Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:On! Mutta kela ottaa isomman vero% kuin palkasta menee
Juu varmasti ottaa, voin uskoa sen kelasta
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:On! Mutta kela ottaa isomman vero% kuin palkasta menee
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:Heti lapsen synnyttyä jää lomalle, ei vielä tietoa pitääkö koko loman putkeen vai pitääkö myöhemmin loput.
Mitä mä olen lukenut niin eikös se ole 75% palkasta mitä saa siltä ajalta?
*Saa korjata*
Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:Heti lapsen synnyttyä jää lomalle, ei vielä tietoa pitääkö koko loman putkeen vai pitääkö myöhemmin loput.
Mitä mä olen lukenut niin eikös se ole 75% palkasta mitä saa siltä ajalta?
*Saa korjata*
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/300307123813HL?openDocument
tuolta löytyy laskukaava
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:Alkuperäinen kirjoittaja JenniK:Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:Meillä mies oli ekan lapsen kohdalla pari viikkoa lapsen synnyttyä isyyslomalla ja olisko ollut pari viikkoa puolen vuoden päästä siitä. Ne neljä viikkoa sai tietyn prosenttiosuuden palkasta kelalta. Oli se ainakin 70%?
Pienituloiset saavat sellaiset 70%, isompi tuloisilla painuu 50%...
Osaatko sanoa missä se raja menee?
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:Alkuperäinen kirjoittaja JenniK:Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:Meillä mies oli ekan lapsen kohdalla pari viikkoa lapsen synnyttyä isyyslomalla ja olisko ollut pari viikkoa puolen vuoden päästä siitä. Ne neljä viikkoa sai tietyn prosenttiosuuden palkasta kelalta. Oli se ainakin 70%?
Pienituloiset saavat sellaiset 70%, isompi tuloisilla painuu 50%...
Osaatko sanoa missä se raja menee?
Siis kaikki saa 75% brutto. Mutta mitä siitä sitte jää käteen, niin isompituloisilla menee isommin veroa, kun kelan % on suurempi kuin henkilön palkkatulosta.
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:Edellistä Frankin vastausta lukuun ottamatta hassua, kun puhutaan pelkästään isyyslomasta. Eikä siis mitään keskustelua VANHEMPAINloman jakamisesta. Eihän se "äitiys"loma ole kokonaisuudessaan äitiyslomaa vaan äitiyslomaa ja VANHEMPAINlomaa.
.
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:Mies on pitänyt lapsen syntymän jälkeen pari viikkoa lomaa.
Siltä ajalta saa Kelasta isyyspäivärahaa, mutta ei palkkaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vv:Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:Edellistä Frankin vastausta lukuun ottamatta hassua, kun puhutaan pelkästään isyyslomasta. Eikä siis mitään keskustelua VANHEMPAINloman jakamisesta. Eihän se "äitiys"loma ole kokonaisuudessaan äitiyslomaa vaan äitiyslomaa ja VANHEMPAINlomaa.
.
Mutta tässä ketjussa oli puhe vain isyyslomasta, isyysloma ja vanhenpainloma on 2 eri asiaa ja voit toki aloittaa uuden ketjun vanhenpainlomasta jos tahdot![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:Mies on pitänyt lapsen syntymän jälkeen pari viikkoa lomaa.
Siltä ajalta saa Kelasta isyyspäivärahaa, mutta ei palkkaa.