Sisustusapuja kaivataan - miten tehdä tästä talvikoti? @@@ muoks 2 sis. kysymyksiä yksityiskohdista, neuvokaahan, PLEASE! @@@

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Arvotavaraa tai ei, niin niitä ei tarvitse olla kirjahyllyssä pystyssä ja poikittain ja sekaisin. Ne voi lajitella kauniisti esim. koon mukaan tai vaikka värin mukaan. Ne voi myös laittaa piiloon vaikka ovien taakse. Eikö me suomalaiset päästäisi jo eroon siitä ajatuksesta, että kaikki "arvoesineet" pitää olla olohuoneessa esillä?

Mutta kun mä en halua niitä ovien taakse piiloon!!! No, korkeintaan lasiovien taakse, mutta niin, että ovat näkysällä. Ja tulepa joo asettelemaan niitä hienosti koon ja värin ja kaiken mukaan, kun tuo valkoinen hylly on täynnä kirjoja, niitä on siis kahdessa rivissä joka hyllyllä.
No en minäkään kirjoja oven taakse piilota. Meillä sentään niitä on 60 hyllymetriä ainakin. Mutta ihan oikeasti ne näyttävät kivemmalta, kun pistät ne järjestykseen. Mapit alas (ja nekin voi tuunata sitten olkkarin sävyihin...). Sitten esim kirjojen koon mukaan järjestykseen vaikka. Jossain tilanteessa voi osa olla vaakapinossakin. Huonokuntoiset taakse ja kivat eteen. Tietty jos jotain selaat usein, niin ne eteen jokatapauksessa.

Tuosta voisi päätellä, että et arvosta kirjoja yhtään =)
Niitä tulee niin tiuhaan tahtiin lisää, että järjestys on mennyt pilalle. Kyllä mä sitä säännöllisin väliajoin järkkäilen, älä huoli.
Ei tässä kukaan huolehdikaan. Muu kuin sinä, joka haluat uutta ilmettä. Uuden ja siistimmän ilmeen saat, kun järjestelet ne kirjat. Itse laittaisin osan ovien taakse piiloon ja jättäisin vain tärkeimmät / kauneimmat esille. Mutta jos sä kysyt, että mikä on epäjärjestystä ja krääsää, niin se sun sekaisin kirjahyllysi sitä on. Ei siitä tarvitse hermostua. Sitä saa mitä tilaa.
Kirjahyllyssä on jo jo kirjat kahdessa rivissä joka kaikilla niillä hyllyillä, minne vaan mahtuu. Ja mistä v-tusta mä ne ovet tempaisen? Ei meillä ole säilytystilaa niin paljon, että hyllymetreittäin kirjoja saisi minnekään kaappiin tungettua.

Totta puhut, että mä halusin uutta ilmettä. Tekstiileillä. Muusta osaan huolehtia kyllä - sanoin jo kauan sitten, että sotkusta (juurikin kirjahylly) ei kannata sanoa mitään, mä tiedän, että se on epäjärjestyksessä.
Mitä eroa on sillä, että kirjat on kahdessa rivissä kuin sillä, että ne kirjat olisivat ovien takana piilossa? Pois näkvyvistähän niistä osa kuitenkin on?

Ovet saa helposti jo olemassa olevaan hyllykköönkin. Ostaa sopivan kokoisen palan levyä, parit saranat ja kahvat. Ehkä maalia. Okei, se tulee varmaan maksamaan jonkun 10 e / ovi, joten ei ehkä sovi sun suunnitelmiin.

Mä luin muuten tuon sun avauksen uudelleen ja siinä ei kyllä rajattu ehdotuksia tekstiileihin. Kyselit kyllä, että millaiset verhot sopisivat, mutta muuten kyselit että miten saisi sisustusta muutettua talvisemmaksi huokealla.

Ja sä itse hetki sitten kyselit, että mikä muka on krääsää ja epäjärjestystä. Mä vastasin, että mun mielestä juuri se kirjahylly on pahin epäjärjestyksen ja krääsän pesä. Täynnä kamaa sikin sokin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Mutta siis nyt aluksi teen niin, että tyhjennän tuota krääsää varastoon. Valokuvista en luovu, ainakaan kaikista, mutta jos mies vaan jaksaa porailla, siirretään ne seinälle (tuon kirjahyllyn vasemmalla puolella olevan pojan kuvan ympärille kollaasiksi). Tulee kirjoille lisää tilaa, ja saan ne hyllyyn kauniimmin.

Seinälle tulee matala mutta leveä taulu, luultavasti tuota Konikesä-kangasta pingotettuna styroksin päälle. Lattialle vaihdan varmaankin sen valko-beigen maton, jos se vaan sopii meille. Verhoiksi valkoisten kaveriksi beiget verhot.

Selkiyttääkö/rauhoittaako yhtään?
kyllä :)

mä tykkään sun olkkarin pöydästä ja tv-tasosta, mut toi valkonen hylly ja ne sukset pilaa homman. saisko sitä valkosta vaikka maalattua samanväriseks kun ne muut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Mutta siis nyt aluksi teen niin, että tyhjennän tuota krääsää varastoon. Valokuvista en luovu, ainakaan kaikista, mutta jos mies vaan jaksaa porailla, siirretään ne seinälle (tuon kirjahyllyn vasemmalla puolella olevan pojan kuvan ympärille kollaasiksi). Tulee kirjoille lisää tilaa, ja saan ne hyllyyn kauniimmin.

Seinälle tulee matala mutta leveä taulu, luultavasti tuota Konikesä-kangasta pingotettuna styroksin päälle. Lattialle vaihdan varmaankin sen valko-beigen maton, jos se vaan sopii meille. Verhoiksi valkoisten kaveriksi beiget verhot.

Selkiyttääkö/rauhoittaako yhtään?
kyllä :)

mä tykkään sun olkkarin pöydästä ja tv-tasosta, mut toi valkonen hylly ja ne sukset pilaa homman. saisko sitä valkosta vaikka maalattua samanväriseks kun ne muut?
En mä sitä kyllä nyt rupea maalaamaan, kun todennäköisesti puolen vuoden päästä heivaan koko roskan kirpparille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Mutta siis nyt aluksi teen niin, että tyhjennän tuota krääsää varastoon. Valokuvista en luovu, ainakaan kaikista, mutta jos mies vaan jaksaa porailla, siirretään ne seinälle (tuon kirjahyllyn vasemmalla puolella olevan pojan kuvan ympärille kollaasiksi). Tulee kirjoille lisää tilaa, ja saan ne hyllyyn kauniimmin.

Seinälle tulee matala mutta leveä taulu, luultavasti tuota Konikesä-kangasta pingotettuna styroksin päälle. Lattialle vaihdan varmaankin sen valko-beigen maton, jos se vaan sopii meille. Verhoiksi valkoisten kaveriksi beiget verhot.

Selkiyttääkö/rauhoittaako yhtään?
kyllä :)

mä tykkään sun olkkarin pöydästä ja tv-tasosta, mut toi valkonen hylly ja ne sukset pilaa homman. saisko sitä valkosta vaikka maalattua samanväriseks kun ne muut?
En mä sitä kyllä nyt rupea maalaamaan, kun todennäköisesti puolen vuoden päästä heivaan koko roskan kirpparille.
okei :) joo en lukenu et se olis menossa vaihtoon.

ikeassa on edullisia systeemejä olemassa, ite oon viikon päästä menossa omaa "sillisalaattinurkkaustani" uusimaan ;)
 
Bonita
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Minä laittaisin verhoiksi sivuille ohuet paneeliverhot esim. punainen,beige, ruskea.
Ikkunan eteen roikkumaan tuikkulyhtyjä. Pörröisiä torkkupeittoja...



Mä laittaisin noiden valkoisten sivuverhojen jatkeeksi tummat verhot (ei paneeliverhoja) molemmille sivuille, siis lähimmäksi seinää. Värinä viininpunaisen sävy tai joku ruskean sävy - tuoliin jotain punaista, kuten jo meinasitkin, ap.

Nuo viherkasvit hävittäisin pois, tuo ikkunan edusta on niiden ansiosta "tukkoinen". Tilalle esim värillisiä iittalan kivituikkuja tai vastaavia kynttilä-hässäköitä. (lapsesta huolimatta). Onko tuon hyllykön oltava juuri tuossa ikkunan luona? Sille löytyisi ehkä parempi paikka?

Telkun tilalle hankkisin taulu-tv:n jos ois taloudellisesti mahdollista, tai laittaisin tuon tason ulkoreunalle ja tuolle tuolin viereiselle sivulle jonkun kivan pöytälampun.

Tuoli tuossa paikassa myös tuntuu olevan vähän "ahtaalla" ;) Sen siirtäisin ainakin pois, ei paikkana muutenkaan tv:n kanssa "samaan suuntaan katsovana" oikein toimi. Jos huone on pieni, vähempi määrä kalusteita on on parempi, "ilmavuus" tuo raikkautta ja viihtyisyyttä. Ja olisihan se siivoaminenkin sujuvampaa....


 
vieraana vain
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
Mä en jaksanut lukea koko ketjua, mutta ihmetyttämään jäi, että lähes kaikki muutosehdotukset, jotka annetaan tyrmätään heti ap:n taholta. Jos mitään ei saa muuttaa eikä vaihtaa eikä pinnoille voi tehdä mitään eikä mistään haluta luopua ja varsinkaan rahaa ja vaivaa ei saisi ollenkaan mennä, niin vaikea siinä on mitään uudelleen sisustaa! :eek:
Niin kuin jo monta kertaa olen todennut, niin pyysin apua tekstiilivalintoihin, en muuhun. Ja hyviä vinkkejä on tullutkin, kiitos niistä kommentoijille :).

Mulla vaan sattuu olemaan oma maku ja tiedän, mikä meillä on mahdollista toteuttaa, siksi olen osaa vinkeista "ampunut alas". En jaksa nyt spekuloida olemattomia, kun mä en ole nyt ostamassa uusia huonekaluja enkä edes muuttamassa järjestystä. Toi olkkari toimii ihan hyvin nyt noin. Rempan yhteydessä sitten mietitään lisää. Siksi on harmittanut, kun pututaan asioihin, jotka on ketjun aiheen kannalta täysin epäoleellisia, päälle sitten vielä haukutaan.

Omalta osaltani pyydän anteeksi, jos olen jonkun mielen pahoittanut.
Hei haloo! Ap pyysi vinkkejä, ei valmista sisustussuunnitelmaa, eihän?
Toinen pointti: ap varmasti itse tietää kaikkein parhaiten sen, mihin heillä on nyt varaa. Kuin myös parhaiten tietää sen, mikä on mahdollista toteuttaa. Ei mun mielestä täällä tarvitse vetää herneitä nenuun, jos ap sanoo, että joku asia ei heillä toimi. Olen kuitenkin ihan varma, että moni vastaajien vinkki jää muhimaan ja kenties jalostuu ajan myötä toteutuakseen joko tässä asunnossa tai kenties joskus tulevaisuudessa.

Ei me täällä palstalla tiedetä ap:n asunnon pohjakaavaa, valokuvissa mittasuhteet aina vähäsen vääristyy jne. Joten annetaan vvinkkejä, mutta ei suututa , jos ap ei niitä ainakaan vielä toteuta. Kyllä meillä jokaisella on kuitenkin oikeus tehdä siitä omasta kodista juuri sen näköinen kun tykätään, vaikka ideoita muilta kyseltäis. Joskus joku idea itsessään on ihan sellaisenaan mahdoton toteuttaa, mutta idea saattaa ns. poikia jonkun uuden idean, että jospa tekisinkin näin ja näin.

Sitten lopuksi mun vinkki ap:lle: kieertele sisutus yms. liikkeissä vain katselemassa juttuja mitä on esillä, mieti mitä sulla on jo kotona, voiko niistä tuunaamalla saisi tehtyä, tai löytyiskö jostakin edullisesti samantapaista. Yleensä on niin että kun kiertelee mieli avoinna, niin kun se oikea juttu tulee vastaan, sen kyllä tietää, se kolahtaa.

Ap:lle mukavaa sisustussyksyä!
 
Hyviä ideoita jo tullut.
Halvalla saa vuodenajan ilmettä kun hakee luonnosta kaikenlaista. Nyt saa syksyä kotiin värikkäillä lehdillä ja talvella havuista tekee asetelman ja paljon tietenkin punaisia ja kultaisia kynttilöitä.
Kultaa muutenkin laittaisin teidän olkkariin kun siellä on puun väriä. Punaista ja vihreää vähemmän koska pienessä tilassa tulee tunkkaista, eri asia jos huonekalut olisivat valkoisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
Mä en jaksanut lukea koko ketjua, mutta ihmetyttämään jäi, että lähes kaikki muutosehdotukset, jotka annetaan tyrmätään heti ap:n taholta. Jos mitään ei saa muuttaa eikä vaihtaa eikä pinnoille voi tehdä mitään eikä mistään haluta luopua ja varsinkaan rahaa ja vaivaa ei saisi ollenkaan mennä, niin vaikea siinä on mitään uudelleen sisustaa! :eek:
Niin kuin jo monta kertaa olen todennut, niin pyysin apua tekstiilivalintoihin, en muuhun. Ja hyviä vinkkejä on tullutkin, kiitos niistä kommentoijille :).

Mulla vaan sattuu olemaan oma maku ja tiedän, mikä meillä on mahdollista toteuttaa, siksi olen osaa vinkeista "ampunut alas". En jaksa nyt spekuloida olemattomia, kun mä en ole nyt ostamassa uusia huonekaluja enkä edes muuttamassa järjestystä. Toi olkkari toimii ihan hyvin nyt noin. Rempan yhteydessä sitten mietitään lisää. Siksi on harmittanut, kun pututaan asioihin, jotka on ketjun aiheen kannalta täysin epäoleellisia, päälle sitten vielä haukutaan.

Omalta osaltani pyydän anteeksi, jos olen jonkun mielen pahoittanut.
Hei haloo! Ap pyysi vinkkejä, ei valmista sisustussuunnitelmaa, eihän?
Toinen pointti: ap varmasti itse tietää kaikkein parhaiten sen, mihin heillä on nyt varaa. Kuin myös parhaiten tietää sen, mikä on mahdollista toteuttaa. Ei mun mielestä täällä tarvitse vetää herneitä nenuun, jos ap sanoo, että joku asia ei heillä toimi. Olen kuitenkin ihan varma, että moni vastaajien vinkki jää muhimaan ja kenties jalostuu ajan myötä toteutuakseen joko tässä asunnossa tai kenties joskus tulevaisuudessa.

Ei me täällä palstalla tiedetä ap:n asunnon pohjakaavaa, valokuvissa mittasuhteet aina vähäsen vääristyy jne. Joten annetaan vvinkkejä, mutta ei suututa , jos ap ei niitä ainakaan vielä toteuta. Kyllä meillä jokaisella on kuitenkin oikeus tehdä siitä omasta kodista juuri sen näköinen kun tykätään, vaikka ideoita muilta kyseltäis. Joskus joku idea itsessään on ihan sellaisenaan mahdoton toteuttaa, mutta idea saattaa ns. poikia jonkun uuden idean, että jospa tekisinkin näin ja näin.

Sitten lopuksi mun vinkki ap:lle: kieertele sisutus yms. liikkeissä vain katselemassa juttuja mitä on esillä, mieti mitä sulla on jo kotona, voiko niistä tuunaamalla saisi tehtyä, tai löytyiskö jostakin edullisesti samantapaista. Yleensä on niin että kun kiertelee mieli avoinna, niin kun se oikea juttu tulee vastaan, sen kyllä tietää, se kolahtaa.

Ap:lle mukavaa sisustussyksyä!
Kiitos :flower: :) !
 
vieraana vain
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana vain:
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan:
Mä en jaksanut lukea koko ketjua, mutta ihmetyttämään jäi, että lähes kaikki muutosehdotukset, jotka annetaan tyrmätään heti ap:n taholta. Jos mitään ei saa muuttaa eikä vaihtaa eikä pinnoille voi tehdä mitään eikä mistään haluta luopua ja varsinkaan rahaa ja vaivaa ei saisi ollenkaan mennä, niin vaikea siinä on mitään uudelleen sisustaa! :eek:
Niin kuin jo monta kertaa olen todennut, niin pyysin apua tekstiilivalintoihin, en muuhun. Ja hyviä vinkkejä on tullutkin, kiitos niistä kommentoijille :).

Mulla vaan sattuu olemaan oma maku ja tiedän, mikä meillä on mahdollista toteuttaa, siksi olen osaa vinkeista "ampunut alas". En jaksa nyt spekuloida olemattomia, kun mä en ole nyt ostamassa uusia huonekaluja enkä edes muuttamassa järjestystä. Toi olkkari toimii ihan hyvin nyt noin. Rempan yhteydessä sitten mietitään lisää. Siksi on harmittanut, kun pututaan asioihin, jotka on ketjun aiheen kannalta täysin epäoleellisia, päälle sitten vielä haukutaan.

Omalta osaltani pyydän anteeksi, jos olen jonkun mielen pahoittanut.
Hei haloo! Ap pyysi vinkkejä, ei valmista sisustussuunnitelmaa, eihän?
Toinen pointti: ap varmasti itse tietää kaikkein parhaiten sen, mihin heillä on nyt varaa. Kuin myös parhaiten tietää sen, mikä on mahdollista toteuttaa. Ei mun mielestä täällä tarvitse vetää herneitä nenuun, jos ap sanoo, että joku asia ei heillä toimi. Olen kuitenkin ihan varma, että moni vastaajien vinkki jää muhimaan ja kenties jalostuu ajan myötä toteutuakseen joko tässä asunnossa tai kenties joskus tulevaisuudessa.

Ei me täällä palstalla tiedetä ap:n asunnon pohjakaavaa, valokuvissa mittasuhteet aina vähäsen vääristyy jne. Joten annetaan vvinkkejä, mutta ei suututa , jos ap ei niitä ainakaan vielä toteuta. Kyllä meillä jokaisella on kuitenkin oikeus tehdä siitä omasta kodista juuri sen näköinen kun tykätään, vaikka ideoita muilta kyseltäis. Joskus joku idea itsessään on ihan sellaisenaan mahdoton toteuttaa, mutta idea saattaa ns. poikia jonkun uuden idean, että jospa tekisinkin näin ja näin.

Sitten lopuksi mun vinkki ap:lle: kieertele sisutus yms. liikkeissä vain katselemassa juttuja mitä on esillä, mieti mitä sulla on jo kotona, voiko niistä tuunaamalla saisi tehtyä, tai löytyiskö jostakin edullisesti samantapaista. Yleensä on niin että kun kiertelee mieli avoinna, niin kun se oikea juttu tulee vastaan, sen kyllä tietää, se kolahtaa.

Ap:lle mukavaa sisustussyksyä!
Kiitos :flower: :) !
Olepa hyvä!
Itse olen tuon kiertelyn todennut hyväksi. Tosin välillä harmittaa kun e itsellä ole varaa kaikkeen kauniiseen, mutta aina voi tehdä näitä "halpis-versioita" Sitten laitetaan niitä kunnollisia kun se lottopotti sattuu kohdalle, eikö vaan?!
 
Bonita
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
No hei, oliskohan näistä jostakin tauluksi meille?

http://www.vallilainterior.fi/kuosit

Talvipuutarha 18 grey

Talvenkukka 2 black

Suolaheinä 01 wine

Konikesa 17 brown

Kaalinpaa 2 punavalko




Onhan noi upeita, mutta... telkun taakse ei saisi kyllä laittaa mitään, mikä vie huomion telkulta... tuttu sisustusneuvo , eikö? Mielestäni ihan tuo telkun takana ei saisi olla mitään, mutta tuo taulumainen keksintö ois kyllä hyvä, pienempi pala kangasta ja ylemmäs alareuna , ihan reilusti telkun yläpuolelle, tuo nykyinen näky on hieman "tukkoinen" ja sekava.
Noista verhoista: mä en laittais noita punaisia mitä sulla jo on, vaan ihan yksiväriset viininpuna-sävyiset siis. Tuon maton mä tuossa unohdin; sen tilalle jos laittais jonkun pehmeämmän, niin tulisi jo siitä sitä talvisuutta.
Noista kauniista pöytäliinoista jättäisin vain tuon yhden, suurimman.
Ja tosiaan, nuo sinulle niin rakkaat kasvit poistaisin kuvioista kokonaan, jos ei muutoin, niin lahjottaisin kaverille tai ihan raa'asti heittäisin pois...
Tuon valkoisen hyllyn äkkäsin vasta ekan vastaukseni jälkeen, noista uusista kuvalinkeistä. Se ei oikein istu tuohon huoneeseen, on väärän värinen, tumma puu noiden muiden kalusteisen malliin olisi talveen sopivampi ja "aikuisempi". Ja matalampi versio olisi osuvampi, mielestäni.

Joko alkaa itselläsi olemaan kuva siitä, mitä haluat?

 
vieras kans
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja lämpöset verhot:
ja vaihda seinäkangas lämpöisempään tai talvisempaan myös. paksu matto ja pehmoinen huopa tulille jne.
Ja taas. En ole vaihtamassa seinäkangasta nyt, koska budjetti ei salli stä.
Eikö sitte jouluksi voi laittaa siihen tilalle vaikka lasten tekemää isoa piirrustusta taikka jouluverhoa tms. seinäkankaaksi?toi ei kyllä oo yhtää joulunen.
 
vieras kans

Ja taas. En ole vaihtamassa seinäkangasta nyt, koska budjetti ei salli stä.[/quote]

Eikö sitte jouluksi voi laittaa siihen tilalle vaikka lasten tekemää isoa piirrustusta taikka jouluverhoa tms. seinäkankaaksi?toi ei kyllä oo yhtää joulunen.[/quote]


Lisään viellä..millaset ne reiät oikein on? voisko ne sitte peittää jollain joulukoristeillä(kukkasysteemit yms.) ettei tarvisi ollenkaan isoa kangasta..
 
Bonita
Joku sitä tuolla aiemmin ehdotti, että vaihtaisit sohvan ja tason paikat; kysyit mitä se auttais.

Mulle tuli mieleen, että jos se sohvan takana nyt vielä oleva seinäpinta on ehjä, niin silloin vaihto voisi kannattaa; sun ei tarttis ostaa/tehdä uutta seinäkangas-sydeemiä tähän hätään, vaan voisit odottaa sitä remppaa ja käyttää sen rahan johonkin muuhun nyt (esim matto tai punaiset verhot) ? Siis telkun takana ois vaihdon jälkeen ehjä seinäpinta ilman kangaspakkoa ja sohvan takaseinälle jäisi (halutessasi) se nykyinen kangas, vaikka sitten sellaisenaan tai muunneltuna?
 
iisa-elina
Jokainen kai päättää itse siivoaako kodin ja koska ja miten. Se kai lienee selvää että joitain tavaroita karsimalla voi saada uusia esineitä ja asioita esille. Miksi ketjussa on niin monta asiatonta ja typerää kommenttia?? Junttikansaa-ko? Sinulla on ap kauniit maisemat ikkunoista, niistä voi ehkä myös saada inspiratiota sisustukseen. Itselläni on toiminut idea, että valitsen jonkun tavaran tai huonekalun ja alan sen ympärille ideoimaan sisustusta. myös leikekirja voi olla hyvänä apuna! Jos elementtinä on esim. sukset, ne olisi hyvä sijoittaa erikseen hieman ehjemmälle seinälle, jotta sisustus-idea tulee paremmin esiin. Joku ikkunakynttelikkö voisi tuoda talvista ja jouluista tunnelmaa olkkariin! Sitten nappaat lapsista kuvan lumileikeissä ja sijoitat suksien lähelle.. Itse vähentäisin huonekasveja vähäsen. Hyllyissä voisi toimia idea: aikuisten jutut ja kirjat ja lasten vähän alemmas ja helposti saataville..jos haluaa selkeyttä, hyllyihin voisi laittaa niihin mahtuvat rottinkikorit ja tavaraa niihin..ideoita vain, mutta ehkä jotkut toteuttamiskelpoisia :)
 
vieras
että kodissa pitäisi jokaisen kirjan olla näkyvillä. Meillä on satoja kirjoja ja tuhansia levyjä ja elokuvia ja YKSIKÄÄN ei ole niistä esillä..Ne ihmiset jotka kotonani käy tietää ja tuntee minut ja mietlymykseni. ei mun tarvitse ihmisiä varten pitää kokelmiani esillä, itse ne löydän oven takaakin :) Mutta ap nyt haluaa kaikella sisutuksella "ilmentää epävarmaa itseään". Onhan se nyt jo vähän noloakin kun ei se gradu valmistu ja opintotukikin jo on katki.. Onneksi sentään koti henkii ja muistuttaa siitä, että luettu on ja opiskeltu ja suvussa joku joskus hiitänytkin ja mekkokin on joskus ollut kokoa xs.

ANTEEKSI vaan kauheasti purkaus, mutta en ymmärrä yhtään sun aloitusta jossa innostat katsomaan kuvia, antamaan ehdotuksia ja järjestäin dumaat ihan jokaisen.
 
minävain
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
että kodissa pitäisi jokaisen kirjan olla näkyvillä. Meillä on satoja kirjoja ja tuhansia levyjä ja elokuvia ja YKSIKÄÄN ei ole niistä esillä..Ne ihmiset jotka kotonani käy tietää ja tuntee minut ja mietlymykseni. ei mun tarvitse ihmisiä varten pitää kokelmiani esillä, itse ne löydän oven takaakin :) Mutta ap nyt haluaa kaikella sisutuksella "ilmentää epävarmaa itseään". Onhan se nyt jo vähän noloakin kun ei se gradu valmistu ja opintotukikin jo on katki.. Onneksi sentään koti henkii ja muistuttaa siitä, että luettu on ja opiskeltu ja suvussa joku joskus hiitänytkin ja mekkokin on joskus ollut kokoa xs.

ANTEEKSI vaan kauheasti purkaus, mutta en ymmärrä yhtään sun aloitusta jossa innostat katsomaan kuvia, antamaan ehdotuksia ja järjestäin dumaat ihan jokaisen.
jotain tärkeää taitaa itseltäsi puuttua korviesi välistä
 
miä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
että kodissa pitäisi jokaisen kirjan olla näkyvillä. Meillä on satoja kirjoja ja tuhansia levyjä ja elokuvia ja YKSIKÄÄN ei ole niistä esillä..Ne ihmiset jotka kotonani käy tietää ja tuntee minut ja mietlymykseni. ei mun tarvitse ihmisiä varten pitää kokelmiani esillä, itse ne löydän oven takaakin :) Mutta ap nyt haluaa kaikella sisutuksella "ilmentää epävarmaa itseään". Onhan se nyt jo vähän noloakin kun ei se gradu valmistu ja opintotukikin jo on katki.. Onneksi sentään koti henkii ja muistuttaa siitä, että luettu on ja opiskeltu ja suvussa joku joskus hiitänytkin ja mekkokin on joskus ollut kokoa xs.

ANTEEKSI vaan kauheasti purkaus, mutta en ymmärrä yhtään sun aloitusta jossa innostat katsomaan kuvia, antamaan ehdotuksia ja järjestäin dumaat ihan jokaisen.
Niin samaa mieltä...Meillä kanssa kirjoja ja levyjä vaikka muille jakaa. Onneksi on oma kirjastohuone, jossa kirjat lasiovien takana. Cd-levyille ostettiin just aivan hurmaava vanha talonpoikaisvaatekaappi, johon tehtiin hyllyt. Sit vaan levyt (joita noin tuhat) laatikoihin ja kaappiin.
 

Yhteistyössä