Mies lähti aamulla kiukkuisena töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
koska paidat olivat silittämättä ja osa paidoista oli pesussa. Ärsyttää, että mun päätyö on hoitovapaalla lastenhoito eikä miehen paitojen silitys. Muutenkin pienten lasten kanssa vaatteiden silittäminen on hankalaa, etteivät lapsi kaada silityslautaa.

Mites muut silittättekö miestenne paidat vai silittääkö mies itse?

Enpä juri muutekaan silittele mitään vaatteita. Miehen kauluspadat silitän. Itse tunkee esim. t-paidat kaappiin ihan ruttuun, pitäkään ne sitten ruttusina päällään. Pesun jälkeen ne on ihan ok kunnossa ilman silitystäkin

Alkuperäinen kirjoittaja aletheia:
No en tosiaankaan miehen paitoja silitä! :o Jos ei aikuinen mies saa itse silitettyä, niin olkoon ryppyisissä.

Juuri näin... meillä mies hoitaa ite vaatehuoltonsa. mä en ole sen äiti!
Lapsen vaatteita vielä silitän, mikäli ne silitystä vaatii mutta rippikoulun jälkeen saa alkaa silittämään itse ja jos ei kiinnosta, niin oma ongelma..

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
koska paidat olivat silittämättä ja osa paidoista oli pesussa. Ärsyttää, että mun päätyö on hoitovapaalla lastenhoito eikä miehen paitojen silitys. Muutenkin pienten lasten kanssa vaatteiden silittäminen on hankalaa, etteivät lapsi kaada silityslautaa.

Mites muut silittättekö miestenne paidat vai silittääkö mies itse?

Meillä mies kyllä huoltaa omat vaatteensa. Jos vaatteita ei löydy pesukorista, ne eivät myöskään sinne kulje itsestään. Toki olen pääasiallinen pesukoneen käyttäjä, koska on huonoja kokemuksia mies-pesukone-yhdistelmästä... Joskus mielenhäiriössä saatan silittää sille paitoja.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
no yhtään paitaa en oo silittäny sille enkä muuten silitä :D jos ei mies ite osaa silittää niin menkööt ryppysellä paidalla... haloo enää ei olla 50-luvulla

Ite en olis viittiny alkaa plokkaileen pyykistä pois EXn vaatteita vaan siinä meni neki samalla silityksellä ku omat ja lapsenki.

En silti ajatellu eläväni 50-luvulla

Eipä tarvii mies töissä silitettyjä (kaulus)paitoja, joten ei tarvii silitellä. Ja jos jonnekin juhliin tms. pitää silittää, niin sitten. Samalla vaivalla, kun omatkin vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja NellaLinnea:
Jos pittää niin silitän...meillä mies käyttää semmosia rentoja kauluspaitoja töissä,joita ei onneksi tarvi silittää :) Pesun jälkeen laitamme suoraan hengariin kuivuun niin ei mene etes pahemmin ryttyyn..

Sama :)

Kyllä mä niitä silloin tällöin silitän, mutta mies saa kyllä itse huolehtia että on puhtaat ja silitetyt paidat. Minä huolehdin lapsille puhtaat vaatteet aamulla, mutta en mä rupea sitä vahtimaan että minkä paidan mies laittaa, ja onko just se silitettynä.

Välillä on silitetty valmiiksi mutta esim. eilen aamulla joutui kyllä itse silittämään paitansa.

Onneks mun mies ei tarvitse töissä sileetä paitaa :) Mutta jos tarvis niin silittäköön itse, mä saan tehdä kaikki muut paskahommat vaikka mies on ollut hoitovapaalla ja mä töissä...

No, en todellakaan silitä enkä edes viikkaa kaappeihin! Haluaa tehdä sen ihan itse, kun on niin tarkka, mutta vaikkei haluaisikaan, niin en siltikään passaisi AIKUISTA miestä.

Hassua, kun niin moni täällä valittaa, ettei mies osallistu kotitöihin (en tarkoita välttämättä teitä!) ja sitten vielä silitetään ukkojen vaatteetkin.. ei pahalla, mutta en ymmärrä =)

Yhteistyössä