Mä
Mitä eroa on sillä, että kirjat on kahdessa rivissä kuin sillä, että ne kirjat olisivat ovien takana piilossa? Pois näkvyvistähän niistä osa kuitenkin on?Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:Kirjahyllyssä on jo jo kirjat kahdessa rivissä joka kaikilla niillä hyllyillä, minne vaan mahtuu. Ja mistä v-tusta mä ne ovet tempaisen? Ei meillä ole säilytystilaa niin paljon, että hyllymetreittäin kirjoja saisi minnekään kaappiin tungettua.Alkuperäinen kirjoittaja Mä:Ei tässä kukaan huolehdikaan. Muu kuin sinä, joka haluat uutta ilmettä. Uuden ja siistimmän ilmeen saat, kun järjestelet ne kirjat. Itse laittaisin osan ovien taakse piiloon ja jättäisin vain tärkeimmät / kauneimmat esille. Mutta jos sä kysyt, että mikä on epäjärjestystä ja krääsää, niin se sun sekaisin kirjahyllysi sitä on. Ei siitä tarvitse hermostua. Sitä saa mitä tilaa.Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:Niitä tulee niin tiuhaan tahtiin lisää, että järjestys on mennyt pilalle. Kyllä mä sitä säännöllisin väliajoin järkkäilen, älä huoli.Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:No en minäkään kirjoja oven taakse piilota. Meillä sentään niitä on 60 hyllymetriä ainakin. Mutta ihan oikeasti ne näyttävät kivemmalta, kun pistät ne järjestykseen. Mapit alas (ja nekin voi tuunata sitten olkkarin sävyihin...). Sitten esim kirjojen koon mukaan järjestykseen vaikka. Jossain tilanteessa voi osa olla vaakapinossakin. Huonokuntoiset taakse ja kivat eteen. Tietty jos jotain selaat usein, niin ne eteen jokatapauksessa.Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:Alkuperäinen kirjoittaja Mä:Arvotavaraa tai ei, niin niitä ei tarvitse olla kirjahyllyssä pystyssä ja poikittain ja sekaisin. Ne voi lajitella kauniisti esim. koon mukaan tai vaikka värin mukaan. Ne voi myös laittaa piiloon vaikka ovien taakse. Eikö me suomalaiset päästäisi jo eroon siitä ajatuksesta, että kaikki "arvoesineet" pitää olla olohuoneessa esillä?
Mutta kun mä en halua niitä ovien taakse piiloon!!! No, korkeintaan lasiovien taakse, mutta niin, että ovat näkysällä. Ja tulepa joo asettelemaan niitä hienosti koon ja värin ja kaiken mukaan, kun tuo valkoinen hylly on täynnä kirjoja, niitä on siis kahdessa rivissä joka hyllyllä.
Tuosta voisi päätellä, että et arvosta kirjoja yhtään =)
Totta puhut, että mä halusin uutta ilmettä. Tekstiileillä. Muusta osaan huolehtia kyllä - sanoin jo kauan sitten, että sotkusta (juurikin kirjahylly) ei kannata sanoa mitään, mä tiedän, että se on epäjärjestyksessä.
Ovet saa helposti jo olemassa olevaan hyllykköönkin. Ostaa sopivan kokoisen palan levyä, parit saranat ja kahvat. Ehkä maalia. Okei, se tulee varmaan maksamaan jonkun 10 e / ovi, joten ei ehkä sovi sun suunnitelmiin.
Mä luin muuten tuon sun avauksen uudelleen ja siinä ei kyllä rajattu ehdotuksia tekstiileihin. Kyselit kyllä, että millaiset verhot sopisivat, mutta muuten kyselit että miten saisi sisustusta muutettua talvisemmaksi huokealla.
Ja sä itse hetki sitten kyselit, että mikä muka on krääsää ja epäjärjestystä. Mä vastasin, että mun mielestä juuri se kirjahylly on pahin epäjärjestyksen ja krääsän pesä. Täynnä kamaa sikin sokin.