Siideripissiksestä tantta-akaksi

  • Viestiketjun aloittaja korenet
  • Ensimmäinen viesti
Mulla ei ole hiuslisäkkeitä, koska ei ole varaa niihin ja muutenkin omat hiukset on ihan ok. Olen ollut aina huono laittamaan hiuksia ja olenkin sen suhteen jo luovuttanut.

Inhoan itselläni pitkiä kynsiä, pidän ne lyhyenä. Ja jo työn kannalta tekokynnet ei käy. kenenkään miehen vuoksi en ala tekokynsiä ottamaan.

Viihdyn t-paidassa ja kollareissa. Pidän puuvillaisista pitsittömistä alusvaatteista, en ala ostelemaan hepeniä jonkun miehen vuoksi koska ne tuntuvat ikävältä iholla. Sillon kun käyn baarissa niin pukeudun toki paremmin. Viihdyn myös tuulipuvussa. Pyöräilen työmatkat niin tuuli/toppapuku on käytännöllinen. Kauppa-asiat hoidan samalla reissulla yleensä niin en ala pyöräilemään kotiin vaihtamaan vaatteita.

Meikkaan kyllä, mutta arkena ihan tavallisesti. Juhliin sitten enemmän.

Nuorempana tykkäsin käydä baareissa jne. Jopa liikaakin. Nyt se elämä ei enää viehätä. Nuorena sain nukkua baari-illan jälkeen niin paljon kun halusin, nyt en juuri yhtään, niin en vaan JAKSA.

Olen kuitenkin mukava ja hyväsydäminen ihminen :) Normaalisti itestään huoltapitävä nainen. Jos en tämmösenä "kelpaa" niin eipä tarvi kenenkään miehen mun elämään tullakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;27286444:
Mun kohdalla olet kyllä valitettavasti väärässä tässä asiassa.
Musta ei oo ihan oikeasti yksikään miespuolinen ihminen ollut kiinnostunut.. : /
(paitsi ex silloin yli 12 vuotta sitten..)
Mites mä voin olla ronkeli, kun kukaan ei halua edes kahville lähteä mun kanssa :confused:
no on sitä sattunut että olisin ollut väärässä...

montaako olet jo kysynyt kaffeelle?
 
"Tiitu"
pitkillä rakennekynsillä onkin kätevä pestä kakkapyllyä, kun kakka jää kynsien alle ja minihame lämmittää leikkipuistossa.. :headwall:

ps. ap varmaan hoitaisi innoissaan vauvaa kun seksikäs naisensa kävisi juhlimassa ja nukkuisi krapulaansa pois kaiket päivät
 
korenet
Viestiketjun vastauksissa tulee ennalta-arvattuja kommentteja, jotka ovat mielestäni irrelevantteja keskusteltavaan aiheeseen. Ei perusteluksi voi sanoa, että ”mulla on oikeus pukeutua miten haluan”. Koska tietenkin sinulla on siihen oikeus. Jos tätä oikeutta sinulla ei olisi, niin miksi me edes keskustelisimme asiasta?

Toinen asia on se, että ei epäseksikkyys ulkonäössä tai persoonassa liity millään tavalla itsevarmuuteen tai hyvään itsetuntoon. Sama kuin asuisi likaisessa asunnossa ja perustelisi sitä hyvällä itsetunnolla ja että ei mun tarvitse siivota ketään varten. Ei tarvitse ei, mutta ihan samalla tavalla ihminen voi olla itsevarma ja näyttää hyvältä.

Kolmas kortti on tämä perinteinen ”kyllä mun mies tykkää musta tällaisena”. Ihan varmasti tykkääkin, en lähde sitä kyseenalaistamaan. Mutta olisi valehtelua väittää, ettei miehesi pitäisi siitä, että laittaudut kauniiksi ja pidät persoonasi iloisena, nauravana ja positiivisena. Eli et niinsanotusti tanttaudu mieleltäsi. Jos nainen ei laittautumalla muuttuisi kauniimmaksi, niin miksi meikkiä ja korkokenkiä edes myytäisi muuten kuin halloween-bileitä varten?

Neljäs perustelu: ”ei ole aikaa/jaksamista”, on mielestäni tekosyy. Aikaa ja jaksamista kyllä löytyy, mikäli on olemassa motivaatio. Jos itse ei halua olla seksikäs, niin silloin aika on kortilla ja väsyttää. Miten esimerkiksi Virossa naisilla on muka enemmän tunteja vuorokaudessa tai miten heidän energiatasonsa olisi niin paljon suomalaista korkeampi?

Viides perustelu: ”Olen itsenäinen nainen, joten en tarvitse mielistellä ketään”. Itsenäisiä olemme kaikki Suomessa. Mutta miten itsenäisyys vaikuttaa taas tähän asiaan? Ei kauniilta näyttäminen ja avoin positiivinen persoona muuta sinua yhtään epäitsenäisemmäksi. Oletpa kaunis tai et, niin ihan yhtä itsenäisesti voi tehdä valintojasi elämässä. Kauniilta näyttäminen ei ole mielistelyä.

Joku linkitti palstalle kaksi kuvaa naisista. Toinen oli Jaana Pelkonen ja toinen ylimeikattu kolmetoistavuotias. Vertailun lähtökohdat olivat virheelliset. Jaana edustaa nimenomaan sitä täällä puhuttua kaunista, seksikästä ja vieläpä älykästä ”siideripissistä”, jonka on ollut vaikeaa luoda poliittista uraa ulkonäkönsä takia. Pitäisikö hänen lihottaa 20kg, jättää meikit pois ja leikata hiukset, jotta hänet otettaisiin vakavasti? Pitäisikö hänen luopua positiivisuudestaan ja iloisuudestaan ja alkaa tanttailemaan?
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"Tuota..."
Joku linkitti palstalle kaksi kuvaa naisista. Toinen oli Jaana Pelkonen ja toinen ylimeikattu kolmetoistavuotias. Vertailun lähtökohdat olivat virheelliset. Jaana edustaa nimenomaan sitä täällä puhuttua kaunista, seksikästä ja vieläpä älykästä ”siideripissistä”, jonka on ollut vaikeaa luoda poliittista uraa ulkonäkönsä takia. Pitäisikö hänen lihottaa 20kg, jättää meikit pois ja leikata hiukset, jotta hänet otettaisiin vakavasti? Pitäisikö hänen luopua positiivisuudestaan ja iloisuudestaan ja alkaa tanttailemaan?
Pakko kommentoida, vaikka en ole jaksanut lukea koko ketjua. Vastaus viimeiseen kysymykseesi on että ei. Olen itse 41-vuotias, elämäniloinen ja positiivinen ihminen hyvässä asemassa. Pidän itsestäni hyvää huolta, kuntoilen ja meikkaan. ja ne rakennekynnetkin löytyvät. Ikinä ei ole ollut ongelmaa uskottavuuden kanssa. Erosin juuri 15 vuoden avioliitosta, lapsiakin on siunaantunut 2, mutta tantta en ole ollut missään vaiheessa. Uusi mieheni itse asiassa kutsuu mua huumorimielellä siideripissikseksi, vaikka kaukana siitä mielestäni olenkin...
Asennekysymys ja kiinni ihmistyypistä, sanoisin.
 
Hmm... Mä en kyllä ole:
a)lihonut¨
b)lopettanut meikkaamista
c)lopettanut seksikkäästi pukeutumista
d)lopettanut juhlimista (joskin baarin sijaan pidetään autotalli/rantasaunabileitä kaveriporukalle)
e)lopettanut nauramista ja iloitsemista.

Kysy ap vaikka mun mieheltä :D
 
"vieras"
Viestiketjun vastauksissa tulee ennalta-arvattuja kommentteja, jotka ovat mielestäni irrelevantteja keskusteltavaan aiheeseen. Ei perusteluksi voi sanoa, että ”mulla on oikeus pukeutua miten haluan”. Koska tietenkin sinulla on siihen oikeus. Jos tätä oikeutta sinulla ei olisi, niin miksi me edes keskustelisimme asiasta?

Toinen asia on se, että ei epäseksikkyys ulkonäössä tai persoonassa liity millään tavalla itsevarmuuteen tai hyvään itsetuntoon. Sama kuin asuisi likaisessa asunnossa ja perustelisi sitä hyvällä itsetunnolla ja että ei mun tarvitse siivota ketään varten. Ei tarvitse ei, mutta ihan samalla tavalla ihminen voi olla itsevarma ja näyttää hyvältä.

Kolmas kortti on tämä perinteinen ”kyllä mun mies tykkää musta tällaisena”. Ihan varmasti tykkääkin, en lähde sitä kyseenalaistamaan. Mutta olisi valehtelua väittää, ettei miehesi pitäisi siitä, että laittaudut kauniiksi ja pidät persoonasi iloisena, nauravana ja positiivisena. Eli et niinsanotusti tanttaudu mieleltäsi. Jos nainen ei laittautumalla muuttuisi kauniimmaksi, niin miksi meikkiä ja korkokenkiä edes myytäisi muuten kuin halloween-bileitä varten?

Neljäs perustelu: ”ei ole aikaa/jaksamista”, on mielestäni tekosyy. Aikaa ja jaksamista kyllä löytyy, mikäli on olemassa motivaatio. Jos itse ei halua olla seksikäs, niin silloin aika on kortilla ja väsyttää. Miten esimerkiksi Virossa naisilla on muka enemmän tunteja vuorokaudessa tai miten heidän energiatasonsa olisi niin paljon suomalaista korkeampi?

Viides perustelu: ”Olen itsenäinen nainen, joten en tarvitse mielistellä ketään”. Itsenäisiä olemme kaikki Suomessa. Mutta miten itsenäisyys vaikuttaa taas tähän asiaan? Ei kauniilta näyttäminen ja avoin positiivinen persoona muuta sinua yhtään epäitsenäisemmäksi. Oletpa kaunis tai et, niin ihan yhtä itsenäisesti voi tehdä valintojasi elämässä. Kauniilta näyttäminen ei ole mielistelyä.

Joku linkitti palstalle kaksi kuvaa naisista. Toinen oli Jaana Pelkonen ja toinen ylimeikattu kolmetoistavuotias. Vertailun lähtökohdat olivat virheelliset. Jaana edustaa nimenomaan sitä täällä puhuttua kaunista, seksikästä ja vieläpä älykästä ”siideripissistä”, jonka on ollut vaikeaa luoda poliittista uraa ulkonäkönsä takia. Pitäisikö hänen lihottaa 20kg, jättää meikit pois ja leikata hiukset, jotta hänet otettaisiin vakavasti? Pitäisikö hänen luopua positiivisuudestaan ja iloisuudestaan ja alkaa tanttailemaan?
1) Oletko itse jumalan lahja naisille?
2) Jaana Pelkosen uran etenemättömyys ei liity ulkonäköönsä, vaan siihen, ettei ole poliittisesti erityisen lahjakas.
 
karrikoi tätä
Miksi joka väliin pitää vetää tuo kateuskortti? En todellakaan ole kateellinen. En ole koskaan ollut tuollainen mitä toivoisit eikä koskaan minusta sellaista tule, mutta vientiä on kyllä riittänyt enemmän kuin tarpeeksi.
Nuo naiset ovat kyllä ihan itse ansainneet primadonnan maineensa. Rakenne kynsillä ei pysty tekemään mitään (eikä kyllä mikään tekeminen huvitakaan), hius lisäkkeet putoo päästä jos vähän kumartuu, tärkeintä maailmassa on se oma ulkonäkö, toiseksi tärkeintä se mitä muut ajattelee ja kolmanneksi tärkeintä miehen vatsalihakset... Vaikka mies paasais nyrkillä turpaan, niin sillä ei ole mitää väliä kunhan mies näyttää hyvältä ja itse näyttää hyvältä (näin karrikoiden)...
mulla on rakennekynnet, hiustenpidennykset, meikkaan joka päivä ja tykkään käyttää korkokenkiä. Toisinaan on myös ripsenpidennykset. Olen töissä kauneudenhoitoalalla, joten mun on näytettävä edustavalta. Silti mulle tärkeintä elämässä ovat mun lapsi, mun mies, koira, koti ja viikonloppuisin viihdyn perheen ja ystävien parissa. Baareissa käyn 2-4 kertaa vuodessa.

Mun mies on ihana: ehdottoman luotettava, avulias, hyvätapainen, romanttinen, ja vähän jopa nössö. Harrastan huonekalujen entisöimistä ja ompelemista, eikä rakennekynnet oo vielä kertaakaan olleet tiellä. Hiustenpidennyksetkään ei oo irtoilleet edes silloin kun lapsemme oli vauva ja suurinpiirtein roikkui mun hiuksissa harvasen päivä.
 
nellien
Mitä tapahtuu naiselle iän myötä? Ravintolat ja baarit ovat täynnä "siideripissiksiä", jotka ovat vimosen päälle meikattuna ja huoliteltua. He suorastaan tihtuvat seksiä. He nauravat, ovat iloisia ja heistä heijastuu positiivisuus. He haluavat myös juoda, päihtyä ja pitää hauskaa miesten kanssa.

Kun siideripissis vanhenee tai varsinkin tulee äidiksi, hän muuttuu täysin. Vanha vitsi sanoo, että miten kissasta saadaan lehmä? -> Menemällä naimisiin sen kanssa. Miten tämä voi olla niin totta? Meikkaaminen loppuu tai vähenee radikaalisti. Hoikka seksikäs vartalo muuttuu hieman pullukaksi ja enää ei ole puhettakaan tekokynsistä (ovat niin epäkäytännölliset) tai pitkistä hiuksista (vaativat liikaa hoitamista). Korkokenkiä käytetään enää kerran vuodessa serkun juhlissa ja niistäkin on useita senttejä tippunut koroista pois.

Asenne, persoona ja mieli muuttuu. Kaikki muut seksikkäät nuoret naiset ovat automaattisesti "pissiksiä" tai muuten vain horoja. Jopa juristiksi lukeva seksikäs nuori nainen on tyhmä, vain koska hän näyttää niin hyvältä. Entinen viinan tahdittama hauskanpito loppu kuin seinään ja tilalle tulee lähes absolutismi. "Saunakaljan saat ottaa, muttei enempää". Siis mitä helvettiä, kun aikaisemmin yhdessä otettiin kivat nousut ja pidettiin hauskaa?! Kaikesta koko elämästä pitää tehdä tasapaksua arkea. Ei juoda, naida ja juhlita. Ei. Se on entistä elämää se. Koskaan ei saa pitää hauskaa ja välillä teeskennellään, että on superhauskaa Iidan 2v synttäreillä, kun juodaan pahaa kahvia sunnuntaina pikkudarrassa sukulaisten kanssa.

Mä rakastan naisia, mutta kyllä mä kaipaan niitä "siideripissiksiä". Naurunremakkaa, seksikkäitä vaatteita ja olemusta... Miksi elämästä pitää tulla tylsää? Miksi sitä tylsää elämää pitää kutsua kivaksi ja että ei mukamas kaivata nuoruutta?! Miksi pitää valehdella itselleen, että perus saunailta on mukamas kivempaa kuin oikeat juhlat? Miksi naisesta tulee äitiyden myötä lehmä, jonka seksuaalisuus on luokkaa kasa paskaa? Miksi seksikäs nauru muuttuu nalkuttamiseksi ja äidilliseksi vahtimiseksi, että mitä mies tekee?

Miksi lapsesta tulee puolijumala, jonka lisäksi elämässä ei yksinkertaisesti saa olla muuta? Miksi Anu Saagim olikin niin oikeassa, kun hän eilen lehdessä sanoi suomalaisten äitien olevan huolittelemattomia tanttoja?! Ai niin... unohdin, että hänhän onkin virolainen horo, eikö niin? Miksei tälle asialle tehdä mitään? Miksi nainen kulkee koskaan tuulipuvussa, hä?!

Kuule mä luulen että vastaus kysymykseesi on että ihminen aikuistuu! pinnalliset asiat ei olekkaan enään niin merkityksekkäitä kuin 18kesäsenä pimuna. ja kyllähän tekokynnet on epäkäytännölliset(ikinä en oo käyttäny).

ja mitä väliä? jos sitä menee naimisiin naisen kanssa jolla aina naama meikattu niin mistä sä tiedät että onko nainen oikeesti nätti? ei meikattu naama tee naisesta oikeesti kaunista ja mä haluan ainakin olla todellisen ihmisen kanssa enkä minkään barbien.. tai kenin.

joka päivä kuolee afrikassa(kehitysmaissa ylipäätään) vaikka kuinka paljon lapsia nälkään, miksei sille tehä mitään?? koettaisit miettiä oikeita asioita!

Mitä tulee siihen nalkutukseen miehelle,niin ehkä se mieskin vois katsoa peiliin joskus. Mä nakutan tasan syystä eli jos ukko on patalaiska ja jättää mulle kaikki hommat vaikka 2kuukaudeksi, ja ite vaan laiskottelis niin kyllä sais kuulla mielipiteeni asiasta. :D

miksei näille pinnallisille miehille tehdä mitään = alottaja?

sen lisäksi lapsettomilla on aika paljon enemmän luppoaikaa, se vähä mitä pienten lasten äiti saa niin tasan käytän sen siihen mikä tuntuu hyvältä, eli vaikka kahvin rauhassa juomiseen.
 
"hmmm"
Kolmas kortti on tämä perinteinen ”kyllä mun mies tykkää musta tällaisena”. Ihan varmasti tykkääkin, en lähde sitä kyseenalaistamaan. Mutta olisi valehtelua väittää, ettei miehesi pitäisi siitä, että laittaudut kauniiksi ja pidät persoonasi iloisena, nauravana ja positiivisena. Eli et niinsanotusti tanttaudu mieleltäsi. Jos nainen ei laittautumalla muuttuisi kauniimmaksi, niin miksi meikkiä ja korkokenkiä edes myytäisi muuten kuin halloween-bileitä varten?
Kyllä mä tykkään laittautua ja olla naurava ja positiivinen mun oamlle miehelle. Oon vaan kokemuksesta huomannut että jos erehdyt hymyilemään joillekin miehille niin ne kuvittelee heti kaikenlaista ja niistä ei pääse eroon. Ehkä siksi olen tavallistakin yrmeämpi juuri sinulle. Juhlissa juhlalookki ja leikkipuistossa leikkipuistolookki, eikös se niin mene miehilläkin? Vai onko ap tummassa puvussa leikkipuistossa?
 
"hmmm"
Neljäs perustelu: ”ei ole aikaa/jaksamista”, on mielestäni tekosyy. Aikaa ja jaksamista kyllä löytyy, mikäli on olemassa motivaatio. Jos itse ei halua olla seksikäs, niin silloin aika on kortilla ja väsyttää. Miten esimerkiksi Virossa naisilla on muka enemmän tunteja vuorokaudessa tai miten heidän energiatasonsa olisi niin paljon suomalaista korkeampi?
No, Anu Saagim-Ratian poika on ainakin Anun mukaan suurimman osan ajasta hänen äitinsä hoidossa. Kaikilla ei vaan ole halua/mahdollisuutta tähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukun äiti;27287356:
Juu väärässä olet :D
Mites mä voin ketään pyytää kahville, kun en yhtään vapaata normaalia miestä edes tunne :confused:
Miehethän ne ronkeleita on, kun pyytävät ulos vaan niitä superkauniita naisia, ei niille tavikset kelpaa :kieh:
sulla on ehkä sittenkin liian tiukat vaatimukset
 
korenet
Kuule mä luulen että vastaus kysymykseesi on että ihminen aikuistuu! pinnalliset asiat ei olekkaan enään niin merkityksekkäitä kuin 18kesäsenä pimuna. ja kyllähän tekokynnet on epäkäytännölliset(ikinä en oo käyttäny).

ja mitä väliä? jos sitä menee naimisiin naisen kanssa jolla aina naama meikattu niin mistä sä tiedät että onko nainen oikeesti nätti? ei meikattu naama tee naisesta oikeesti kaunista ja mä haluan ainakin olla todellisen ihmisen kanssa enkä minkään barbien.. tai kenin.

joka päivä kuolee afrikassa(kehitysmaissa ylipäätään) vaikka kuinka paljon lapsia nälkään, miksei sille tehä mitään?? koettaisit miettiä oikeita asioita!

Mitä tulee siihen nalkutukseen miehelle,niin ehkä se mieskin vois katsoa peiliin joskus. Mä nakutan tasan syystä eli jos ukko on patalaiska ja jättää mulle kaikki hommat vaikka 2kuukaudeksi, ja ite vaan laiskottelis niin kyllä sais kuulla mielipiteeni asiasta. :D

miksei näille pinnallisille miehille tehdä mitään = alottaja?

sen lisäksi lapsettomilla on aika paljon enemmän luppoaikaa, se vähä mitä pienten lasten äiti saa niin tasan käytän sen siihen mikä tuntuu hyvältä, eli vaikka kahvin rauhassa juomiseen.
Ilmiötä voi kutsua ”aikuistumiseksi”, tanttautumiseksi tai miksi nyt itse haluaa. Se ei silti poista ilmiön olemassaoloa. Ja kyllä – olen kanssasi vahvasti eri mieltä siitä, etteikö meikatut kasvot tee naisesta kauniimpaa. Miksi kauneudenhoitotuotteet ovat miljardibusiness, jos ne todellisuudessa rumentavat ihmisen? Sama kuin väittäisit, että lääkkeet eivät oikeasti paranna ihmistä, vaan päinvastoin sairastuttaa heidät. Siis että tuote tekee täysin päinvastoin, kun mihin se on luotu. Mietis tätä ajatuksenkulkua vielä kerran.

Afrikassa kuolee ihmisiä, ilmastonmuutos on käynnissä ja aurinkokin sammuu joskus. Tuon argumentin käyttäminen vie pohjan kaikelta tekemiseltä koko elämässä, sillä miksi ostaa auto, kun maailmassa on ikäviä asioita.

Nalkuttamisella ja huomauttamisella on iso ero. Tottakai toisen toimista tai toimimattomuudesta johonkin asiaan liittyen voi sanoa. Täysin eri asia on se, kun huomauttaminen muuttuu krooniseksi nalkuttamiseksi milloin mistäkin. Sekä äidilliseksi kyttäämiseksi mitä saa tai ei saa tehdä.

Lapsettomilla on enemmän luppoaikaa, se on selvä. Ajan ja jaksamisen puute korreloituu silti lähes täysin henkilön motivaatiotekijöihin. Jos halua löytyy, niin kummasti sitä ehtii ja jaksaa. Kuten jo aikaisemmin otin vertailukohdaksi virolaiset äidit, joihin tosiaan Anu Saagim viime viikolla suomalaisäitejä vertasi. Miksi heillä lapset eivät muodosta estettä asialle?
 
tasapainoinen
Voi luojalle kiitos mun ihanasta rakkaasta aviomiehestä, joka sanoo mulle aina, etten tarvi meikkiä, koska olen luonnonkaunis nainen :) Kiitos ihana mieheni, kun olet aikuinen mies, joka seisoo rinnallani ja tukenani arjen pyörityksessä. Osallitut yhteisen kotimme ja yhteisten lastemme hoitoon. Kysyt minulta, haluaisinko vähän omaa aikaa kotirumbalta. Kun palaan kotiin minua odottaa lämmin sauna ja rakas mies, joka silittää hellästi, suukottaa ja sanoo että olen rakas. Tulisiko minulle mieleenkään alkaa nalkuttaa tällaiselle miehelle? No ei todellakaan! Suhteeseemme kuuluu molemminpuoleinen kunnioitus, rakkaus ja toisen huomiointi. Olen niin onnellinen, että mulla on hyvä mies:)
 

Yhteistyössä