Mies lähti aamulla kiukkuisena töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei meillä paljon silitellä, mut mies ei käytäkään silitettäviä paitoja kuin juhlissa. Jompi kumpi silittää, kun tarvis on.

Mun mielestäni tää on vähän semmonen juttu, että jos mies on tottunut, että nainen hoitaa sen homman, niin jollain tasolla "saa" odottaakin, että asia on tehty.

Meillä mies silittää omat paitansa ja vaatteensa mitkä haluaa pitää "parempina".

Joskus on viivottimen kanssa tarkistanut, että prässit tulevat kohdilleen. Mä en sellaiseen rupea :laugh:

Kyllä se mies on omat työvaatteensa valmiiksi laittanut JO edellisenä iltana... Silittää omat kamppeensa. Joskus tarjoudun silittämään jos näen että miehellä olisi muita hommia ja minulla aikaa tehdä se hänen puolestaan.

(ap:n mies aikuinen ihminen ja ei osaa katsoa vaatteita valmiiksi ajoissa???? Kopsauta ohtaan ja kysy että äitiskö ei opettanu laittamaan niitä aikoinaan valmiiksi?)

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Kyllä silitin, eikä tuottanut minkäälaista ongelmaa. Mähän olin lapsen kans kotona ja EX oli töissä.

Peesi. Olen myös meidän perheessä ainoa pesukoneen käyttäjä joten mä vielä pesenkin ton Äijän vaatteet!!! :o :o

Pienten lasten kanssa silittäminen on vaikeaa, jos äiti lähtee toiseen huoneeseen silittämään lapset etsivät äitiä ja tulevat lähelle silityslautaa ja -rautaa. 1 v ei vielä ymmärrä ettei äiti ole koko ajan hänen käytettävissään.

Lisäksi mies ei ole tyytyväinen mun silitykseen vaan valittaa että esim. kaulus on ryppyinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pienten lasten kanssa silittäminen on vaikeaa, jos äiti lähtee toiseen huoneeseen silittämään lapset etsivät äitiä ja tulevat lähelle silityslautaa ja -rautaa. 1 v ei vielä ymmärrä ettei äiti ole koko ajan hänen käytettävissään.

Lisäksi mies ei ole tyytyväinen mun silitykseen vaan valittaa että esim. kaulus on ryppyinen.

Olen kyllä halutessani saanut sen mahdollisuuden silittää kahden pienenkin lapsen kanssa, jos ei muuten niin silä välin kun mies viihdyttää lapsia.

Mutta jos miehelle ei silitystulos kelpaa niin saa kyllä silittää itse. Meillä ei mies tarvi töissä mitään silitettyjä paitoja ja ne vaatteet mitä olen silittänyt ovat lähteneet nimenomaan omasta halustani silittää. Jos tuo silitys tuntuisi vastenmieliseltä voisin kieltäytyä siitä.

Mutta siis jos on tähän asti silittänyt ja pessyt ne miehen paidat valmiiksi niin siinä vaiheessa kun lopettaa tuon palvelun kannattaa kuitenkin ilmoittaa siitä jo edellisenä iltana, kerkeää mies sitten itse hoitaa vaatteensa kuntoon.

miten ihmeesä peset kauluspaidat jos kaulus on tosi ryppyinen. Eihän niitä saa pestäkään kuin 40 asteessa

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

miten ihmeesä peset kauluspaidat jos kaulus on tosi ryppyinen. Eihän niitä saa pestäkään kuin 40 asteessa

Myös silittäessä saattaa tulla kaulukseenkin ylimääräinen ryppy :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:

Niinpä! Kannttaisi ostaa oikeita kauluspaitoja, eihän niistä kauluksia ryppyyn yrittämälläkään!

Miehen mielestä kaulus jää pesun jälkeen ryppyiseksi. Päivällä pienten lasten kanssa silitys on vaikeaa. Täytyisi katsoa jaksaako silloin silittää kun on päivän ainoa lepohetki pienimmän lapsen nukkuessa.
Illalla mies tulee töistä vasta klo 7-8 aikoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Kyllä silitin, eikä tuottanut minkäälaista ongelmaa. Mähän olin lapsen kans kotona ja EX oli töissä.

Peesi. Olen myös meidän perheessä ainoa pesukoneen käyttäjä joten mä vielä pesenkin ton Äijän vaatteet!!! :o :o

Samoin tein ite :D

Mä silitän useimmin, koska en kestä vierestä katsoa miehen silitystä :laugh: (ei ehkä pitäisikään)

Mutta mies ei koskaan komentaisi mua silittämään, eikä myöskään odottaisi sitä. Pyytää oikein kauniisti, jos tarvitsee silitetyn paidan ja haluaa sen olevan myös sileä ;)

Mies aamulla vielä uhkaili ettei tule illalla ollenkaan kotiin.

No, ei tartte edes harkita sitä silittämistä enää.....

(tässä vaan mietin: voisi ihmiset joskus ajatella miten pienestä asiasta meinaa suuttua ja tuollaista päästää suustaan... Myönnän olen vetänyt herneen nenään mitättömistäkin asioista, mutta hetken mietittyä pyytänyt anteeksi tyhmää käytöstäni.. toisaalta se hetkellinen kilahtaminen helpottaa :D

Silitän, mutta mies tarvitsee kauluspaitoja todella harvoin töissä. Tosin, yhtään jos mulle asiasta kiukuteltais niin kyllä vaihtuis se silitysraudan operaattori. Ei niissä raudoissa tiettävästi mitään sormenjälkitunnistinta ole, että vain nainen pystyis niitä käyttämään!

Yhteistyössä