SOKERIKLUBI

masunen

Kyllä hän sieltä syntyy, Seltsu, toivottavasti ihan omasta aloitteestaan lähipäivinä. Tsemppiä tulevaan koitokseen!

Ei mulla kyllä koiraa ole, ihan itseäni olen lenkitellyt ja hyvin varovasti kumminkin, sairaslomalla kun lepäilen noiden supistusten ja selkäkipujen takia. Eli mun lenkit ei montaa sataa metriä kata. Taisi se olla siis Champion kummiskii, joka koiraa vetää perässään... vai kumpikohan vetää? Supistuksia voisin kyllä minäkin Seltsulle luovuttaa, kun en niitä itse vielä tarvis. Odottelen Joulupukkia kuin kuuta nousevaa, jos se tois sitten mullekin käärön kainaloon.

Mulla oli tätä raskautta ennen hormonikierukka, muuten olin tyytyväinen, mutta noin kerran kuussa se aiheutti mulle ihan kamalan noin tunnin kestävän kivun tuonne jonnekin munasarjojen tietämille, silloin piti vaan kieriskellä kaksinkerroin punkassa, ei mikään auttanut, mutta se meni aina itsekseen pois. Menkat meni tosi niukaksi hormonikierukan ansiosta, joten se oli kyllä ihanaa!

Paino nousee hiljulleen, neuvolan vaa'an mukaan 87,2 viime keskiviikkona, ihan liikaa... Vauva oli poikkitilassa, ja taitaa olla edelleen, mutta eiköhän se vielä ehdi kääntymään. En mä sentään niiiiin leveä ole, että poikittain hänet mahtuis synnyttämään, vaikka tässä aika norsumainen olo alkaa ollakin. Toi kituviikot on kyllä ihan osuva ilmaus, Linnea! 30 viikkoa tuli täys sunnuntaina juhlallisesti, vielä 10 jäljellä, uhhuh...

Nyt vasta SELTSULLE tosissaan niitä supparilähetyksiä! Mulla ollut ihan rauhallista sen osalta useamman päivän, joten onhan niiden pakko ollut jo löytää sinne perille kun lähettelen :) Pidän peukkuja et lähtis tuleen itellään!

MASUNEN - Heh... Kyllä koira vetää mua perässä... Se ei oikein meinais edes lähteä mun kanssa enää lenkille (ilmeisesti piski kapinoi mun pingviinivaappumis kävelyäni joka on etanaakin hitaampaa välillä)... Tyhmä koira... Se vaan kattoo aina tota meidän isäntää anovasti et älä pakota mua ton pallokalan kanssa pihalle!

Mulla viikkoja nyt 32+2... En antanut maanantaina raporttia, niin annan nyt neuvolan jäljiltä! Hemoglobiini oli noussut onneks 122:n... Se oli 110:ssä sillon pari viikkoa sitten. Kyllä sen nousun huomaa omassa olotilassaan. Jatkan vielä raudan syömistä kun ei siitä haittaakaan ole ja mun maha on toiminut tosi loistavasti sen alottamisen jälkeen. Melkein kävi jo ummetuksen puolella ennen sitä... Muutenpa kaikki oli ihan okei. Sydänäänistä tosin jäi hämään kun oli ensin laskettu et 150 lyöntiä minuutissa, niin yhtäkkiä ne hidastu aika paljon ja sit nopeutu tosi paljon (vauvalla on vissiin ressiä...) Jäi hämään et mikä se oli, mut kai kaikki oli ok kun ei terveydenhoitaja sit sen enempää sitä jäänyt miettimään kun palautu lyönnit normaaliks kuitenkin :\| No onneks on vilkas vauva niin ei sen puolesta tarvi miettiä et onko kaikki hyvin :)

Sf-mitta oli 30.. Ihan mielenkiinnosta olis kiva tietää mitä teillä muilla on ollut näillä viikoilla? Esikoinen tais olla vähän isommilla mitoilla aikanaa kun oli samat viikot, mut aika samankaltaisesti kuitenkin kasvaa... Ei tää vauva nyt ainakaan mikään jättiläinen vaikuttais olevan!

Paino oli noussut kahdessa viikossa vaan 600g, eli tosi upeasti olen saanut piudettyä kurissa sen! 6kg on tullut kaiken kaikkiaan ja sain vähän lisäinspiraatiota kun katoin kaverin häävideon (häät oli joku 3viikkoo sitten) ja totesin et hui kamala miltä mä näytän!!!! :eek: Eikös se vauva kasva yleensä mahassa eikä takapuolessa???!!! En tiä kumpi on isompi! Monta päivää onkin sit mennyt etten ole herkkuja suuhuni laittanut! Yritän pyrkiä samaan kun nyt Lähdetään tunnin sisällä ajaan sinne Laihialle... Onneks miehen paapalla on se sokeritauti (tai siis ei se oikeasti ole onni kun mun kannalta) niin makeisia siellä ei tarjota :)

Mut lopettelen nyt ja odotan et saan Seltsusta tietoa kun pääsen koneelle viikonloppuna - siis positiivista vauvatietoa ;) Palaillaan!

:D siis ihan huippuu, kun kaikki kivat kirjoittaneet tänne! Siis kivoja on varmasti muutikin, en mie sitä ja sillä.

Nyt mie nopsaan naputan (vauva nukkuu flunssassa parka)

Kipsu, olipa kiva viesti siul. Huomaat sie miten hassuja viestejä sie sait ihmiset kirjoittamaan? :)
miulla on kantoliina käytössä ja loistavahan se on.
miekiin meinaa kierukoitu, saa nähdä saako ne sen laitetuksi, kun on kerran tämmöinen ihme tapaus anatomian kannalta, kun kerran tutkiminenkin on vaikeeta (sano synnytyslääkäri). miun kohdunkaulakin on varmaan kilsan pitkä, eivät vaan raaskineet sitä siel sairaalassa sanoo. :ashamed:
hei, myöhän voidaan kirjoittaa viisarivekotin ranskalisittain vaaálla! oh, la laa! siis sie kirjoitit sen ihan oikein, mutku mie olen tämmöinen vanha kääpä, niin kirjoitan se vaalla. vaikka ihan älyttömältä kuulostaa joo. vaa'alla... opettelen.

Seltsu, voi kun toi siun viesti on ihan, kun miun viestit kolme viikkoa sitten :hug: kohta siul on oma ihana leikki-ihminen siinä hoidettava, aattele varpaat ja kaikki. luonto tekee joka kerta ainutkertaisen mestariteoksen luodessaan lapse. :D

Masuselle Onnea 3-kymppiin! loppusuora häämöttää, sano Keke Rosberg lumihangessa.

Championilla on :LOL: has-su koi-ra! meil mene sydärit kans alakanttiin joskus neuvolassa, jotain 120.. kuulemma normaalia. pojalta tuo teidän pumputus kuulostaa (joo, nää veikkaukset on lieväti sanottuna ärsyttäviä, sorde). Meillä kipitettiin vauvanaskelin uskollisesti yläkäyrää koko rask. ajan.

nyt heräs, moi

tiedonhaluinen
Hei,

teillä saattaisi olla tietoa siihen kysymykseen, johon minulla ei ole tietoa. Eli miten sokerirasituskokeen tulos eroaa tavallisesta verikoetuloksesta, voiko niitä tuloksia verrata?

Me nimittäin yritämme saada lasta ja sattumoisin kävin työterveystarkastuksen yhteydessä testeissä. Tuttavani oli samaan aikaan käynyt raskausajan sokerirasitustestissä ja meillä oli sama tulos. Hänelle oli kehoitettu välttämään sokeria ja tässä vain mietin, että onkohan minun tulos vielä korkeampi jos tulen raskaaksi ja minulle tehdään sokerirasitustesti..tietty on turhaa murehtia etukäteen mutta voinen vaikuttaa jo tässä vaiheessa elintapoihin jne..

Ymmärsikö tästä pointin ja voisitteko valaista jos tietoa löytyy?

linnea75 luimuilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2005 klo 09:28 tiedonhaluinen kirjoitti:
Hei,

teillä saattaisi olla tietoa siihen kysymykseen, johon minulla ei ole tietoa. Eli miten sokerirasituskokeen tulos eroaa tavallisesta verikoetuloksesta, voiko niitä tuloksia verrata?

Me nimittäin yritämme saada lasta ja sattumoisin kävin työterveystarkastuksen yhteydessä testeissä. Tuttavani oli samaan aikaan käynyt raskausajan sokerirasitustestissä ja meillä oli sama tulos. Hänelle oli kehoitettu välttämään sokeria ja tässä vain mietin, että onkohan minun tulos vielä korkeampi jos tulen raskaaksi ja minulle tehdään sokerirasitustesti..tietty on turhaa murehtia etukäteen mutta voinen vaikuttaa jo tässä vaiheessa elintapoihin jne..

Ymmärsikö tästä pointin ja voisitteko valaista jos tietoa löytyy?
hymm... no, ainakaan yksittäisestä verikokeesta ei saa niin varmaan infoa, jos sitten käsitin oikein. eli sokerirasituskokeessa otetaan kolme verenarvoa; paasto ja siitä parin tunnin välein katsotaan, miten korkeita arvoja tulee sokerin nauttimisen jälkeen.

Varmaan olisi hyvä käydä kokeessa, jos siltä tuntuu. jotain osviittaa voi saada myös diabetesliiton sivuilta löytyvästä testistä.

mutta ilman muuta elintavoilla ja ruokailutottumuksilla voi yrittää ehkäistä tulevia ongelmia.

mutta viisaammat, valaiskaa, jos tää meni nyt ihan pieleen!
Nyt en ole kyllä lainkaan varma kävikö kysyjä millaisessa testissä, eli oliko kyseessä vain yksittäinen verikoe? varmaan paastoarvoa testattiin?

Kipinätär harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2005 klo 17:41 Seltsu kirjoitti:
Diudiu, edelleen kotona... Arvatkaa kaks kertaa kypsyttääkö?! Olossa ei valittamista mutta mä en vaan malta odottaa enää!!! Tahtoo vauvan NYT!!!
:hug: Ihan pian. Sillon kun vähiten sitä odotat...

linnea75 luimuilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.10.2005 klo 18:06 Kipsu kirjoitti:
Eino painaa jo 5920. Söis koko ajan, mulla on kohta tissit ruvella...
miulla meni neljä pikku tuubia lansinohia ja nyt ostin ison. tää poika on kans kova syömään, kolme viikkoa ja viisikoinen. syntyessään 3670g... miul lähti aluksi nahat ihan riekaleina, mut nyt jees. *koputtaa puuta*

Seltulle tsemppiä ihan hirmuna! Ja voimaa! Ja malttia! Ja extra :hug:

Kiitos Kipsu ja Linnea! Ihanaa että teidän vauvoille ruoka maistuu ja sitä pystytte tarjoamaan ihan "omasta takaa". Vaikkakin sitten tissit ruvella... :D Mä oon suunnitellu et tänään katon vielä Idolsin ja Big Brotherin kotona, sen jälkeen voisin lähteä synnyttämään. Hyvä suunnitelma, eikö? ;) Toiveajattelua pikemminkin... :LOL:

Seltsu, kyllä se sieltä kuoriutuu... ainakin ennen pääsiäistä! B)

Miulla ilveellä siut sais nyt sohvalle pötkölleen ja syljeskelemään kattoon? Siis sen tiiä sinä ja sen tiiän minä, että armaat levon hetket kohta ohi on. Miksi naiset ei voisi olla raskauden loppumetreillä täysi vetelyksiä? Siis, että voisimme vaan levätä? Miehillä ei näytä olevan missään elämän vaiheessa vaikeuksia lepuuttaa itseään kaikissa oloissa ja tilanteissa ;) Mutta ei, myö hullut naisihmiset juostaan vaikka ympyrää, että varmasti ollaan jo valmiiksi kuitteja, kun se pieni - mutta ah, niin suloinen - sinappitykki vihdoin suvaitsee saapua elämäämme vilkastuttamaan.

Siis tiedän, ihan mahdoton tehtävä, mutta yritä nyt huilia hyvä ihminen. Ja sit kato, kun siulla on unet makeimmillaan, niin lähtöhän se tulee tietysti. Se on se naisihmisten osaksi langennut karma. :hug:

Kipsuuuuu? Huhhuuta? Minnuu ahistaa, kun mie olen semmoinen kontrollifriikki, että raskauden aikana seuratessaan sitä ruokavalioo oli niin helppoa, kun oli mustaa valkoisella mitä (teoriassa) saa syödä. Nyt kun ei ole enää raskaana, ei neuvolantäti ole minua komentanut muuten, kun sanoi, etten mie enää liho (aah, miten kauniita sanoja, toivotaan, et totta), jos en ala ahmimaan.

Nyt mie en sitten tampio-palikka tiedä minkä verran miun pitäisi syödä extraa, kun imettää. Siis kun miun sisäsestä nälkä-kellosta loppu patterit jo joskus yläasteella. Tulee sitten napisittua vähän sitä ja pikkusen tuota... :whistle:

Tiiähän mie , jotta täysimetys vie sen 700 kcal, mutta pitääkö miun syödä siis 1800kcal+700kcal eli 1500kcal? Kun tekisi mieli päästä sinne unelma-barbi painoon pikemmin,kun myöhemmin? Tää nyt on tämmöistä tyhmää, tyhmää löpinää, aattelevat kaikki, jolla on jotenkin järkevä suhde ruokaan.

Ei miulle ole tullut niitä ikävän oloisia nälkä happoja kuin kerran (yöllä), joten en mie ainakaan aliravittu ole. Siis ne hapothan on pahaksi tälle tissiasukkaalle.

Kyllä sitä voi ihmisellä olla kieroutunut suhde ruokaan, eiks jeh?

Eläkä sie Seltsu ressoo siitä jälkeläisen vuottelusta, kyllä se sieltä tullee omille synttäreilleen! Lapset on niin kovasti lahjojen perrään!

Täällä. Olen kaverin koneella kun oma netti tökkii koko aja , Linnea maito on parampaa kun syöt hyvin ja jaksat itse paremmin kun et kuluta liikaa imettämisellä. Pakko mennä, mies odottaa ulkona autossa. Ikävä teitä!!!!!!!!!!!!!! Kyllä se meitin netti pian pelittää...

linnea75 luimuilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2005 klo 18:00 Kipsu kirjoitti:
Täällä. Olen kaverin koneella kun oma netti tökkii koko aja , Linnea maito on parampaa kun syöt hyvin ja jaksat itse paremmin kun et kuluta liikaa imettämisellä. Pakko mennä, mies odottaa ulkona autossa. Ikävä teitä!!!!!!!!!!!!!! Kyllä se meitin netti pian pelittää...
kyllä mie syönkin koko ajan, mutta kasviksii ja ruisleipää, jos hiukoo. ja viilii ja semmoista. poika kyllä kasvaa semmoisella vauhdilla, että tuskin miun maito mitään kevyt versioo on. ja on tuossa peffaosastolla vielä varaevästä, jos tiukka paikka tulee...

eilen sovitin farkkuja, niitä mitä pidin ennen raskautta. mahan kohdalta on viel ihan naftit, kun kohtu on pallona edelleen, mutta reisien kohdalta löytyy kankaassa huvittavaa löysää :D :D :D :D :D

kääk, mie palaa huomenna isyyslomalta töihin, joten saa nähdä miten sitä pärjää kahden kanssa (nyt kaikki viiden lapsen äidit, naurakaa! ) ;)

mutta eikähän tuo tuosta, jos ei esikko keppostele tai äitinsä pimahda täydellisesti.

ONKO SELTSU VIEL MAISEMISSA? Mites muut raskautetut ynnä ystävät?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2005 klo 13:13 linnea75 luimuilee kirjoitti:
Edelleen maisemissa ja täysin kypsyny tähän odottamiseen. Väsyttää ja itkettää ja v*tuttaa, en edes oikein tiedä mitä, kai tämä odottaminen joka ei tunnu loppuvan koskaan. :/

linnea75 luimuilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2005 klo 15:37 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2005 klo 13:13 linnea75 luimuilee kirjoitti:
Edelleen maisemissa ja täysin kypsyny tähän odottamiseen. Väsyttää ja itkettää ja v*tuttaa, en edes oikein tiedä mitä, kai tämä odottaminen joka ei tunnu loppuvan koskaan. :/

ONNEA! Selvä merkki! Nyt ei mene enää kauaa! Minä olin kuin.. no, sinne ammuttu karhu koko päivän ja sitten yöllä meni vedet. Nyt vaan muina miehinä viheltelet ja varaat sairaalakassin oven suuhun, miehelle evääksi vettä ja armeijan näkkileipää kontillisen ja puhelimen pistät latinkiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2005 klo 07:29 Kipinätär kirjoitti:
Pikaaseen vaan että poika nukku kerralla 5 tuntia viimeyönä, JEEE! Mä olen lihava ja nyt täytyy taas imettää... Tulen myöhemmin uusiks jollei netti taas pätkäse. Hakkaa pääle! ;) :whistle: :D
:LOL: sie olet kyllä hassu!

meillä kakattiin koko viime yö eli kofeiinin voimalla tässä porskutetaan. onnea viidestä tunnista!!!

maanantairaporttia ylpeänä esittää: 63,5 kiloa. jee jee jippiajee jipia joi.
nyt pihalle, mut miekiin tulemaan viel takasin teijän pariin.

...Suomen poika! :)

raportteja ja poksahtamistilanteita...?

classikilta on muuten tullut dieetti jätski... Söin just äsken :p
En kyl kattonu kalorimäärää mut oli se vähemmän kun normaalissa :saint:

Bauhaussin kahvilassa otin vaan täysjyvä sämpylän ja kahvia vaikka siellä olis ollu ISOja suklaakakun paloja :\|

HYVÄ MINÄ. Lenkille vielä tänään tai sitten kunnon siivousta nii että hiki valuu.

Mites te muut? Sortuneita? SYNNYTTÄNEITÄ? Muuten haksahtaneita?

Työt kutsuu :wave:

Linnea prkl, ei se kiukkuisuus mitään synnytystä enteillyt, edelleen olen täällä!!! Tänään aamupäivällä imuroin koko kodin aivan apinan raivolla. Esikoinen yrittää totutella "uuteen" mummoon, mun äiti lähti eilen pois ja vahtivuoro siirtyi miehen äidille, tämä mummo asuu niin kaukana että näkevät vain muutaman kerran vuodessa, on vähän outo ja vaan äidin hoiva kelpais. No, pakko sen on nyt vaan tottua tilanteeseen että kohta on mummon ja iskän kanssa pari päivää ihan kolmestaan...

mä vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2005 klo 13:20 Seltsu kirjoitti:
Linnea prkl, ei se kiukkuisuus mitään synnytystä enteillyt, edelleen olen täällä!!! Tänään aamupäivällä imuroin koko kodin aivan apinan raivolla. Esikoinen yrittää totutella "uuteen" mummoon, mun äiti lähti eilen pois ja vahtivuoro siirtyi miehen äidille, tämä mummo asuu niin kaukana että näkevät vain muutaman kerran vuodessa, on vähän outo ja vaan äidin hoiva kelpais. No, pakko sen on nyt vaan tottua tilanteeseen että kohta on mummon ja iskän kanssa pari päivää ihan kolmestaan...
en tiedä onko nyt hyvä hetki sanoa tätä mutta:
oo onnellinen että meni yli (näin oon ymmärtänyt) kun mulla tuli 3 viikkoa etuajas niin joutui ensin happikaappiin ja sit oli keskolassa 2viikkoa kun ei syönyt itse oikein kunnolla. se jos joku oli raskasta aikaa kun kotona piti pumpata maitoa ja käydä sairaalassa joku 4 kertaa päivässä ja kaikille piti selittää minkä takia ei päässyt kotiin minun kanssa. että olisin ainakin kantanut vaikka 2 viikoa yli jos olisin sillä saanut vauvan heti viereeni :'( (vietiin siis heti kun oli syntynyt keskolaan) että rauhallista odotusta ja toivottavasti kaikki menee hyvin B) :)

linnea75 luimuilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2005 klo 13:20 Seltsu kirjoitti:
Älä sie Seltsu-hyvä nyt pelihousujas repimään... ja eikun uutta loppuvihellyksen merkkiä pukkaa tuosta ihailtavan agerssion määrästä päätellen. Puhumattakaan siitä siivoomisesta. Hyvin hyö mummon kanssa pärjäävät, kunhan vauhtiin pääsevät, uso sie vaan.

Hyvä Kipsu! Ihanaa varmasti asua kaupungissa, jossa on tommosia mahtavia kahviloita. Nauti kuule miunkin puolesta! Mie tilasin kyllä aivan mahtavan kakun vaavin nimenantojuhlallisuuksiin, käypi vallan maitoallergiselle esikoisellekin.

moro moikka!

linnea75 luimuilee
kuulkaa, kuukauden vinkki (vitsi mie olen nero) siis, miten muuntaa hiekkalaatikolla hengailu aktiiviseksi liikunnaksi?
Leiki, että hiekkalaatikonreuna on porras/stepperi ja senkun askeltamaan. mie tein 100 nousua ja alkoi olla jo ihan sportti olo! en ole ihan saletti käyko tää kerrotalon hiekkikselle, ainakaan jos on taipumusta kylähullun leimaan :LOL: vaan jos itsetunto riittää, niin mikä ettei. ja jos taas naapurit tuijottaa epäillen, niin sehän vaan lisää hien eritystä ja sydämmenläpätystä, niin että avot!

mie käyn munaamassa itseni jollain muullakin palstalla, kun on olen varma, että tää seuraavan puupää-palkinnon saava keksintö on siis aivan pakko jakaa muiden kanssa! :D :xmas:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2005 klo 15:37 mä vaan kirjoitti:
en tiedä onko nyt hyvä hetki sanoa tätä mutta:
oo onnellinen että meni yli (näin oon ymmärtänyt) kun mulla tuli 3 viikkoa etuajas niin joutui ensin happikaappiin ja sit oli keskolassa 2viikkoa kun ei syönyt itse oikein kunnolla. se jos joku oli raskasta aikaa kun kotona piti pumpata maitoa ja käydä sairaalassa joku 4 kertaa päivässä ja kaikille piti selittää minkä takia ei päässyt kotiin minun kanssa. että olisin ainakin kantanut vaikka 2 viikoa yli jos olisin sillä saanut vauvan heti viereeni :'( (vietiin siis heti kun oli syntynyt keskolaan) että rauhallista odotusta ja toivottavasti kaikki menee hyvin B) :)
Olet ihan oikeassa. Toki tää on rassaavaa ja ärsyttävää odotella, mutta mitäs mä oikein valitan, kuitenkin on fyysisesti hyvä olo ja todellakin parempi, että menee viikon tai pari yli mitä se, että tulis liian aikasin ulos. Tää mun tuskailu ja täällä raivoaminen on tietysti ihan tyhmää... sori... :ashamed:

Yhteistyössä