Hei sinä nainen lähikaupassa eilen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raggatip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25085552]Jännä juttu, mä en ole koskaan törmännyt moisiin vanhempiin kaupassa. Siksi aina ihmettelenkin näitä "kaupassa nähtyä" -aloituksia, en mä koskaan näe mitään mielenkiintoista! Ehkä en kiinnitä huomiota ihmisiin ympärilläni :D[/QUOTE]

Peesi. Ilmeisesti keskityn vain omiin juttuihini, kun en ole koskaan nähnyt kaupassa mitään järkyttävää palstalle raportoimisen arvoista.

Taytyy sanoa etta komppaan kirjoittajaa. Itsella on 16kk taapero, ja kaupassa kun kaymme, niin se tehdaan lyhyen kaavan mukaan. Tassa iassa viela pidan lapseni vaunuissa enka todellakaan paasta hanta juoksemaan ympari kauppaa. JA niinkuin joku edellisista kirjoittajista jo mainitsi, jos oikein kunnon Richterin asteikon raivokohtaus iskee, niin lahdemme kotiin. Eihan tuollaisesta kaupasta olosta nauti lapsi, aiti eivatka varsinkaan muut ostoksilla olijat.

Itseakin raivostuttaa kauppaa juoksuratana pitavat 3-6 vuotiaat, varsinkin kun on kori taynna tavaraa ja hyllyn takaa juoksee lapsi taytta vauhtia pain.
Vastaavasti en myoskaan ymmarra vanhempia joiden "tapa" hillita lapsiaan on huutaa ja kirota niille. "Shut the f**k up" lausetta kuulee yllattavan usein nailla nurkilla...

Kun minä menen kauppaan ja haluan olla rauhassa, en huomioi ympäristöäni, suljen sen pois. En anna muiden häiritä...
Mulla on oikeesti ongelma tämän täti nimityksen kanssa. Millä ihmeen nimellä teitä arvon rouvia saa kutsua. Mun korvaan kuulostaa erikoiselta sanoa nainen. Pyrin teitysti puhuttelemaan kolmannessa persoonassa, kun mahdollista tai nimellä. Mutta pitääkö minun sanoa lapselle: "varopa tuon naisen ostoskoria". Rouvaksi ei kai saa puhutella, kun siitäkin tulee vanha olo ja tyttöjä te ette ole 3-vuotiaalle.

siis mua kiinnostaa mistä päin suomee olette jotka on näitä tapauksia nähneet. Toki kaiken laista herkuilla lahjontaa, juoksua, lässytystä ja kiukuttelua olen nähnyt mutta sitä en ole että joku kysyy saisiko meidän nico petteri pistää noi mandariinit teidän pussiin :O ja toivottavasti en nääkään mä varmaan häkeltyisin niin paljon et se muksu ois lapannu ne jo sinne ja sitten vasta tekisin uuden pussin.. :D

Kun minä menen kauppaan ja haluan olla rauhassa, en huomioi ympäristöäni, suljen sen pois. En anna muiden häiritä...
Mulla on oikeesti ongelma tämän täti nimityksen kanssa. Millä ihmeen nimellä teitä arvon rouvia saa kutsua. Mun korvaan kuulostaa erikoiselta sanoa nainen. Pyrin teitysti puhuttelemaan kolmannessa persoonassa, kun mahdollista tai nimellä. Mutta pitääkö minun sanoa lapselle: "varopa tuon naisen ostoskoria". Rouvaksi ei kai saa puhutella, kun siitäkin tulee vanha olo ja tyttöjä te ette ole 3-vuotiaalle.

Mun mielestäni nainen on ihan hyvä sana. Sillä sitä me naiset kaikki ollaan, ikään ja sukupuoleen katsomatta. Kassalla saatoin usein puhua ihan vaan kassasta, en kassatädistä tai -sedästä. Kolmas persoonakin on ihan hyvä :).

Muokkaan... Siis ei ikään ja sukupuoleen katsomatta, vaan ikään ja siviilisäätyyn katsomatta :D.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";25085623]eipä ole vastaavaa kohdalleni kaupassa koskaan osunut, vaikka olen asioinut siellä kymmeniä vuosia.
olisiko ap:n aihetta miettiä miten saisi hermonsa hallintaan?[/QUOTE]

Mä olen jo löytänyt keinon saada hermot hallintaan; nimittäin kirjoittaminen. :) Kiitos huolenpidostasi kuitenkin!

Minulle "täti" on merkityksellinen sana. Puhun edelleen äitini siskosta "tätinä", samoin omat lapseni puhuttelevat minun sisaruksia "täti ja eno". Siksi minä en voi sietää että minua kutsutaan tädiksi toisen lapsille.
Ei se, että näytän vanhalta tai tätimäiseltä. Se ei ollut se syy. Vaan sanan merkityksen raiskaaminen minun korvassa.

Musta on aina ollu pikkusen omituista, että ihmiset jaksaa ottaa pultteja täti- ja setä- nimityksistä. Niitä kuitenkin käytetään ihan yleisesti. Kuten myös mummoa, kun tarkoitetaan vanhempaa naista. Nämä tietysti silloin, kun puhutaan lapselle tai kun lapsi itse puhuu.

Vähäiset tuntuu olevan ihmisten murheet, kun tuo täti-nimitys aiheuttaa noin suurta tuskaa :-)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="eeva";25085358]hehee, siellä taas joku "ikiteini" suuttunut kun sitä kutsuttiin tädiksi. :D hei pahvi, herää jo![/QUOTE]

Miten ikiteineys liittyy siihen, että on hieman junttia kutsua tädiksi? :) Järkevät käyttävät "myyjää". Se on neutraali ja kuvaa tarkalleen kyseistä henkilöä.

Ei kaupassa törmättyä, mutta kaverin lapsen synttäreillä oli sellainen "emäntä", että vieläkin nousee karvat pystyyn kun muistelen.

Se ällöttävä lässyttävä kimitys, mikä siltä äidiltä pääsi. AAARGH! Se ihasteli kovaan ääneen lapsiani ja kovaan ääneen kimitti, että "mä en uskalla yrittää vielä toista, jos meille tuleekin TAAAAS POIKA!". Onneksi heidän lapsi oli vasta jotain 2-v. niin ei varmaan ymmärtänyt, miten ilkeästi äitinsä hänestä puhui. : /

:laugh: ...en ymmärrä miten tämän tekstin perusteella voidaan väittää että ap on raivon vallassa tai kaikkea muuta mistä täällä sitten niitä herneitä nenään on vedetty...se on taitolaji kirjoittaa noin kuin ap... hauska teksti...

Jopa oli taas täti se joka tänkin kirjoitti. Mitä jos olisit siel kaupassa keskittynyt niihin omiin ostoksiin kun kerran sinne yksin pääsit...elämästään voi tehdä vaikeaa tavalla ja toisella. Onhan se toki harvinaisen vaikeaa vähän hymyillä vieraalle lapselle jne.

Itse kyllä jaksan suhtautua ystävällisesti muihin ihmisiin iästä riippumatta silloinkin, kun olen lapsivapaalla. En käsitä tuollaista kiukuttelua aikuiselta ihmiseltä, jolla kyllä pitäisi hermot riittää yhteen kauppareissuun, vaikka siellä olisi kuinka uusavuton äiti tunkeilevan pikkulapsen kanssa.

• Tykkää
Reactions: harjoituskappale

Yhteistyössä