steppaajat

Mullakin on tuo stepperi mutta eioikeen saa itestä irti että alkas steppaamaan pistettäskö päivän steppaukset pinoon,jos se innostas enempi

mulla tänään 16min 100kaloria
viittisköhän illalla lisää?
 
Vastaan nyt vaik en tänään oo polkenukaan ku oli välipäivä. Mut yleensä poljen tunnin verran 4-5 kertaa viikossa ja kalorit pyörii siinä 650 kieppeillä, riippuu tietty millä vastuksella. Onha se vähä "tympeetä" hommaa, mut mulla on ollu välillä kuntopyörä käytössä ja sit teen ulkolenkkejä, ni taas jaksaa ku on vaihtelua. Politko illalla lisää? =)
 
stepu
Onko teillä twist vai ihan "perinteinen" stepperi? Minulla on tuo normimalli ja ihan ok sekin on. Hien saa tulemaan pintaan, kun ottaa esim. mainostaukojen ajan pikaspurtteja tai sitten käsipainot mukaan, niin saa yläkropallekin töitä.

Yleensä poljen 2-3krt/vko 45min-1h, (n.3000askelta, 400 kcal) riippuen hiukan muusta liikunnasta. Tai sitten käytän stepperiä alkulämmittelyyn ennen "kotilihaskuntopiiriä" Vaunulenkkejä teen päivittäin, samaten kerran viikossa käyn jumpassa ja ratsastamassa. Tuo steppaus on vaan hyvä keino pysyä pois jääkaapilta kun katsoo tv:tä ;)
 
juu en saanu illalla tehtyä lisää yritin kyllä mutta meillä kuopus yrittää aina kiivetä mukaan. mitenhän sen sais pidettyä pois tieltä.

mulla on ihan tavallinen stepperi ilman käsitukia.hobby hallista ostin sarda merkkinen.

 
Mä mietin muutama päivä sitten tekiskö tällaa aloituksen tai ylipäätään treeniketjun, johon vois joka treenin (laji, kcal, aika jne). Jos siitä sitten sais tsemppiä.
Jotenkin vain tuntuisi selkeämmältä, jos yritettäis pitää se ketju sellaisena, ettei laitettas siihen koko viikon "suurinpiirtein" treenejä, vaan täsmä paketteja selkeästi.

Juu kohta voiskin tehdä stepperi treenin pitkästä aikaa; niin saa vähän vertailu pohjaa.
Joten kannatti avaa kone, niin sai itseensä potkua. Iiiiso kiitos ap:lle.
 
stepu
Sama ongelma täällä, eli tuo tyttö (1v 3kk)olisi niin mielellään mukana steppaamassa.. Siksi yleensä kun aloitan steppaamaan en tee mitään minimisuunnitelmaa, koska välillä tuosta steppauksesta ei todellakaan tule mitään kun tuo typy häiriköi. Alkaa sitten vain harmittamaan kun ei saakaan suunnitelman mukaisia lukemia näyttöön. Toisinaan taas antaa jopa tunnin stepata (suurinpiirtein) rauhassa ja touhuilee omiaan.

Mutta hyvä idea todellakin kirjoittaa tänne mitä on tullut tehtyä, vai onko mitään ;) Ehkä saa omankin tsempin päälle, kun katsoo että muutkin ovat, että pakkohan on sitten itsekin ryhdistäytyä :)

Minulla on Anttilasta ostettu käsituellinen malli, yleensä salkkareitten ja frendien ajan koitan käyttää, jos ei muuta liikuntaa kuin päivittäinen lenkki ole tiedossa. Ja mikäli vain tv:tä ehtii päivän aikana katsomaan.
 
Mitä noihin muksuihin tulee, niin ihan ajattelin kysyä tällaista, jota olette varmaan jo kokeilleet, että annatte lasten touhuta siinä stepperin äärellä ja katsoa josko ne sitten siihen kyllästyisi, kun ei niitä ole kokoajan siirtämässä pois stepperin luota. En tosiaan tiedä miten tuo toimisi, vaikka taitaa muksut aina olla sellaisia, että mitä äiti tekee niin siinä pitää olla ite kans mukana.

Muistan, kun äiti teki kotiaerobikkiä kahdeksankymmentä luvun alussa, niin minä siinä pyörin jaloissa, että ei tainnut bikkaamisesta tulla yhtään mitään muuta, kuin nauruterapiaa.
 
Christina
Mulla on pitänyt siirtää treenit aina iltaan kunnes lapset nukkuvat, muuten ei tosiaan tule yhtään mitään..Ei varmaan ole kovin hyvä juttu treenailla kovin illalla ( mulla menee n. 20.00 asti), mut ei oo vaihtoehtoja =)
 
stepu
Tuota olen yrittänytkin että en nostele tyttöä pois stepperiltä, vaan annan olla. Joinain päivinä kyllästyy heti ja alkaa touhuilla omiaan, toisina päivinä sitkeästi seisoo/istuu polkimilla pitkänkin aikaa ja pitää tangosta kiinni ja kikattaa :)

Meidän typy menee niin myöhään nukkumaan (21-21.30) että siksi en pysty stepata kun tyttö nukkuisi. Itsellä ei vaan ole oikein virtaa enää siihen aikaan. Ja päikkäriaikana yleensä ollaan vaunulenkillä. Siitä syystä tuo steppaus jää tuonne salkkariaikaan..
 
Mulla kans ihan vanha normi Tunturi-stepperi. Meillä kans tyttö 1 vee mielellään ois mukana polkemassa ja touhuumas, mut onnes isi touhuilee aina sen aikaa muualla tytön kans niin saan rauhas poljeskella :D
Mä teen kans aina päivisin vaunulenkkejä ja sitten iltapoljeskelun jälkeen rehkin vielä kuntokeskuskella ja vatsalihaspenkillä, menee usein jonneki kymmeneen illalla ku kaikki oon saanu tehtyä.. :whistle: Mut jospa sitä pääsis kesäs kuntoon B)
 
No niin, laiska treeni tuli tehtyä tänään. :ashamed:
Mutta tuli tehtyä kuitenkin. :\|

laji * kesto * kcal * keskiarvosyke
stepper * 45min * 240kcal * 117

("Ansaitut" kalorit 187; laskettu pois peruskulutus).
 
Hitsi että te jaksatta polkee kauan mua vaan harmittaa kun ei oikeen polkeminen ja neulominen onnistu yhtä aikaa sais vähän enemmän taottua.

no tuloksiin
eilen polin aamulla 15 min 100 kalori 13kilonen jössikkä olkapaillä tuli uuten kivasti vastusta ja sai pois jaloista

ja illalla vielä 10min paino olkapaillä
 
stepu
Minulla on steppaukset jääneet tällä viikolla, kun on ollut niin kylmä etten ole pystynyt lenkittää koiria tytön nukkuessa päikkäreitä vaunuissa. On pitänyt lähteä ulos illalla kun mies on kotona vahtimassa tyttöä.

Keskiviikkona kävin juoksemassa n.4km ja eilen kävelin n. 5km. Ihmeellisesti juoksu kulki vaikken sitä ehdi säännöllisesti harrastaakaan. Suurin syy siihen on ehkä se että syksystä on reilu 7kg lähtenyt ylimääräistä painoa pois, jaksaa juosta vaikkei kunto niin huippuhyvä olekaan.

Tänään kuitenkin illalla olisi tarkoitus stepata ja tehdä pallojumppaa vatsalle ja käsille. Eri asia sitten riittääkö aika...

 
viiden äide
Jaa, löytyi tämmöinenkin ketju täältä :wave: =)

Hurja steppaja tuo Hipsuli !!! Yli 6000 polkasua !!! Olet varmaan stepannut jo pitkään =) =) =)

Minun eilinen hikinen suoritus oli 30 min. / 227 kcal / 1622 askelta...

Ja toisella kerralla poljin 20 min. mutta tuo mittari vähän kiukutteli ja nollasi "itseään ittekseen" eli en tarkkaa lukemaa saanut...

No tästä on hyvä jatkaa....Kirjoitelkaas muutkin steppailuja :wave: niin pääsee ketju jatkumaan =) :heart: =)
 
Viikonloppu meni vähä överiks, ku ei ehtiny steppaileen, mut eilen pääsin taas rytmiin kiinni :D elikkäs tunti rehkimistä, 6610 polkasua ja 661 kaloria. Kivasti nousee kerta kerralta, ku vaihoin tos muutama kerta sit vastuksen kolmostasolle.

Viiden äiti: alotin taas steppaileen tuosta loppusyksystä ku ei jalka meinannu juoksua kestää ni oon ny sit vuorotellu stepperin ja kuntopyörän kanssa. Ja päivisin tietty vaunulenkkejä tytön kans ni kummasti on jalkoihin puhtia tullu ja vaatekokoki pienentyny 2-3 kokoo vaatteesta riippuen B) kesäs viel ois tavotteena päästä vatsaröllyköistä ja alleista eroon ni lisänä rehkin viel vatsalihaspenkillä ja kuntokeskuksella et ei mulla ainakaan vapaa-ajan ongelmia..ku illas meinaa tunnit riittää.. :D :whistle: :ashamed:
 
stepu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 11:56 Hipsuli kirjoitti:
:D elikkäs tunti rehkimistä, 6610 polkasua ja 661 kaloria. Kivasti nousee kerta kerralta, ku vaihoin tos muutama kerta sit vastuksen kolmostasolle.
Ihan mielenkiinnosta. Montako polkasua sinulla tulee minuutissa? Kun eilen vedin 30minuutin treenin, niin sain 2049 polkasua ja 292kcal. Enkä mielestäni polkenut hitaasti lainkaan, päinvastoin, lopun 10 min meni 75-90 polkasua min, alkukin noin 45-60 polkasua/min. Tuohon yli 3000askelta/30min saisin juosta stepperin kanssa, enkä usko että siltikään polimet niin nopsaan saisin pelaamaan.. =)
 
Mun steppailut jäänyt tässä kuussa melkein nollaan. Syytä tähän en halua mainita. Ei ole sellaiset asiat kuin liikunta ollut päällimäisenä mielessä. Ja sen kyllä olen huomannut fyysisessä jaksamisessani. Henkinen jaksaminen onkin sitten toinen juttu.

Pitää tässä edelleen yrittää päästä takaisin normaaliin päivärytmiin ja jatkaa elämää eteenpäin.

:flower: Jotka ovat jaksaneet ilolla steppailla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 12:06 stepu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 11:56 Hipsuli kirjoitti:
:D elikkäs tunti rehkimistä, 6610 polkasua ja 661 kaloria. Kivasti nousee kerta kerralta, ku vaihoin tos muutama kerta sit vastuksen kolmostasolle.
Ihan mielenkiinnosta. Montako polkasua sinulla tulee minuutissa? Kun eilen vedin 30minuutin treenin, niin sain 2049 polkasua ja 292kcal. Enkä mielestäni polkenut hitaasti lainkaan, päinvastoin, lopun 10 min meni 75-90 polkasua min, alkukin noin 45-60 polkasua/min. Tuohon yli 3000askelta/30min saisin juosta stepperin kanssa, enkä usko että siltikään polimet niin nopsaan saisin pelaamaan.. =)

Varmaan on laitteissa erot, mulla nimittäin on äitin ikivanha Tunturi-stepperi, jossa esim. ei näy ruudulla muuta ku aika ja muut tiedot saa näkyviin jälkeenpäin, siis yhteismääräpolkasut ja kalorit, ei montako polkua per minuutti. Sulla varmaan uudempi vehje? luulen et meidän steppereis on melkoset erot kaiken suhteen.. :)
 
viiden äide
Pitää ihan kysyä teiltä viisaammilta, että laskeeko se laskin "muka" enemmän kaloreita, kun polkee raskaammalta...niinhän se käytännössä pitäisi olla....mutta en ole ainakaan huomannut eroa tuossa meidän laitteessa....olen nyt parina päivänä polkenut suunilleen saman ajan ja saman askel määrän, -toisen päivänä vaan oli raskaampi vastus, niin KALORIN KULUTUS oli kuitenkin suht sama ??? :/

Eli laskeeko se sen kalorin kulutuksen ainoastaa askelmääristä ???

Tuo on tuo Prisman malli, eli käsi tuellinen twist stepperi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 17:04 viiden äide kirjoitti:
Pitää ihan kysyä teiltä viisaammilta, että laskeeko se laskin "muka" enemmän kaloreita, kun polkee raskaammalta...niinhän se käytännössä pitäisi olla....mutta en ole ainakaan huomannut eroa tuossa meidän laitteessa....olen nyt parina päivänä polkenut suunilleen saman ajan ja saman askel määrän, -toisen päivänä vaan oli raskaampi vastus, niin KALORIN KULUTUS oli kuitenkin suht sama ??? :/

Eli laskeeko se sen kalorin kulutuksen ainoastaa askelmääristä ???

Tuo on tuo Prisman malli, eli käsi tuellinen twist stepperi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2007 klo 17:04 viiden äide kirjoitti:
Pitää ihan kysyä teiltä viisaammilta, että laskeeko se laskin "muka" enemmän kaloreita, kun polkee raskaammalta...niinhän se käytännössä pitäisi olla....mutta en ole ainakaan huomannut eroa tuossa meidän laitteessa....olen nyt parina päivänä polkenut suunilleen saman ajan ja saman askel määrän, -toisen päivänä vaan oli raskaampi vastus, niin KALORIN KULUTUS oli kuitenkin suht sama ??? :/

Eli laskeeko se sen kalorin kulutuksen ainoastaa askelmääristä ???

Tuo on tuo Prisman malli, eli käsi tuellinen twist stepperi...

Ei mullakaan tuo vehje laske kaloreita kulutetus enemmän, vaik vastusta lisäisikin. Että siinä menee kyllä vähän harakoille kun ei tarkkaa määrää tiedä, mutta voi vain positiivisesti ajatella, ettei ainakaan vähemmän mitä mittarit näyttää.. :D
 

Yhteistyössä