Silitättekö miestenne paidat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ehheh heh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä silitän, samoin kuin isäni paidat kun olen vanhemmillani käymässä. Tykkään silittämisestä. Sen sijaan monet muut kotityöt jätän miehen tehtäväksi, kun en niistä pidä. Esim imuroinnin ja ruoanlaiton mies hoitaa huomattavasti useammin kuin minä.

En. Vihaan silittämistä. Mies silittäkööt itse paitansa.

Tässä haetaan taas sellaista kahtia jakoa että kaikki naiset jotka silittävät miestensä paitoja ovat alistettuja ja taas naiset jotka eivät silitä ovat itsenäisiä. Asetelma itsessään on jo naurettava. Tärkeintä ei ole tällaiset yksittäiset toiminnot vaan kokonaisuus. Kun perheessä jaetaan arki, vanhemmuus ja kotityöt ei ole merkitystä kuka silittää ja kuka tiskaa. Tärkeintä on että työt jaetaan niin ettei kumpikaan osapuoli kuormitu liikaa ja molemmille jää aikaa myös levähtää ja palautua.

Alkuperäinen kirjoittaja Asda:

Tässä haetaan taas sellaista kahtia jakoa että kaikki naiset jotka silittävät miestensä paitoja ovat alistettuja ja taas naiset jotka eivät silitä ovat itsenäisiä. Asetelma itsessään on jo naurettava. Tärkeintä ei ole tällaiset yksittäiset toiminnot vaan kokonaisuus. Kun perheessä jaetaan arki, vanhemmuus ja kotityöt ei ole merkitystä kuka silittää ja kuka tiskaa. Tärkeintä on että työt jaetaan niin ettei kumpikaan osapuoli kuormitu liikaa ja molemmille jää aikaa myös levähtää ja palautua.

Just näin!

Silitän jos olen sillä tuulella,muuten kyllä pääsääntöisesti silittää itse.
En mä kyllä ymmärrä miten tuo asia koetaan jotenkin alistumiseksi jos silittää miehen paitoja.

Silitän joka päivä ukolle yhden kauluspaidan. Miks en? Jos mies ei sitä hallitse niin so what. En mäkään kaikkea osaa ja sit mies jeesaa. Menee pari minuuttia ja se siitä kamaluudesta.

Silitän jos niitä sattuu silitettävien liinavaatteiden korissa olemaan. Sama pätee miehen kohdalla. Ja jos hän tarvitsee nimenomaan jonkin tietyn paidan silitettävien korista seuraavaksi päiväksi päälleen, ottaa ja silittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Asda:

Onkohan mun mies sitten alistettu kun se silittää itse omat paitansa ja munkin vaatteet jos ne silittämistä kaipaa :D Mä tosin huolehdin pyykkien pesusta.

Yhteistyössä