Hei sinä nainen lähikaupassa eilen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raggatip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:D Tää oli kyllä hyvä! Ja niiiiiin totta!! Ei mua muutenkaan kiinnosta muut lapset kuin oma ja ihan lähipiirin muksut. Ja jos menen kauppaan ilman lasta ja miestä, niin kyllä mä silloin haluan hoitaa asiani ihan rauhassa ilman, että mun pitää leikkiä kenenkään kanssa siellä. Jos joku muksu moikkaa mulle vastaantullessa, mä kyllä moikkaan takaisin. Jos joku hymyilee mulle, mä hymyilen takaisin. Mutta en todellakaan ala leikkimään mitään helkatin punnitusleikkejä.

Ja mä kiellän omaa lastani aina kiipeämästä sinne pakkaustasolle. Ensinnäkin se ei ole lapsille tarkoitettu ja toisekseen se ei oikeasti välttämättä kestä. Oltuani vuositolkulla kaupassa töissä näin kerran jos toisenkin, kun se lauta sieltä rämähti alas. Turha syyttää siitä kauppiasta, kun lapsi loukkaa itsensä.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Tuo se on sitä vaisto- vai mitä kiintymysvanhemmuutta onkaan. Lehdistä saamme sitten aina lukea, mitä kaikkea jännää nuo lapsukaiset saavat aikaan, mm. tappavat ja pahoinpitelevät toisiaan, ja jopa aikuisiakin...

Minulle "täti" on merkityksellinen sana. Puhun edelleen äitini siskosta "tätinä", samoin omat lapseni puhuttelevat minun sisaruksia "täti ja eno". Siksi minä en voi sietää että minua kutsutaan tädiksi toisen lapsille.
Ei se, että näytän vanhalta tai tätimäiseltä. Se ei ollut se syy. Vaan sanan merkityksen raiskaaminen minun korvassa.

Sulla taitaa olla aika vaikea elämä :D

[QUOTE="vieras";25085410]Käyttäytyykö/käyttäytyikö lapsesi useinkin kuin apina kaupassa?[/QUOTE]

Ei. Kaksi kertaa olen joutunut tekemään näin, ehkä osana oli myös omat pinkeät hermot, pitkä työpäivä takana ja suoraan päiväkodin jälkeen kauppaan. Lapsi väsynyt ja vaatii huomiota, minä väsynyt ja haluan vaan lepäämään. Mutta toimintasuunnitelmat on jo katsos valmiina ;) Koskaan ei tiijjä :D Tästä on kyllä jo reilu vuosi aikaa kun lapsen nakkasin autoon kesken ostosten..

[QUOTE="vieras";25085398]Miten äiti reagoi, kun sanoit hänelle, ettei lapsi ole söpö? Miksi et sanonut lapselle, ettei hän saa koskea sinuun tai tavaroihisi? Miksi menetät hermosi niin pahasti jostain tuntemattomasta lapsesta, että vielä seuraavana päivänä kirjoitat täällä romaanin mittaisen tekstin raivon vallassa?[/QUOTE]

Ei ilmeisesti mitään. Sitä miksi en sanonut lapselle mitään, en tiedä. Kai minä vain oletin, että äiti kieltää lasta tekemästä, sillä itse niin tekisin ainakin.

Ja miksi sille, että menettää hermonsa, täytyy olla joku syy?
Toisia ko. tapahtuma ärsyttää, toisia hellyyttää. Minkäs minä sille teen?

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25085415:
No ei kyl ole minusta raivon vallassa kirjoitettu, vaan väsyneenä.

Mun mielestä noi "BYAaYAAYAYA" "YAAAYAAA KOFFIAAAAA" "perkele"-jutut kielii kyllä aikamoisesta savusta, joka nousee korvien välistä. Väsyneenä ap olisi tuskin jaksanut kirjoittaa novellimittaista tekstiä. Lyhyemmälläkin olisi tullut pointti selväksi.

Joo, hyvin kirjoitit. :) Ainoa mikä mua ärsytti oli toi sun kommentti: "Kyllä, kaikki katsovat. Eikä siksi, että sinun lapsesi on söpö, vaan siksi, että 2-vuotias tahtoo ostaa isälleen olutta." Ja toi sun korostaminen että sun lapset on hoidossa ja huomenna on vapaapäivä.

Kyllä mä ostan lasten mukana ollessa olutta ja siideriä kaupasta jos näin on. Ja kyllä me juodaan ne saunaoluet lasten ollessa kotonakin. Ja kyllä olen kuullut kerran jos toisenkin lasten mainitsevan vanhemmilleen kaupassa tyyliin: toi on isin olutta, ostetaanko isille juomaa tms. Eikä se silti tarkoita sitä että minun tai niiden muiden vanhempien pitäisi hävetä sitä, niinkuin annoit ymmärtää että tämän kertomuksen äidin pitäisi hävetä.

Mutta tosiaan muuten täysi kymppi kirjoituksesta.

Ai hitsi kun oli hauska kirjoitus! Minä myös nautin yksin kaupassa käymisestä. Osittain niiden herkullisten tilanteiden vuoksi, kun lapset kinuaa vanhemmiltaan kovaan ääneen naama punasena jotain turhaketta itselleen, eikä MUN tarvii reagoida asiaan millään tavalla, kuin korkeintaan huvittuneena (juuri sillä kerralla, koska oma mukulani käyttäytyy samalla tavalla...).

[QUOTE="vieras";25085371]No ihan selvä provohan tämä oli. Kirjoitettu kuin parahinkin novelli. :D :D[/QUOTE]

Itse aiheeseen sen kummemmin kantaa ottamatta, mä en tajua että miksi täällä leimataan automaattisesti aina provoksi jos joku on oikeasti hyvä kirjoittamaan? Mun mielestä se kirjoitustyyli ei voi mitenkään paljastaa ihmistä siitä valehteleeko hän vai ei, eikä se liity mitenkään mihinkään. Huono perustelu prkl! :D

No okei, sen verran otan kantaa että kyllä mäkin puhun meidän pojalle kaikista aikuisista täteinä ja setinä, ja kaikista lapsista tyttöinä ja poikina. Ja ap:lle sen verran että kyllä me 27-vuotiaat ollaan jo ennemmin tätejä kuin tyttöjä. :D Mutta mä ymmärrän silti sun tuntemukset, kyllä mäkinsentään välillä pääsen yksin kauppaan, ja haluun että ne reissut sujuu mahdollisimman häiriöttömästi.

Ei ilmeisesti mitään. Sitä miksi en sanonut lapselle mitään, en tiedä. Kai minä vain oletin, että äiti kieltää lasta tekemästä, sillä itse niin tekisin ainakin.

Ja miksi sille, että menettää hermonsa, täytyy olla joku syy?
Toisia ko. tapahtuma ärsyttää, toisia hellyyttää. Minkäs minä sille teen?

Avaa ensi kerralla se suusi ja kiellä lasta koskemasta itseesi, niin ei tarvitse sitten jälkeenpäin inistä jossain keskustelupalstalla ja kiertää kaupassa marttyyrina. =)

Joo, hyvin kirjoitit. :) Ainoa mikä mua ärsytti oli toi sun kommentti: "Kyllä, kaikki katsovat. Eikä siksi, että sinun lapsesi on söpö, vaan siksi, että 2-vuotias tahtoo ostaa isälleen olutta." Ja toi sun korostaminen että sun lapset on hoidossa ja huomenna on vapaapäivä.

Kyllä mä ostan lasten mukana ollessa olutta ja siideriä kaupasta jos näin on. Ja kyllä me juodaan ne saunaoluet lasten ollessa kotonakin. Ja kyllä olen kuullut kerran jos toisenkin lasten mainitsevan vanhemmilleen kaupassa tyyliin: toi on isin olutta, ostetaanko isille juomaa tms. Eikä se silti tarkoita sitä että minun tai niiden muiden vanhempien pitäisi hävetä sitä, niinkuin annoit ymmärtää että tämän kertomuksen äidin pitäisi hävetä.

Mutta tosiaan muuten täysi kymppi kirjoituksesta.

Mun pointtina ei ollut se, että "apua, isä juo olutta!". Vaan se, että äiti kielsi pojalleeen ettei isä sellaista juonut ja oli aivan nolona, kun lapsi vain huutaa, että sitä isä tarvitsee. Ja se äidin ilme, kun muut katsovat.
Itse en siis sitä olutta pahana pidä. En ehkä artikuloinut ihan oikein :)

[QUOTE="vieras";25085478]Tuota kutsutaan provosoinniksi. Ja sehän tämän provon tarkoitus olikin.[/QUOTE]

No itsehän siinä just provoat, kun huutelet tuota provoa koko ajan :xmas:

Totta puhuen, mulle on aivan sama ajatteletteko tämän olevan provo vai ei. Tämän totuudenhan tietää vain minä, tämä äiti, kassaneiti ja muutama muu asiakas. Teille minä en sitä pysty todistamaan eikä minun tarvitsekkaan. Uskon kuitenkin, että suurin osa tietää millaisia äiti/lapsi-pareja kaupassa käy.

Kun tällaisen äidin kaupassa kohtaatte, huomaatte että minä en puhunut paskaa.

• Tykkää
Reactions: Tehimiini
[QUOTE="Jenn";25085455]Ai hitsi kun oli hauska kirjoitus! Minä myös nautin yksin kaupassa käymisestä. Osittain niiden herkullisten tilanteiden vuoksi, kun lapset kinuaa vanhemmiltaan kovaan ääneen naama punasena jotain turhaketta itselleen, eikä MUN tarvii reagoida asiaan millään tavalla, kuin korkeintaan huvittuneena (juuri sillä kerralla, koska oma mukulani käyttäytyy samalla tavalla...).[/QUOTE]

Niin totta! Ihana mennä yksin kauppaan, ja jos joku jossain vinkuu tai huutaa, niin mun ei tarvitse tehdä asialle yhtään mitään. Saan kävellä tyynesti ohi ja tuntea myötätuntoa niitä vanhempia kohtaan.

[QUOTE="hiphei";25085515]hauskasti kirjoitettu! Mutta en tiennyt että mandariinit on vihanneksia :D[/QUOTE]

pienessä lähikaupassahan tungetaan sekä vihannekset että hedelmät samalle hyllylle..

[QUOTE="hiphei";25085515]hauskasti kirjoitettu! Mutta en tiennyt että mandariinit on vihanneksia :D[/QUOTE]

PEESI! Sori pilkunn*ssiminen. Mutta juu, piti itekkin lukea lause pariin otteeseen ku yhtäkkiä vihannesten sijaan olikin mandariineja :D

Hienosti kirjoitettu ja ymmärrän täysin sinun (ja kassatädin) fiilikset. Siinä oli taas joku järjen jättiläinen joka on päättänyt mukulan hankkia eikä sit sitä oikein osannut kasvattaa...

Minulle "täti" on merkityksellinen sana. Puhun edelleen äitini siskosta "tätinä", samoin omat lapseni puhuttelevat minun sisaruksia "täti ja eno". Siksi minä en voi sietää että minua kutsutaan tädiksi toisen lapsille.
Ei se, että näytän vanhalta tai tätimäiseltä. Se ei ollut se syy. Vaan sanan merkityksen raiskaaminen minun korvassa.

Mullekin Täti on merkityksellinen sana. Olen sitä vain siskoni lapsille, ollut jo 13 vuotta. Mutta se ei poissulje sitä ettenkö voi olla muille välillä hoitotäti, täti, tms. Minulle kun on ihan sama millä nimellä ventovieraat minusta lapsilleen puhuvat koska se merkitys siinä sanassa on vain minulle ja siskoni lapsille.

Ja valitettavasti sinäkään et voi alkaa määräilemään miksi muiden lasten vanhemmat sinua lapsilleen nimittävät. Joten jos joskus törmätään kaupassa niin niele kiukkusi jos sanon lapsilleni että tuossa menee joku vieras täti. :)

Niin totta! Ihana mennä yksin kauppaan, ja jos joku jossain vinkuu tai huutaa, niin mun ei tarvitse tehdä asialle yhtään mitään. Saan kävellä tyynesti ohi ja tuntea myötätuntoa niitä vanhempia kohtaan.

Mä saan salaa sairasta tyydystä kun ollaan esim. ravintolassa syömässä kaksin ja jonkun lapsiperheen muksu saa järjettömät raivarit, tulee vaan lähinnä hihiteltyä et kuulostaapa tutulta, ei käy kateeks.. :D :D

Jännä juttu, mä en ole koskaan törmännyt moisiin vanhempiin kaupassa. Siksi aina ihmettelenkin näitä "kaupassa nähtyä" -aloituksia, en mä koskaan näe mitään mielenkiintoista! Ehkä en kiinnitä huomiota ihmisiin ympärilläni :D

• Tykkää
Reactions: fortunate
Mun pointtina ei ollut se, että "apua, isä juo olutta!". Vaan se, että äiti kielsi pojalleeen ettei isä sellaista juonut ja oli aivan nolona, kun lapsi vain huutaa, että sitä isä tarvitsee. Ja se äidin ilme, kun muut katsovat.
Itse en siis sitä olutta pahana pidä. En ehkä artikuloinut ihan oikein :)

Ok, tätä ajattelinkin että tarkoitit mutta se ei selvinnyt tässä, vaan päällimmäiseksi jäi sinun (ja muun kauppakansan) paheksunta sille että lapsi haluaa ostaa kaljaa isälleen. Mutta hyvä että selvensit asiaa.

Yhteistyössä