Sekundäärilapsettomat

Täällä kuumeillaan kolmosta jo yli 1½v. ajan ja vieläkään ei ole kuulunut. Esikoinen ja tosikoinen saivat alkunsa luomuna, samantien kun sänkyyn kaatui ja ovat nyt 6v. poika ja 4v. tyttö.

Itsellä hormonit ovat sekaisin ja täti tulee kylään silloin kuin huvittaa, nyt yli 2vko myöhässä ja eikä edelleen kuulu, kaksi testiä jo tehty ja negaa näyttivät.
Ylipainoakin on jonkun verran ja sitäkin sahataan alas ja ylös, kun kuulemma pienoinenkin painonlasku helpottaisi. Miestä ei kiinnosta mihinkään testeihin mennä ja välillä taas pakittaa koko jutusta pois, kun itse vielä jaksaisin pettymysten jälkeen jatkaa.
Tällaista täällä.
Mikä mä olen valittamaan kun on jo kaksi ihanaa lasta, sanoo muut..

"SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia

Tikru-72..................icsi..................tyttö06-icsi
rentunruusu..................................3, -96-luomu
HannaG.........................................10v.
gabom....................iui....................luomu
risukasa- ...............iui....................poika97-luomu
Danjuska.......................................poika05
EllaElias...................pas.................poika03
Sonja74.........................................3,5v.
Cherrypie...............3.iui..................poika3/04-luomu
Tuomenmarja.........2.pas...............poika9/00, poika7/03-clomit
aida........................ivf....................poika96-luomu
Aniliini71............tutkimukset..........8v.-luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
Sisu................................................tyttö11/03-luomu
dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu
hopottitar...............3.ivf.................poika17v.
riepuriia..................pas..................2x4v.-ivf
sunnuntailapsi...............................2v.
Kristiina76..............ivf/pas.............poika06-pas
meemee.........................................poika6v.,tyttö4v.-luomu

[/url]

Tuomenmarja, toivottavasti oikea lääkitys on nyt tehonnut, kun nyt vihdoin sait sen. Aika uskomaton juttu on kyllä!
Hui, onko se Gonal-kynä tosiaan NOIN kallis!?! Lääkäri kyllä varoitteli, että tämä on aika hintava, mutta ~300e. Kääks. :|

Mä tikutin eilen ovistestiin haamun, mutta tänään tikussa oli tasan yksi viiva. Mutta laskin, että OV:n aika alkais olemaan käsillä, koska folli oli jo 14 mm torstaina. Eli kyllä tässä on alettava ahkeraan luomuyritykseen :) jospa vaikka ei tarttiskaan ostaa sitä Gonal-kynää...

:attn: Hei, kertokaas mulle vielä, että miten se greippimehu auttaa? Missä kierron vaiheessa sitä pitää litkiä, saako sitä makeuttaa sokerilla (muuten voi jäädä juomatta... ) ja kuinka paljon sitä pitää juoda?

Annis Tsemppiä luomuiluun! ;)

meemee Tuttuja tunteita. Minkäs teet, kun vauvatoive elää, vaikka jo kaksi lasta onkin. Meillä kolmostoivetta&yritystä&hoitojakin takana jo yli kolme vuotta. Sama ajanjakso sisältää myös neljä peräkkäistä keskenmenoa :( Voisitko ajatella, että kävisit ensin ihan itseksesi gynellä "peruskäynnillä" ja ottaisit samalla tämänkin asian puheeksi. Teillä on kuitenkin noin "helposti" alkanu nuo kaksi raskautta, että saattais vaatia vain pientä apua, kuten clomeja tm.?!

Piti vielä kertoa omaa napaakin: Sain tänään vielä vahvemman antibiootin virtsikseen, kun selkäkivut jälleen yltyivät. Labrakokeet ok, mutta jatkan nyt tämän kuurin loppuun. Ei sit tarvi arpoa kesken siirron, et onko tulehdus vai ei. Kävin myös ultrassa. Kohdussa kaikki ok ja limis paksuimmillaan 8,7mm. Siirtopäiväksi vahvistettiin nyt se 11.9. Luget alkaa 8.9. ja alkiot sulatetaan 10.9. Ensi viikolla riittää jännitettävää. Kunpa pikkuiset selviäisivät sulatuksesta...

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomenmarja:
Annis Tsemppiä luomuiluun! ;)

meemee Tuttuja tunteita. Minkäs teet, kun vauvatoive elää, vaikka jo kaksi lasta onkin. Meillä kolmostoivetta&yritystä&hoitojakin takana jo yli kolme vuotta. Sama ajanjakso sisältää myös neljä peräkkäistä keskenmenoa :( Voisitko ajatella, että kävisit ensin ihan itseksesi gynellä "peruskäynnillä" ja ottaisit samalla tämänkin asian puheeksi. Teillä on kuitenkin noin "helposti" alkanu nuo kaksi raskautta, että saattais vaatia vain pientä apua, kuten clomeja tm.?!
Olen siis käynyt näistä menkoista testeissä, hormonit ok, kaikki ok. 12 testiä otettiin (verikokeet, gynetutkimukset yms.) ja mitään ei löytynyt. Ehdotti jos kokeilisin ehkäisylaastaria, mutta mites sitten sen kanssa lasta tehdään? :LOL: Ei ottanut kamalan tosissaan mun vauvahaaveita ja siksi en oo enää käynyt siellä. Pakko se kai on mennä uudestaan, kun niitä hyytymiäkin tulee kerran kuussa (nyrkinkokoisia). Ultrassa kävin naistenklinikalla kun epäiltiin keskenmenoa, mutta normaalit menkat oli päällä, liian runsaat ja vaipat olisi pitänyt olla päällä. Ei löydy mitään syytä tähänkään.

Siis kuinka? Ehdotti ehkäisylaastaria ja sanoit haluavasi raskaaksi? En tajua, en sitten millään. Tulee mieleen erään tuttavani kertomus siitä kuinka hänen miehensä oli käynyt lääkärissä (siis yksinään urologilla) ja valittanut vaimonsa ärtyneisyyttä, niin tämä lääkäri oli suositellut kohdunpoistoleikkausta vaimolle, jolla oli ikää 34 vuotta.

Mua muuten kiinnostaisi kuinka monella meistä sekundäärisistä alkaa ikä olla varteenotettava haitta. Olisko hyvä ajatus jos se lisätään listaan?

Hei täälläkin joku käytti Mulimenia. Miksiköhän mä en löydä googlettamalla siitä mitään tuotetietoa..? Esim.vaikuttava aine, mahdolliset haittavaikutukset ym tavalliset tiedot, mitä lääkkeistä ja näistä luontaistuoteistakin (kai?) yleensä pitäis löytyä. Saako sitä siis luontaistuotekaupasta ja uskaltaako sitä ottaa ns.ominpäin?
Kiitoksia, jos tietoa löytyy :)

Mymmyryy, tervetuloa pinoon! :flower:
Aniliini kyseli meidän ikiä, mä olen "vasta" 26 (tunnen olevani jo ikäloppu kylläkin ), mies on saman ikäinen, ratkaisevat 4 kk mua nuorempi :D

Oi ihana kun on ne trombosyyttiarvot alhaalla, menkat ei meinaa loppua millään. Aikasemmin selvisin yleensä 4päivässä, nyt on jo menossa 6.päivä... :headwall: Yritin tässä kysellä jo uuden tuloksen perään OYS:sta, mut ei ollu tullu vielä :( Me päätettiin nyt kuitenki "virallisesti" siirtyä yrittämään uutta raskautta, ja jätetään ehkäsy pois, heti kunhan vaan nämä menkat loppuu |O Ehkäsy on siis ollu käytössä ihan siksi, ettei tän surun keskellä tartteis ajatella uuden raskauden mahdollisuutta, ja saatais nuolla nämä haavat umpeen kunnolla ennen uutta yritystä.
Olen kyllä henkisesti varautunu siihen, ettei meillä (jälleen kerran ) kahdessa eikä kolmessa kuukaudessa tapahdu yhtään mitään. Mutta ajattelin ruveta syöttää tuolle miehelle tomaatteja, ja itse juomaan greippimehua, niin jos joku vois kertoo, että missä vaiheessa kiertoa sitä pitää juoda, ja kuinka paljon :attn: Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata.
Mymmyryy, saanko udella, että minkälaisia vaikeuksia sulla oli esikoisen raskaudessa? Mulla kans oli tytön raskausaika yhtä helvettiä nimittäin...

Sisu: greippimehua juodaan menkkojen alusta ovikseen; joka päivä juomalasillinen tai kaksi - jotkut juo enemmänkin.
Ja tomaatit kannattaa lammittää uunissa tai tehdä keittoa, jotta saa mahdollisimman paljon lykopeenia vai mitä se nyt olikaan ja miten kirjoitettiin... :whistle: oli pakko tarkistaa googlella, ja kirjoitin ensin g:llä.. ;) heh

minä otan Mulimenia. En mäkään löytänyt mitään käyttöfaktaa siitä aineesta, mutta luontaistuotekauppiaan suosituksesta sitä otan ja tässä netistä löytämä ohje: http://www.niksautus.net/heikki/hoitoja/hoitoja.html
ihan mielenkiintoinen tuokin linkki! :)

Voi vitsit sentään, OV:n tikutus saa mut hermoromahduksen partaalle. Sunnuntaina muistaakseni tuli sellanen outo haamu, mut jatkoin testaamista ja sen jälkeen on näyttänyt selkeästi vaan yhtä viivaa. Ja tänään jo kp19. :kieh:
Mä en ymmärrä, kun viime to johtofolli oli 14mm, ja lääkäri sanoi, että se kasvaa 1,5 mm päivässä. Nyt sen pitäis siis olla jo 23mm eli kyllä sen OV:n pitäis jo tapahtua!!
Olen kyllä käyttänyt rfsu:n halpoja ovistikkuja, voiko vika olla niissä??

Että tällanen luomuyrityskierto sitten, voi p**** :( Täytyy kai alkaa nyt jo henkisesti valmistautua seuraavaan kiertoon, kai se folli sen irrotuspiikin voimin ainaki sit irtoo.

"SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia

Tikru-72...........................icsi.........tyttö06-icsi
rentunruusu..................................3, -96-luomu
HannaG.........................................10v.
gabom..............................iui..........luomu
risukasa-..........pian 31.......iui......poika97-luomu
Danjuska.......................................poika05
EllaElias............................pas........poika03
Sonja74.........................................3,5v.
Cherrypie.......................3.iui.........poika3/04-luomu
Tuomenmarja.................2.pas........poika9/00, poika7/03-clomit
aida..................................ivf..........poika96-luomu
Aniliini71..................tutkimukset....8v.-luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
Sisu...............26.............................tyttö11/03-luomu
dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu
hopottitar.......................3.ivf.........poika17v.
riepuriia.........................pas..........2x4v.-ivf
sunnuntailapsi...............................2v.
Kristiina76...................ivf/pas.........poika06-pas
meemee.........................................poika6v.,tyttö4v.-luomu
mymmyryy..........28........................-99, poika01

[/url]

meemee Ennen esikoista (olin just täyttäny 25v) menin gynelle ja otin puheeksi lapsitoiveen (yritys oli alkamassa). Hän sanoi, etten voi koskaan tulla raskaaksi, koska kiertoni oli niin pitkä (yli 60pv) enkä ovuloisi. Hätäännyin ja kysyin, että eikö asialle sit vois heti tehdä jotakin. Hän sanoi, että vuosi pitää yrittää ennen kuin mitään tehdään (vaikka just oli sanonu, etten voi koskaan tulla raskaaksi...). No toisena "hoitokeinona" hän myös tarjosi e-pillereitä!!! Ja mitenköhän silloin olisin voinut tulla raskaaksi?!?!

Mymmyryy Mulla myös takana neljä peräkkäistä km:a. Syitä ei selvillä (paitsi yhdestä epäilynä etinen istukka). Ei kuitenkaan kieltoakaan päällä. Lapsettomuusklinikan gyne kannusti jatkamaan. Sairaalassa taas sanottiin tän neljännen jälkeen, että kannattais ehkä jo miettiä tämän touhun lopettaminen. Vauvatoive kuitenkin mahdottoman suuri. Jotenkin ajattelen myös niin, että ellen käy tätä tietä loppuun saakka, niin silloin olen aivan turhaan kärsinyt nämä kaikki km:t, hoidot jne.

Mulla ikää loppukuusta jo 34v eli ei tässä enää montaa vuotta jatketa senkään puolesta. Siksi pitää nyt jatkaa. Pian alkaa olla myöhäistä. Vaikka klinikan mukaan olen vielä nuori. Kiva jos jossakin ;)

annis: mullakin menee hermot oviksen tikutteluun!!! :eek:
maanantaina sain puolivahvan viivan ja sen jälkeen vain haamua... just joo. nyt olis kyl tuolla vasemmalla (kuten oikeallakin) tuntemuksia: sellainen vähän repivä/viiltävä tunne. lämmöt oli eilen illalla 35,99, joka on mulla alhainen ja yleensä ovista edeltävä lämpö... En saanut sit nukutuksi ja lämpö oli jo aamulla sit taas "normi" ... meniköhän se aamuyöstä?!?! en tiedä toivonko että se meni jo vai ettei se olis menny viä... no, aivan sama kun raskautumisusko on mennyt. Mulla on eilisestä asti tuntunut molemmissa munasarjoissa sellaista "supistelua", jota siis oli silloin aukkari-tutkimuksessakin. Eli en usko että sieltä mikään läpi menee; eniten pelkään kuitenkin sitä että simpat mahtuu sieltä läpi mutta se munis ei eli ne vois hedelmöittyy mun tuurilla siellä "väärällä puolella" ja jäädä sinne kehittymään. :eek: no, joo. ehkä tuo on jo likaa mielikuvituksen ja kauhukuvien tulosta....
eilen tuli polilta kirje, että 3-6kk on jonot. että semmosta. no, nopeesti se 3kk menee BB:tä katsellessa.

Rfsu:n testeissä mäkään en ole toistaiseksi onnistunut, mutta yhden jutun kuitenkin opin viime kierrossa niistä. Kannattaa testata iltapäivällä ja pitää huolta siitä että virtsa todellakin on ollut vähintään 4 tuntia säilössä, eikä sinä aikana ole juonut lasillista enempää. Näin kun toimin niin sain ovis ajan tienoilla useina päivinä näkyviin viivat, vaikka eivät olleetkaan yhtä tummia. Aamupäivällä testattuna tai jos virtsa ei ollut riittävän kauan väkevöitynyt saan aina ihan selkeesti vaan yhden viivan tai todella vaisun haamun. Negaa näyttivät liuskat, kun verikokeen mukaan ovis oli tapahtunut. Ilmeisesti noiden liuskojen käyttö vaatii tarkkuutta.

Niin ehkäisylaastari-resepti tuolla terveyskeskuksessa odottelee että hakisin, mutta enpä taida. Ei edes kuunnellut kun kerroin toiveestamme saada kolmas lapsi. No sanoin sitten että siinäpä kirjoittelet, ei aikomusta hakea sitä. Arvauskeskuksessa näin kivasti toimitaan.

Alkoi sitten ne taas, vähän pettynyt. 1kk jäi väliin kokonaan, ihme juttu. Mieskin eilen katteli kirpparilla vauvanvaunuja ja puhui että kuinka hyvässä kunnossa näkyy olevan ja miten hyvännäköiset. Sekin ottaa päähän, vaikka alunperin on ollut välillä vähän nihkeä ajatukselle.

Mut kai sinne ehkäisyneuvolaan pitäis ottaa yhteyttä ja kysellä jos jotain tälle voisi tehdä. Jos paremmin saisi sieltä apua kuin tk:sta.

VOITTEKO KUVITELLA TILANNETTA!!!!! ????!!!

miehellä on yksi lapsi eksän kanssa, ja nyt lääkäri ilmoitti että hänen simpoillaan ei voi luomusti lasta saada - ei edes inssillä!!! jes! On mulla käynyt tuuri!! WTF!!!! Tuuria siksi että kävi melkein yhtä huonosti kuin mulla eksän kans, jolloin myös IVF oli ainut vihtoehto. NYT täytyykin oikein tyytyä ICSI:iin! Arvatkaa millä mielellä meikä on!?!? Mä hain muutaman siiderin ja aattelin ne tuosta hörpätä - oon ihan tarpeeksi kauan ollut terveellisellä ruokavaliolla - JA MINKÄ TAKIA!?!??! Ihan turhaan!
Nyt loppui tikuttelut - pitäisköhän mun hakee nyt meemeen sijasta ne laastarit? mä en nimittäin kestä PMS-oireita, joita mulle on nyt ilman ehkäisyä tullut. ku ei tässä nyt tositoimiin päästä moneen kuukauteen.
MASENTAA. :( :'(
Uusinta mällit otetaan sitten parin kuukauden päästä miehen vehkeestä, joten sitä odotellessa. Myös hormoonit ja kromosomitkin katsotaan.. heh... lääkäri vaan totes, että ei se aina oo 100% varmaa että lapsi on isänsä... just joo. no, mä uskon että nuo simpat on nyt sit vaan 10 vuoden sisällä huonontuneet jostain systä; ehkä hormonaalinen juttu.
Voi video.
anteeksi tää purkaus. :ashamed:

Annis: Mulle kävi vähän kuin sulle tässä nyt ihan lopuillaan olevassa kierrossa. Enpä saanut testiin plussaa (mulla oli siis digitaalinen testi). Silti ovisoireet olivat mielestäni jopa normaalia kovemmat. Tähän saakka aina kun olen testaillut plussa on tullut 14.-16.päivänä, nyt muistaakseni tuosta vielä pari päivää eteenpäin testailin, kunnes luovutin. Pelkäänkin että olin alkujaankin liian myöhään liikkeellä, kun aloitin testauksen muistaakseni vasta kp13. No ota tästä ihmiskropasta sitten selvyyttä, voi tietty olla, että jäi kokonaan välistä. Inhottavaa! Nyt menkkoja odottelen, ei ole kuuulunut, että taisi tosiaan olla joku täysin sekokierto.
Tässä kohtaa Annis luin sun seuraavan tekstin ja pakko jatkaa. . . tässä kierrossa tuon testausajankohdan unohdin, voi nenä! Mullakin on tuollainen kokemus, että aamuinen ovistestaus ei tuota plussatulosta, päiväinen kyllä. Tätä vähän ihmettelin lääkärille, joka ei sanonut muuta kuin, että testaa silloin kun sinusta on paras aika. Yleensä kyllä "mainostetaan" musta enemmänkin juuri tuota aamutestausta ja olen todella epäillyt omia kokemuksiani. Kiva oli kuulla, että jollain muullakin on vastaavanlaista kokemusta, mistä ikinä sitten johtuukaan!

Mukavaa iltaa kaikille!

Dreamer78: No ei oo todellista tuo!! Ihan mahdottoman huono flaksi. Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että ICSIlläkin lähtee vauva aluille eli ei sitä tarvita siittiöitä montakaan kun tulosta voidaan saada aikaan. Ota nyt ne siiderit ihan rauhassa ja suuntaa aatokset positiiviseen suuntaan. Ja totta- siemennesteen laatu voi vaihdella, eli vielä ei ole mitään hätää! :hug:

no niin. tulokset tuli nyt postissa. todellakin siittiöitä on viitearvoihin nähden vähän: vain 2,4 milj. (>20milj.), mutta niistä on kuitenkin luvuista päätellen aika paljon eeteenpäin liikkuvia: 49% ja kaartelevatkin siihen päälle 28%. siittiöiden muodosta ei ole mitään... mutta siis hedelmällisyys on selvästi alentunut.
Mutta sellaista ollaan täs miehen kans mietitty, että yksi syy voi olla se kun mies tossa keväällä sai aivoverenvuodon ja makasi ensin teholla ja sitten vuodeosastolla yht. 4-5 viikkoa, minkä jälkeen vielä kotonakin 3-4 viikkoa. joten eipä ollut varmasti keholle mikään heppoinen juttu ollenkaan. ja jos miettii, että ne siittiöt, mitkä tuossa näytteessä nyt on, ovat alkaneet kehittyä juuri sairaalasta pääsyn jälkeen. siittiöthän kehittyy 72 vrk. eli voi olla ettei miehen keho ole heti ekana panostanut niiden kasvattamiseen vaan hengissä selviämiseen. Että voihan olla että se uusi näyte on parempi; ihan vaan tuon takia ja sitten vielä senkin takia, että mies on vasta nyt noin kuukauden verran syönyt sinkkiä, B-vitskua ja paljon tomaatteja. Vaikka mitä sen väliä paljonko niitä loppujen lopuksi on, kun varmasti joudutaan vähintään se ivf tekemään mun torvien takia. Eli siihen ivf:ään tau icsi:hin (kiitoksia tikru rohkaisusta! :) ) ollaan valmistauduttu. Mutta olishan se kiva löytää syy siihen että miksi niitä nyt noin vähän on, ku hänellä 1 lapsi kuitenkin on ja vielä helposti tärpännyt.

Menee tää kierto leuan leikkauksesta toipumiseen, vaikka olin suunnitellu hoitojen alotusta tällä viikolla..olo on ollu todella uupunu, ja tuskin antibioottikuuri ja sose-keittodietti ainakaan lisäis onnistumismahdollisuuksia..? Parempi se on ensin parannella ittensä kuntoon ja yrittää sit vahvempana! :snotty:

Gynellä kävin torstaina, mutta melko turha käynti :( edelleen ei tyroxiinilääkitystä vaikka arvo jo 2,9! Endometriooma oli kasvanu sentillä viime kerrasta, nyt n.3cm. Koitetaan kuitenki ilmeisesti ainakin yhtä hoitoo ennen laparoskopiaa. Elikkä ensmenkkoja odotellessa ja sitten taas ilmottaudun polille.

EllaElias, mukava kuulla, että jollekin toisellekin on käynyt noin noitten ovistikkujen kanssa. Seuraavassa kierrossa, jolloin siis aloitan Gonal-F:t, aion kyllä ostaa Clearbluen digitaalisia tikkuja taas, ei kai ne siinä konkurssissa sitten enää paljon tunnu. Ei näköjään tuo säästäminen tuonut kuin harmaita hiuksia ja repaleiset hermot :)

Mä olen jotenkin täysin suuntautunut odottamaan sitä seuraavaa kiertoa. Jonka pitäisi tämän viikon lopulla pyörähtää käyntiin. Tämän luomukierron positiivisiin tuloksiin en siis usko yhtään. Mutta olen kyllä alkanut pelätä, että mun odotukset piikityksen vaikutuksiin on liiankin korkealla ja että tulen sieltä sitten rytisten alas. Ja tietty vielä sitten keskellä pahinta syksyä, joka on muutenkin mielialan kannalta mulle vaikeinta aikaa.

Viikonloppuna järjestelin ajatuksiani tästä(kin) aiheesta yksikseni puolukkametsässä, mutta asiasta enemmän ehkä paremmalla aikaa. Nyt täytyy lähteä kotiin, jotta ehdin hermoja lepuuttavaan harrastukseeni eli entisöintipiiriin, joka kokoontuu jälleen kesätauon jälkeen.

mymmyryy: pääs hajoo pian jos sitä viä hakkailet. ;) :hug:
Mut sama täällä: ei mul oo mitään muuta elämää kuin odotuksen odottaminen. no, aloitin uuden liikunnallisen harrastuksen ja töis tietty tulee käytyy. Mut muuten ei täs oikeen muuta oo kuin lasketaan päiviä lähetteen lähettämisestä polille. Ja sit tietty mietitään et mennäänkö yksityiselle viä uusiin tutkimuksiin ennen sitä poli-aikaa... no, kai se täst koht suttaantuu.
Ja kai tää 3kk menee nopeesti, ku miettii et BB:kin kestää joulukuun alkuun - EIKÄ SE OO PITKÄLLÄ ENÄÄ: ;) vai koskas se nyt loppuukaan?

Yhteistyössä