SOKERIKLUBI II

:wave: paino tänä aamuna oli jotain 93-95 kg:n välillä..

vaaka ei oo kovin kummonen.. mut aattelin että kun mennään kuitenkin asioille niin poikkeen terveyskeskuksen kautta ja katon siellä mitä näyttää..

niin ka kipsuko oli 90.. :hug: ..parempi 90 kuin 100!!

ja touhis 88 on paljon parempi kuin miun 'ysikyt jotain'.. ja ottakaa rennosti.. sen vauvan tekemisen suhteen..

meilläkin miun km.n jälkeen kun luovuin ajatuksesta tulla raskaaksi niin het onnistu..ja nyt sekin 'yritys' on jo 2v ja tuo herra Z on jo 1kk!!! :heart:

tsemppiä kaikille tälle viikolle. toivottaa yks joka kohta syökin ingmannin appelsiini jugurttia.. on muuten hyvää vaikka ei ookkaan rasvatonta ja sokeritonta.. mut se onkin miun 'karkki'.. :ashamed: ;) :wave:
 
Heissan!

Saiskos liittyä mukaan klubiin? Raskautta vasta yritetään, mutta laihikselle mut määrättiin, joten aattelin et jos täältä löytyis tsemppiseuraa. Painoa oli gynen tarkastuksessa 96kiloa ja kun pituutta on 172 senttiä, niin liikaahan se on. Sikäli paha, että tuo on tullut kahdessa vuodessa, vaikken oo ollu ees raskaana... No, tosin on mulla ollu kaks painonnousulle altistavaa lääkettä käytössä, joten ainakin joku tekosyy vakiintumisen ja oman laiskuuteni lisäksi. B)
Vyötärön ympärys on onneksi alle 90, semmonen 86-87, mutta kyllähän tuota painoa olis hyvä saada tippumaan jo ennen raskautta. Eli pääseekö mukaan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 12:42 Viola kirjoitti:
Heissan!

Saiskos liittyä mukaan klubiin? Raskautta vasta yritetään, mutta laihikselle mut määrättiin, joten aattelin et jos täältä löytyis tsemppiseuraa. Painoa oli gynen tarkastuksessa 96kiloa ja kun pituutta on 172 senttiä, niin liikaahan se on. Sikäli paha, että tuo on tullut kahdessa vuodessa, vaikken oo ollu ees raskaana... No, tosin on mulla ollu kaks painonnousulle altistavaa lääkettä käytössä, joten ainakin joku tekosyy vakiintumisen ja oman laiskuuteni lisäksi. B)
Vyötärön ympärys on onneksi alle 90, semmonen 86-87, mutta kyllähän tuota painoa olis hyvä saada tippumaan jo ennen raskautta. Eli pääseekö mukaan?
no tervetuloa! :flower: :hug: ..ainakin miun puolesta..

meillä oli pikkuisimmalla miehellä neuvola ja kun se meni ilman itkua niin mie olin niin sekaisin enkä osannu pyytää päästä tarkalle vaa'alle.. :ashamed: (seli seli :whistle: :ashamed: )...no miulla on aikaa sitten tuonne 30.5 asti koikkelehtia täällä kävelevänä lypsykoneena ja niistellä sitten yhden jos toisen nenät siinä samalla.. meillä kun on nuhaa arjen kuvioita 'riemastuttamassa'..

eli silleen keveesti oon syöny.. kurkku ruisleipää ja salaattia.. ja tietty ihan oikeeta kotiruokaa siinä sivussa ja silleen.. mut keksit ja namit on yhä pois.. mut kuin kauan en tiiä.. saa nähä kuin miun hermot kestää.. :$ :xmas: :headwall: :D
 
Kiitos Daredelba! B)

Mulla on ens viikolla punnitus terveydenhoitajan luona. Eli mulla on sitte punnituksia aina tasaisin väliajoin ja katotaan laihdunko. Kyllähän se eka hävetti, että kiva joutua punnituksiin vaikkei ees oo raskaana... No, nyt oon aatellu, et hyvähän se on ku seurataan ja kyllä se terveydenhoitaja on ihan kannustava. No, ipähän tarvi maksaa paikkareihin ku terkkari punnitsee ilmaseks! :D
Mut kyllä siitä tulee sellanen olo, et haluaa tsempata. Mulle sieltä annettiin 1200 kcal ruokavalio, mut se tuntu ehkä liian pieneltä ku kuitenkin lenkkeilenkin. Ehkä tuo 1400 kcal ruokavalio olis parempi minkä täältä löysin. Nyt oonki pari päivää sitä jo noudattanu.
Tää on siitä hassua, et samalla ku toivon koko ajan, et raskaus alkois mahollisimman pian, samalla toivon et ehtisin laihtua mahollisimman paljon ja olla sitten terveellisempi äiti. No, pikkuinen tulee sitten kun tulee.

Viola
 
no ei hätiä nikistä..sano dare..noonko muutki.. ;)

ja tiiätkö..mie kävin lokakuu -05 ja heinäkuu -06 välillä säännöllisissä punnituksissa terkkarilla ja sit vaihoinkin neuvolan asiakkaaks..

tammikuussa -06 mie painoin 111.4kg ja sillon heinäkuussa 100.9kg..sillon ko plussasin tämän tässä joka nyt sylissä hymyilee hampaaton suu ammollaan :D :heart: ..

terkkari on hyvä 'vahti'..ja siun nikist - viola - tuli mieleen juusto jota 'pienenä' söin lusikalla vihreestä lasipurkista.. :ashamed: :whistle:

mie sain eilen mansikoita, jotka ei ollu pakasteita!..ja jos säät sallii niin grillataan nyt lähipäivinä..mie en muuta oota kuin paistettuja tomaatteja..nam..
 
MIE TUNNUSTAN JO ETUKÄTEEN!!!

syöväni sunnuntaina kermakakkua ja sitruunaista juustokakkua.. ja maanantaina marokon piikuleipiä, lasagnee ..
ja tiistaina sitten mennäänkin broilerisaatin kimppuun ja saan kuulema ison munkin nesteen kahviossa...

tämän mässyämisen jälkeen 'syöpöttelen' äitienpäivänä... :wave:
 
Joo juusto tässä juttelee! :D
No on ottanu Valiolla uudelleen käyttöön ton Viola-nimen (siitä muuten kirjaimia vääntämällä tulee Valio, ehkä siks... tulee kyllä myös Ivalo, Olavi ja loiva), retrobuumi jyllää!

Vitsit Dare (huh, huomattavasti helpompi kirjottaa noin) olipa lohduttava kuulla, että joku muukin on käynyt näissä "etukäteispunnituksissa" ja että ne on vielä toiminu sulla noin hyvin! :eek: Mie otan kyllä susta mallia! Nyt pitää skarpata viikonloppuna, että uskaltaa ens viikolla mennä sinne. Ei parane paljon vappuna mässätä.

Mutta tuosta sun herkuttelusta: Se on varmaan parempi jo suunnitellakkin etukäteen ja hyväksyä, että joskus voi herkutella. Luulen, että sitten se herkuttelukin pysyy paremmin aisoissa, kun on antanut itselleen siihen luvan. Jos yrittää pitää oikein tiukkaa kuria (varsinkin jos on juhlatilanne tai muu) ja sitten sortuu syömään herkkuja, niitä alkaa monesti mättää sitten oikein kaksin käsin, ku morkkis painaa ja koko painonhallinta tuntuu kaatuvan siihen ( ai miten niin tiedän mistä puhun... :whistle: ). Eli tsemppiä suunniteltuun herkutteluun! :wave:

ViolaValioOlaviIvaloLoiva
 
Hellou kaikille tasapuolisesti, uusille lisäksi tervetulot ja uusvanhoille, noo... termoit? Joo, näin se mennee.

Täällä leikin huomisen himamammoo, eli kotäiteetä esikon ollessa vuoteenomainen. Yritin piristää häntä leipoen. Sitä en onneksi usein harrasta. Koska; kananmunat olivat loppuneet, ei haittoo, pullanpaistoon. Jauhot loppuivat siinä tuunausvaiheessa, ei haittoo, otan sämpyläjauhoja kyytitytöksi. Suunnitelma muuttuu kohoamisvaiheessa, hei halloota, vappu tulloo, teenkin munkkeja, eikös ne tehdä pullataikinasta? Ol miten ol, munkin tekkoon. Sokeri loppuu. Ei haittoo, on intiaanisokeria (ruskeaa, ei makeaa, saatu lahjaksi). Teen sitten aivan kauheita ruskeita räjähtäneitä munkkeja. Ukko syö kaksi (on nirsokin vielä) ja toteaa, että kaupasta saa parempia. ÄLÄ?

Näin. Voin kehua kukkakaalikeitolla, vau, ihan ekan kerran kahteen kuukauteen, ja pitkällä vauvantyöntölenkillä. Täällä takahikiällä järjestetään sauvakävelykoulu. Sinne mie menen. Niin.

Uusia uljaita ajatuksia miekin uhkuen,
Linnea
 
no LINNEA...sie siirtokarjalaine..siun *eipäs joopas* munkit oli tasantarkkaan parempia ko miun äitin tekemät..siun tekemiä en maistanu mut vielki tulee jotaki hiiva-sokeri-rasva pukluja suuhun..niistä äitin tekemist..

mie olin twistillä kitkuttamassa vartin.. oli ihan hyvä kone :D ..

miul vissiin unet heittää..jotenki päässä surisee..ja ko nyt oikeen laskin niin mie oon nukkunu viitenä vuorokautena nyt niin että 24:stä tunnista mie oon nukunu 5..kyl on pakko huomenna saaha päikkärit.. :wave:
 
Jaahas, taisi vappu sotkea kaikilta tuon painon ilmoittelun ja vaa`alla käynnin. ;)

No, vaan en kyllä itsekään painoa ilmoitellut, sillä ylöspäin on mokoma ollut matkalla ja hurjaa vauhtia. :ashamed: :kieh:

Juu vaan jospa sittenkin kirjaisin kaikkien nähtäväksi tuo painoni tältä aamulta niin ei pääse totuut itseltänikään nurkan taakse piiloon.

Vaa`an lukema aamulla ennen aamupalaa: tasan 89 kg. Mut se kyl käväs jo tuolla hitusen alle yhdeksässäkymmenessä. :'( :ashamed: :eek: :kieh:

No, joo vaan mulle on ilmaantunut kummallinen halu lähteä lenkille, vielä kun saisin tuon haluni toteutettua niin eiköhän jotain alkaisi kehossa tapahtuakin. :p :headwall:

Öh, mut nyt on lähdettävä laitautumaan kerholle ja tuonne räntäsateeseen kastumaan. :whistle: Kun kävellen ajattelin kipitellä kuopusta rattaissa lykkien n. 2 km:n matkan ->= Siis sitä kuuluisaa hyötyliikuntaa harrastamaan oli sitten keli millainen hyvänsä. ;)

:wave: :wave: :wave:
 
no hiikatti..97 näytti.. mut mie oon kyllä syöny kuin eläin..

nyt mie tsemppaan ja seuraava 'lupa herkku' on äitienpäivänä..ja sen jälkeen vaan synttäreillä.. joita vuoden loppuun on sopivasti kerran kuussa.. ;) :wave: ..

niin ja kun ajattelin että 'kyllähän imetys laihuttaa' niin hoksasin että meillä on menny parina päivänä tasan tarkkaan enemmän tuttelia kuin miun maitoo.. :eek: :headwall: ..siihenkin tulee nyt muutos.. jos :snotty: nuhainen mr.Z :D ei jaksa suoraan rinnasta syödä niin lypsän pulloon..

tsemppiä kaikille ja touhis .. miuhn kans on iskeny *meen lenkille* ajatus mutta se tekminen on vielä jossain muualla.. jahka nuo ilmat selkiää..tänäänkin oli ihan kunnolla lunta ihan iltaan asti.. :headwall:
 
Heissan!

Dare Kuules nyt otetaan itseämme oikeen kunnolla kädestä kiinni ja todetaan jotta; Nyt lenkille ja just. Eikä enään mietitä jotta ei nyt sittenkään kun ilma on tuollanen ja olis sitä ja tota tekemistä. :wave: :D

Otetaankos hitusen niin kuin sellanen toistemme stempaus ja katotaan kumpi on ensiksi liikkeellä? ;)

Mä meinaan taisin saada tuosta meidän teinistä sauvakävely seuraa. :headwall:
Hän nimitäin eilen tokaisi jotta voisi mukaan lähteä kun mietin jotta lenkille tekisi mieli, mut kun oli kello jo melko paljon ja sauna ja muut ilta toimet odottivat jo oviaukossa. :eek: :p
No, mut tälle päivälle lenkkiä suunittelimme valmiiksi ja mietimme jopa mihin väliin sen mahdutamme, niin et ei tarvitsin tuot kuopusta rattaineen ottaa mukaan, jotta voitas molemmat sauvoa. Juu tuo ajankohta oli siksi mietitävä kun ukolla on iltasella menoa ja teinillä on hiukan pitempi koulupäivä tänään. :headwall:

Vaan eiköhän tuo aika lenkkeilyyn löytyne kun tiedän jotta ukko kyllä kuopuksen kanssa mielellään on jos tietää teinin ja minun kuntoilevan. :LOL: Sillä tuo kuntoilu ei ole meille kummallekaan pahasta kun molemmille on tupanut näit ylimääräsii kiloja kertyä. :ashamed: Ai, niin ja se miks tuo teini oli halukas mukaan niin hän haluaa kuulemma mahtua yksiin kesähousuihinsa jotka ei tässä välillä nousseet reisiä pidemmälle jalkaan. :whistle: Mut nyt kuulemma menee jo jalkaan vaan ei vielä kiinni. Joten stsemppi on ainakin tuolla teinillä melko hyvää laatua, viel kun keksis itselleen jonkin vastaavan kimmokkeen. :ashamed: :p Niin johan taitas meidät löytää paremmin lenkkipolulta kuin kotosalta ruokakaappeja koluamasta. :LOL:

Mut nyt on lähdettävä tuot kuopusta valmisteleen asiointireissulle. Kun meil on sellanen pikku haave et saatas ostetua oma talo. Tosin ei ehkä nyt heti mut sitten joskus ja ajateltiin hiukan tausta tietoja selvitellä jo hyvissä ajoin.

Moikka! :wave: :wave: :wave:
 
Moron murut! :wave:

Mieki söin vappuna liikaa, kolme munkkia meni yhteensä... :ashamed:
Eilen oli paino 96 kilon paremmalla puolella (siis 96.jotain, autuaasti olen sen jo unohtanut, nähkääs "mitä en ajattele, sitä ei ole" -tekniikka toimii!), mutta tänään JEEE 94.9!!! B)
Oli tuon verran siis jo ennen vappua, ja eiliset turvokkeet lähti menemään kun söin eilispäivän kiltisti, enkä koskenu sokereihin enkä vaaleisiin jauhoihin. Nyt on taas motivaatiota jatkaa tätä, kun pääsin alle tuon maagisen 95 kilon! :D

Tsemppiä kaikille oikein urakalla! Eiköhän nyt taas oteta itteemme niskasta kiinni ku bileet on ohi, älkääkä säikähtäkö sitä äkillistä painonnousua, turvotusta se on suurimmaks osaks! :flower:
 
vau vi-o-la!!!!!!!!

noin sitä pitää!!
mie olen kyllä vipeltäny liikkua kuin 'russakka' tänään.. leikinpä jopa hippaa 2v.n kanssa.. :D

ja sit oli yhen ylöi 30kg painavan laatikon kantoa autosta postiin.. ukko auttoi...en yksin kantanu.. ja nyt illasta vile ois kerrossängyn kokoaminen ja aina siinä välissä nuhaisen viiskilosen kantamista.. eli kiul on lähinnä painon nostoo tänään.. mut huomenna ihan opikeesti lenkille tuli taivaasta vaikka banhoja mummoja hame korvissa :LOL: :D

ja touhista nappaan kädestä ennen ko lähen.. :wave:
 
heissan vio-la,esittäydyn nopeeta.. mulla on 3 lasta,kahden viimeisen aikana oli rd.nyt sokerit koholla ja huomenna paasto ja pitkä.. argh,syömiset ihan päin pehvaa.sain enne sitä mun hoitoa 8kg pois ja 3 tullut takas.. ei sentään kaikki :ashamed:

painoa vaaka näyttää 75 (pituutta vain 163cm),vaikka lukemat on ihan kohtalaiset niin mun paastot alkaa 8:lla kun paino on yli 70 :whistle:

D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:24 D-mamma kirjoitti:
heissan vio-la,esittäydyn nopeeta.. mulla on 3 lasta,kahden viimeisen aikana oli rd.nyt sokerit koholla ja huomenna paasto ja pitkä.. argh,syömiset ihan päin pehvaa.sain enne sitä mun hoitoa 8kg pois ja 3 tullut takas.. ei sentään kaikki :ashamed:

painoa vaaka näyttää 75 (pituutta vain 163cm),vaikka lukemat on ihan kohtalaiset niin mun paastot alkaa 8:lla kun paino on yli 70 :whistle:

D

voi mama-D :D ..oisinpa miekin jo noin köykänen..meillä alkoi roinan heitto roskiin.. varastossa oli kolme jätesäkillistä joutavia..saa nähdä mitä täältä vielä löytyy kun into tuli päälle.. nyt siivoomaan ko mr.Z viel nukkuu.. :wave:
 
Iltoja!

Pikainen käväisy viel teitä moikkaamassa ennen kuin lähden retkeilemään unisaarille.

Dare Jolos lenkille ennätit kun ei tuntunut käsi käteen käyvän? Ai, niin mut sinulla taisi päivä hurahtaa siellä varastossa niiden ylimääräisten rojujen seurassa. ;) :D
Tääl pitäs muuten tehdä samaa, eli katsastaa nuo nurkat jotta olisko pois heiteltävää muutakin kuin nämä minun turhat kilot. Nämä kilot kun ei sitten tunnu liikahtavan vaa`alla suuntaan eikä toiseen. Eikä ne muuten ole viel kulkeutuneet sinne lenkkipolullekaan :ashamed: vaik kuin sinne mielin. :p Tuos just kun katselin tv:stä noit tämän illan "liikakilo-ohjelmia" niin valtas mahdoton halu lähtee lenkille. :LOL: Vaan ei liikuneet lihakset sohvan nurkasta mihinkään. :kieh: On se kumma kun ei saa itseään liikkeelle vaikka kuin mieli tekee liikkua. :headwall: :kieh: :eek:

No, mut viikonloppuja, ehkäpä sitä sinne lenkkipolulle asti pääsen vielä lähipäivinä. :wave: :wave: :wave:
 
:wave: ..juu eilen en kerinny lenkille..mutta..saatiin varastoo siivottuu ja kaapeistakin kaks sai vaatteet järjysteksässä hyllyille..

ja mie sain eilen uudet lenkkarit :D !!! :heart:

Ukkelini otti tosissaan sen ko sanoin että pakko päästä lenkille..ja nyt ei oo enää teko syytä huonoista lenkkareista :ashamed: :whistle: ..

eli yhen aikoihin tai viimeistään neljän maissa mie 'pinkaisen pitkin pitäjää' :whistle: ;) :LOL: ..siis kävelemällä näin alussa..

NIIN ja nyt kun on namipäivä mie kuulema saan 'mustaa suklaata' ja vesimelonin.. :D :heart: ..mitähän isännällä on mielessä kun tälleen lupailee herkkuja.. ;) :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 23:40 Darelbeida kirjoitti:
no LINNEA...sie siirtokarjalaine..siun *eipäs joopas* munkit oli tasantarkkaan parempia ko miun äitin tekemät..siun tekemiä en maistanu mut vielki tulee jotaki hiiva-sokeri-rasva pukluja suuhun..niistä äitin tekemist..

mie olin twistillä kitkuttamassa vartin.. oli ihan hyvä kone :D ..

miul vissiin unet heittää..jotenki päässä surisee..ja ko nyt oikeen laskin niin mie oon nukkunu viitenä vuorokautena nyt niin että 24:stä tunnista mie oon nukunu 5..kyl on pakko huomenna saaha päikkärit.. :wave:
Pikainen kommentti; kiitos kohteliaisuudesta, mutta ei ole mahdollista. Siis miun munkkien sokeri oli ruskeaa. Väriltään. Niin. Saatiin kaupasta ihan rehtejä ötkyjä seuraavana päivänä. Mutta nyt jatkan teidän kuulumisten lukemista. Tänne kuuluu flunssasta huolimatta, oikein hyvää.
:wave:
 
iltaa leidit!
ajattelin jakaa teidän kanssa yhden ruokaohjeen,kun ukkokin siitä tykkäsi :p

ainekset on simppelit,kanasuikaleita (filee),pakaste altaasta joku ihana kasvisseko (esim finduksen? espanjalaiset paistetut kasvikset tai herkkusienet ja valkosipulinversot) ja tirskaus öljyä.öljy ja kana vokkiin,kun kana on kypsää niin päälle kasvikset.niitä siinä hetki pyöritellään ja mausteeks suolaa,pippuria ja valkosipulia.kun vielä päälle ripottelet sweet'chili soossia niin :p :p :p

D joka nyt ottaa itseään niskasta kiinni :whistle:
 
MAANANTAITA!! :wave:

paino näytti 97kg edelleen... :ashamed: :headwall: ..ehkä onkin hyvin syöty viikonloppu takana.. :p :ashamed: ..

no..nyt sitten onkin käsillä uusi viikko ja meillepäin on ainakin täksi päiväksi luvattu melkoisen hyvää ilmaa..iltapäiväksi n.17 astetta lämmintä.. eli ulos menen kuleksimaan..eilenkin kävin vähän lenkin tapasella mutta mitäs siitä tuli ko kuulu kolmelta mukana kävelevältä.. 'millon mennään takas mie en jaksa..' :headwall:

eli jos mie päääsen tänään vaikka vaan vaunujen kans niin vauhti vois olla parempi ja reitti pidempi..( ja lupaan että en menis linkillä prismaan irtokarkkeja ostamaan.. :ashamed: :whistle: )

nyt laittamaan koululaisia liikkenteeseen.. kuuluillaan.. :wave:
 
Meillä on ollut riisi. :ashamed:
Eli viikko jäi väliin.
Moi uusille. Minä olen täällä vaan sillon tällön mutta tämä on kuitenkin se kantava voima mun ölaihiksessa. - Toinen niistä :D
Paino 86.3kg Vappuna oli taas 89.9 mutta sitten ei mennyt ruoka alas millään muutamaan päivään ja tuli taas laskua.
Nyt kokeilen kevyesti karppaamalla, eli ei pekonia tms. ja illalla tai aamulla ruis puuroa vähän.
Grillikesä on millä avattu jo muutama viikko ennen vappua ja hyvin ne makkarat paistuu vaikka olis vähän kylmempikin.
Vartaita ja salaattia, kanafileetkin on ok...

Kuullaan kaikki.
 

Yhteistyössä