SOKERIKLUBI II

... :ashamed: se niistä hyvistä sokeri arvoista...aamun paasto arvo oli 5.5.. :ashamed: ..siihen kait vaikuttaa se kun otin yöllä satsuman..yhen aikoihin..se meni kuin itsestään :ashamed:

ja tämä päänsärky.. :headwall: ..mie en halua taas ilmottaa neuvolalle että mitenkäs mie teen nyt ko en voi ees liikkuu kun koskee niin kovin..tohon oikeen silmän yläpuolelle...ja korvan kohille..ja niskaan..mut ei vasemmalle..vain oikeelle.. :headwall:

tämmösenä jos jatkuu niin mitenhän synnytys..kun pienemmätkin *ponnistukset* on ihan hirveetä miun pääkopalle...tietysti jos luiskahtais syntyy yhtä vähällä kuin edellinen :LOL: niin sithän se luiskahtais kuin itestään ulos.. :LOL:

mut nyt..aamiaikseks oli kurkkuu ja ruisleipää ja puolikas lasi maitoo..ja kohta laitan lounas kasvikset valmiiks.. :wave:
 
Et sä voi laittaa jäistä marjapussia silmään :eek:
Ja kiva että muuten on mennyt hyvin! Yks aamu paasto vaan vähän koholla, mutta siis kiloja ei oo tullut edes sitä kahta! Mahtavaa.

Mä teen vaan vaippoja vaippoja vaippoja... Eikä niitä silti ole tarpeeks...
Paino 92


:whistle: :whistle: Eilen söin ihan hirveen palan (3) kermakakkua joka oli liian makeeta :whistle: :whistle:
 
Moro,

mä oon niiden 1½ viikon takaisten pikkujoulujen jälkeen edelleen krapularuokavaliolla, eli mahd. paljon rasvasta, suolasta ja väliin jotain makeeta... Ihan hunningolla siis! Tai no töissä menee hyvin kun mukana on vaan terveellisiä eväitä, keittoa ja hedelmiä, mutta sit kun kotiin pääsee niin syön jääkaapista sinapitkin tuubista! :headwall: (En nyt sentään, mut kuitenkin!)

Viivuska on tsempannut tosi hienosti, joskus hei saakin herkutella! :) Sullakin on enää ihan vähän jäljellä, vitsi et aika menee nopeesti!

Darelle tsemppiä pääkipujen kanssa, älä huolestu jos yks paasto on ollut "viallinen", tsemppaa tsemppaa vaan. Kaikki ei oo omissa käsissä.

Linnea, montako joulutorttua on mennyt? Mulla rupes tekeen mieli torttuja ihan simona täs yks ilta mutta onneks ei ollut... Söin sit pussillisen Dumleja, niitä oli. Ja mä en ihan oikeesti edes pahemmin tykkää Dumleista!! \|O Silti vedin.

Semmottiis. :wave:
 
anniaino
hei vaan kaikille
täällä yksi uusi, jolla viime raskaudessa insuliinihoitoinen r-diabetes, tyttö syntyi käynnistyksellä rv38 tasan, painoi 3020g. ikää tytöllä on nyt 14kk. ja nyt viikkoja 8+ ja ohjeet on että kohta pitäisi alkaa mittailla sokereita. menee kuulemma niin, että viikolla 12 tehdään lähete sairaalaan. kovasti stressaa ja huonosti motivaatiota diettiin. pahoinvoinnin ja mieleitekojen kanssa tuntuu ihan mahdottomalta aloittaa järjestelmällinen syöminen. minulla painoindeksi on 25. toivoisin, että tästä ryhmästä voisi saada tukea.

ketju on niin pitkä, etten kauhean paljoa jaksanut lukea taaksepäin, mutta eiköhän tässä tutuiksi tulla. mukava kun on aktiivisia kirjoittajia.

näitä insuliini raskauskokemuksia erityisesti, muitakin toki, haluaisin kuulla. esim. missä vaiheessa olette toisessa/kolmannessa/jne. raskaudessa joutuneet aloittamaan insuliinin? tai oliskiko joku pärjännyt ilman? onko insuliini määrät kasvaneet miten? miten synnytys, lapsen ongelmat syn. jälkeen, koko jne.? tosi mielelläni kuulisin, voin itsekin sitten kirjoittaa lisää.

iloa :)
anniaino
 
Harmaana nytten
Tein eilen positiivisen raskaustestin..laihis jäi pikkaisen vaiheeseen... nytpä tulen teiltä viisaammilta kysymään(Anteeksi, en jaksa selata tekstejä läpi!) miten teilä paino pysynyt hallinnassa tolla 1800ohjeella raskausaikana?? Mulla edellisissä tullut painoa 25 ja 16kiloo ja nyt haluis pysyä alta 10kilon, kun tota entistäkin on ihan tarpeeksi..
Kiitos vastauksistanne!! :flower:
 
Moi Anniaino, ja tervetuloa! :)

Mulla oli myös insuliinihoitoinen raskausdiabetes toisessa raskaudessa, eka meni ilman rd:tä. Joten en osaa ihan vastata kysymyksiisi...

Painoindeksihän sulla ei ole edes kovin korkea, siis et ole juurikaan ylipainoinen (et vissiin ollenkaan). Yritä vaan tsempata, tiedän, että se on toisinaan tosi hankalaa ja ärsyttävää! :/ :D

Seltsu
 
just juu..24.11 sisätautilääkärille sokerien seilaamisen takia..vaikka lähinnä ne seilaakin sen takia kun en syö tarpeeks tasaseen enkä enää oo muistanu liikkua kuin pakolliset kuviot..

mut meil onkin muutto eessä joten ainakin siin tulee liikuttua... :D
 
anniaino

seltsu- kiitos viestistä. saako kysyä millä viikoilla oot nyt ja milloin aloitit insuliinin?

darelbeidalle voimia muuttoon - ja kyllä se sisätautilääkäri varmasti osaa kattoa kokonaisuutta. onko sulla mitkä viikot menossa?

iloa :)
anniaino
 
anniaino
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 09:24 Harmaana nytten kirjoitti:
Tein eilen positiivisen raskaustestin..laihis jäi pikkaisen vaiheeseen... nytpä tulen teiltä viisaammilta kysymään(Anteeksi, en jaksa selata tekstejä läpi!) miten teilä paino pysynyt hallinnassa tolla 1800ohjeella raskausaikana?? Mulla edellisissä tullut painoa 25 ja 16kiloo ja nyt haluis pysyä alta 10kilon, kun tota entistäkin on ihan tarpeeksi..
Kiitos vastauksistanne!! :flower:

onnittelut plussasta!!! aloitin tuon 1800 dietin vasta n.rv29 viimeeks ja painoa ei tullut käytönnössä yhtään enää sen jälkeen. sitä ennen oli tullut 7kg. kyllä sillä paino pysyy kurissa, jos vaan jaksaa noudattaa.

nauti raskaudesta
anniaino 8+5
 
..viikkoja on 20+1 tänään ja villikko on niin isin perään että temuttaa heti isin puolimmaiseen kylkeen kun kaikki neljä aikasempaa on saatu nukkumaan... :D :heart: ..

muutto on ihan iisi juttu..mie kirjaan ekaks ylös muuton vaiheet =paperit oikeisiin paikkoihin..siis virastoihin ja postin ..sit koulun vaihto suunnitelma ja tarkistus vaihtuuko terveyskeskus/neuvola alue ja sit pakataan tavarat ja kaikki *ehkä mie tätä viel joskus käytän* -tavarat ja vaatteet lentää yli laidan..ja mies kolmen kaverinsa kans isolla pakula hoitaa kuljetukset...sillä aikaa ko miun veli ja vaimonsa hoitaa lapset ja mie ja äiti hoidellaan tän kämpän siivous..

siis tuollai teoriassa tää toimii mutautappa armisas jos jollein lapsista pukkaa kuumetta tai oksennustautii tähän väliin...ja 8v tyttö mököttää jo valmiiks että kun ei haluu uuteen kouluun..12 poika haluis jo huomenna uuteen kouluun... :whistle: ..selitin kyllä tytölle että kaverit voi millon vaan tulla käymään..kun ei olla kumminkaan kovin maailman ääriin muuttamassa..

sokereis oli vaan yks iso heitto tänään..pitänee toivoo parasta ja kun otan ens viikon mittaus sarjaa niin syön niinku söin tänään niin katotaan uskooko kukaan että oikeesti osaan olla jämpti.. :saint: ..tänään en ostanu ees *mustaa suklaata* :saint:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 22:19 anniaino kirjoitti:
hei vaan kaikille
täällä yksi uusi, jolla viime raskaudessa insuliinihoitoinen r-diabetes, tyttö syntyi käynnistyksellä rv38 tasan, painoi 3020g. ikää tytöllä on nyt 14kk. ja nyt viikkoja 8+ ja ohjeet on että kohta pitäisi alkaa mittailla sokereita. menee kuulemma niin, että viikolla 12 tehdään lähete sairaalaan. kovasti stressaa ja huonosti motivaatiota diettiin. pahoinvoinnin ja mieleitekojen kanssa tuntuu ihan mahdottomalta aloittaa järjestelmällinen syöminen. minulla painoindeksi on 25. toivoisin, että tästä ryhmästä voisi saada tukea.

ketju on niin pitkä, etten kauhean paljoa jaksanut lukea taaksepäin, mutta eiköhän tässä tutuiksi tulla. mukava kun on aktiivisia kirjoittajia.

näitä insuliini raskauskokemuksia erityisesti, muitakin toki, haluaisin kuulla. esim. missä vaiheessa olette toisessa/kolmannessa/jne. raskaudessa joutuneet aloittamaan insuliinin? tai oliskiko joku pärjännyt ilman? onko insuliini määrät kasvaneet miten? miten synnytys, lapsen ongelmat syn. jälkeen, koko jne.? tosi mielelläni kuulisin, voin itsekin sitten kirjoittaa lisää.

iloa :)
anniaino
moikka
vaikka sulla on edellisessä raskaudessa ollut insuliinit niin ei se tarkota että niin kävisi nyt.
mulla aloitettiin kakkosen kanssa piikitys viikolla 27 ja poika syntyi 36+6 painaen 3860g,itselle painoa tuli 6kg.nyt tän viimeisen raskauden aikana mittailin sokereita kotona ja rasituksessa kävin viikolla 8. vuorokausikäyrällä olin (muistaakseni) n.25 viikolla.hyvin riitti ruokavalio,painoa tuli enemmän mutta piikejä ei.vaikka db-hoitajkin oli sitä mieltä ettei ole paljonkaan toivoa päästä ilman insuliinia.tää viimenen syntyi sektiolla viikolla 39 painaen 4280g.
 
..miul koettelemus eessä..kummipojan synttärit..kahvipöydässä tiiän mitä saan syyä mutku viime kerrallakin miun kaveri..kummipojan äiti..möläytti mein lapsille että teille tulee vauva..joten nyt sais se täti pitää suunsa kiinni..kerotaan sitten kun kerrotaan...

päänsärky on helpottanu suuresti kun isäntä *murjoi*niskan..itseasiassa korvan ja olkapään välin.. :headwall: :heart: ..eli tais olla vanha joskus työharjoittelussa saatu venähdys..tai siis sen aiheuttamat kiinnikkeet mitkä kiusas..

ja tämä kivuton olo piristää myös noiden ruokien tarkkailun..ja liikkumiseen tuli helpotusta kun ei enää pyörrytä eli eiköhän tämä tästä..

jaahas meil alko aamu disko kun tenavat kattoo kids top ohjelmaa..

mie poistun tiskaamaan... :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2006 klo 22:02 Seltsu kirjoitti:
Moro,

mä oon niiden 1½ viikon takaisten pikkujoulujen jälkeen edelleen krapularuokavaliolla, eli mahd. paljon rasvasta, suolasta ja väliin jotain makeeta... Ihan hunningolla siis! Tai no töissä menee hyvin kun mukana on vaan terveellisiä eväitä, keittoa ja hedelmiä, mutta sit kun kotiin pääsee niin syön jääkaapista sinapitkin tuubista! :headwall: (En nyt sentään, mut kuitenkin!)

Viivuska on tsempannut tosi hienosti, joskus hei saakin herkutella! :) Sullakin on enää ihan vähän jäljellä, vitsi et aika menee nopeesti!

Darelle tsemppiä pääkipujen kanssa, älä huolestu jos yks paasto on ollut "viallinen", tsemppaa tsemppaa vaan. Kaikki ei oo omissa käsissä.

Linnea, montako joulutorttua on mennyt? Mulla rupes tekeen mieli torttuja ihan simona täs yks ilta mutta onneks ei ollut... Söin sit pussillisen Dumleja, niitä oli. Ja mä en ihan oikeesti edes pahemmin tykkää Dumleista!! \|O Silti vedin.

Semmottiis. :wave:
niin, kymmenenköhän niitä sitten meni... lisää ei ole leivottu. onneksi. mutta muuten vähän mässytetty, eikä jaksa aina painoakaan mittailla, kun tulee kuitenkin vaan yhteispaino yksiveen kanssa, kun se on nyt ihan rakastunut minnuun. :D

jos joku kysyisi nyt miun lempiruokaa jossain katugallubissa, niin se olisi lanttukukko ja kevytcola. että nyt tiedätte sitten senkin.

miulla on tiedossa pikkujoulut (ammattijärjestön) viikon päästä ja olen vähän polleena, kun saa meikata ja kaikkee.

nyt nopeasti lukemaan lopun viestin ennenkuin esikko tulee noutamaan.
:wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 09:24 Harmaana nytten kirjoitti:
Tein eilen positiivisen raskaustestin..laihis jäi pikkaisen vaiheeseen... nytpä tulen teiltä viisaammilta kysymään(Anteeksi, en jaksa selata tekstejä läpi!) miten teilä paino pysynyt hallinnassa tolla 1800ohjeella raskausaikana?? Mulla edellisissä tullut painoa 25 ja 16kiloo ja nyt haluis pysyä alta 10kilon, kun tota entistäkin on ihan tarpeeksi..
Kiitos vastauksistanne!! :flower:
miulla nousi ekassa parisenkymmentä kiloa, kun elin suklaalla jne. toisessa raskaudessa ton ruokavalion avulla oli sama paino ekassa ja vikassa neuvolassa ja nyt on parikymppia alle sen neuvolapainon. tuolla ruokkiksella lähti 30 kiloa.

että toimii, sen lupaan ja vakuutan! ja vauva kasvoi kyllä yläkäyrällä vaikka söinkin terveellisesti (ei olisi varmaan kortiin mahtunut, jos en olisi syönyt).
:hug:

ja tervetuloa muutenkin uusille vahvistuksille!!! taustainfona, että viikkoja nolla, lapsia kaksi ja siinä pysyy (nuorin yksivee). en mie täältä ketjusta uskalla minnekään kuitenkaan lähteä, koska tää diabetesuhkahan on ja pysyy, jos vallan villintyy. ;) <br><br>
 
..Linnea!!!!!..tekisikkö miulle palveluksen...? =)

Söisikkö miunki puolesta joulutortun? Ainaki yhen? Ja jos sie lanttukukkoo jostain löyät ees yhen pienen palan nii söisitkö sie senkin miun puolesta?.. ;)

Mie muuten ko olin eilen menossa kummipojan synttäreille nii mie ajattelin kokoajan lanttukukkoo..ja perunapiirakoita..mummon tekemii..molemmat..ja taas tuli nälkä :eek: ..

synttärit oli menestys kahvipöyäs! Mie nimittäin kieltäydyin syömästä itseäni ähkyyn asti! :D ..
Ja huvittavin oli ko kaverini äiti kuiskas korvaan että oonko raskaana enää.. mie sanoin että liikeistä päätellen kyllä.. :D
Kummasteli vaan sitä kun en oo tän isompi.. :saint:

mut nyt miun lapset haluu kuulema hiiri juustoo ja leipää..eli polarin 5% rasvasta juustoo ja ruisleipää..
NII JA MEIN LAPSET on niin valistuneita :whistle: ;) ..että pyytävät videoita kattoessaan porkkana tikkuja...
Ja uues kotona alkaa kuulema olla lasten mielestä aika tosissaan ottaa käyttöön karkkipäivä!!! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.11.2006 klo 08:11 Darelbeida kirjoitti:
..Linnea!!!!!..tekisikkö miulle palveluksen...? =)

Söisikkö miunki puolesta joulutortun? Ainaki yhen? Ja jos sie lanttukukkoo jostain löyät ees yhen pienen palan nii söisitkö sie senkin miun puolesta?.. ;)

Mie muuten ko olin eilen menossa kummipojan synttäreille nii mie ajattelin kokoajan lanttukukkoo..ja perunapiirakoita..mummon tekemii..molemmat..ja taas tuli nälkä :eek: ..

synttärit oli menestys kahvipöyäs! Mie nimittäin kieltäydyin syömästä itseäni ähkyyn asti! :D ..
Ja huvittavin oli ko kaverini äiti kuiskas korvaan että oonko raskaana enää.. mie sanoin että liikeistä päätellen kyllä.. :D
Kummasteli vaan sitä kun en oo tän isompi.. :saint:

mut nyt miun lapset haluu kuulema hiiri juustoo ja leipää..eli polarin 5% rasvasta juustoo ja ruisleipää..
NII JA MEIN LAPSET on niin valistuneita :whistle: ;) ..että pyytävät videoita kattoessaan porkkana tikkuja...
Ja uues kotona alkaa kuulema olla lasten mielestä aika tosissaan ottaa käyttöön karkkipäivä!!! :wave:
syödähän kun käskethtähän. :D :p kukkoo löysin markkinatorilta. sehän on oikeesti aika kilttiä ruokaa, on ruista ja lanttuva. voihan ne kamalimmat talikimpaleet jättee lintuloille.

teillä alkaa olla oikea terveysmeininki sielä ja porukka puhaltaa pienintä myöten samaan hiileen! niin sitä pitää! kovasti iloinen teidän puolesta olemaan.

miulla meinas mennä vähän öövertiksi, en samo mitä tuotteita söin, niin en välitä tuhmia mielihaluja. mutta ruotuun on taas palaaminen, kun jääkaappi taas ladattu täyteen kevyttä tuotetta.

hyvee päivän jatkova, elkeekä katkoko koipianne ulkosalla luistellessanne. niin. :wave:
 
.. :eek: ..voi sultsina!!!..jos nätisti sanon \|O \|O \|O ...paasto arvo oli 5.7...no sanokoon sit se diabeteshoitaja perjantaina mitä lystää...miul on paineita muutenki... :\| ..ihan vaan sellasia että hammas halkes keskellä yötä ja äiti on tulossa tänään pesemään ikkunat ja silleen..ja miun pitää muistaa etten *pullistele* ;) :p .. no nyt mie sain vähän purettuu teille..anteeks valituksen olonen :ashamed: ..kivoo maanantaita kaikille tasapuolisesti.. :flower: :wave:
 
Darelle iso :hug:
Uusille moikka multakin. Mä tosin käyn täällä vaan sillon tällön niin kauan kunnes nuo työasiat alkaa mennä tasaseen ja omalla painollaan.
(Virheistä oppineena en kuitenkaan jää kokonaan pois...)
Paino siinä 92 *huoh* Mutta ei ole tullut lisääkään.
Vesijumpassa käyn edelleen :/ Keskustaan ei ole tullut käveltyä moneen viikkoon :ashamed:
Miten mahtaa käydä kinkun kanssa? Seltsun kanssa sopisin ettei herkkuja jouluna jos ei paino laske alle 90kiloon. Hiukan hirvittää.

Linnealle taas kiitos siitä että pitää meitä ruodussa. Mä kyllä syön joulutortun itse :whistle: ;)
Kuullaan taas.


Voisko joku manata lunta tänne turkuunkin???


peeässä: Sain viimeeks vesijumpassa kantapään peffaan kiinni. Siis omani :D <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 21:59 anniaino kirjoitti:
seltsu- kiitos viestistä. saako kysyä millä viikoilla oot nyt ja milloin aloitit insuliinin?

darelbeidalle voimia muuttoon - ja kyllä se sisätautilääkäri varmasti osaa kattoa kokonaisuutta. onko sulla mitkä viikot menossa?

iloa :)
anniaino
Pikasesti: En ole nyt raskaana, mutta siis toista odottaessani tää "klubi" perustettiin ja sitä myötä hengaan täällä edelleen satunnaisesti. :LOL: Muistaakseni mulla aloitettiin insuliini jossain viikon 30 tienoilla, ehkä myöhemmin, en muista... Se löytyis tuolta vanhasta ketjusta jos jaksais kaivaa...

Nyt pitää mennä,

moro!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 07:53 Kipinätär kirjoitti:
Darelle iso :hug:
Uusille moikka multakin. Mä tosin käyn täällä vaan sillon tällön niin kauan kunnes nuo työasiat alkaa mennä tasaseen ja omalla painollaan.
(Virheistä oppineena en kuitenkaan jää kokonaan pois...)
Paino siinä 92 *huoh* Mutta ei ole tullut lisääkään.
Vesijumpassa käyn edelleen :/ Keskustaan ei ole tullut käveltyä moneen viikkoon :ashamed:
Miten mahtaa käydä kinkun kanssa? Seltsun kanssa sopisin ettei herkkuja jouluna jos ei paino laske alle 90kiloon. Hiukan hirvittää.

Linnealle taas kiitos siitä että pitää meitä ruodussa. Mä kyllä syön joulutortun itse :whistle: ;)
Kuullaan taas.


Voisko joku manata lunta tänne turkuunkin???


peeässä: Sain viimeeks vesijumpassa kantapään peffaan kiinni. Siis omani :D
onnea kantapäästä pehvassa... luulen, että siitä kuuluu onnitella, vaikka täytyy sanoa, että ihan ensimmäistä kertaan olen ketään moisesta onnittelemassa. kannattaa tuntea Kipsu, se avartaa. :D

*manaa lunta Turkusseen ja tännekin (hän joka kantoi potkukelkan eilen muskariin ja takaisin)* man, man, man...
 
..juu iltapalaa täällä vetelen.. punasta ja keltasta paprikaa mein kilpparin kans..siis yöpalaa taitaa olla..kun kello on jo paljon..muutto hommissa menee ajan taju sekas..

vitsi toi Tito..siis kilppari on veikee syömään paprika siivuja.. :D ..nielee niitä ko spagettii... :LOL:
 
yäk.. :x ..enää en niin myöhään paprikaa syö..pukluutti kahteen asti ja sitten vaan kieri mielessä kun tytön koulukaveril todettiin diabetes..vanhemmat käy ruokailun aikoihin auttamas pistämisen kans..ja sit ko vähä nukahn niin 5v: unipupu oli kadonnu ja itkua meinas alottaa..sit ko pääsin sänkyyn takas niin aloin miettii aamupala vaihtoehtoja..ja silleen..kun nukahdin niin säikähdin tosissani kun kello soi.. :eek:

nyt sitten on aamiaiseks lasi piimää, puolikas banaani ja kurkkua..närästää nikmittäin :$ ..jos jaksais teutaroida vaikka parin kaapin *joutavat huitsin nevadaan*..inventaarion niin mies passittaa kuitenkin pojan kans miut päikkäreille.. :heart: ..ja sit iltapäivemmäl lisää inventaario ja pakkaus hommii..ja kuntopyöräl polkemista...jos en nukahda ennen sitä :whistle: :ashamed: :wave:
 
..taas mie aamu kukkuja... :xmas: ..en ota paineita en mut..sokerit menee ihan päin *rumasana*!!!!!!!! :eek: ..eikä uuen kodin koulusta ole tullu viel tietoo voiko mein lapset sinne mennä ko siel ollaa nii *pelästyneitä* mein uskonnosta...pitäskö niille sanoo puhelimessa 'älkää peljästykö, ilmoitamme teille suuren ilon...' :saint: ..ja sekin vielä etei mies antais touhuta noita kaappien siivouksia..mie ko kuulema rasitun...
ENEMMÄN RASITTAA jos vaan istuu ja kattoo kun toinen tekee ja yrittää pitää lapset loitolla puretuista hyllyistä sun muusta...tai sitten niin että mies kulettaa meidät mummolle...

mutta nyt kutsuu rasvaton piimä ja puolikas banaani...joten menen laittamaan lapsille aamupalat valmiiks ja hengitän syvään, jospa tänään olisi parempi päivä kuin eilen... :wave: ...meille kaikille :flower:
 

Yhteistyössä