SOKERIKLUBI

Hengissä ollaan, vaikka tuntuu et olis helpompi hautaan mennä kun on niin törkeitä liitoskipuja etten meinaa käveleen pystyä! Kaikki todennäkösesti vaan siitä et eilen oltiin koko perheen voimin tunnin lenkillä illalla! Tänään ei edes särkylääke ole auttanut :( Toinen on et mun kylkiluut on ihan kipeänä tän muksun potkuista... Auts!

No mut viikkoraporttia pukkaa... Eli viikot 33 (kai) ja paino pysynyt melko samoissa... Eli kotivaa´an mukaan ei ole noussut... Katsotaan ensi viikolla neuvolassa! Positiivistä on se et painan nyt vähemmän kuitenkin kun esikoista odottaessa samaan aikaan :) Ero ei ole suuri, mutta kuitenkin eroa on! Eli pääsen melko samoihin paino lukemiin kun edellisen synnytyksen jälkeen :D

LINNEA en edes muistanut että tää helvatin vtsanahka jää roikkuun tähän synnytyksen jälkeen! Hyvä kun palautit maan pinnalle etten oikeasti luule mahtuvani vanhoihin farkkuihin :snotty: Nyt vasta tuli mieleen et takki joka mahtuu nyt päälle, on ostettu heti synnytyksen jälkeen ja oli sillonkin tiukka... Koskahan siitä vatsastakin pääsee eroon, en muista yhtään!

SELTSU mitä sulla on nyt viikkoja? Mulla tuli esikoinen kolme viikkoa (rv 36+5) etuajassa ja ei meillä kyllä jouduttu keskoskaappiin laittaan! Kaikki sujui hyvin, lukuunottamatta sitä et oltiin keltasuuden vuoks sairaalassa muita hiukan pidempään, mut se nyt oli niin pientä! Koko ajan vauva sai olla mun kanssa huoneessa valopetissä ja mua ei heitetty pihalle sieltä! Mä ainakin elän toivossa ettei menis yliaikaiseks! Olis kauhea ajatus mun kohdalla kun saattaisin joutua oleen jouluaaton sairaalassa (siis jos menee sen 2vko yli)! Sanottiinkin neuvolasta et kun eka tulee etuajassa niin saattaa toinenkin tulla... Toivossa on hyvä elää :) Sitä paitsi mä olisin NIIIIIN valmis lähteen jo nyt synnyttään!!!! (En nyt ihan sananmukaisesti)... Odottelen et sä pääset ensin ;)

Lähden syömään Fetasalaattia jota ostin citymarketista äsken :p :wave:

pikkuviikinki
heipsuti hei pitkästä aikaa!!! :wave: :wave:

täällä näyttää muilla menevän todella hyvin tuon painonpudotuksen ja hallinnan kanssa, minä ihan masennun teidän mahtavista saavutuksista kun itselläni ei ole yhtään itsehillintää tuon ruoan suhteen, plääh :headwall: :headwall: .
paino junnaa tasan paikoillaan eikä hievahda mihinkään vaikka kuinka yritän.
ens viikolla aloitan spinningin ihan tosissani ja sitten saa kyllä läskit tutaa!!!

mites se oli että paljonko täysimetys kuluttaakaan niitä kaloreita?
ja paljonko on imettävän äiskän energiantarve?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2005 klo 18:11 Champion kirjoitti:
SELTSU mitä sulla on nyt viikkoja? Mulla tuli esikoinen kolme viikkoa (rv 36+5) etuajassa ja ei meillä kyllä jouduttu keskoskaappiin laittaan! Kaikki sujui hyvin, lukuunottamatta sitä et oltiin keltasuuden vuoks sairaalassa muita hiukan pidempään, mut se nyt oli niin pientä! Koko ajan vauva sai olla mun kanssa huoneessa valopetissä ja mua ei heitetty pihalle sieltä! Mä ainakin elän toivossa ettei menis yliaikaiseks! Olis kauhea ajatus mun kohdalla kun saattaisin joutua oleen jouluaaton sairaalassa (siis jos menee sen 2vko yli)! Sanottiinkin neuvolasta et kun eka tulee etuajassa niin saattaa toinenkin tulla... Toivossa on hyvä elää :) Sitä paitsi mä olisin NIIIIIN valmis lähteen jo nyt synnyttään!!!! (En nyt ihan sananmukaisesti)... Odottelen et sä pääset ensin ;)
Nyt on 41+1 ja huomenna siis käynnistetään ellei ihmeitä tapahdu. Äiti just tänään kysyi, että miltä musta tuntuis jos ne vielä kuitenkin passittais mut kotiin odottelemaan eivätkä käynnistäiskään. Sanoin, että olisin ihan hyvillä mielin, mua suoraansanoen jännittää melko paljon se käynnisteleminen, ois niin paljon mukavampaa synnyttää "luomuna". Siis luomuna niin, että käynnistyis luonnollisesti, muuten otan kyllä kaikki tropit mitä vaan maailmasta löytyy (paitsi ilokaasua, jonka ansiosta viimeks oksensin sappenikin pihalle... :x )!

Mutta näihin kuviin, näihin tunnelmiin! Ilmottelen sitten mitä mahasta löytyi kunhan ehdin kotiutua vaavin kanssa! :wave: Te ootte olleet ihanaa ja hyvää sekä tsemppaavaa seuraa, ja hommahan jatkuu vielä tämän "välietapin" jälkeen!

linnea75 luimuilee
täällä kyllä piristyy! ollu justinsa semmoinen päivä, että päätös, että kyllä kaksi lasta riittää tälle emolle senkun vahvistuu. alamittainen piti konserttia ja esikoista viitraa. :eek: että kyllä miulle riitti. ollaan miehen kanssa samassa ammatissa, vaihtaiskohan se miun kanssa paikkaa. voisin ihan hyvin mennä töihin huomenna :headwall: huono äiti, joo joo ja huomenna lissää.

-500-700kcal imetys. en tiiä miten paljon pitäisi syödä, mie vaan silleen, ettei nälkä.
voi jee, palaan myöh.

linnea75 luimuilee
jatkoa...

Championille moi ja Seltsulle tseppiä synnytykseen!

Täällä, ihan vitsi koko päivä, mutta kumma, et ei yhtään naurata.

:'( + :kieh: + :headwall: = minä

HEissulivei kaikille!
Alkaa tämä oma odotus olla mukavalla keskikolmanneksella, eikä paha olo ole ainaisena riesana...
Paino on kotivaaan mukaan säilynyt lähtölukemissa (sinällään kiitettävissä :LOL: ), mutta jos myt jaksaisi tsempata senverran ettei pahasti pääsisi repsahtamaan... ruokahalu näköjän kasvaa mahankin kasvaessa :(
Nyt olisi edessä se riemujen riemu: Sokerirasitus-testi! Toivottavasti tässä kaupungissa olis siirrytty käyttämään jo sitä colan-makuista litkua, se sokeriversio on kamalaa!!!
Vielä pari vuotta sitten se oli ainakin sitä, ko edellisen kerran oli testissä. Nyt vielä saan rahdata tenavat matkaan, kun sattuu perjantaina olemaan syyslomapäivä ja lupasin jo hoitotädille etten tuo muksuja hoitoon. Saas nähdä kuin tämän muijan käy... :whistle:

Periaatteessa olen noudattanu terveellistä ja kaikin puolin hyvää ruokavaliota. Ainoa vaan kun tahdon repsahtaa noihin herkkuihin kahvin ja iltateen kanssa... pullaa, kekesiä, jäätelöä... Sanokaas millä noita mielitekoja korvais??
Tomaatti tuntuu kahvin kassa vähän hoopolta
\|O
Nyt kutsuu jälkikasvu iltapalaa laittamaan ...
Palailen viimeistään kun vastauksia testisä tiedän..
T:Inkeri

Champion harmaana
Eikös nyt ole täys kuu ja kaikki synnyttää täyskuun aikaan, joten SELTSU koko olet tosi toimissa (ainakin käynnistyksen osalta)!!!???

INKERI tervetuloa joukkoon :) Oon huomannut saman et nälkä kasvaa mahan syödessä ja mieliteot lisääntyy! Mut silti vaikka tietää et ruokahalu johtuu vauvasta niin ei vaan osaa olla syömättä!!! Ihan hirveä makean nälkä koko ajan ainakin täällä!

Tein tänään ihanaa kevyttä kesäkeittoa... Mutta, mutta... Sitten hain jäätelöä (tosin kevytjäätelöä) ja sitä piti syödä nyt illalla... Ja siskonretale perk..e toi suklaalevyn ja lakua åäivällä :p Ja nyt on huono omatunto... Tää alkaa taas mennä ihan mahdottomaks kun ei enää pysty yhtään hillitseen makeanhimoaan! Rupee oikein kädet täriseen ja v......a :ashamed: Onneks edes alussa sujui hyvin niin ei pääse toi paino ainakaan sen kymmenen yläpuolelle... Loppuuko tää koskaan!? Siis jatkuuko tää vielä imetysaikanakin!?

No tilasin itelleni motivaattoriks painonvartijoiden uuden kalenterin :) Ajattelin et kun lueskelen sitä ja pidän vähän ruokapäiväkirjaa niin sitä huomaa taas miten huonosti syö ja palaa maan pinnalle :snotty: Saa nyt nähdä... On vaan turha vannoa itselleen et sit synnytyksen jälkeen otan itteeni niskasta kiinni, kun se ei onnistunut ton esikoisen kohdallakaan! Tai onnistu aluks, mut kaikki mitä pudotin, tuli takaisin...

Mä suutelen sen jalat puhtaiks joka keksii oikeasti toimivan lääkkeen makeanhimoon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2005 klo 19:37 pikkuviikinki kirjoitti:
heipsuti hei pitkästä aikaa!!! :wave: :wave:

täällä näyttää muilla menevän todella hyvin tuon painonpudotuksen ja hallinnan kanssa, minä ihan masennun teidän mahtavista saavutuksista kun itselläni ei ole yhtään itsehillintää tuon ruoan suhteen, plääh :headwall: :headwall: .
paino junnaa tasan paikoillaan eikä hievahda mihinkään vaikka kuinka yritän.
ens viikolla aloitan spinningin ihan tosissani ja sitten saa kyllä läskit tutaa!!!

mites se oli että paljonko täysimetys kuluttaakaan niitä kaloreita?
ja paljonko on imettävän äiskän energiantarve?

Mulla ei ole minkäänlaista itsehillintää myöskään... Täytyy sitten liikkua enemmän ettei ihan kaikki sokerit muutu läskiks...
Muista se Hakkaa päälle!!!! Me Sokeriklubilaiset pystytään ihan mihin vaan! B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2005 klo 20:37 Champion harmaana kirjoitti:
Eikös nyt ole täys kuu ja kaikki synnyttää täyskuun aikaan, joten SELTSU koko olet tosi toimissa (ainakin käynnistyksen osalta)!!!??
Tein tänään ihanaa kevyttä kesäkeittoa... Mutta, mutta... Sitten hain jäätelöä (tosin kevytjäätelöä) ja sitä piti syödä nyt illalla... Ja siskonretale perk..e toi suklaalevyn ja lakua åäivällä :p Ja nyt on huono omatunto...
Anteeks että pätkin sun tekstiä :D Tota mää taisin kanssa synnyttää täyden kuun aikaan, tai lähellä. Tarvii tarkistaa 21.8... vai tietääkö joku?
Eikö seltsulla pitäny olla eilen se käynnistys? Muistanko ihan omiani?
Kesäkeitto on ihanaa ja "laitti"jätskistä ei saa ottaa huonoa omaatuntoa.
Jos ottaa käy helposti (mulla ainakin) niin että, no- söin- jo- sen- niin- ei- tää- enää- missään- tunnu- Kuitenkin- pissi- tää- päivä- niin- jatketaan- huomenna-... Eli syödään laitti jätskit puhtaalla omallatunnolla. Painovartijoissakin saa herkutella. :saint:

:D :D :D :wave: Terveisiä kaikille ja Linnealle voimia ja :hug:

Inkeri
Mulla toimi joskus neulominen. Siis kun söin telkkaria kattoessa. Nyt en syö enää telkkaria kattoessa vaan koneella ja lukiessa.:D Telkkua kattoessa imetän laitan pyykkejä silitän tai neulon... Ei tule edes ruoka mieleen kun on käsillä tekemistä. Juu ja iso lasi laihaa mehua tai vettä tai vaikka vissy novellea :)

Hei kaikki SOKERIKLUBILAISET! :wave:

Tulin kurkistamaan jotta mitäs tänne kuuluu. :whistle: Vaik en ainakaan vielä oikeastaan tänne kuulu. Linnea kyl "kutsun" esitti kun kaappisyöppöyttäni pähkäilin.

Vaan täällähän on jännää ;) seltsu tataakin tänään sitten synnyttää? Eikös käynnistys ollut luvassa? :headwall: Tuli omat synnytykset mieleen (-kaikki käynnistelty).

linnea Sinulla taitaa nyt hiukka väsy painaa, kun mietiskelet jotta lapsiluku täynnä. ;) Mut juu niinhän olen itsekin välistä mietiskellyt, vaan eipäs ainakaan vielä ole tullut täydellistä lopetusta tehdyks. :ashamed:

inkeri Kerroit olevas menossa sokerirasituskokeeseen ja jotta naperot mukaas otat. Nyt pikku kehoituksen annan. Otappa puhelin kouraan ja kysäise jotta saatko ottaa naperot mukaas. Multa nimittäin aikoinaan kiellettiin jopa käsitöiden teko rasituskokeen aikana ja sanottiin jotta ei sitten lapsia mukaan. Kyseisessä kokeessa olen käynyt kolmesti (muistelen).
En muuten kyllä suosittele naperoiden mukaan ottamista-itselläni ollut joka kerran sen verran turta-olo jotta ei olis naperoita vahtaamaan haluja ollut. Lisäks vielä vinkin annan. Ota jotain evästä (pillimehu, ruisleipä, jugurtti yms.) mukaan jonka voit sitten kokeen päätteeksi napostella, jos sattuu huteroks olo menemään. Vaan ehkäpä jo nämä vinkkini oletkin teinnyt, kun olet jo kokeessa aijemminkin käynyt. :/

Vähän taustaa itsestäni.
Tuolla yli 80kg pinossa kärvistelen. Nyt on liikakilojan pudottelua seitsemisen viikkoa takana ja vaaka vilauttelee jo lukemia 85.8-86.8kg satunnaisesti. Vaan pysyvämpi lukema on 87.4kg, joten -2.6kg tähän mennessä. Syynä siihen miks täälläkin kurkin on suvussa esiintyvä 2-tyypin diabetes ja raskasdiabetes epäilyt + huomattava ylipaino. :ashamed:

Hellou kaikille taspuolisesti ja erikseen!

Lapsiluku on ja pysyy, mutta muuten on parempi päivä. Esikoinen puku itsensä reipaasti, vauva söi ja nukkui ok vaunuissa ja uskotteko;
naapurin kiltti täti kysyi saako esikoinen mennä heille leikkimään?! Tää oli aivan innoissaan ja kävi leikkimässä sen aikaa, kun laiton ruuan tulille. Pissasi sitten kiitokseksi naapurin parketille, mutta kyllä nuo pyyteli häntä uudelleenkin tulemaan, onnettomat. Ihannii immeisiä (ja luotettavia, että uskaltaa laskea).

Iltasyöminen, se on hirveetä. Liekö painon "normalisoijien" (uuden termin lanseeraus, kun sillä laihduttamisella niin huono kaiku) toinen IK eli Iso Kaamee suklaan lisäksi. Miullakin toi imetys (neulominen varmasti myös loistava keino) vähentää sitä, mutta jos se ei ole ajankohtaista, niin syö sitten vaan ja vaikka ihan sikana, mutta kasviksia: porkkanaa, lanttuu, kaalii. Ruisleipää kyytipojaksi ja herkuksi vähäkalorisia marjakeittoja ja kevyt viiliä, marjat ja puuro myös hyviä. Juu ja paljon sitä vetyä!!!!!

Makeanhimoon miusta paras lääke on kylläisenä pysyminen, eli taas paino sanalla ruisleipä. Toinen troppi on liikunta, sen nälkä kyllä saattaa kasvaa. Ei varmaan varpaat viel näillä kaneeteilla puhdistu...?

Kyllä se makeanhimo muuten vähän heltiää imettäessä, en tiiä miksi, ehkä kun kulutusta on enemmän. Tai sitten aikaa ruokakaapin pölyttämiseen on vaan vähempi...

Kolmas teoria on koruttomin eli kun siten syö - niin sitä syö kanssa - oikein hampaat irvessä, sillä eihän sitä koskaan tiedä milloin palosireeni A tai palosireeni B pärähtää soimaan ja emoihminen saa heittää kauniit jäähyväiset lounaalle.

Neljäs ja epäuskottavin väite on vatsakapsäkin pieneneminen painon putoamisen myötä, vaikka esikoinen taputteli juuri tänään ao. laukkua, todeten, että äiskällä on iso maha.

Ja niinkuin täällä viisauden sanoja on jo lausuttukin, niin pitää sitä elämässä olla myös vähän kevytjädeä silloin tällöin! Eihän tässä ihan totaalikieltäytyjiä olla. Imettäessä varsinkin miusta pieni jäde on ihan paikallaan(, varsinkin jos maitotuotteita ei tule tarpeeksi muuten nautittua). Mie olen koukussa Dietorelleihin, niitä tulee syötyä päivittäin (jotain kymmenen kork.). Ei miusta ole kauheen kauheeta...

Seltsu on varmaan jo saanut vaavin, nyt vaan vuotellaan mittoja ja vointeja, toivotaan molempien olevan hyviä:flower:

Se taitaa olla Champion seuraavana menossa pölkylle? Joulukuussa? Vai onko jonossa muita joiden laskettu olisi aikaisemmin?

Kaikille iso :hug: ja mukavaa päivää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ps. onneksi harvemmin tulee kahta ihan p-a päivää peräkkäin :)

Ollaan pähkäilty täällä sitä imetysajan energian tarvetta eli tsiigatgaas (mualainen puhhuu stadia) tätä. Ja katsokaa mittee hyö kehtaa sanoa siitä miun rakastamasta kaalista!!!!

Energian tarve

Äidin energian tarpeeseen vaikuttavat rintamaidon määrä ja kertynyt varastorasva. Energian lisätarve on noin 2,0 MJ (500 kcal) vuorokaudessa. Energian tarve on suurempi, jos äiti imettää kaksosia tai luovuttaa äidinmaitoa. Puolen vuoden imettämisen jälkeen energiantarve ei enää kasva.

Imetysaikana äiti saa syödä oman ruokahalunsa mukaan. Yleensä se on hyvä ja ruokamäärät lisääntyvät tarvetta vastaavasti. Ylimääräisen energian saa helposti päivässä esimerkiksi syömällä pari perunaa, lasillisen rasvatonta maitoa, hedelmän, kaksi viipaletta leipää sekä salaattiannoksen.

Imetysaikana voi olla vaarana, että äidin paino nousee, jos hän ei liiku tarpeeksi ja syö paljon. Kuitenkaan imetystä ei saa pitää laihdutuskeinona. Lyhytaikainen vähäinen syöminen ei vaikuta rintamaidon määrään, mutta laihduttaminen väsyttää äitiä ja rintamaidon määrä voi vähetä. Laihduttaessa myös rasvakudoksessa olevat rasvaliukoiset ympäristömyrkyt kulkeutuvat rintamaitoon äidin käyttäessä omia rasvavarastoja energiantuotantoon.

Imetysajan erityisongelmia

Vaikka äidinmaitoa pidetään imeväisikäisen lapsen parhaana ravintona, voi se joissain tilanteissa olla haitallista. Mikäli lapsella on riski sairastua allergiaan, tulisi äidin vältää syömästä suurina annoksina allergisoivia ruoka-aineita. Esimerkiksi kaali, sipuli, tomaatti, marjat ja suklaa erittyvät äidinmaitoon, ja tekevät sen vastenmieliseksi lapselle.

:'( Kaaliiii! Ei saa viedä poiiiss! Tää on kriisin paikka taas... ;)

linnea75 himmeänä
hyvä makeansyömisen hillitsijä: leivo kaksivuotiaan kanssa ja anna hänen hoitaa ainesten annostelu. lainaa meidän uunia ja pyydä allekirjoittanut säätämään lämpö... takaan, että et syö kyllä kovin montaa noita ah, niin maukkaita ja hyvin paistettuja - takuuvarmasti kypsiä - pikkuleipiä!!!
:LOL:

okei, okei, nyt saa muut jo suunvuoron *hiipii orpona pälyämään jääkaappia, kun se kaali on pannassa*

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2005 klo 13:55 linnea75 kirjoitti:
Ollaan pähkäilty täällä sitä imetysajan energian tarvetta eli tsiigatgaas (mualainen puhhuu stadia) tätä. Ja katsokaa mittee hyö kehtaa sanoa siitä miun rakastamasta kaalista!!!!

Energian tarve

Äidin energian tarpeeseen vaikuttavat rintamaidon määrä ja kertynyt varastorasva. Energian lisätarve on noin 2,0 MJ (500 kcal) vuorokaudessa. Energian tarve on suurempi, jos äiti imettää kaksosia tai luovuttaa äidinmaitoa. Puolen vuoden imettämisen jälkeen energiantarve ei enää kasva.

Imetysaikana äiti saa syödä oman ruokahalunsa mukaan. Yleensä se on hyvä ja ruokamäärät lisääntyvät tarvetta vastaavasti. Ylimääräisen energian saa helposti päivässä esimerkiksi syömällä pari perunaa, lasillisen rasvatonta maitoa, hedelmän, kaksi viipaletta leipää sekä salaattiannoksen.

Imetysaikana voi olla vaarana, että äidin paino nousee, jos hän ei liiku tarpeeksi ja syö paljon. Kuitenkaan imetystä ei saa pitää laihdutuskeinona. Lyhytaikainen vähäinen syöminen ei vaikuta rintamaidon määrään, mutta laihduttaminen väsyttää äitiä ja rintamaidon määrä voi vähetä. Laihduttaessa myös rasvakudoksessa olevat rasvaliukoiset ympäristömyrkyt kulkeutuvat rintamaitoon äidin käyttäessä omia rasvavarastoja energiantuotantoon.

Imetysajan erityisongelmia

Vaikka äidinmaitoa pidetään imeväisikäisen lapsen parhaana ravintona, voi se joissain tilanteissa olla haitallista. Mikäli lapsella on riski sairastua allergiaan, tulisi äidin vältää syömästä suurina annoksina allergisoivia ruoka-aineita. Esimerkiksi kaali, sipuli, tomaatti, marjat ja suklaa erittyvät äidinmaitoon, ja tekevät sen vastenmieliseksi lapselle.

:'( Kaaliiii! Ei saa viedä poiiiss! Tää on kriisin paikka taas... ;)
Mitä siitä kaalista mutta sipuli! Eihän ruoka ole mitään ilman sipulia!!! Olisko meitin Eikka voinu saada mahakipuja liiasta sipulin syönnistä?

Ja HEI ! Mun ystävä tokas eilen että OLETKO SÄ LAIHTUNUT (näättekste taas kun mä hypin täällä?) kun takaa ei näy yhtään (mahaa)? :D B)

linnea75 himmeänä
[[/quote]

Mitä siitä kaalista mutta sipuli! Eihän ruoka ole mitään ilman sipulia!!! Olisko meitin Eikka voinu saada mahakipuja liiasta sipulin syönnistä?

Ja HEI ! Mun ystävä tokas eilen että OLETKO SÄ LAIHTUNUT (näättekste taas kun mä hypin täällä?) kun takaa ei näy yhtään (mahaa)? :D B)
[/quote]

hyvä kipsu!!! :hug: :hug: :hug: tuommoiset kommentit on hyviä motivaattoreita.

miekin sierrasin sipuliii yhtenä yönä, kun vedin sitä salaatissa raakana illalla ja vaavi oli levoton yöllä. tosin miun kaalitaustalla. mutta varmaan kypsänä kumpikin pienempi paha.

siisti tyyppi profiilissa! teillä on porukkaa himas jos jonkinlasta, se gerbiili oli varmaan siitä työn touhussa.

pikkuviikinki
:'( :'( meille naisille on miehet varanneet 12.11 naisten sauna ja leffaillaksi ja ehkäpä poiketaan parilla lasillisellakin ehtoolla,minä vaan en saa itseäni taaskaan niskasta kiinni, myslipatukoita menee ihan himona, joskus jopa 6 päivässä!!! :ashamed:
suklaaseen en koskes mutta hedelmäkarkit ovat kyllä in.
ruoka ei maistu kunnolla ja se varmasti lisääkin tuota makeanhimoa ja mässäilyä.
uusin villitys on mulla tälläkertaa brownisit :p , eli ei ihmekkään että paino pysyy paikoillaan, mutta tärkeintä kait sitten on että se ei ainakaan nouse??!! ;)

minä sain 2v sitten painon putoamaan 20kg 3kuukaudessa pelkällä liikunnalla ja kunnon ravinnolla, nyt ei vaan saa otetta itsestään mutta uskokaa kanssasisaret, MINÄ VIELÄ NOUSEN!!!!!!!!! \|O \|O

Voi PIKKUVIIKINKI!!! :hug: Mulla on ollut kans paha päivä tänään ja sillonhan maistuu ruoka!!!!

Oon jostain syystä ihan masentunut ja kiukkuinen! Mies on töissä ja mä en meinannut päästä sängystä ylös aamulla ollenkaan. Eihän tuollainen 1v4kk ymmärrä et miks äiti ei nouse ylös ja kiukutteli sen vuoks... Ajattelin et vien sen pihalle ja käyutiinkin kaupassa pyörällä ja oltiin hetki leikkipuistossa... Kotipihassa juoksi mua karkuun ja mä närkästyin ihan totaalisesti! Kiva juosta tän paskamahan kanssa sen perässä, mut eihän se sitä tajua et mun olo on vaikea! Riuhtaisin sen niin voimalla syliin et naapurit varmaan soittaa lastensuojeluviranomaiset lapsen huonosta kohtelusta :ashamed: Sisällä mun hermot ei meinanneet millään kestää ja karjuin sille ressukalle koko ajan jostain asiasta. Nyt se nukkuu ja mua vaan itkettää kun olen oikeasti niin surkea äiti!!!! Oon niin kyllästynyt tähän raskauteenkin ja siihen etten saa nukuttua öitä kunnolla! Tällä hetkellä vaan on mielessä et miks vitussa piti tehdä tää toinen kun en jaksa huolehtia kunnolla edes yhdestä...?! :'(

Sit vaan oon syönyt tänään koko ajan ja inhoon itteeni sen vuoks!!! Niin ettei täälläkään hyvin mene...

Onneks toi mies aikoo viedä mut tänään leffaan ja ravintolaan syömään niin et tulee mun pikkusisko lapsenvahdiks niin pääsen vähän rentoutuun täältä kotoo :)

Mulla onkin sitten synnytystapaarvio parin viikon päästä... Mulla on tasan 36 viikkoa sillon joten saa nähdä pääsenkö tällä kertaa siihen kun viimesk tuli sit oikein kunnolla tehtyä synnytystapaarvio - synnytin sinä päivä kun sen piti olla! Eli sain sen aiemmaks nyt kaiken varalta ja ne haluaa siellä sairaalassa et tehdään se jos sattuu nyt sit meneenkin loppuun asti... Oon kyllä ite tosi innoissani menossa sinne! Siellä saa kuulemma kuunnella oikein kunnolla sydänkäyrääkin :)

Olipas taas oikein vuodatusviesti... Menen syömään häpeällisesti jotain kevyttä ruokaa nyt kaiken ton suklaamäärän jälkeen mitä äsken söin :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2005 klo 09:06 linnea75 himmeänä kirjoitti:

[/quote]

hyvä kipsu!!! :hug: :hug: :hug: tuommoiset kommentit on hyviä motivaattoreita.

miekin sierrasin sipuliii yhtenä yönä, kun vedin sitä salaatissa raakana illalla ja vaavi oli levoton yöllä. tosin miun kaalitaustalla. mutta varmaan kypsänä kumpikin pienempi paha.

siisti tyyppi profiilissa! teillä on porukkaa himas jos jonkinlasta, se gerbiili oli varmaan siitä työn touhussa.

[/quote]

B) :D B)

pikkuviikinki
LINNEA: Kiitos kattavasta raportista imetysaikana kuluvasta energiasta.
kyllähän se aika paljon kuluttaakin, eli noin tunnin rankan liikunnan verran =) .

mulla on aina ollu energiantarve noin 1400kaloria josta tulen jo kylläiseksi niin ettei olo yhtään nälkä ja jos sitten haluan taas laihduttaa niin tarve on noin 1200 kaloria, aika vähällä tulen toimeen ja jos energian saanti menee yli ton 1400 niin alan lihota, (luulen että johtuu mun todella lyhyestä varresta) \|O \|O \|O , ja mun ystävät vetelee 2000-2500 kalorimäärää eivätkä liho!!!!!! :headwall: :headwall:

CHAMPPIS:Tiedän tunteen kun elämä painaa päälle ja on rankkaa,välillä jopa niin rankkaa että ei tunnu jaksavan arjen yli.
mulla on ollu paljon ongelmia aina tuon mielialan kanssa ja masennun todella helposti (taitaa kulkea kirouksena suvussa), siihen yleensä auttaa lepo ja oma aika ja on myös hyvä muistaa että vaikka oletkin äiti niin et ole mikään KONE!!!!!!
:hug: :hug: haleja sulle ja koitahan jaksella, kohta pääset eroon siitä masusta ja olo helpottuu mukavasti =) .

JA MINÄ AION HUOMENNA TODELLA RYHDISTÄYTYÄ, HUOMENNA TULEE RAPORTTIA NYKYISESTÄ PAINOSTA JA TAVOITE OLISI 50KG!!!!!

piti vielä lisätä että mulla on ainakin vauvakuume kaikonnut niin kauas että ei kyllä varmasti enää tule ikuna takas (onneksi)!!!!!

linnea75 himmeänä
Yhdyn Pikkuviikingin sanoihin Championille :hug:

Miulla kanssa mielialat heittelee ja jotenkin peilaan sitäkin asiaa ruuan kautta. Eli suututtaa, jos ei osaa aina syödä justiinsa nappii. Esim. tänään, mäkistä hamppari (tosin semmoinen riisuttu versio), no siitä jää nälkä, kun tottunut saamaan ruista ranteeseen. Mutta joku pikku morkkis kuitenkin takaraivoon, että päätin sit päästä helpolla päivällisen kans ja unelmoin siipan ostaneen pakastimen täyteen jotain uusia fantsuja wokkivihanneksia. Hää ei ollut uskaltanut ostaa niitä, kun on ollut vaan tiety tavallisesti listalla esikoisen allergioiden vuoksi. Mutta nää spesiaalit olis ollu vaan miulla, joten olis voimut inspiroida. Siinä miun maha siis jo suunnitetteli syövänsä... kurkkaus pakastimeen sai miut melkein itkun partaalle! Kun käydään isoissa marketeissa,missä noita hienoja vihaneksia on, vaan kerran viikossa. Nyt pitää taas oottaa päivätolkulla ja syödä samoja iän ikuisia... yhyy!
Näin lapsellinen rouva täällä.

Pikkuviikinki, paljon sie olitkaan pitkä, jos voip udella...

masunen

No moikka pitkästä aikaa!
Kiva kun muakin oli kaipailtu. Nuorisolla oli syyslomaa koko viikko ja tultiin eilen illalla mökiltä kotiin, joten oon ollut koko viikon ihan nettipimennossa. Mökillä oli koko meidän uusperhe, siis mun 2, mieheni 3 ja vielä vanhimmaisen poikaystävä kaupan päälle, iältään 12-17 v, joten kaiken sen kahdeksalle kokkaamisen jälkeen on kiva päästä taas lomalle meikäläisenkin B) . Kiva reissu se oli kumminkin, ja onneksi ilmat suosi, päästiin nauttimaan varmaan tällä erää viimeisistä vielä suht lämpimistä keleistä.
Eikö teitä ihmetytä, että ollaan hassahdettu vielä vauvaa värkkäämään tuollaisen porukan jatkoksi vanhoilla päivillämme?
No niin se vähän meitäkin välillä ihmetyttää, mutta yhteinenkin on ihana saada :heart:
Maanantaina ois neuvola, epäilen, että vauveli on jämähtänyt tuohon poikkitilaan joten kiva kuulla mitä mieltä terkkari on asiasta. Huomenna tulee 32 viikkoa täyteen, joten muutaman viikon Championin perässä täältä tullaan. Mutta jos sulla on tullut etuajassa, niin mun pojat on olleet molemmat pahasti myöhässä, joten epäilen ja pelkään, että Jouluna kärvistelen samoissa tunnelmissa kuin Seltsu viime viikolla, laskettu aika kun on 18.12. Olipas muuten kiva lukea teitin juttuja, kun oli rästissä viikon jutut. Yritän tässä parhaani mukaan vältellä tuota paino-aihetta, kun tää syysloma nyt taas oli mitä oli tuon ruokapuolen suhteen. Noh, tuun maanantaina neuvolan jälkeen raportoimaan virallisen painonnousun.
Seltsu on tosiaan mitä ilmeisemmin jo synnyttänyt, joten jännityksellä odotellaan tietoja. Tsemiä kaikille tasapuolisesti!

Meidän 21.8.2005 syntynyt poikamme, Jamin, Juuson, Aapon ja Eetun pikkuveli sai 22.10.2005 kasteessa nimen Eino Akseli. :flower:

Oli muuten poikittain massussa 33 viikolle asti. Hei vaan masunen! Tere tulemast takaisin :wave:

Mää olenki oikeesti kaventunut. Meni suorat housut kunnolla jalkaan ja vähän olis ollu varaakin.

Kestovaippakaan ei muuten vuotanut toimituksen aikana.

Kakkua meni 3 palaa ja tonnikalapiirakkaa 2 palaa ja keksejä joku reilu 10... Mahtaako tulla painoa? :LOL:
Illalla vedin vielä 2 lihapiirakkaa (hyvin mä vedin mut ne kosketti mua... heh heh heh) hyi mua! Eikä ees kauheesti hävetä. :/

Muita sortuneita? :p

Yhteistyössä