) )
ja sitten poljin vielä illalla taas sen 30 min. niin kyllä nyt tuntuukin että olisi välipäivän ansainnut... \|O

Ja tuleehan tuolla ulkona ihan lasten ja koirien kanssa käveltyä, niin semmoista leppoisaa palautumista sekin varmaan on...Ukko kulta saa kyllä lumityöt pihasta tehä tänään :D sanon että minulla on ansaittu lepopäivä !!! B) B) B)
 
Tunti huhkimista; 7247 polkua ja 724,7 kaloria. Pitäs varmaan vastusta taas nostaa, mut toisaalta pelkään sit niitten lihasten liikakasvua, eli en halua mitää pollottavia jättilihaksia.. :x Nyt ne alkaa silleen kivasti näkyä, mut millä konstilla ne saa pysymäänkin "sivästi näkyvillä"? :whistle: :D

Juu, kyllä minäki välipäivinä teen tunnin mittasia vaunulenkkejä ym, en silleen miellä sitä kovas liikunnas vaik hikihä siinäki tietty tulee, mut tuskin palautumista haittanee.

Nyt taas hyvillä mielin nauttiin huomisesta ilman huhkimista ja hikeä B) Hauskat viikonloput kaikille :)
 
Heii missäs kaikki steppaajat on, ku oli ketjuki tipahtanu :eek: :)
Mullaki oli tos taukoo ku meinas rintatulehusta, mut sain onnes kotikonstein hoijettua pois ni tänään pääsin sit steppailemaan taas, oliki jo vierotusoireita :p Elikkäs 60 minsaa; 6982 polkua ja 698,2 kaloria. Jatkakaahan harjotuksia ja kirjotelkaa, en taho yksin jäähä tänne :ashamed: :D
 
stepu
Flunssa pääsi yllättämään, vaikka päätin ettei se minuun iske ;) niin on pitänyt jättää vekotin käyttämättä. Rauhallisia kävelylenkkejä tein tosin joka päivä, mutta enpä viitsinyt puolikuntoisena steppailla. Nyt kuitenkin flunssa alkaa olla selätetty ja josko huomenna jo uskaltaisi ainakin hetken ja rauhallisesti polkea :)
 
aloittelija
Hei, minä sain tänään vihdoin Hobby hallista twist stepperini, ja tuossa testasin sitä. Kyllähän tuolla hien pintaan nopsaan saa. Polkaisuja ei vaan oikein "voi" tehdä pohjaan saakka kun se tavallaan töksähtää ikävästi. Pitääkö teillä muilla stepperi jotain ääntä? Alkoi nimittäin aika pian kuulua sellainen ikävä hinkaava ääni sieltä jostain alta, tai siis siitä "pumppumaisesta" putkesta joka menee polkimen alla. Pitäisköhän jotenkin öljytä tms...
 
Aloittelija
Taitaa ollakin ilmaa joka sihahtelee noissa "pumpuissa" se ääni joka minua häiritsee... Suurella vastuksella ja nopsaan polkiessa alkaa heti suhahtelu. Poljin äsken 25 minsaa, polkaisuja tuli vain (?) n. 1300. Sain kyllä hien virtaamaan kunnolla. Olisi jaksanut kauemminkin, mutta ottaa ikävästi polviin - tai niihin ihan polven yläpuolella oleviin lihaksiin. Mahtaako tämä steppailu kuntouttaa muita kuin justiin noita lihaksia? Kun ei kauheasti esim. pepussa tuntunut.
 
Taas jäi eilinen ajanpuutteen takia väliin, kauhea harmitus.. :( Mut tänään taas tunti ja entistä paremmalla jaksamisella; 7549 polkua ja 754,9 kaloria. Toi helpotusta :)

Juu ja alottelijan kysymykseen toimiiko muis lihaksis kuin polven yläpuolel, ni kyllä mulla ainakin ottaa esim. takamukseenki kivasti ja muualllekin jalkoihin. Polvet kyl meinaa välillä ikävästi kipeytyä, onnes kevät tulee ja pääsee taas juoksuharrastusta välistä virittelemään, toivottavasti penikat taaksejäänyttä elämää.. =)
 
Aloittelija
Täytyy olla kyllä rautainen kunto jos polkee tunnissa jotain 7000 polkaisua... Itse poljin 45 minuuttia ja alle 3000 polkaisua eilen, ja tosi reippaasti kyllä poljin. En tiedä sitten jos vastuksen panisi ihan löysälle, jos ehtisi enemmän. Minulla tuo uusi twist stepperi, ja siinä mittarissa on jo jotain vikaa; välillä ei laske lainkaan polkaisuja pitkään aikaan! Ja poljen kyllä ihan täysin alas asti. Ottaa päähän kun katsoo mittaria ja välillä poljen useita kymmeniä kertoja ja mittariin ei tule yhtään lisää, välillä tulee vaan joka kolmannella polkaisulla.
 
viiden äide
Heippa kaikille !!!

Meillä ollut kotona flunssaa, niin jäänyt steppailut vähemmälle...pakostikkin :(

Aloittelijalle: minä kanssa ostin vähän aikaa sitten uuden stepperin ja se tekee aina välillä alussa niin, että alkaa itse nollaamaan itseään...siis sitä laskuria :kieh: eli juuri kun pääsee hyvään vauhtiin ja on vaikka 5 min. jo polkenu ja katsoo mittariin niin PEEVELI -näyttää että minuutit on alussa ja kalorit nollissa !!! vaikka hetki aiemmin on näyttänyt ihan oikein...Minä sitten niitä johtoja vähän vitkuttelen niin taas toimii ja yleensä kun saan sen pelaamaan niin toimii ihan hyvin...

Sen takia katson aina kellosta tarkasti ALKAMIS ajan että jos se taas nollaa mittari ittensä, niin tiedän ainakin paljon olen polkenut :D .

Ja samallaista kitinää piti tuokin härveli, ja pitää vieläkin aina alussa...ukko sano kanssa että se "hydlauriikka" vai mikä se oli :/ niin kitisee siellä ennenkuin rasvaa ittensä ??!! :LOL: en muista tarkasti mitä se sano,,,,,kun ite siinä hiki päässäni poljin !!! =)

Ihan hyvinhän tuo sinun alku on mennyt, minusta tuntuu että nuissa steppereissä on EROJA,,,siis nuissa askelmittareissa ja laskimissa...kun toiset polkee niin huimia lukuja...Tai sitten ne todella menevät kuin singerit !!! ;) Mutta steppailu intoa kaikille, minäkin yritän päästä taas vauhtiin tuon vekottimen kanssa, ja jatkaa kuntoilua :wave: :heart:
 
Ihan vaan tuli mieleen että, jospa se Hipsulin vanhempi stepperi laskeekin joka askeleen kun ainakin minun uudehko laskee askelparit. Se selittäisi nuo hurjat luvut. Itsellä tulee inasen alle 2000 askelparia/30 min.
 

Yhteistyössä