Sinä punavalkotakkinen nainen tänään Citymarketissa, pidä lapsesi kurissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaakkuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ois kannattanut sanoa jollekin myyjälle, ois tullut mammalle aika kalliiksi maksaa kaikki. Suolakurkut ja punajuurethan oli pilalla koko suuret astiat ja jauhelihat kans kun suojakaasut karkasi, eikä kukaan tallottuja kasviksiakaan osta. Kun se kerran joutuis edes maksamaan, niin pitäis lapsen kurissa ens kerralla varmasti

Juu, ei se väsymys kyllä oikeuta tuhoamaan kaupan omaisuutta.

Ja hyvä että joku seuraa, mä en halua kenenkään uittavan käsiään mun suolakurkuissa, kiitti vaan.

Seuraava joka vastaavaa käytöstä huomaa niin muistaa mennä sinne henkilökunnalle sanomaan, saa äiti korvata kurittomien lastensa tekoset.

Oon nähnyt vastaavaa. Sairaalassa tosin. Äiti valitti hoitsulle asioitaan. Samalla kakru nakkeli viherkasvin juurelta lecasorat pitkin lattioita, meni kaapeille jotka ei kuuluneet asiakkaille, meinasi jopa ängetä itsensä leikkaussaliin. Kertaakaan äiti ei itse kieltänyt tai komentanut lastaan vaan antoi samaisen hoitsun juoksennella sen perässä.

Tän takia mä en ikinä osta niistä suolakurkku- punajuurialtaista mitään!

Oli erityislapsi tai ei, niin ei se oikeuta siihen että antaa lapsen juoksennella ympäriinsä ja tuhota tavaraa. Sitten se lapsi laitetaan kärryihin tai käydään kaupassa ilman lasta, jos on liian väsynyt sitä vahtimaan.
On ihan eriasia jos erityislapsi vaikka saa huutokohtauksen, jota et saa loppumaan kuin se että annat lapsen tuhota paikkoja. Noi huudot saattavat ihmisiä ärsyttää, voit saada katseita osaksesi, mutta se käytös ei kuitenkaa vahingoita ketään/mitään, tuollainen välinpitämätön, lapsen vapaan juoksemisen salliva käytös vaan nyt on väärin!

[QUOTE="vieras";27940291]Mitämitä?! :O Stalkkasitko sinä sitä äitiä ja kuljit perässä tekemässä huomioita?[/QUOTE]

Kyllä mäkin jäisin jo tuijottamaan jos näkisin vastaavaa toimintaa kaupassa. En haluaisi omalle kohdalle sitä että joku noroviruspotilas olisi käsiään uittanut mun ostamissa suolakurkuissa tai tökkisi sormiaan mun jauhelihaan. :x

Kyllä mäkin jäisin jo tuijottamaan jos näkisin vastaavaa toimintaa kaupassa. En haluaisi omalle kohdalle sitä että joku noroviruspotilas olisi käsiään uittanut mun ostamissa suolakurkuissa tai tökkisi sormiaan mun jauhelihaan. :x

No sinä jos kuka niin just tekisin. Huomattu on,että ole taakaksi asti oelva kyylä. No sitä saa mitä tilaa, tulet huomaamaan :)

te kaikki elämäänne kyllästyneet!!! tulkaa vko.loppuna ikaalisten kylpylään saamaan sisältöä elämäänne!!! menen sinne viiden lapseni kanssa rentoutumaan.. voin jo nyt vannoa että ei me sieltä selvitä edes muutamalla kohelluksella takaisin kotiin.. ens viikolla voitte sitten kaikki taas lässyttää täällä että hitto mikä äiti.. ku ei osannu pitää ipanoitaan kurissa.. kaikki hyppi eri altaissa ja jollain tavalla pilas muitten lomailun. eikä mun mielest niitten ees tartte mennä jonossa siin hemmetin vesiliukumäes.. tää o vaa elämää ja kerran tääl vaa eletää.. kukin tavallaan. hyvät vko.loput kaikil nipoil.

[QUOTE="niin";27940262]Joskus me erityislasten äiditkin väsähdämme, olen pahoillani. Mutta niiin väsynyt.[/QUOTE]

No sitten pitää hakea apua!

Toinen puolustus mitä en hyväksy on "se on vielä niin pieni, ei se ymmärrä"

Meidän 1,5v oli tänään kaikkea muuta kuin halukas istumaan rattaissa asioiden hoidon ajan. Tyytyväisenä kyllä olisi juoksennellut ympäri kauppoja, mutta koska se nyt vaan ei käy niin sidoin huutavan lapsen valjailla rattaisiin. Helpommalla ja vähemmällä huudolla olisin toki päässyt, jos olisin naperon antanut juosta ja levitellä tavaroita.
Pakko oli asiat saada hoidettua, joten ei auta kitinät. Eikä se kauaa jaksanut huutaa, kun tietää ettei sillä mitään saavuta.

Tietenkään noin ei saa lapsikaan tehdä, mutta kyllä olen nähnyt miten monet aikuiset (jätetään tarkemmin erittelemättä ketkä) käpälöi ja tekee ties mitä näille irtokurkuille ym, sen takia en osta mitään mikä ei ole tiiviisti pakattu. Miten ihmeessä 4-5v voi mahtua siihen ostoskärriin? Että mukavia hiekkalaatikkoleikkejä vaan. Kyllä sen noron saa jo pelkästään ostoskärryihin koskemalla jos on saadakseen.......

Olen ihan kohta (kunhan toimintaterapiasta päästään) lähdössä markettiin yhden erityisen ja kahden normi lapsen kanssa, eikä tuo erityinen saa sen kummemmin käyttäytyä kun taviksetkaan!

[QUOTE="manta";27940595]te kaikki elämäänne kyllästyneet!!! tulkaa vko.loppuna ikaalisten kylpylään saamaan sisältöä elämäänne!!! menen sinne viiden lapseni kanssa rentoutumaan.. voin jo nyt vannoa että ei me sieltä selvitä edes muutamalla kohelluksella takaisin kotiin.. ens viikolla voitte sitten kaikki taas lässyttää täällä että hitto mikä äiti.. ku ei osannu pitää ipanoitaan kurissa.. kaikki hyppi eri altaissa ja jollain tavalla pilas muitten lomailun. eikä mun mielest niitten ees tartte mennä jonossa siin hemmetin vesiliukumäes.. tää o vaa elämää ja kerran tääl vaa eletää.. kukin tavallaan. hyvät vko.loput kaikil nipoil.[/QUOTE]

Mitä järkeä niitä lapsia on rustata viisin kappalein, jos et kerran osaa yhtäkään kasvattaa kunnolla?

Paljon nolompaa se tosiaan on että lapsi pilaa kaupassa tavaroita ja juoksee ympäriinsä, kuin se että se huutaa täyttä kurkkua kärryissä. Eli vaikka se lapsi huutais niissä kärryissä koko kauppamatkan niin pitäkää se siti siinä jos ei osaa olla riehumatta. Ei se huutaminen ole yhtään noloa, mä ainakin ajattelen että siinä sentään yritetään kasvattaa lasta toisin kuin silloin kun se sotkee joka paikan. Se sotkeminen ja juoksenteleminen on noloa

Ja noroa ei muuten saa yhtä hyvin ostoskärryistä kun niistä likaisin käisn lääpityistä kurkuista. Minä pesen ainakin kaupasta tultuani kädet, mutta suolakurkkuja en pese. Ihan eri asia. Ja ne kurkut sitä paitsi alkaa pilaantua, kun niihin pääse kaikkia bakteereja.

Hyi helvetti sanon minä! kyllähän tuollainen on jo aivan ennenkuulumatonta, kersa aiheuttaa muille terveysongelmia, koska kaikki eivät huomaa että kelmu on rikki ja syövät pilaantunutta lihaa ja likaisissa jaloissa kulkeutuu hedelmiin jos mitä sontaa.

kotona saa sikailla. muillle ei saa sinun rakkauden hedelmistä tulla mitään haittaa tai kustannusta, miksi ihmiset eivä tymmärrä tätä asiaa?

tuosta lisi pitänyt ilmoittaa kauppaan niin kersan vanhemmat olisiva tmaksaneet pilatut tuotteet, ja porttikielto eläimille!

[QUOTE="niin";27940262]Joskus me erityislasten äiditkin väsähdämme, olen pahoillani. Mutta niiin väsynyt.[/QUOTE]

jos olet väsynyt niin maksa siitä että joku muu katsoo tuon itsekäään otuksen perään.
jos et maksa niin anna se huostaan.
sulla ei ole oikeutta käytäytyä noin.

[QUOTE="manta";27940595]te kaikki elämäänne kyllästyneet!!! tulkaa vko.loppuna ikaalisten kylpylään saamaan sisältöä elämäänne!!! menen sinne viiden lapseni kanssa rentoutumaan.. voin jo nyt vannoa että ei me sieltä selvitä edes muutamalla kohelluksella takaisin kotiin.. ens viikolla voitte sitten kaikki taas lässyttää täällä että hitto mikä äiti.. ku ei osannu pitää ipanoitaan kurissa.. kaikki hyppi eri altaissa ja jollain tavalla pilas muitten lomailun. eikä mun mielest niitten ees tartte mennä jonossa siin hemmetin vesiliukumäes.. tää o vaa elämää ja kerran tääl vaa eletää.. kukin tavallaan. hyvät vko.loput kaikil nipoil.[/QUOTE]

Kotona sikailkoot jokainen miten haluaa, mutta muualla pitää ottaa myös muut ihmiset huomioon. Tietysti jos kiinnostaa vain oma napa, mutta sitten onnturha valittaa jos ihmiset katsoo, tulevat sanomaan asiasta, komentavat niitä kultamussukoita ja jopa paheksuvat. Kylpylässä säännöt ovat kaikkien TURVALLISUUDEN takia.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="nin";27940328]En oletakkaan, että lupaa olisi, mutta syy tähän käytökseen on väsymykseni.

Olen juuri kävellyt mökiltä 30 km tänne sittariin. Mies ja anoppi vaan lorvivat mökillä, joulusta saakka olen kyytiä pyytänyt, mutta eivät lähde kauppaan käyttämään.

Virkkauslankoja pitäisi löytää ja vähän äkkiä. Täällä olivat niin kalliita, ettei pullopalautus rahat riittäneet. Missä olisi hyviä tarjouksia virkkuu langoista, imukykyisistä?![/QUOTE]

30km Cittariin VIRKKAUSLANKOJEN takia :laugh:

Hyi helvetti sanon minä! kyllähän tuollainen on jo aivan ennenkuulumatonta, kersa aiheuttaa muille terveysongelmia, koska kaikki eivät huomaa että kelmu on rikki ja syövät pilaantunutta lihaa ja likaisissa jaloissa kulkeutuu hedelmiin jos mitä sontaa.

kotona saa sikailla. muillle ei saa sinun rakkauden hedelmistä tulla mitään haittaa tai kustannusta, miksi ihmiset eivä tymmärrä tätä asiaa?

tuosta lisi pitänyt ilmoittaa kauppaan niin kersan vanhemmat olisiva tmaksaneet pilatut tuotteet, ja porttikielto eläimille!

Niin ja tottakai joskus tulee vahinkoja, ja lapset oavt lapsia. Ja kaikki varmasti hymyilevät ymmärtäväisesti jos lapsi vahingossa rikkoo jotain, jos äiti on koko ajan vahtinut ja pitänyt kurissa, ja ptiänyt vierellään jotta näkee mitä kersa touhuaa, mutta tuo nainenhan aivan tahallisesti antaa lapsensa sabotoida muiden terveyttä ja täysin välinpitämätön, kunhan itse selviää ilmaiseksik eli itse ei tarvitse tehdä mitään oman kersan eteen, muille vahingot!!!!

Niin... kotoa se tapakasvatus annetaan. Hyvä kun huomautit asiasta. Jos ei lasta saa kaupassa olemaan pilaamatta ja sorkkimatta myytäviä elintarvikkeita (joita toiset pahaa-aavistamatta ostaa, yök) niin kauppareissut pitää suunnitella siten, ettei lapsi tule mukaan.

Oikeasti, jätä se apinasi kotiin tai korvaa reilusti kaikki aiheuttamasi vahingot.