SOKERIKLUBI

Kipsun Einolle onnea! Mie ahmin eilen hulluna kakkua ja muita herkkuja, kun kaveri on niin loistava kokki. Ja ostin elämäni kalleimmat alusvaatteet ja tuumasin, et mies vetää kyllä raivarit, mutta mie muikeena, et onhan niistä hänellekin iloa... mies oli suu messingillä koko illan. ;)

Pieni viikinki on taas todettava pieneksi, jopa meitsiä neljä senttiä lyhempi.

Kumma kyllä vaikka noita sortumisia on tullut, niin paino ei ole noussut. *koputtaa puuta*

Palaamme rauhallisempana (?!) ajankohtana pariinne. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2005 klo 15:23 linnea75 kirjoitti:
Kipsun Einolle onnea! Mie ahmin eilen hulluna kakkua ja muita herkkuja, kun kaveri on niin loistava kokki. Ja ostin elämäni kalleimmat alusvaatteet ja tuumasin, et mies vetää kyllä raivarit, mutta mie muikeena, et onhan niistä hänellekin iloa... mies oli suu messingillä koko illan. ;)

Pieni viikinki on taas todettava pieneksi, jopa meitsiä neljä senttiä lyhempi.

Kumma kyllä vaikka noita sortumisia on tullut, niin paino ei ole noussut. *koputtaa puuta*

Palaamme rauhallisempana (?!) ajankohtana pariinne. :D

Voi teitä hukkapaloja, mä olenkin 160cm :D

Heh, mä oon pitänyt aina itteeni lyhyenä mutta oonkohan pisin tästä porukasta...? Pituutta 162cm B)

Kamalaa... Närästää ja olen vaan syönyt ja syönyt ja syönyt! En kyllä uskalla huomenna vaa´alle mennä :ashamed: Meillä ei käy yleensä kukaan kylässä ja nyt on käynyt joka päivä joku ja vaikka mulla ei ole itellä mitään hyvää ostettuna kaappeihin vieraiden va´ralle niin kaikki on tuoneet kauheesti kaikkea syömistä!!! Ja ne on olleet just jotain munkkeja ja viinereitä (mitä siis en pysty vastustaan) :whistle:

Positiivistä on et tänään viitsin sentään vaivautua lenkille koiran kanssa, mut ei se kyllä noita ruokamääriä sulata... Luotan siihen et tää makean himo helpottaa synnytyksen jälkeen! Täytyis alottaa se mamma-dieetin sivuilla oleva sokeripaasto kolmeks vuorokaudeks... On toi tupakan polttaminen näemmä korvautunut täysin makeansyönnillä... Toinen pahe on saatu lopetettua niin toinen alkaa, epäreilua :eek:

Noh... Nyt on kaapit niin tyhjät ettei sieltä löydy mitään hyvää syötävää, onneksi! Pääsis jo synnyttään, plääh...

Oon nauranut ihan kippurassa kun mun maha on alkanut naksua hassusti :D Mikähän siinäkin on... Ei esikosta ollut tällasta!

No mut palailen huomenna asiaan... Voi olla et vaa´asta ei ole huomisen jälkeen mitään jäljellä kun höyhennän sen kun se kuitenkin väittää et painoon noussut... Mikä nyt ei tietty voi yhtään olla paikkansa pitävä juttu...

Onkohan SELTSU jo selvinnyt hengissä vaavin kanssa kotiin? Eikö meille sokerinistiressukkakavereille enää löydy aikaa kun on löytynyt vauvahuumausaine...?

Ihan vaan pikaseen tulin kertomaan että meillä on tainnut Vauvan yöhuutamiset vähentyä yli puolella kun lopetin kahvin juonnin...

Jos mahassa naksu hassusti niin se voi (raskaanaolevalla :D ) meinata sitä että vauvalla on hikka.

Aamutoimille! :wave:

paino noussut kilon! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
ihan hyvä tää punnitushomma, niin tietää skarpata. piähän ottaa kuitennii. nyt en muuta kerkii, kun et toivottavasti muilla paremmin.

ja seltsu vauvoineen toivottavasti ok.

No niin, tässä olis sitten vähän pidempi stoori meidän matkasta nukketehtaalle. =)

Lähdimme 18.10. klo 8 äitiyspolille, kaikki kamat oli mukana, koska tarkoituksena oli käynnistää synnytys. Lääkäri tutki minut, kohdunsuu 4 cm auki, kanavaa ei ollenkaan, lapsivettä riittävästi. Synnytyssalit olivat kuulemma melko täynnä, ja lääkäri kysyi, että miltä susta tuntuis jos me vielä passitettais sut kotiin odottelemaan, tulet sitten viimeistään huomenna suoraan synnytyssaliin ja käynnistetään synnytys kalvojen puhkaisulla.

Sanoin, että kuulostaa hyvältä. Noin klo 9 oltiin takaisin kotona (meiltä on siis vajaan 10 minuutin ajomatka sairaalaan, tosin sen voi varmaan ajaa viidessä minuutissakin, tuli huomattua.). Sanoin, että menen lepäämään koska väsyttää valtavasti. Kerkesin ehkä just torkahtaa, noin klo 9:30 havahduin tosi kovaan supistukseen. Parin minuutin kuluttua toinen, kipeämpi, sitten taas muutama minuutti väliä ja pirun äkäinen suppari puski päälle. Sanoin miehelleni, että eiköhän lähdetä takaisin. Onneksi oli kaikki kamat valmiina.

Sitten ehkä noin 10:15 olimme synnärin ovella kolkuttelemassa. Kätilö sanoi, että olet aika kipeän näköinen, mee suoraan suihkuun ja vaihda vaatteet, käyriä ja verenpaineita on turha ottaa koska ne on pari tuntia sitten jo otettu.

Menin suihkuun, vaihdoin vaatteet (kaikki tämä ihan pirunmoisten supistusten kourissa.) ja kätilö tutki kohdunsuun tilanteen. Tadaaaa. 9 cm auki?!?! Katsoin kätilöä vähän epäluuloisena, että ööh, ei vissiin toivoakaan mistään epiduraalista..? "No eipä kyllä, eiköhän lähdetä suoraan synnytyssaliin."

Kuten edellisessäkin synnytyksessä, oksensin mahalaukkuni tyhjäksi. (Äitikin joskus sanoi, että ei voinut pahoin koko yhdeksän kuukauden aikana, oksensi koko ajan edestä sitten kun synnytyksen aika koitti - samoin minä.) Melko pian synnytyssaliin pääsemisen jälkeen puhkaistiin kalvot. Ja melko pian tästä tuli tarve ponnistaa. Muutaman kerran hengittelin ilokaasua. Klo 11:28 maailmassa oli ihana tyttövauva (olin 95 % varma tyttövauvasta!), 49 cm ja 3940 g eli melko paksu pätikkä! Oli ihana ja uusi tunne saada vauva rinnalle, esikoinen kun vietiin heti synnytyksestä teholle. Tämä tyttö sai jäädä äidin vatsan päälle pötköttelemään ja etsimään ravintoa. =)

Kaikki meni siis valtavan nopeasti, kun vain alkuun päästiin! Tarkkoja aikoja mulla ei ole nyt tiedossa eikä muistissa, mutta noin 2 tuntia supistusten alkamisesta olin synnyttänyt. Ja lähes luomuna - lasketaanko ilokaasu kivunlievitykseksi..? ;)

Kaiken kaikkiaan aivan upea kokemus! Voin sanoa, että synnytys oli todella helppo ensimmäiseen verrattuna, huolimatta siitä, että silloin sanoin epiduraalin. Nyt kipu kesti paljon vähemmän aikaa, vaikka totta kai taas tuntui, että henki lähtee. Silti. Ihana kokemus. Ja selvisin yhdellä ainoalla tikillä (ja öhm, kamalilla pukamilla, jos jotain kiinnostaa. yäk).

Nyt ollaan siis kotona, maitoa tulee kivasti ja tyttö vaikuttaa ainakin vielä elämäänsä tyytyväiseltä. Isosisko ei vielä ole oikein halunnut ottaa kantaa uuteen tulokkaaseen millään tavalla.

Niin joo. Omia sokereita en ole synnytyksen jälkeen vielä mitannut kertaakaan, pitäis kyllä kun vaan viitsis. Vauvan sokerit olivat poikkeuksetta hyviä, niitä mittailtiin parin vuorokauden aikana melko monta kertaa.

Nyt sitten pitäisi jaksaa tsempata tämän sokeriasian kanssa, mutta haittaako, jos ihan pienen hetken nautin elämästä ja syön sitä mitä huvittaa..? (Eli tähän saakka enpä juuri mitään, ruokahalut ovat taas kadonneet jonnekin teille tiettömille.)

Tällaista Seltsulle siis kuuluu! Varmaan kirjoittelut tänne vähenee, mutta mielessäni olette! Ihanaa tsemppiporukkaa!!
:hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2005 klo 13:26 viiden äiti kirjoitti:
Seltsu

Oli muuten AIVAN PAKKO tulla kurkkaan tänne puolelle ku huomasin jotta nikkisi ilmaantui esiin.

ONNEA tyttö vaavin syntymän johdosta siis toivottelen!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
Kiitos! :)

Voi SELTSU!!!! :heart: :flower: Mun huutelut tepsi eilen! Ihanaa, voi kun meilläkin menis synnytys noin hyvin :) Esikoisesta oli pitkä ja vaikea, mutta selvisin hengissä, jos nyt ei vaikka tarvis käynnistää :)

Viikko raporttia sitten... Hrmhph :whistle: Noh... Viikot siis tasan 34 (olis jo edes se 40!!!!) Ja painoa on tullut... :ashamed: Mä kerron sit taas neuvola vaa´an mukaan sen keskiviikkona, mut jotain 0,5-1kg vissiinkin... Tosin on myös iskenyt tajuton turvotus jalkoihin! Jalkapohjat on ihan puutuneet välillä ja sukanvarret puristaa niin helvetisti...

Aion uhmata kohtaloa ja sovin meneväni Helsinkiin kauneus ja terveysmessuille mun serkun kanssa (se siis asuu Espoossa) 13.11.! Katsotaan pääsenkö sinne asti :) Esikoinen oli jo syntynyt niillä viikoilla, eli on sillon jotain 36+6! Uskon kyllä et pääsen sinne koska en keksi mitään syytä miks tää tulis etuajassa pois ja haluan ihan oikeasti mennä niille messuille! Ovat sitten viimeisiä menoja piiiitkään aikaan ihan itekseni, en meinaan aio ottaa tota esikoista mukaan vaan aion nautiskella päivän oman itseni ja tän pallomahan seurasta!

Supistuksetkin on lakannut täysin (siis kipeät), mutta voi per..le kun en meinaa päästä käveleen kun tekee niin kipeää tonne alakertaan :( Mä tarvitsen sellasen rollaattorin kohta et pääsen eteenpäin!

Oikeasti vaikka jotenkin oman olotilan vuoks olis ihanaa päästä synnyttään, niin silti on jotenkin helpottavaa ajatella et ollaan vielä vaan kolmihenkinen perhe... Varmaan ajattelen vauvan synnyttyä et voi miten helppoo oli kun oli raskaana... Toistaseks saa nukkua niitä päiväuniakin vielä :)

Linnea 75
Paaaaaaljooooonnnnn Onnnneeeeeeaaaaaaaa Seltsuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :flower: :flower: :flower: :flower: :D :D

Ensinnäkin onnittelut tyttö-vauvasta Seltsulle! :flower:

Kateeksi käy kun itse on vielä melkein alkumetreillä..
Sokeritestissä tuli käytyä, tenavineen kaikkineen.
Ja ihan hyvin meni, Kaupunkimme on kuin onkin siirtynyt
siihen colanmakuisen sokerijuomaan JEEE!
Eikä tenavat tuottaneet mitään ongelmia, mukavasti leikkivät
"uusilla"leluilla ja välillä söivät "retkieväitään". Ja se oli sangen juhlallista kun kaksi silmäparia tuijottaa verikokeen ottoa, liekö ollut tippatädilläkin ramppikuumetta kun toiseen kyynärvarteen tökkäsi mustelman..
Ja mikä tärkeintä tulos on normaali!
Eli ainakaan tässä vaiheessa ei tarvitse vielä tiukkaa diettiä ryhtyä noudattamaan!! B)
Ihan hyvällä omallatunnolla nautin kahvini kanssa pienen kakunpalani tai keksin..
Pysyisi vaan siinä yhdessä :kieh:
Nyt täytyy mennä jäkikasvu kutsuu iltapalan laittoon...
T:Inkeri

Linnea 75 harmajaa
Ihana viesti Inkerillä ja hyvä, että kaikki ok.

kiva, että tulit takaisin Seltsu ja viel semmoisen suloisen prinsessan kanssa! aikas upesta hoidettu toi synnytys! sehän oli, kun jostain leffasta konsanaan!

sori, että palaan omalle arkisella navalle...
itseä vaan pelottaa, että kaikki kilot vaan tipahtaa takaisin. jotenkin ovat tippuneet niin haipakkaan, että tavallaan pelkää vaan yhtenä aamuan heräävänsä ja huomaa, että ei sitä mitään ole laihtunut. se olikin vaan unta. :whistle:

hyvinpä menee miullakin. ja ilta meni, kun sai tenavaosaston vaakatasoon sitten sohvan ja jääkaapin väliä sahatessa. ei mitään suurta syntiä tullit harrastettua, mutta jotain on kuitenkin oltava kokoajan mussattamassa.

pitää tuo napostelu erityisesti pitkin päivää nyt yrittää topata alkuunsa.

tämmösen kriisin se kaali sitten aiheutti... :ashamed: vaikka ei saisi syyttää peiliä, jos naama on vino. eikä sukua, jos suksi ei luista.

pikkuviikinki
tuhannesti onnea seltsulle ihanasta pienestä nyytykästä!!! =)

meillä on koko 3 kopla sairastunut kurkunpääntulehdukseen ja saadaan ravata tyksissä sprahengittämässä ja ottamassa kortisonia :( .
meidän pikkumieskin sai tän pirulaisen ja äiti täällä huolesta sekopäisenä!!!!

Linnea 75 harmajaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2005 klo 12:03 pikkuviikinki kirjoitti:
tuhannesti onnea seltsulle ihanasta pienestä nyytykästä!!! =)

meillä on koko 3 kopla sairastunut kurkunpääntulehdukseen ja saadaan ravata tyksissä sprahengittämässä ja ottamassa kortisonia :( .
meidän pikkumieskin sai tän pirulaisen ja äiti täällä huolesta sekopäisenä!!!!
Voi hirviä! Jaksamista!!!
:hug:

Muhku
Onnea Seltsulle!

Itse hehkutan täällä niinkin pientä asiaa kuin tämän rd:n aikaista paastoarvoennätystäni 4,8... Jee!! Oliskohan vaikutusta sillä, että illalla en syönyt banaania (kuten olen monena iltana tehnyt) vaan kaksi mandariinia?

Linnea 75 harmajaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 07:00 Muhku kirjoitti:
Onnea Seltsulle!

Itse hehkutan täällä niinkin pientä asiaa kuin tämän rd:n aikaista paastoarvoennätystäni 4,8... Jee!! Oliskohan vaikutusta sillä, että illalla en syönyt banaania (kuten olen monena iltana tehnyt) vaan kaksi mandariinia?

Heippa, saanko viilata pilkkua asiassa, joka ei miulle kuulu? Eli justiinsa oikein, että olet huomannut miten paljon sokeria on banaanissa. mut mandariinit on kanssa aika makeita... tuossa osoite,jonka joku immeinen antoi "aikoinaan" miulle. eli sinne, kun naputtaa elintarvikeen nimen, niin näkee paljonko niissä on mitäkin (kaloreita, sorkeria) http://www.fineli.fi/

Mutta nyt meinas pointti unohtua, eli paljon onnea!!! :hug: Eikä ole yhtään pieni asia, vaan justiin semmoinen mitä kandeekin hehkuttaa!!!

Nythän mie vallan innostuin! Hyvä, että Muhku tuli puhumaan asiaa, myö vanhat kävyt, kun meinataan aina porista enempi noita siviilipuolen asioita ja raskausdiabeteksestähän tää kova foorumi alkoi. Vaikka on niitä siviilejä just hauska lukea, varsinkin koska itse ei ole enää raskaana, mutta yritän kyllä jollain jollain verukkeella hengailla tässä poppoossa, jos kukaan ei huomais...

Mutta siis; kävin diabetesliiton sivuilla laskemassa mikä on miun tämänhetkinen riski sairastua kakkostyypin diabetekseen kymmenen vuoden aikana.

Ennen oli 1:6:n sairastua, mutta nyt painonputoamisen jälkeen kone sanoo: "Riski jonkin verran lisääntynyt:arviolta yksi 25:stä sairastuu"!!!!!!!

Eli kannattaa painon kuritus! :D

masunen
No heipä hei!
Pääsinpäs vihdoin nettiin parin Elisalle soiton jälkeen...
Hurrrrjasti onnea Seltsulle ja koko perheelle :hug: :flower:
Pikkuhiljaa se vauvantuoksuinen arki hiipii klubilaisten koteihin... ihanaa!

Itse kävin maanantaina neuvolassa ja kaikki oli hyvin, paino oli noussut kilon verran vajaassa kolmessa viikossa, ihan maltillisesti näille viikoille. Varsinkin kun se syyslomakin osui tuohon jaksoon. Vauva oli terveydenhoitajan mielestä kääntynyt raivotarjontaan, mutta vielähän tuo ehtii poukkoilla siellä, meno tuntuu ainakin olevan kova, varsinkin iltaisin ja aamuyön tunteina kun valvoskelen ja pyörin parempaa asentoa etsien...

Noh, nyt täytyy mennä noita isompia vauvoja hoitamaan, kun ne tuli nälkäisenä koulusta... palaillaan!!!

masunen

Ai juu, pakko kommentoida, että mä oon varsinainen hongankolistaja näköjään tässä jengissä: pituutta 170 cm.
Kävin just neuvolalääkärillä ja hän määräsi loputkin kaksi viikkoa sairaslomaa ennen varsinaista äitiyslomaa noiden supistelujen ja selkävaivojen takia, joten töihin seuraavan kerran joskus hamassa tulevaisuudessa... Vauva hikotteli sydänäänien kuuntelussa, se oli tosi hauskan kuuloista pätkimistä :heart:

Ööö, ostin ison suklaapatukan alkaneen loman kunniaksi ja syön sitä parhaillaan :ashamed:

Onnea Seltsu :flower: :flower: :flower:
Juuri noinhan ne synnytykset kuuluisikin hoitaa! Taidampa noudattaa tällä kertaa tuota sun esimerkkiä ja jättää käynnistäjät väliin ;)

Niin, huomenta vaan kaikille muillekin. Kolmen kuukauden horros on ohi ja pahoinvointikin mukavasti takana. Nyt 13 viikko meneillään ja olen ihan vaan tavallisen väsynyt ja äksy =)

Painokin on pysynyt 89 kilossa, eikä sitä varmaan tarvisi tulla ollenkaan. Helppo homma siis tällä kertaa kun ei TARTTE lihoa edes =)

Vauvan sydänääniä ei neuvolass kuulunut, mutta toivottavasti ensiviikon ultrassa. Poikien äänet kuului aikanaan viikolla 10, joten vähän mietityttää tämä asia. Onko muilla kokemusta? Jos vauva on kuollut, niin en tämän pahoinvointirumbankaan takia haluaisi/jaksaisi heti uudellen aloittaa alkuraskaana olemista... No, toivotaan parasta. Meidän neuvolan täti reippaana realistina aina muistuttaa että useamman lapsen äidit ovat jossain välissä keskenmenoja kokeneet ihan varmasti. Toivottavasti olisin se poikkeus !

Heti kun olo helpotti, niin rupesi ruokakin maistumaan, pitää nyt yrittää yhtä hienosti skarpata kuin tekin ! Tenavien kanssa vaan tulee pyörittyä melkein koko päivä keittiössä...

Tsemppiä meille kaikilleja kohtahan pitää jo ruveta psyykkaamaan toinen toisiamme jouluruokia vastaan =)

Linnea 75 himmeilee
masunen, ole ylpeä senteistäsi! miun tytöstä saattaa tulla kans pitkä (jos ei menkat ala aikaisin, kuten miul) koskapa isä on 195cm. isän siskot on pitkiä ja upeita naisia. :D onneksi siis on mahis, et miun lapsista ei tule tämmösiä tappeja. pikkunen poikakin kasvaa yläkäyrillä, joten aikamoinen köriläs tulee hänestäkin. toinen :D
hassua, kun siul on osa "vauvoista" jo koulussa..

mikähän :D -päivä tää on!

herneri, kyllä se sieltä kuuluu ens kerralla, hää on vaan viel niin pieni, että pääsee karkuun polskuttelemaan, kun tilaa viel riittää. ei meilläkään tainu alussa kuulua ja oli aika pelokas olo. mutta siulla on on onneksi pahimmat riskiviikot jo ohi ja siun ja ämpärin läheisestä suhteesta päätellen istukka toimii hyvin. :hug:

sain seurustelun vuosipäiväivä lahjaksi digivaa'an. joku siitä varoittelikin ja oikeessa oli. julmana se pamautti 64,6kg vaikka vanhalla sain eilen 63kg. mutta eipä ole pahat henget kyllä puhuneet vatsassa aikohin, joten haiteekos tuo? Sorde, taas tää proosalliseen aiheeseen lipsahtaminen.

näihin kuviin, näihin tunnelmiin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 13:20 Linnea 75 himmeilee kirjoitti:
sain seurustelun vuosipäiväivä lahjaksi digivaa'an. joku siitä varoittelikin ja oikeessa oli. julmana se pamautti 64,6kg vaikka vanhalla sain eilen 63kg. mutta eipä ole pahat henget kyllä puhuneet vatsassa aikohin, joten haiteekos tuo?
Onnea vuosipäivän johdosta ja uudesta vaa'asta! Mutta siis mitä h*lvettiä?! Kuinka paljon sä oikein olet laihtunut? Siis paljonko painoit raskaana ollessas enimmillään? Eikö se ollu lähellä 80 kiloa ja siitähän ei oo ku muutama kuukausi..?! :eek: Mä olen mykistynyt sun tsemppauksesta!

Ite kävin tänään aamupäivällä vaatteet päällä vaa'alla ja pääsin alle 80 kilon, 79.4 muistaakseni. Eli menis varmaan 78 puolelle jos nakuna punnitsisin... (Kuka huijaa itseään, häh?!) Enkä siis todellakaan oo yrittänytkään miettiä mitään syömisiä, syön sillon ku on nälkä ja mitä nyt sattuu huvittamaan. Mulla vaan ei oo nälkä juuri koskaan, hassua tää imettäminen. Kun vauva ottaa tissin suuhun, tulee oksettava olo jos ajatteleekaan ruokaa, vaan hirveä jano koko ajan! :D Pitää nauttia tästä tilanteesta, kerrankin on näin, ettei ruokahalua hirveästi ole! :D

Kiitokset kaikille onnittelijoille! Ja onnea Inkerille; hieno juttu ettei sokerirasitus antanutkaan ikäviä uutisia. Ja moikka tasapuolisesti kaikille muillekin! :wave:

Linnea 75 himmeilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 14:13 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2005 klo 13:20 Linnea 75 himmeilee kirjoitti:
sain seurustelun vuosipäiväivä lahjaksi digivaa'an. joku siitä varoittelikin ja oikeessa oli. julmana se pamautti 64,6kg vaikka vanhalla sain eilen 63kg. mutta eipä ole pahat henget kyllä puhuneet vatsassa aikohin, joten haiteekos tuo?
Onnea vuosipäivän johdosta ja uudesta vaa'asta! Mutta siis mitä h*lvettiä?! Kuinka paljon sä oikein olet laihtunut? Siis paljonko painoit raskaana ollessas enimmillään? Eikö se ollu lähellä 80 kiloa ja siitähän ei oo ku muutama kuukausi..?! :eek: Mä olen mykistynyt sun tsemppauksesta!

Ite kävin tänään aamupäivällä vaatteet päällä vaa'alla ja pääsin alle 80 kilon, 79.4 muistaakseni. Eli menis varmaan 78 puolelle jos nakuna punnitsisin... (Kuka huijaa itseään, häh?!) Enkä siis todellakaan oo yrittänytkään miettiä mitään syömisiä, syön sillon ku on nälkä ja mitä nyt sattuu huvittamaan. Mulla vaan ei oo nälkä juuri koskaan, hassua tää imettäminen. Kun vauva ottaa tissin suuhun, tulee oksettava olo jos ajatteleekaan ruokaa, vaan hirveä jano koko ajan! :D Pitää nauttia tästä tilanteesta, kerrankin on näin, ettei ruokahalua hirveästi ole! :D

:wave:
:D Hihhii! Kiva, kun olet takas! Kiitos, kiitos :hug:
Kyl mie olenkin aika pollea... painoin silloin rask.viikolla 28 83,6kg. Kyllä se siullakin lähtee, miul synnytyksen jälkeen hikenä ilmaan meni pari viikkoa viittä kiloa viikossa. Laitokselta jotain 71kg painavana. miulla tuli turvotusta tosin vasta leikkauksen jälkeen...

nyt imetys.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 13:12 linnea75 kirjoitti:
Nythän mie vallan innostuin! Hyvä, että Muhku tuli puhumaan asiaa, myö vanhat kävyt, kun meinataan aina porista enempi noita siviilipuolen asioita ja raskausdiabeteksestähän tää kova foorumi alkoi. Vaikka on niitä siviilejä just hauska lukea, varsinkin koska itse ei ole enää raskaana, mutta yritän kyllä jollain jollain verukkeella hengailla tässä poppoossa, jos kukaan ei huomais...
Mutta siis; kävin diabetesliiton sivuilla laskemassa mikä on miun tämänhetkinen riski sairastua kakkostyypin diabetekseen kymmenen vuoden aikana.

Ennen oli 1:6:n sairastua, mutta nyt painonputoamisen jälkeen kone sanoo: "Riski jonkin verran lisääntynyt:arviolta yksi 25:stä sairastuu"!!!!!!!

Eli kannattaa painon kuritus! :D
Eikös puhe ollut että jatketaan pysyvään painonhallintaan asti? Eli ikuisesti :D
Mä painan edelleen 95 *huoh*.
No toisaalta ei ole tullut lisääkään =)

Paljon onnea seltsu :flower: :wave: :flower:

Tsemppiä kärvistelijöille... kyllä ne vauvat sieltä tulee :hug:

Yhteistyössä