SOKERIKLUBI

Hellou! Nyt alkaa turvotukset lähteä. Join ihan sikana kahvia ja sain semmoisen energianpuuskan, etten aikoihin. Ollut ihan pöltsyssä synnytyksen jälkeen. Leikkaus tunntusti stoppaa aineenvaihdunnan, mutta nyt alkaa taas kusti polkea :LOL: ihan vaan teille tiedoksi.

Eli taas huomenna taas punnituksessa mukana. Varo Pikkuviikinki, täältä tullaan! :hug:

masunen

Tervetuloa Linnea, kiva saada sut kotiin vauvan kanssa! :D

Ja seuraavaksi aletaan sitten tyrkkiä Seltsua telakalle, eiks niin? Muistahan pitää meitit ajan tasalla! :attn:

Varpaaseen sattuu, sen verran lujaa potkaisin tuota typerää maanantai-vaakaa kun se jostain syystä asettui huikeille lukemille 86,9... elämme kiihkeän kasvun aikaa tuon masu-asustelijan kanssa...
Ehkä huojentavat sokerirasitustestin arvot ovat hieman aiheuttaneet lepsuilua pyhistä lupauksista huolimatta, vaikka en nyt kuitenkaan mielestäni ole tolkuttomaan mässäilyyn syyllistynyt.

Tsemppiä kaikille odottelijoille ja vauvansa jo saaneille!!!

linnea75 luimuilee
jepistä masunen eli Seltsu-parka on seuraavana ;) hieno vaava sieltä tulee!

paino aamulla 75. kohta tullaan postamaa tikit, joten vähän kiire. Mutta palaillen! :hug:

Kipinätär harmailee
Champion: Kuka vaan sortuu jos joutuu asumaan viikon anopilla! Mä sortuisin jo ajatuksesta.

Linnea: Ah niin ihanaa että olet täällä! Karsee synnytys sulla! Mulla kesti aamu 9 ilta puol kuuteen ja synnytys merkittiin alkaneeksi vasta 12 päivällä eli niitä kipeitä suppareita oli vaan alle 6 tuntia. Ja leikkauksenkin olen kokenut... sillon viimeeks kun toisen napanuora oli luiskahtanut ulos... Helpommalla pääsee alatie synnytyksessä. Sit sellanen juttu että imetyksen aikana tarttee syödä kunnolla. Kyllä se paino silti tippuu vaikka ei niin nopeesti.

Mulla on neuvola vasta ens viikolla. Ajattelin kuitenkin käydä ostamassa sen vaa´an. Jos anttilassa myytäis vaikka sellasia mitkä tulis mun ja sen jääkaapin oven kahvan väliin:D

Pysytään ruodussa. Oliko se siis Seltsu ketä seuraavaks synnyttää? Koska on LA?

Turkulaisille tiedoksi (miksei muillekin) mammakeitaassa on 1-2.10. perhe (maa?)emon suojissa tapahtuma. Perhelippu 5? Siellä on kirpputori ja luento sensitiivinen äiti onnellinen vauva ja nukketeatteri lapsille. Sitä en muista kumpana päivänä on mitäkin mutta mammakeitaan sivuilta näkee.

Meille on marjat löytäny takas mutta hedelmät karanneet. Vihannekset hakusessa.

Jotain piti vielä... Ai nii sivut kai tökkii "ruuhka-aikoina".?

Kuullaan taas

:wave:

pikkuviikinki
jeps linnea, kohta alkaa kilot laskea sulla rytinällä kunhan turvotus tuosta lähtee liikkeelle (minä hikoilin 4 viikkoa petini märäksi turvotuksista :kieh: ).

minä olen haksahtanut tällä kertaa alpenin myslipatukoihin ja niitä menee 2 päivässä :ashamed: , paino jyllää paikoillaan ja masentaa!!!!

paljos sulla linnea oli pituutta varressa??

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2005 klo 10:18 pikkuviikinki kirjoitti:
jeps linnea, kohta alkaa kilot laskea sulla rytinällä kunhan turvotus tuosta lähtee liikkeelle (minä hikoilin 4 viikkoa petini märäksi turvotuksista :kieh: ).

minä olen haksahtanut tällä kertaa alpenin myslipatukoihin ja niitä menee 2 päivässä :ashamed: , paino jyllää paikoillaan ja masentaa!!!!

Siis siksikö miulla pukkaa hikeä koko ajan? Joo, taitaa turvotukset vähitellen lähteä, nyt näytti Hänen Korkeutensa Herra Vaaka aamulla 69kg. Kuusi kiloa alle ekan neuvolan. Ihan jee oisin,jos en olisi vaan näin järettömän väsynyt (kahvia oitäsi saada tipalla suoneen). Varrella mittaa huikiat 158cm.

Poika painaa nyt 3100g, kun siis lasketustajasta on tasan kaksi viikkoa. Ompas kivaa, että on nyytti tässä kantoliinassa tuhisemassa, enkä oli justiinsa nytten siel sairaalassa kärvistelmässä, niinkuin esikoisen kohdalla.

Onko se Seltsu seuraavana poksautettavana? Ettei vaan olisi jo sairaalassa, kun ei ole tainut näkyä aikoihin... paljonko sillä nyt viikkoja,muitaako joku? Siitä tulee kovan luokan painonpudottaj, kunhan saa vauvan masusta sille mukavamalle puolelle.

Tsempatkaa ja olkaa maltilliset!

Kipinätär harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2005 klo 10:18 pikkuviikinki kirjoitti:

Eikö toi mysli oo ihan hirveen lihottavaa? Joskus kun olin p.vartijoissa oli yks ruksi 2 rkl mysliä... hassusti päin kirjotettu.

Mulla lähti nesteet viikossa kun join 3 litraa päivässä, mutta nyt sitä alkaa taas kertyä. tarttis varmaan tehrä jottai.

Meillä on karsee lunssa. Haettiin eikkalle nenän niistäjä että rassu saa henkeä ens yönä. Ja sitten meillä oli 3 muumia peräkkäin ja pojan peppu tuli ihan punaseks. Nyt on taas ollu kestoja ja peffa paranee vauhdilla:D

Katoin niitä vaakoja euromarketissa mutta en raskinu vielä ostaa. Perjantaina sitten. :wave: :wave: :wave:

Tervetuloa takaisin tänne Linnea :flower:

Ja Seltsulle nopeaa avautumusta ;) Täällähän porukka kevenee ihan silmissä, kun tollain fuskaatte ja menette synnyttämään 3.5kg pois ;)

Empä oo tienny myslipatukoita noin pisteriikaiksi, kiitokset tiedosta. Pitää olla kehittämättä himoa niihin(kin).

Mulla on aamupäivän kuin neuvolantädin pyhästä kirjasta: hedelmiä vain ja joskus leipä. Illalla sitten olo kohenee ja vedellään isännän kanssa lämmin ruoka yötä vasten. Onkohan meistä tulossa muslimeja kun tällasta Ramadania vedetään ja syödään vasta auringon laskettua :whistle: Ilmankos naapurit on tuijottanu ihmeissään...

Se oli hyvä idea ostaa vaaka ittensä ja jääkaapin väliin . Niksipirkkaan vain ! Kannatetaan !!

ihan mielenkiinnosta ni tuo ruokavalio tossa ekalla sivulla, ni onko mitään arviota kui paljon olis päivittäinen kalorimäärä.. mä sain raskausaikana jostain käsiini muistaakseni samantapasen paperin vaik ei sokereita tai diabetesta diagnosoitukaan.. olisko joku 1600 tai 1800.. hirveesti leipää vaan mun mielestä...

Heip :wave:
Ilmottaudun mukaan minäkin tälle puolelle.
Meikätyttö porskuttaa viikoilla 11+ 5 ja jo ensi
kerran neuvolatädin juttusilla käydessä antoi nivaskan
raskausdiabetes- ohjeita, liekä syynä sitten tuo
elopaino :snotty: , vai aikaisemman raskauden seurattu
sokeritasapaino..
Tämä lapsi tulee olemaan pesueeni viides ja viimeinen.
Kaikki tenavat on keisarinleikkauksella syntyneitä ja sitä tulee
olemaan tämäkin, jahka sinne asti päästään..
Vielä ei onneksi ole paino päässyt nousemaan, päinvastoin,
kiitos alun pahoinvoinnin ja etomisen.
Tavoitteena olis päästä kunnialla loppuun mahdollisemman
vähällä painonnousullaja toivottavasti olokin pysyy hyvänä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.09.2005 klo 17:02 miimu kirjoitti:
ihan mielenkiinnosta ni tuo ruokavalio tossa ekalla sivulla, ni onko mitään arviota kui paljon olis päivittäinen kalorimäärä.. mä sain raskausaikana jostain käsiini muistaakseni samantapasen paperin vaik ei sokereita tai diabetesta diagnosoitukaan.. olisko joku 1600 tai 1800.. hirveesti leipää vaan mun mielestä...

Hmmm??? :wave:
Tarkoitatkos tuota ohjetta joka oli linnea75 (menikö oikein?) laittama?

Et tainnut lukea sitä tekstiä ajatuksella. Sillä siinä oli tuo kalorimäärä mäinittuna. Siis siinä on 1800kcal/7.5KJ.

Niin minäkin täällä vielä lueskelemassa käyn vaik ei ole diebetest eikä liioin olla raskaanakaan. :eek: Niin siis raskaaks tuloa on kyl yritelty vaan kun ei onnistu niin ei onnistu. :'(

Linnea75(?) Oikein paljon onnea!!! :flower: :flower: :flower:

Tuli muuten jotenkin niin herkkä olo kun luin miehesi "ilmoituksen" poikanne syntymästä. :'( B) B) B)

linnea75 luimuilee
VOI TAIVAS! Olin laittanut, et poika painaa nyt 3100...joo siis 4100 viime maanantaina. Ja kipsu kyl myö syön, en laihduta. Nyt mie tsekkaan mitä noissa lopuissa kirjoituksissa sanottiin. Ihan sekaisin tää täti täällä..

linnea75 luimuilee
Ja tervetuloa uusille!
Ja viiden äiti, kyllä se siun nikki viel kuuden äidiksi saadaan! Olet sie osannut heitä aikaisemminkin tehdä noi hyvällä tulosmarginaalilla, niin kyllä se tärpää, jahka Iso Luontoäiti antaa luvan. :hug:

Champion harmaana
Ihan pikaisesti ilmottelen että olen elossa vielä vaikka viikko on asuttu anopin luona! Vaikka mikäpä siellä ollessa kun ruoka tulee lämpimänä pöytään ja anoppi hoitaa poikaa - tämä mamma vaan nukkuu :)

Lattiat on saatu laitettua ja huomenna mennään kotiin vaikka urakkaa on vielä ainakin viikoks jäljellä... Omaa sänkyä on alkanut tulla jo ikävä!

LINNEA hienosti sulla on tota painoa lähtenyt! Alkaa itseäkin jo tympiä tää odotusaika kun olo on niin vaikea et voisin melkein jo lähteä synnyttään! Argh!

PAINOSTA... En ole kotivaa´alle päässyt, mutta tänään oli neuvola... Vaaka siellä näytti 95,4kg... Eli painoa odotusaikana tullut siis 5,4kg... Viikot nyt 30+2 eli ihan ok rajoissa pysynyt toisaalat. Eiköhän tuo painomäärä synnärille jää jos niikseen tulee...

No taas menee muutama päivä että pääsen nettiin ja seuraavaksi mieluiten omalta koneelta!

Oli muuten hemppa tippunut 149 noin 110! Eli rautakuuria vaan hakemaan apteekista! Ei ihme et voisin nukkua ympäri vuorokauden ja taju meinaa lähteä kun juoksee esikoisen perässä...

Koittakaapa jaksella! :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 17:10 linnea75 luimuilee kirjoitti:
Ja tervetuloa uusille!
Ja viiden äiti, kyllä se siun nikki viel kuuden äidiksi saadaan! Olet sie osannut heitä aikaisemminkin tehdä noi hyvällä tulosmarginaalilla, niin kyllä se tärpää, jahka Iso Luontoäiti antaa luvan. :hug:
KIITOS linnea75, tuo lohdutti hiukan.
Vaan täs on yks melko varteenotettava seikka mukana tuon tulosmarginaalin kans.
:whistle: Tuli meinaan tuot toist osapuolta vaihdettua yhdes välis. Jotan ei ole näyttöä ku yhden taaperon osalt noil nykyisil simpoil.

:headwall: Vaan toivotaan nyt jotta olis nykyisetkin simpat halukkaita uimaan kohteeseensa eikä sen ohi. :whistle:

Ei vaan nyt on lähdettävä pehkuihin jotta jaksaa taas aamulla heratä (klo 6.00) puuroa keitteleen noille koululaisille. :wave:
Vaan malttaakohan sitä viel nukkumaan ku tuli ne painonvartijoiden ohjeet kahdeksaks viikoks eteen päin haetuks tänään postista. :headwall:

\|O \|O \|O \|O \|O \|O \|O

hellou!

mie pidän peukkuja viiden äitin miehen simpoille ja mestarin lattiolle. ja kipsulle moi. mutta mis ihmeessä on seltsu... toivottavasti kaikki hyvin.

söin tässä suklaatia, mutta haitanneekos tuo, eilisestä kaksi kiloa hikoillut pois. hirveesti vaan putoo paino, mutta en tod. valita. hyppäis nyt suoraan sinne miun tavoitepainoon vaan. :whistle: saanko mie lespata siis, et nyt 0n 66-67kg, kun ekassa neuvolassa ja synnytyksen mennessä oli 75? ja siinä välillä se kävi 83,6:ssa. mie olen aika pollee... :D kiitos tuestanne kaiffarit, ootte kyl ihan hirmu mahtavia! :hug:

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :wave:

Tervehdys sokerilaiset :wave:

Painoa ei ole tullut lisää =) . Sokeriarvotkin on kohdallaan. Nyt ollaan menossa raskausviikolla 32+4 ja huimaa vauhtia kohti marraskuuta.

Minulla tuo veden juominen on jäänyt huolestuttavan vähäiselle, ei ole mennyt kuin litra päivässä kun normaalisti juon 2-3 litraa :/. Täytynee ottaa itseään niskasta kiinni ja taluttaa hanan eteen.

Mukavia syyspäiviä kaikille B)

linnea75 luimuilee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2005 klo 12:34 HissunMyy kirjoitti:
Tervehdys sokerilaiset :wave:

Painoa ei ole tullut lisää =) . Sokeriarvotkin on kohdallaan. Nyt ollaan menossa raskausviikolla 32+4 ja huimaa vauhtia kohti marraskuuta.

Minulla tuo veden juominen on jäänyt huolestuttavan vähäiselle, ei ole mennyt kuin litra päivässä kun normaalisti juon 2-3 litraa :/. Täytynee ottaa itseään niskasta kiinni ja taluttaa hanan eteen.

Mukavia syyspäiviä kaikille B)
Mie kans vetelen useita tuopillisia aidosta Peltimies-tuopista, siis vettä. Liekö viel moinen hehkee ja hento pubi siel Turus pystyssä, Kipsu?

Voikee hyvin. Täällä pahvinainen vaan koneella, vaikka olis mahdollista vedellä sikeitä tuon pienen ja herttaisen kanssa... huono mie.

pikkuviikinki
perkuleen linnea!!!!
sinä porskuttelet jo mun ohi ton painonpudotuksen kanssa, lähetäppäs tänne turkuun kanssa tuota sisukkuutta pieni ripaus!!!
mies kantoi tänään kotiin suklaalevyn ja uudet pikkumustat alusvaatteet :p ,ilmeisesti jonkin toivossa ;) .

minä olisin jo painelemassa salilla spinningpyörän selässä jollei nuo pukamaleikkaushaavat vaivais niin paljo vieläkin :( :( :( !!!!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.09.2005 klo 10:47 linnea75 kirjoitti:
mutta mis ihmeessä on seltsu... toivottavasti kaikki hyvin.
Täällähän minä... Erittäin väsyneenä huonosti nukutun yön jälkeen, tuo meidän perheen terminaattori päätti valvoa yöllä 2 tuntia, mies kärsii nuhasta ja kuorsasi, eli ellei tytär valvottanut niin sitten mies... Yritin nukkua sohvallakin mutta siitä ei tullut mitään. Tänään oonkin sitten itkeä tuhertanut koko päivän.

Ei kuulu mitään ihmeellistä, eilen oli neuvola, kaikki ok, sf-mitta keskikäyrällä, viikossa painoa oli tullut 600 g mut rehellisesti sanottuna odotin vielä enemmän - tytön 1-vuotissynttärit oli viikonloppuna ja niitä herkkuja on tullutkin vähän mussuteltua... Laskettuun aikaan enää viikko ja 3 päivää, ja hurjana tyttönä aion kuitenkin lähteä pois kotoa siskon luokse Tampereelle. Mies menee kattotalkoisiin, alun perin meinasin et olisin jäänyt tytön kanssa kotiin, mutta mies ihan fiksusti kyllä totesi, että mitäs jos sitten synnytys käynnistyy ja oot kahdestaan tytön kanssa (meillä siis ei oo tässä ketään ihan parin kilometrin säteellä, joka tulisi kun lähden synnyttämään). Eli jos synnytys tosissaan lyö päälle niin sitten pukkaan tämän sokeritoukan maailmaan Tampereella, Porin sijaan.

Nyt väsyttää niin että taju lähtee. Tyttö on onneks nukkunut päikkäreitä, mutta minä pöljä leivoin siskolle tuliaisiksi tuorejuustokakkua ja pakkailin tavaroita ja nyt juutuin nettiin. Ja jos oikaisen hetkeksikään tuohon sohvalle, niin ihan varmasti tuo likka herää... Kokeilen silti.

Tsemppiä kaikille,

t. omanapainen Seltsu

:flower: Kiitos linnea75

Niin hei vaan kaikille!!!!! B)

Tääl tosiaan yritellään raskautumist ja painon pudotust saman aikaisesti. Syy miks tässäkin pinossa piipahtelen on seuraava:

-huomattava ylipaino IBM taitaa olla jossain 32-33 tienoolla.
-viisi raskautta takana päin, niistä neljän yhteydessä on sokerirasitustestit läpi käyty. On onneksi ollu hyvät arvot.
-ikääkin löytyy yli 40v. Jo tämä tuo oman riskinsä.
-lisäks suvussa on aikuisiän diabetestä.

Niin jot eiköhän tuos jo aihetta "roikkua" tässäkin pinos vaik ei raskaana olekaan, ainakaan vielä. :'( ÖH, kyllähän tuo IBM:kin antaa aihetta ruokavalion pitämiseen.

Tosin kovasti tuo linnea75 yrittää peukkuja pidellä jotta tääl osuma saatas aikaseksi. (Ukko reissus tän vkl:n ja otollisin aika olis raskautumiseen käsillä nyt.) :'( :'(

Vaan mukavaa alkanutta viikonloppua kaikille sokeriklubilaisille. :wave: B) Muistakaa ulkoilla sillä luvassa ainakin pk-seudulla aurinkiosia syysilmoja.

linnea75 luimuilee
Pikku Viikinki, älytöntä tässa painonputoamisessa on se, et en ole kyllä ollut mikään herkusta kieltäytyjä lähiaikoina. Karkkia yms. tullu mussutettua. Tää on varmaan raskaudenaikasia kalavelkoja mitkä lähtee ja sitten taas tasaantuu.

Vaikka ei tarvitse viel tasaantua, en mie sitä *manailee huonoa onnea kauemmas*!!!

no, onneksi Seltsu on pelissä mukana. Voi sinnuu, kun tuolleen etukäteen väsyteään. On se Äit Luoto juvala, kun laittaa vaikka isännän kuorsaamaan ja esikon tautiin, että saa tuore äiti sitä tuntumaa näihin yöheräämisiin.
:(
Mie olen kans ollut kun nukkuvan rukous, mutta onneksi sain äsken vähän unepäästä kiinni, niin jaksaa ens yön taas pyöriä tissisuussa erään pienen röhtyperunan kanssa. Hää haluaa nukua ko. ruumiinosa suussa ja sitten näen unta, että hukumme valtavaan maitolammikkoon (olen lakannut jo kipulääkkeiden napsimisen, joten tää ei ole enää niitä horinoita) ja sitten otan tissin suusta ja pistän siihen Lansinohvit ja suojat ja pelit. Sitten tää röhtyperuna herää orpouden tunteen siivittämänä karuun todellisuuteen, että äiti on pakannut meijerinsä asiaankuuluviin kannattimiin. Ja sitten huutoa, kunnes maidontuotantolaitos on taas röhtyperunan suussa. Siinä se yö sitten meneekin.

Olen yrittänyt keskustella asianomaisen kanssa, siitä miten mukavia tutit ovat. Hän ei ole asialle korvaansa lotkauttanut.

Jepsistä, tsemiä kaikille heidän pyrkimyksissään ja muutenkin mukavata elämää. Mie pysytteln linjoilla, vaikka kaamea makean himo meinaa iskeä...

Olen kyllä päättänyt, että näitä kiloja ei takaisin oteta, ruoskikaa julkisesti, jos tää lupaus ei pidä!

Yhteistyössä