Sinä punavalkotakkinen nainen tänään Citymarketissa, pidä lapsesi kurissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaakkuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kauppa ei ole hoplop. Tavarat kaupan hyllyllä on kaupan omaisuutta niin pitkään ennenkuin ne maksat. Joten joko katsotaan lasten perään. Tai jos ei jaksa/huvita/viitsi. Niin voi sitten kerätä ne lapsen tuhoamat tavarat ja maksaa ne kassalla.

Aina ei jaksa se on totta. Toisinaan vituttaa mennä lapsen kanssa kauppaan. Toisinaan ärsyttää suunnattomasta kun lapsi ei kuuntele. Siinä vaiheessa lapsi laitetaan kärryyn, autokärryyn vöihin tai sitten kaupasta löytyviin rattaisiin kiinni. Jos on tarvis pelätä, että lapsi tippuu.

Suljetaan korvat huudolta, silmät toisten katseilta ja kerätään ne pakollista pakollisimmat ostokset.

Erityislapsi tai ns. erityisvanhempi ei anna oikeutta tuhota toisen omaisuutta.

Jos tätä nyt ei onnistu ymmärtämään. Suosittelen ottamaan selvää paikkakunnan kaupoista joissa ruokatavarat toimitetaan kotiovelle.

Kiitos!!!!! Just tätä mä koitin kans sanoa, mutta mua ei vissiin täysin ymmärretty..Sanoit asian selkeämmin ja ymmärrettävämmin, mutta siis täysin ja totaalisen samaa mieltä sun kanssa ja toivon mukaan suurin osa muistakin vanhemmista on....
Kiitos! :D

en ole uskovainen mutta eikö raamatussa sanota että ymmärtämättömyys on maailman palkka? se on kyllä surullisen totta...niin kovin totta. no minä lähden nukkumaan, jääkää te tänne rauhassa toisianne rienaamaan.

[QUOTE="vieras";27942914]Tuo "toinen" alkoi haukkumaan lähes samantien ihmisiä paskapäiksi (sana, jota en ole kuullut ala-asteiän jälkeen... :D) ja kertomaan, kuinka on sitten jokaisen oma syy jos heidät esim. raiskataan....

Lue ketju alusta ja jos sen jälkeen löydät jotain järkevää tuon toisen kommenteista, niin laita uudestaan viestiä ja kerro se meille muillekin :)[/QUOTE]

Eiköhän sitä haukkumista tullut ihan puolin ja toisin. Ja kuten jo sanoin, näin ihan järkevän pointin hänen kirjoituksissaan. Joskus elämäntilanne voi vain olla niin väsyttävä, että ei vain jaksa, vaan riittää, että hengissä selviää iltaan saakka.

Tottakai on olemassa myös ihan vain piittaamattomia vanhempia, mutta kannattaisi muistaa, että syynä voi hyvin olla myös esim vaikea elämäntilanne. Eli pointtina tuolla kirjoittajalla oli se hyvä ohje, että ei pitäisi niin hanakasti aina olla vain haukkumassa ja tuomitsemassa, kun ei oikeasti tiedä, mistä on kyse.

[QUOTE="vieras";27941830]Niinpä. Joskus taustalla voi olla hirveän vaikeita asioita tai muita häiriöitä. Ja jos olet yksin, on pieni lapsi otettava joskus kauppaan mukaan. Ja itse voi olla joskus NIIn kovin väsynyt, silloin ei vaan jaksa. Anteeksi te kaikki muut asiakkaat, etten jaksa aina kaikkea ja rakkaudestani ja kasvatusosaamisestani huolimatta en aina mahda lapselleni mitään, uskot sen tai et. Ja minä itken illalla itseni taas uneen ja toivon että joku edes joskus ymmärtäisi minuakin ja antaisi edes vähän armoa sillä minä yritän kyllä niin kovasti...[/QUOTE]

En ymmärrä välimpitämättömyyttäsi, sitä, että antaisit lapsesi käyttäytyä miten sattuu puuttumatta siihen lainkaan. Mutta väsymyksen ymmärrän ja kanssaihmisten aiheuttamat paineet. Mulla 5-vuotias ylivilkas lapsi, jota esim. yhä kuskaan rattaissa, jos poistun pihasta. Lapsi on täysin arvaamaton ja vailla itsesuojeluvaistoa. Saan jatkuvasti kuulla, miten näin isoa lasta rattaissa viedään, joka suoraan tai sitten näen ilmeet ja katseet ja supatukset.

[QUOTE="niin";27940262]Joskus me erityislasten äiditkin väsähdämme, olen pahoillani. Mutta niiin väsynyt.[/QUOTE]

Kyllä. Mutta omakaan erkka ei todellakaan käyttäydy kaupassa miten vain. Jos en jaksa paimentaa, en ota mukaan. Jos on mukana, se vaan on jaksettava. Ei voi sen taa paeta tollasta käytöstä että on erkka.