Sekundäärilapsettomat

Edellisessä viestissäni haaveilin romantiikasta, mutta mitä vielä - saatiin sitten riita aikaan tästä toisen lapsen yrittämisestä (kas kun keskustelu menikin siihen suuntaan...). Elikkäs mies alkoihin sanoa, että hän on jo niin vanha (on mua reilusti vanhempi), ettei oikein tiedäkään. YHTEEN yritykseen on vielä valmis (en sitten tarkemmin selvittänyt mitä tuo yksi tarkoittaa mutta kaiketi yhteen hoitorumbaan) sillä en tosiaankaan ottanut tuota kommenttia kovinkaan hyvin. Ja romantiikka lensi siinä samassa melko kauas ajatuksista. Suurimpien tunteiden hiukan laskettua kumminkin sovittiin, että yritetään. Mutta kieltämättä kyllä jäi hiukan kaihertamaan, että seuraava hoito saattaa sitten olla viimeinen, jos mies asettuu sen jälkeen poikkiteloin. :(

Ensi viikon VL-käyntiä odotan entistäkin sekaisemmissa tunnelmissa. Ja kaiken kukkuraksi edelliset omituiset niukat ja pitkät menkat johtivat lievän hiivatulehduksenkin puhkeamiseen. Joten pään hakkausta seinään kaikilta tahoilta.

Kun ehdin olla tässä viikonlopun aikana yksin, omine ajatuksineni pitkät tovit, niin aloin märehtiä sitä minkä joku muukin mainitsi tässä ketjussa, että ihan kuin mulla/meillä sekundääreillä ei olis lupa kriiseillä tätä lapsettomuutta, kun kerran lapsi/lapsia on. Mutta minkäs teet; kriisi se vaan on!

Eikä sitä kriisiä tosiaankaan ole helpottaneet sellaiset kommentit kuin että "emmekö ole ajatelleet tehdä kaveria pojallemme" ja "jos tulee liian iso ikäero, niin sitten niillä (sisaruksilla) ei ole toisistaan leikkikavereiksi". Ou jee, jos ajattelemalla voisi tulla raskaaksi, niin olisi tullut juuri sopiva ikäero (meille sopiva ikäero olisi ollut 3 v.). Mutta nyt siis olen "huono" äiti sen takia, että en ole kyennyt tarjoamaan lapselleni sisarusta sopivalla ikäerolla. :(

Kyllähän järki joskus piipittää päässäni, että ei ne kommentit ole tarkoitettu pahalla, kun ne tulee ongelmasta tietämättömiltä, ja sisarus on sisarus tuli se sitten millä ikäerolla hyvänsä, mutta valitettavasti asiasta ottamaani pahaa mieltä ja stressiä järki ei paljon kykene lievittämään. Varsinkin kun itse näen välillä, että poika lomilla ja viikonloppuisin kaipailee kaveria, kun naapurustossakaan ei asu samanikäisiä.

Tästä tuli nyt aika pitkä valitus, kun vihdoin löytyi purkautumispaikka. Sorry kaikille. Yritän nyt nostaa häntää pystyy ja toivon parasta gynekäynnin suhteen. Jos vaikka saatais hoidot päälle jo tässä kierrossa. Ehkä ylioptimistista, mutta nyt on pakko olla.
 
Annis72 Hyvä kun valitit! Tää oli juuri oikea paikka siihen. Niin monet noista sun tuntemuksista voin kanssasi jakaa. Meillä kyllä mies ei oo asettunu poikkiteloin, sanonu vaan et niin kauan ku mä jaksan ja ku rahaa saadaan jostain taiottua, niin voidaan jatkaa. Tosin väliin kyllä vihjailee, etteikö voitais luomustikin yrittää. No, onhan sitäkin kokeiltu...

Noita kommentteja satelee. Joskus töksäytän vaan tylysti, että olishan se seuraava lapsi jo syntynyt, jos olis meistä ollut kiinni. Yleensä silloin vaikenevat...

Toivottavasti saat vielä pölyn laskeuduttua keskusteltua miehesi kanssa uudelleen. Ehkä hänkin voi sit hieman eritellä, miksei jaksa/halua enää enempiä hoitokertoja. Täytyy tän miehillekin olla raskasta, kun vaimon päässä vuodesta toiseen pyörii vaan lapsiasia, johon ei tuu ratkaisua, vaikka miten yrittäis. Vähemmästäkin turhautuu. Sitä oon myös miettiny, et kun itse löysi täältä "käsittelykanavan" tälle asialle, niin missä ne miehet tätä käsittelevät?! Mulla lisäks muutama ystävä, joiden kanssa voin puhua, mut kenelläkään heistä ei samaa kokemusta, joten eivät kuitenkaan täysin ymmärrä.

Kuten itsekin sanoit, niin häntä pystyyn ja tsemppiä lääkärikäyntiin! Toivottavasti pääsette heti aloittamaan. Tiedätkö, mikä on hoitomuoto?

ON: Mä jatkan täällä noiden lääkkeiden kanssa. Tänään ei oo vielä tarvinu ripuloida.
 
:wave: Vieläkö tämä pino on hengissä? Täällä myös sekundäärilapseton

Meillä on yksi tyttö, 11/03 syntynyt luomulapsi, jota yritettiin 1.5v. Keväällä´06 annettiin lupa pikkukakkoselle tulla, ja sen jälkeen meillä ei olekaan ollu muuta kuin vaikeuksia. 1/07 kohdun ulkoinen raskaus, minkä takia vasen munajohdin jouduttiin poistaa. 07/07 aloitettiin clomifen+terolut-lääkitys, ja tulin raskaaksi. Raskaus päättyi kuitenkin keskenmenoon huhtikuussa rv 18, mikä on ollu elämäni vaikein kokemus. En tiedä, miten tästä pääsee eteen päin, ja se, ettei vauvan kuolinsyytä löytyny niin se tekee asian entistä kipeämmäksi. Uusi yritys on alkanu siintää mielessä, mutta ensin pitäis saada meidän tutkimukset km:n osalta käytyä läpi. Multa kun löyty matalat trombosyyttiarvot hyytymistekijä-tutkimuksissa, ja toisia tuloksia odotellaan vielä... Ja jos niistä jotain löytyy (= arvo edelleen alhaalla ), niin pääsenen sitten sisätautipolille tutkimuksiin, että MISTÄ ne matalat arvot johtuu. Odottavan aika on pitkä.
Niin mahtuuko tämmönen äiti mukaan?
 
Sisulle, tervetuloa :wave: kovia kokemuksia tekin olette joutunu kestään :hug: :hug:

Mä myös välillä pelkään sitä että jos mies alkaa vetääkin pakille koko touhusta kun niin hankalaks on menny :( nytkin tuntuu niin vaikeelta kuulema järjestellä töissä niin että saa vapaata tiettyyn aikaan.. ja kun todennäkösesti haluisin vielä useemmanki lapsen ja jollei niitä ilman hoitojakaan enää tuu niin siinähän sitä joudutaan ravaan siellä pahimmillaan seuraavat 10 vuotta! Suostuukohan se sellaseen...mitä sit tekisin jos se uupus. Sanosko että koska lapsilukuni ei ole vielä likikään täynnä ni teen sen joko sen tai sitten jonkun muun avulla :ashamed: :headwall:
 
Sisu tervetuloa! Hyvin sovit tänne. Itselläni on 4 peräkkäistä km:a, syitä ei oo saatu selville. Yhdessä epäiltiin etistä istukkaa. Jos sulla on hyytymistekijöissä ongelmia, niin niihin saa lapsettomuushoidoissa lääkityksen raskauden tueksi. Hyvä tietenkin selvittää syyt ensin paremmin. Hyvä asia on, että sut on otettu vakavasti ja pääset tutkimuksiin. Ymmärrän kuitenkin, että jokainen ylimääräinen odotuskuukausi on tuskaa! Mulle sanottiin toisen km:n jälkeen, et sit kolmannen peräkkäisen jälkeen tutkitaan. Eipä sit tutkittukaan! Neuvolasta pillastuivat ja soittivat sairaalaan ja vaativat mulle kuuluvia tutkimuksia. Mulla ei siinä tilanteessa ollu voimia alkaa tapella kenenkään kanssa. Nyt neljännen km:n jälkeen otettiin vielä muutamat verikokeet. Tähän mennessä ei ole selvinnyt mitään. Pari tulosta vielä saamatta.

Ultravioletti Kurjaa, että joudut kantamaan lisämurhetta tosta miehen suostumisesta. Ootko kertonu suoraan, että tästä saattaa tulla pitkä taival? Meillä siis on kaks lasta ja kovasti toivoisin kolmannen jälkeen vielä neljännenkin etenki ku ikäerosta tulossa pitkä. Tosin nyt pitää alkaa iloita siitä, että sais edes sen kauan kaivatun kolmosen. Mies ei jarruta. Voi miten paljon helpompaa nää asiat olis hoitaa siellä makuukammarin puolella. Olis niitten miestenkin houkutteleminen helpompaa ;)
 
Oon koittanu sitä parhaani mukaan valmistella, ettei välttämättä ihan ekoilla hoidoilla edes onnistu.. pisemmälle ei oikeestaan itekään vielä jaksa/uskalla ajatella. Sen tiän että mies haluis ainakin 2 lasta, niin voihan olla että jos ne nyt jollain hoidoilla saatas niin sen jälkeen tyssää, ja jää sit vaan luomuihmeiden toivomisen varaan...tai mä joudun ainakin yksinään säästään ja maksaan ne hoidot yksityiselle, jos haluan vielä yrittää.
 
heippa!
Päätin nyt sit tulla tänne. Enpä olis uskonut että TAAS ollaan tässä pisteessä. 8 vuotta sitten, silloisen aviomiehen kanssa mentiin tutkimuksiin kun vauvaa ei kuulunut melkein kahteen vuoteen. No, syytä oli molemmissa ja heti inssit päälle clomiavusteisesti. 4 inssiä; ei tulosta. Sit IVF, josta lähti heti 2 vauvelia. Vauvat nyt 6,5-vuotiaita.
Nyt mulla on uusi mies, ja yhteistä vauvaa haluttais. Olen tuolla vauvakuumeen puolella kirjoitellut, mutta eilisen Väestöliiton käynnin jälkeen tuntuu vähän turhalta roikkua pelkästään "normi"-pinoissa.
Miehellä on siis 1 luomu-lapsi edellisestä avioliitosta, joten silloin ei ainakaan ollut vaikeuksia tulla raskaaksi. Toivon siis että ne simpat ei oo huonontuneet.
Murheenkryyni tässä touhussa olen siis VARMASTI MINÄ. Eilisellä VL:n käynnillä todettiin ettei oikeasta torvesta menny nesteet läpi ja vasemmastakin vain hetkittäin. Lääkäri sanoi, että ei kannata kauaa keskenämme tahkota. Että IVF olis ehkä taas edessä.
Toivon kuitenkin ihmettä ja että nyt kun on just vasemman puolen aika munistella niin siellä oliskin reitti selvä, ja päästäis plussaamaan ilman hoitoja. HALUAN USKOA IHMEESEEN!
Huomenna mulla on terveyskeskuslääkärin vastaannotto varattuna muista syistä, joten sanon sille että jos laittais lähetteen yleiselle... Ja sehän onkin just noin yksinkertaista...
Miten muuten jatkossa sitten? Ku ei meillä just oo varaa noihin hoitoihin siellä VL:ssä... Että otetaanko me sieltä paperit mukaamme sitten tonne yleiselle vai miten asiat hoituu? Ku viimeksi ex-miehen kans käytiin kaikki yksityisellä (oli muka rahaa; no ei! --> velkaa vaan...) eikä oo kokemusta yleisestä.
Ahdistaa... Ei tässä näin pitänyt käydä.
No, helpottaa jo kun löysin tämän ketjun. Ainakin täältä löytyy teitä muita samassa sopassa olevia. Ei kiva ei, mutta vertaistukea kuitenkin. :)
dreamer78
 
dreamer78, :wave: ei siinä kai mitään estettäkään oo julkiselle pääsyssä, kun ei oo yhteisiä lapsia, ja en tiedä sitten miten ne kattoo sen putken aukiolon, että pitääkö periaatteessa jonkun aikaa yrittää jos joku mahdollisuus on..? Vaikka kyllähän se varmaan aika turhauttavalta tuntuu jos noin sanos.. :/
 
Sisu ja Dreamer- tervetuloa joukkoon tummaan! :heart:
heti tuoreeltaan piti alkaa kommentoida Dreamerin "putkien kunnosta". Kävin vyöhyketerapiassa eilen, ja ymmärsin että sillä voidaan vaikuttaa uuri tämmösiin "nesteiden kiertoon" ym. juttuihin. Jos kiinnostaa, otappa yhteyttä johonkin refleksologiin ja kysy, voisivatko auttaa teitä asiassa...
 
Huomenta. Mä en jaksa... :'( Olen valvonu viime yön tytön kans, kuume nousi uudelleen, ja itki klo 02-06 välisen ajan korvia. Miehellä oli tietysti töihin meno aamulla, eli minä sitten valvoin koko yön, ensin kuunnellen tytön yskimistä, ja sitten itkua... Aamuta sain vasta edes vähän nukuttua, mutta sitten alko 9 aikaan jo koirat osoittaa mieltään, että eikö tässä talossa voitais pikkuhiljaa herätä ulos ja ruokaa antaa... :( Ihan poikki... Pitää mennä uudestaan käyttää tyttöö tk:ssa, että mikä siellä korvissa on. Viime torstaina siis hänellä jo noussu kuume, ja ei kun tauti vaan jatkuu... :(

Kiitos tervetulotoivotuksista. Olen itse asiassa palstaillu täällä lapsettomuuspuolella aikasemminkin, mutta eri nikillä. Mukava löytää taas ajankohta huomioon ottaen kohtalotovereita, ja saada vähän vaihtaa ajatuksia, kun tuntuu, ettei IRL monikaan ymmärrä, mitä käyn läpi...
Tuomenmarja, meistä tehtiin heti km:n jälkitarkastuksessa konsultaatiopyyntö perinnöllisyyslääkärille, kun miehen suvussa km:ja on ollu useilla, hänen serkku on kehitysvammainen (CP ), ja veljen poika autistinen, että onko miehen kromosomeissa jtn, mistä nämä meilläkin vois johtua. Ja multa testattiin lisäksi, että olenko CATCH22:n kantaja, mutta eipä sieltäkään syytä km:n löytyny. Mä olin itsekin aika yllättyny, että päästiin suoraan kromosomitutkimuksiin, mutta OYS:ssa ollaan muutenkin saatu aina tosi hyvää palvelua =)
Viimeisimmän raskauden LA olis ollu 10.9. ja voitte arvata, että se on mielessä... En voi sille mitään, että asia on taas päivittäin mielessä. Eikä mun oloa ainakaan helpota se, että mun sisko on nyt raskaana, ja äiti vaan hehkuttaa sitä mulle joka puhelussa... :( Ihmiset ei välilä oikeasti tajua, että vaikka mä olen toipunu menetyksestä ulkoisesti ihan ok, niin haavat sisältä on vielä ihan vereslihalla...

Mutta pitänee lähte tyttöä herättelemään, josko sen sais jotain syömään, niin jaksais tk:ssa sit paremmin.
 



Tikru-72..................icsi..................tyttö06-icsi
rentunruusu..................................3, -96-luomu
HannaG.........................................10v.
gabom....................iui....................luomu
ultravioletti.............iui....................poika97-luomu
Danjuska.......................................poika05
EllaElias...................pas.................poika03
Sonja74.........................................3,5v.
Cherrypie...............3.iui..................poika3/04-luomu
Tuomenmarja.........2.pas...............poika9/00, poika7/03-clomit
aida........................ivf....................poika96-luomu
Aniliini71.................tutkimukset.....8 v/luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
Sisu................................................tyttö11/03-luomu
dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu



 
Ei millään hermo meinaa kestää tätä kun kuukautisten pitäisi alkaa, mutta eivät vaan kunnolla ala. Ehei turha toivo en ole raskaana. Tai ainakin testi näytti negaa kp27/25-32 Argh! Tiputtelua on niin kuin aina ennen alkua. Nyt siis menossa 31/25-32. Oikeesti musta tuntuu, että mitä enemmän mä toivon olevani raskaana niin sitä pidemmäksi kierto venyy. Ihan kuin kroppa kiusallaan temppuilisi. Kaipa se teoriassa mahdollista onkin, että reagoin stressiin.

Tutkimuksiin menen ensi kuussa, koska mun on pakko saada tietää onko mulla esim johtimet tukossa, jolloin luomutoiveet voi unohtaa. Miestä en edes halua mukaan, koska jos vika on minussa, niin se riittää että mä tiedän sen. Miehelle tämä ei ole pakkomielle, niin kuin minulle. Sijaisvanhemmuuttakin ollaan harkittu, mutta siihen jos päädytään, niin yllätysraskaus ei olisi kovin hyvä juttu. Miksi ehkäistä jos ei kerran voi tulla raskaaksi. Siinä yksi motiivi lisää selvittää mikä tilanne todella on.
 
Päätin, etten tulisi tänne ennen VL-käyntiä torstaina, mutta täällä sitä taas notkutaan :) Tämä asia on vallannut pään taas niin, että eihän täältä poissa kestä olla.
Sisu ja Dreamer - tervetuloa mukaan! Vaikka tämä yhteinen juttu on raskas, niin on oikeasti ilo huomata, ettei ole yksin. Luin tänään HS:n Virpi ?:n blogia, jossa hän vinoili Satu Taiveahon ja Antti Kaikkosen avautumista IS:ssa hoitojen lopettamisesta. Bloggaus sai kovasti keskustelua aikaan, mutta se mikä jäi eniten mietityttämään oli Virpi ?:n vastaus, että lapsettomuus olisi jo kauan sitten avattu tabu. Itse en ole ollenkaan samaa mieltä, ja vielä vähemmän kukaan puhuu sekundäärisestä lapsettomuudesta. Joten välillä tulee vähän only lonely -olo. Mutta onneksi olette te, ihanat kanssaeläjät!!!

Ultravioletti, toivottavasti sun mies (ja myös mun) kuitenkin jaksaa aikataulutushaasteet ja on mukana projektissa. Mä olen jo todennut, että jos toisen lapsen saisin, niin lapsiluku on siinä ellei jotain ihmeitä tapahdu. Näin nuoruuden "3 lasta ja koira" -haaveista huolimatta. Mulla alkaa itsellä myös tulla ikä vastaan ja täytyy myöntää, että elämän muutkin realiteetit vaikuttaa (hyvä jos 2 lasta mahtuu meidän asuntoon). Ja vaikka ei kai pitäis edes sanoa, kun lasten saanti on näin vaikeaa, niin pienestä tytöstä haaveilen...


 
No joo, eipä ole ihme, että tyttö viime yön valvotti, korvatulehdushan sieltä löyty. Kunnon lääkearsenaali on lasta varten; ab-kuuri korviin, yskänlääke yskään, nenäsumute tukkoseen nenään, ja maitohappobakteerit, ettei menis massu ihan sekasin kaikesta ylimääräisestä ja oudosta :/

Annis72, tuttua on tuo yksinäisyys tän asian kans. Mua ihan suunnattomasti ärsyttää ihmiset, jotka ei älyä, että toistet ei oikeasti saa kun yhden lapsen, ja nyt kun meillä tyttö alkaa olla jo ulkopuolisten silmissä iso, niin kovasti kyseleevät, että eikö sitä jo pitäis toista ruveta tekemään... Ja jos ei suoraan kehtaa mulle/miehelle tulla asiasta sanomaan, niin sitten tytölle sanotaan, että sun pitää alkaa puhumaan vanhemmille, että pitää saada pikkusisarus... :( Monikohan oikeasti tietää edes, mitä sekundäärinen lapsettomuus tarkoittaa?
Mutta, mulla varmaan kävi ihan äly hyvä säkä sillon, kun palstailin viime kesänä täällä toisella nikillä. Löyty toinen samassa elämäntilanteessa oleva ihminen, vaihdettiin eka yv:iä ahkeraan, ja sitten sähköpostia, ja lopulta vaihdettiin puhelinnumeroita, ja viestit sinkoilee edelleen lähes päivittäin. Kovasti olis tarkoitus tavata syksyllä jossain vaiheessa. Miten netin kautta voikin löytyä toinen niin saman henkinen ja ihana ihminen? :heart:
Ja ollaanhan täällä me toinen toistemme tukena! :attn: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ultravioletti:
dreamer78, :wave: ei siinä kai mitään estettäkään oo julkiselle pääsyssä, kun ei oo yhteisiä lapsia, ja en tiedä sitten miten ne kattoo sen putken aukiolon, että pitääkö periaatteessa jonkun aikaa yrittää jos joku mahdollisuus on..? Vaikka kyllähän se varmaan aika turhauttavalta tuntuu jos noin sanos.. :/
niin, no. pelkään itekin että se lääkäri nauraa mut pihalle. ja puol vuotta tosiaan on lyhyt aika yrittää.... mut jospa se olis symppis tyyppi!?!?? ja laittas sen lähetteen. Joka taoauksessahan meitin täytyy luomuilla vähän aikaa ku eihän sinne nyt heti pääse....
Tekis mieli ryöstää pankki tai voittaa lotossa(heh) ja mennä heti IVF:ään... Mut pikku hiljaa kai alan tottua ajatukseen, että saadaan se vauva vähän myöhemmin kuin eka ajateltiin. Piti jo tänä vuonna raskautua, mutta voi olla ettei sitä ihmettä tapahdu. No, mut ens vuonna sitten. :)
sit mietin että haetaanko ne dokumentit sitten sieltä väestöliitosta tonne julkiselle vai miten? (täytyykin etsiä keskusteluja aiheesta muualta netistäkin...) Ja miten ne suhtautuu siellä väestöliitossa siihen että ei jatketa sielä??!?! Ihan ku mä jotenkin olisin nolo, jos ei mulla oliskaan varaa jatkaa siellä....




JA sit Tikru -72 :n jugttuun:
"heti tuoreeltaan piti alkaa kommentoida Dreamerin "putkien kunnosta". Kävin vyöhyketerapiassa eilen, ja ymmärsin että sillä voidaan vaikuttaa uuri tämmösiin "nesteiden kiertoon" ym. juttuihin. Jos kiinnostaa, otappa yhteyttä johonkin refleksologiin ja kysy, voisivatko auttaa teitä asiassa... "

No, joo... mä oon kyllä kuullut ja lukenut vyöhyketerapian toimivuudesta vauvapuuhissa, mut mikäs se refleksologi on? onks se se joka tekee noita vyöhyke-juttuja? Mä varasin yhdeltä hierojalta nyt ajan, ja hän soveltaa osittain vyöhyketerapiaa; hieroo erilaisia pisteitä sekä VATSAN alueen.
- Aika ovela juttu että nuo vyöhyke-terapia jutut auttais putkiin?!?!?! voi ku se olis hyvä juttu! kiitti vinkistä!
 
dreamer78, mä pyysin hoitokertomukseni sairaalan polilta (soitin ja ne lähetti postissa) kun välillä menin kaupungin gynelle, ja jossain vaiheessa oli yksityinenki harkinnassa. Niissä lukee kätevästi kaikki oleellinen, mitä siihen saakka tutkittu/tehty ;)
Aika tuttu tilanne varmaan monelle ja niillekin VLssa että siirtyy julkiselle, ei siinä mitään noloo oo, kyllä ne ymmärtää!
 
Suunnittelukäynnillä käyty; ivf/icsi vko:lla 41. Nyt tehdään homma "lyhyellä" kaavalla, onneks!!!Aiemmat kaks tehty pitkällä kaavalla ja koin sen kyllä melko raskaaksi. Toivottavasti tää kerta olis hiukan helpompi...rankkaa se kuitekin on.
Tsemppiä kaikille ja tulen kertomaan taas kuulumisia lähenpänä H-hetkeä. Taustalla passailen aktiivisesti ;)
 
Dreamerille ja muille vähän täällä "besser wisser"-hehkuttaa :LOL:
Vyöhyketerapiaa antaa vyohyketerapeutti nimikeellä henkilöt, jotka käsittelevät jalkojen akupisteitä. Refleksologi taas on laajemman koulutuksen saanut, ja käsittelee vyöhykkeitä myös muualla kehosta. - Se mun terapeutti tän valaisi mulle eilen... että en ois tiennyt eroa itsekään ennen eilistä... Kuulemma "vyöhyketerapeutti"-nimitys on kuitenkin se käytössä oleva nimike, kun toi refleksologi on jo niin vaikea lausuakin (ainakin näin savolaisen :LOL: ) . . .
 
Minä olen hakenut puhtia hermoratahieronnasta. Siinäkin muokataan näitä samoja pisteitä, joita akupunktiossa pistellään neuloilla. Myös hermoratahieronnassa hieroja on hieronut ja painellut näitä lapsettomuuspisteitä. Takana on nyt 3 kertaa ja perjantaina käyn neljännen kerran. Yksi kerta maksaa 50e ja käsittely kestää 2,5- 3,5h. Viimeksi aikaa meni 3h 20min.
Jos apua ei ole, niin ainakin nuo käsittelyt ovat olleet hyvin rentouttavia ja laittaneet nesteen liikkeelle =) Siinä akupunktio pisteiden painelun ja hieromisen sivussa hieroja hieroo myös selän.

Minulla edellisestä avioliitosta poika, joka täyttää 7kk päästä jo 18 vuotta.
 
"SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia



Tikru-72..................icsi..................tyttö06-icsi
rentunruusu..................................3, -96-luomu
HannaG.........................................10v.
gabom....................iui....................luomu
risukasa-................iui....................poika97-luomu
Danjuska.......................................poika05
EllaElias...................pas.................poika03
Sonja74.........................................3,5v.
Cherrypie...............3.iui..................poika3/04-luomu
Tuomenmarja.........2.pas...............poika9/00, poika7/03-clomit
aida........................ivf....................poika96-luomu
Aniliini71............tutkimukset..........8v.-luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
Sisu................................................tyttö11/03-luomu
dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu
hopottitar...............3.ivf.................poika17v.
riepuriia..................pas..................2x4v.-ivf
sunnuntailapsi...............................2v.
Kristiina76..............ivf/pas.............poika06-pas
meemee.........................................poika6v.,tyttö4v.-luomu


[/url]





 
no niin. varasin ajan refleksologilta ens maanantaiksi: 1,5 tuntia, 39?. aattelin etten nyt sit tähän kiertoon varmaan toista kertaa ota, koska tosiaan käyn vyöhykemaisessa hieronnassa 2krt viikko, jossa käsitellään koko kehoa. :) tuo refleksologi ei antanut mitään takeita että hoito auttais, mutta ei siitä nyt vahinkoakaan ole. joten ilomielin menen käsiteltäväksi. :)
sitten arvauskeskuslääkäri laittoi lähetteen naistentautienpkl:lle. ja sit soittelin jo yksityiselle labra-asemalle s-prog -kokeesta(ku tuskin siihen tulee yleiseltä lähetettä viä pitkään aikaan....), ja menen sinne sit oviksesta viikon päästä. joten kyllä täs nyt on kaikenlaista... tietää minkä takia käy töissä...... :kieh:

hopottitar: kuulostaapa tuo hermoratahierontakin hyvältä. :) olen kuullut siitä muitakin hyviä kokemuksia kaikenlaisissa vaivoissa.
 
Piti vähän tulla nostelee meitä ylemmäs, melkein viimeisenä etusivulla ollaan oltu... *HIIOOPP!! Nostaa niiiin maan pirusti*

Lueskelin tuossa tuota avausta "vehnänalkioöljy auttoi". Onko kukaan meistä kokeillu mitään ns. vaihtoehtoista hoitoa, erilaisia etikoita, öljyjä, kapseleita, aspiriinia tai ravintolisiä? Mua kiinnostais tietää, että onko niistä OIKEASTI apua, koska meillähän ei ole mitään lisääntymiseen liittyvää tutkittu (mun johdinta, tai miehen spermaa jne ) vaan ainoa asia, mikä hidastaa raskautumista on se toisen munajohtimen puuttuminen. Ja siitä on kolme gyneä sanonu, että yhdellä voi tulla raskaaksi, mutta todennäköisesti hitaammassa tahdissa kuin kahdella. Niin millä tätä projektia vois vähän vauhdittaa. Clomeja en enää uskalla käyttää, kun viimeisin raskaus saatiin niillä alkuun ja sitten kävi miten kävi... Ja kyllä meillä on ollu hidasta jokaisen raskauden alkaminen, ei siitä pääse yli eikä ympäri...

Aiheesta toiseen, mun pinna alkaa olla aika kireellä. Olen ollu maanantaista asti 4 seinän sisällä tytön kans, nyt näyttää, ettei kuume enää nouse, mutta eipä sitä vielä tänään uskalla ulos mennä :headwall: Tyttökin menee jo pitkin seiniä!! Jospa sitten huomenna olis normi työpäivä, ja päästäis ulos molemmat päätä tuulettaa...
 
Katselin tuota listaa... mulla on menossa nyt 3 IVF hoito. Tällä hetkellä sumuttelen Synarelaa ja piikittelen Menopuria. Seuraava ultra on maanantaina. Punktio ja siirto on viikolla 37, jos kaikki hyvin menee... eli ei enää 2 viikkoa punktioon.

Sisu Huomenna menen hermoratahierojalle, mutta sitten pidän tauon. Ennen pistelyä söin apteekista ostettua E-vitamiinia. Mutta siinä on niin reilusti E-vitamiinia, etten uskalla pistosten aikana ottaa (Equiday E 200mg) . Varmistelin ennen pistoksia tuon E-vitamiini lisän kera, ettei ainakaan vajetta ole. Nyt piikittelyn aikana syön 1tbl Multivita Plussaa ja 1tbl Foolihappoa. Tuossa Multivita plussassa on myös 10mg E-vitamiinia ja 400 Foolihappoa. Silti otan vielä yhden Foliren 300 Foolitabletin. Täällä yksi vanha synnytyslääkäri käski syömään E-vitamiinia ja Foolihappoa ja sitä neuvoa nyt noudatan
=)
 

Yhteistyössä