Sisustusapuja kaivataan - miten tehdä tästä talvikoti? @@@ muoks 2 sis. kysymyksiä yksityiskohdista, neuvokaahan, PLEASE! @@@

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Tällainen matto? Valkoisena siis.

http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=169960&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3060000&compartmentId=3060100&categoryId=3060105#

Aikaste "kylmä" talveksi vai onko allergiaa?
No on ja ei... siis en valinnut tuota allergian takia (vaikka mulla itselläni pölyallergia onkin), vaan siksi, että paperinarumatot viehättää silmää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Öh:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Tällainen matto? Valkoisena siis.

http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=169960&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3060000&compartmentId=3060100&categoryId=3060105#




Tossa ei ole teille sopivaa väriä. Tuo valkoinen on liian kova, niinkuin nuo kaikki. Tai ainakin musta tuntuis että joku luonnonvalkoinen osuis paremmin? Tai beige?
No joo, voi olla... sen näkee sit livenä paremmin... aattelin vaan, kun verhot on kuitenkin puhtaanvalkoiset, niin mätsäisivät sitten ne keskenään.
 
ope
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Tää on nyt aivan täysin OT, mutta en viitsi uuttakaan ketjua aloittaa. Niin että mitä siis opiskelet tän syksyn? Jotain täydennyskoulutustako? Onko sulla virka, josta helppo saada opintovapaata vai miten se on järjestynyt?

Kyselee kiinnostunut ope

PS. Kangasasiaan, musta se kaalinpää oli paras:)
Mulla mitään virkaa ole, gradua väännän. Kieltäydyin vaan tarjotuista töistä :).
OK. Ilmeisesti Jyväskylästä on ollut helppo löytää alan töitä? Onko gradun vääntäminen mielekästä vai pakkopullaa?

Jotta olisi jotain aiheeseen liittyvää niin musta toi matto on tosi kiva. Onhan se totta, ettei ole kovin lämpöinen (sellainen pörröinen karvamatto olisi), mutta toisaalta tuo matto on sitten ympärivuotinen. Saahan sitä lämpöisyyttä kotiin muullakin keinoin.
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Tällainen matto? Valkoisena siis.

http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=169960&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3060000&compartmentId=3060100&categoryId=3060105#

Aikaste "kylmä" talveksi vai onko allergiaa?
No on ja ei... siis en valinnut tuota allergian takia (vaikka mulla itselläni pölyallergia onkin), vaan siksi, että paperinarumatot viehättää silmää.



noi on kyl yhtä kovia kuin teidän nykyinen matto, mulle pehmeä on sellainen joka tuntuu jalkapohjaan ja varpaisiin pehmoiselta ;)
 
Juulianne
Anteeks nyt, en ihan koko ketjua lukenut läpi mutta onko jossain ne uudistetut kuvat?
Mielenkiinnosta vaan. Kirjahyllyä voisi selkeyttää aika paljon ja verhoihin punaista - vaikka askartelemalla! Jouluisia tähtiä ja sydämiä ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Tällainen matto? Valkoisena siis.

http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=169960&storeId=3444&catalogId=3444&shopId=3060000&compartmentId=3060100&categoryId=3060105#

Aikaste "kylmä" talveksi vai onko allergiaa?
No on ja ei... siis en valinnut tuota allergian takia (vaikka mulla itselläni pölyallergia onkin), vaan siksi, että paperinarumatot viehättää silmää.
[/quote]

Paperinarumatot on ihan kivoja ja sopii sellaiseen pelkistettyyn tyyliin, jos sitä haluaa kehittää. Itselläni on kyllä huonoja kokemuksia noista Kodin1:sen matoista. Rispaantuvat pahasti reunoista esim sohvan vieressä.

Muista ostaa riittävän iso koko. Ei mitään pikkutilkkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Tää on nyt aivan täysin OT, mutta en viitsi uuttakaan ketjua aloittaa. Niin että mitä siis opiskelet tän syksyn? Jotain täydennyskoulutustako? Onko sulla virka, josta helppo saada opintovapaata vai miten se on järjestynyt?

Kyselee kiinnostunut ope

PS. Kangasasiaan, musta se kaalinpää oli paras:)
Mulla mitään virkaa ole, gradua väännän. Kieltäydyin vaan tarjotuista töistä :).
OK. Ilmeisesti Jyväskylästä on ollut helppo löytää alan töitä? Onko gradun vääntäminen mielekästä vai pakkopullaa?

Jotta olisi jotain aiheeseen liittyvää niin musta toi matto on tosi kiva. Onhan se totta, ettei ole kovin lämpöinen (sellainen pörröinen karvamatto olisi), mutta toisaalta tuo matto on sitten ympärivuotinen. Saahan sitä lämpöisyyttä kotiin muullakin keinoin.
No, mulla on käynyt töiden suhteen hyvä tuuri - apua on ollut tietenkin siitäkin, kun olin paikallisen äikänopeyhdistyksen hallituksessa ja pj:nä monta vuotta. Gradun tekeminen ei kyllä kiinnosta yhtään, vaikka aiheeni onkin käytännönläheinen.

Ja mattoasiaan. Pörrömatto olisi tosiaan lämpimämpi, mutta ne on niin ärsyttäviä pitää puhtaana, että ei kiitos. Makkarin matto riittäköön sitä lajia :).
 
Meillä on noita Valkama-mattoja keittiössä, mutta sinisenä. Siis iso matto ruokapöydän alla ja sellanen käytävämatto keittiön puolella. Oon tykänny tosi paljon. On sellasta jämäkkää tekoa, reunat on kantattu eivätkä käperry. Tossa valkosessakin taitaa olla osa kuteesta beigeä. Toiselta puolelta matto on yleisilmeeltään vaaleamman sininen, näkyy enemmän valkoista ja beigeä kudetta. On ollut kaikinpuolin hyvä ostos!
 
Alkuperäinen kirjoittaja anneka66:
Meillä on noita Valkama-mattoja keittiössä, mutta sinisenä. Siis iso matto ruokapöydän alla ja sellanen käytävämatto keittiön puolella. Oon tykänny tosi paljon. On sellasta jämäkkää tekoa, reunat on kantattu eivätkä käperry. Tossa valkosessakin taitaa olla osa kuteesta beigeä. Toiselta puolelta matto on yleisilmeeltään vaaleamman sininen, näkyy enemmän valkoista ja beigeä kudetta. On ollut kaikinpuolin hyvä ostos!
OK, kiva kuulla, että on laadultaan hyvä matto.
 
Tilannetiedotus:

Verhot ostettu (7,90 ?), taulukangas ostettu (15 ?) ja se torkkupeitto oli 11,90 ?. Tähän mennessä rahaa on kulunut siis alle 40 ? - mistähän mä saisin maton kympillä ;)?

Ei vaan. Mies oli sitä mieltä, että voidaan ostaa ihan kunnollinen uusi matto olkkariin, kunhan nyt ei ihan hirmuisia maksa... :D
 
merenneitonen
Viihtyisä koti muuten, paitsi se valkoinen kirjahylly on melko kaaos, sen dumppaisin muualle, oli mummun tai ei. Kirjoissa ei sisustuskamana mitään vikaa, mutta tuo hylyn valkoisuus ei toimi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Viihtyisä koti muuten, paitsi se valkoinen kirjahylly on melko kaaos, sen dumppaisin muualle, oli mummun tai ei. Kirjoissa ei sisustuskamana mitään vikaa, mutta tuo hylyn valkoisuus ei toimi...
Valkoinen kirjahylly ei ole mummun, vaan ihan mun omani, kirparilta ostettu ekana opiskeluvuonna :D. Se on ruma, tiedetään, mutta valitettavasti sitä on nyt pakko sietää toistaiseksi. Järjestää sen toki aion tässä, se kaaos on tiedossa... :whistle: ehkäpä ja toivottavasti pääsen siitä sit rempan myötä eroon lopullisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Tässä on verhokangas

http://www.finlayson.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=60000-0193-00-10
Joko testasit miten tämä toimii verhona?
No mulla on samanlaiset mutta valkoiset nyt verhona - nyt ostin yhden ruskean, jonka pistän pituussuunnassa kahtia ja lisäosiksi nykyisten lisäksi, sillain "päälle". Ainakin se valkoinen toimii hyvin.
 

Yhteistyössä