Sekundäärilapsettomat

Tikusta asiaa, ettei tipahdeta etusivulta. Siis mulla menee hermo noiden tikkujen kanssa. Pelkkää negaa vaikka kuinka testaan huolella ja ohjeiden mukaan. Tämä on jo ainakin 5. kierto jonka tikutan, mutta aina sama tulos. Onneksi se yksi verikoe todisti välillä, että ne tikut eivät aina ole luotettavia. Mulla on ollut mammaks ja rfsu:n tikkuja, mutta saapi olla viimeinen kerta noista merkeistä.
 
Kiitos Aniliinille, että nostit ketjua :flower: Tuo on hyvä tavoite, että pidetään tämä ketju aina etusivulla!

Joten, kannan korteni kekoon: Luin eilen ketjun, jossa ap:stä tuntui että mies ei tue (ja vastasinkin siihen). Itse tulin iloiseksi, kun mies ihan omatoimisesti otti puheeksi tänään simppanäytteen viemisen. Siitä oli kyllä jokunen päivä sitten puhetta, mutta jotenkin se että hän itse otti asian uudestaan esille, antoi mulle varmistuksen että kyllä hän on mukana, vaikka välillä on muultakin vaikuttanut.
Itse olen muuttunut jotenkin taikauskoiseksi ja pyöritellyt mielessäni, että jos ostaisin sen Gonal-F:än jo nyt (kp 20 jotain), niin sit olisinkin luomusti raskaana, kun menis rahat niinkuin hukkaan. Hehe, järki kyllä sanoo, että niillä asioilla ei oo mitään tekemistä keskenään, mutta kannattais nyt kuitenkin odottaa kp1:tä, jonka toisaalta uskon vakaasti olevan käsillä tän viikon lopulla. Olen muuttumassa siis täydelliseksi pöhköksi... :LOL:
 
Mä en jotenkin jaksa tällä hetkellä kauheasti toivoa tähän luomuyritykseen laittaa. Tosin nyt on taatusti oikein ajoitettu nämä siementämiset :D ihan tikkujen kanssa. Onko kukaan sattunut lukemaan jostain kuinka nopeasti simpat uivat munajohtimeen. Olettaen, että ne ovat normaaleja. Onkohan parempi laittaa ne uimaan etukäteen, vai vasta sitten kun ovis on jo tapahtunut? Kumpikohan on suurempi riski, että kuolevat ennen aikojaan vai se etteivät ehdi ajoissa perille?

Voi peeveli sentään näitä munkin mietteitä. Ei tosiaankaan tämmösiä mielessä pyörinyt ekaa lasta tehdessä. Tärppäsi heti eka kerralla, kun sanoin että nyt olis ovis.
 
Aniliini71, Oon siinä käsityksessä että mieluummin ennempää kun myöhemmin. Kestää niillä kai muutaman tunninkin, mutta kuitenkin säilyy naisessa hengissä keskimäärin 3vrk, eli ois siellä valmiina odottamassa munasolua.

).( Kuollu kuukausi, ovis jäi hyödyntämättä kun ei oo päästy näkeen koko viikolla :( Lisäks mies valittaa työkiireitään ja ressaa kuinka pääsee töistä juuri oikeena aikana antaan inseminaatiossa tarvittavan materiaalin.. suostuukohan ne julkisella puolella pakastaa lastin jotta ois varmasti oikeeseen aikaan saatavilla? Hohhoi, pitää olla niin vaikeeta :headwall:
 
Kirjoittelenpa myös jotakin, ettei tää pino pääse hyytymään. Mä olin torstaina PAS:issa. Oli sulatettu kaksi alkiota, jotka molemmat olivat todella hyviä. Toinen siirrettiin ja toinen pakastettiin uudelleen. Siirretty alkio oli jakaantunut niin paljon, ettei soluja lääkärin mukaan kannattanut lähteä edes laskemaan. Limis oli myös hyvä (11,1mm), joten olosuhteet olivat täydelliset (?) tältä osin. Tosin sanoin lääkärille, että olihan samoin viimeksikin, mutten saanut edes kahta viivaa raskaustestiin. Yleensä oon tossa vaiheessa kuitenkin osannut iloita ja ajatella, et nyt ainakin olen raskaana, kunnes toisin todistetaan. Jostain syystä olen kuitenkin siirron jälkeen ollut todella allapäin. Varsinaisesti en ajattele epäonnistumista, mutta totuushan on, että olen kokenut peräkkäin jo neljä km:a, miksi tämä onnistuisi?!

Lääkäri jaksaa kuitenkin olla toiveikas jatkamisen suhteen, koska alkiot ovat hänen mielestään aina olleet "niin hyviä" ja olen kuulemma niin nuorikin (huh, huh, täytän loppukuusta 34v.). No ehkä olen sitten joihinkin muihin asiakkaisiin nähden nuori, mutta juuri ikä on se syy omalla itselläni, ettei tätä touhua voi enää kovin monta vuotta jatkaa.

Nyt kun ikäero kahteen aiempaan lapseen on venymässä yhdeksään ja kuuteen vuoteen, en voi olla ajattelematta, että jos tämä onnistuisi, niin halusin vielä yhden. Taita olla aivan hullua ajattelus, kun tätä kolmattakin on jo niin kauan toivottu. Pakkasessa on vielä 3 alkiota.

Mitä muut ajattelette? Oletteko tyytyväisiä, jos saatte vielä tämän yhden vai toivotteko vielä lisää? (Toivottavasti kukaan ei loukkaannu tästä kysymyksestä!)
 
Hei kaikille!!
Mielenkiinnolla luin kaikki jutut läpi ja nyt utelen että mahtusiko porukkaan mukaan??!Kun on lapsia jo ennestään niin ei oikein tiedä minne lokeroon kuuluisi..
Olen 38v ja mieheni 32v. Minulla on edellisestä liitosta vuosina -94,-96 -97 syntyneet "luomu" lapset.Nykyisen kanssa on yritystä ollut -01 lähtien ja takana on 4.ivf hoitoa sekä jokunen PAS: siirto mutta mitään tulosta niistä ei ole tullut.Vika on minussa kun torvet on tukossa. 12/06 testasimme luomu plussan ja siitä sydämen syke nähty ultrassa,mutta meni kesken vko9. 3 ja 4 ivf tehty km jälkeen.4 ivf tuore siirto viime viikolla ja nyt siis piinapäivät menossa.Miehelläni ei ole omia lapsia ollenkaan ja vahvasti alkaa tuntumaan ettei niitä tule saamaankaan.

Täällä oli juttua ivf hoidossa käytettävien lääkkeiden hinnoista.Juu kalliita ne ovat ja todennäköisesti menee lääkekatto heti rikki (n.643?).Lugesteronit eivät myöskään kuulu kela korvattaviin lääkkeisiin..ikävä kyllä... :(
 
Siiri Tervetuloa! Kovasti on rankka tarina teilläkin. Itsekin olen etsinyt oikeaa keskusteluosastoa itselleni ja näihin sekundoihin kaiken perusteella kuulun. Mulla on myös ollut kaksi yllätysluomua (toivottuja raskauksia siis, mutta ihmeitä, kun luomuna onnistuivat), mutta molemmat päätyneet km: on rv 10, vaikka kummallakin kerralla näin alkuraskauden ultrassa sykkeen. Yks lääkäri epäilikin, että mun munasoluissa olis joku vika... Nyt piinailen, kuten sinäkin. Voimia ja uskoa onnelliseen lopputulokseen!
 
Tervetuloa siiri38! Itsekin olen aika uusi täällä. Valitettavasti jouduit tänne mutta on täällä silti mukavaa kirjoitella. :hug: Teillä onkin takana jo pitkä ja kivinen tie. Toivotaan että nyt tulis se toivottu tulos!! Laitettiinko 2 palleroa? ja jäikö pakkaseen mitään?

Tuomenmarja :lle myös paljon tsempityksiä piinailuihin!
Ja mitä tuohon kysymykseen tulee... Kyllä olen ajatellut että haluaisin vielä pari lasta, mutta nyt näyttää siltä että se yksikin voi olla kiven ja kannon takana. Mutta siis se nähdään sitten.

(.) eipä tässä mitään. Tämä luteaalivaihe keltarauhashormooneineen on kyllä sitten ÄRSYTTÄVÄ!!!! On kaikenlaista kolotusta, vihlontaa, viiltelyä ja nippailua sekä ikävää repimistä munisten kohdalla. Mahtaakohan nuo ajoittain kovatkin kivut johtua PCO:sta?
Nyt on selvinnyt parissa vuorokaudessa sellaista, että mies syö korkeaan verenpaineeseen kahtakin lääkettä, jotka vähentävät siittiöiden muodostusta. !!!! Ja 3 lääkäriä on sanonut ettei verenpainelääkkeet vaikuta mitenkään... JUST JOO! eivät sitten kysyneet että paljonko mies syö niitä ja mitä lääkkeitä; eikä me nyt silloin vielä tiedetty että lääkäreitä pitää oikein informoida tarkasti kaikesta...
:headwall:
no, mutta maanantaina miehellä on soittoaika sisätautilääkärilleen, joten toivotaan että silloin saadaan lisää infoa ja vaihtoehtolääkkeitä. Ostin mieheklle ison satsin magneesiumia, jolla on sama vaikutus verenpaineeseen (mutta ei siittiöihin!! ) kuin ainakin toisella noista lääkkeistä; jos vaikka vois jättää sen kokonaan pois.

Tuo siirin luomuplussa antaa kyllä toiveita, vaikka raskaus ei jatkunutkaan. höh. Mutta pessimisti (realisti) ei kyllä omalle kohdalleen ihmeitä usko! :(


 
TUOMENMARJA kiitos tervetulo toivotuksesta!Meillä myös mennyt aina kaikki hyvin ja alkiot ollut hyviä,mutta silti tulosta ei ole tullut.Mä myös en enään jaksa innostua siirroista niin täysillä kun alussa,mutta luulen sen olevan jonkinlaista itsesuojelua ettei taas koko maailma menisi sirpaleiksi kun testi huutaa miinusta...ja taas samat pelot nostaa päätään ja on mennyt kyynelehtiessä salaa tämä päivä.Meille ei tästä hoidosta jäänyt mitään pakkaseen(aina ennen on jäänyt) ja yksi vain siirrettiin.
Mun mielestä jokainen saa toivoa lapsia just ihan niin monta kun haluaa,mutta kuten on nähty niin ei siihen loppujen lopuksi voi itse aina vaikuttaa..Mä olisin toivonut 2 lasta lisää mutta nyt olisi ikäni puolesta tyytyminen yhteen mutta taitaa jäädä ikuiseksi haaveeksi.Kauheesti surettaa miehen puolesta kun sillä ei edes sitä yhtä ole,ja on nämä mun lapset hoitanut kun omansa.(ne ei isäänsä tapaa koskaan ollenaan)
Peukut pystyssä kahden viivan puolesta :hug:
 
DREAMER kiitokset myös sinne. :heart: Täällähän kova vilinä päällä..heh heti kun sai purkautua ja lukea muiden samojen asioiden kanssa painivien juttuja niin mieli piristyi ja jäi taka-alalle itsesäälissä rypeminen..
Mulla ainakin aina keltarauhas kuurit tekee kaikenlaiset vihlomiset ja repimiset sekä turvotukset .Mun miehellä kans verepainelääkitys ja nyt alkuvuodesta tuli joku uus lääke kanssa ja nyt 2vrk viljelyllä oli alkioita vielä 12 kpl mukana ja 3 vrk vain tämä yksi mikä siirrettiin.Muissa hoidoissa ei tätä uutta lääkettä ollut ja alkioita on pakastettu 5-9 kpl 3 vrk viljelyn jälkeenkin.Lääkäri kyllä ties lääkkeet mutta epili nyt siittiöissä olevan vikaa kun kato tapahtu vasta 3 pv:nä.Jos munasoluissa niin kato käy kuulemma 1-2 vrk ikäisenä..tiedä sitten miten on..
 
"SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia



Tikru-72...........................icsi.........tyttö06-icsi
rentunruusu..................................3, -96-luomu
HannaG.........................................10v.
gabom..............................iui..........luomu
risukasa-..........pian 31.......iui......poika97-luomu
Danjuska.......................................poika05
EllaElias............................pas........poika03
Sonja74.........................................3,5v.
Cherrypie.......................3.iui.........poika3/04-luomu
Tuomenmarja.....34.......2.pas........poika9/00, poika7/03-clomit
aida..................................ivf..........poika96-luomu
Aniliini71..................tutkimukset....8v.-luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
Sisu...............26.............................tyttö11/03-luomu
dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu
hopottitar.......................3.ivf.........poika17v.
riepuriia.........................pas..........2x4v.-ivf
sunnuntailapsi...............................2v.
Kristiina76...................ivf/pas.........poika06-pas
meemee.........................................poika6v.,tyttö4v.-luomu
mymmyryy..........28........................-99, poika01
siiri38.................38........4.ivf..........-94,-96,-97-luomu


[/url]

 
Tervetuloa siiri38 :wave:
Toivoisin lisää kyllä, kun suurperhe on pienestä pitäen ollu haaveena.. mutta tuskimpa se nyt enää ihan täyttyy :ashamed: realistinen odote ois ehkä 2 vielä..(miehellä kun ei ole ensimmäistäkään). Toki ehkäistä ei enää koskaan, mutta tuskin sille nyt hirveesti tarvettakaan on.

(m)
Nonii, ja tuore lista jäi just edellissivulle :kieh:
 
Risukasa Kiitos päivityksestä!

Kyllä se vaan NIIN kovasti lohduttaa, että on muitakin tämän tien kulkijoita. Meille syntyi kesällä kahteen naapuriin neljännet... Voisin ottaa itsellekin neljä tai vaikka viisikin. Mutta totta puhutte, ikä tulee jossain vaiheessa vastaan ja tietty sekin, ettei tällasta elämää voi loputtomiin jatkaa. Kerta kerran jälkeen nämä hoidot ja kuviot (ainakin mulla) alkaa yhä enemmän ja enemmän hallita elämää.

Siiri Ihmeellistä, ettei teillä(kään) ole löytynyt syytä epäonnistumiseen etenkin kun lähtökohdat (alkiot) on ollu hyvät. Sitä tässä pelkäänkin, että taas käy niin. Toisaalta otan toki mielummin sen negan heti, kun sit taas km:n siinä vaiheessa, kun on jo viikko tolkulla kestäny pahoinvointia ym.
 
Siiri, tervetuloa joukkoon! =) Tännehän sinä kuulut, muiden mukaan! :flower:
Tuomenmarja kyseli lapsiluvusta, ja että JOS vielä saa yhden niin onko sitten tyytyväinen vai ei. Meillä siis keskenmenon jälkeen otettiin ehkäsy käyttöön, ihan sen takia, että uutta raskautta ei jaksanu alkaa ajattelemaan siinä surun keskellä. Nyt kun on taas menty ilman ehkäsyä, niin sama ajatus on vahvistunu, etä meillä ei enää käytetä mitään ehkäsyä. Sit jos joskus sattuis niin, että sais vielä useamman lapsen (kolme ? ) niin sitten voin HARKITA ehkäsyä, tai sitten kunhan 40v alkaa lähestymään. Mutta tämä on ollu niin pitkä ja kivinen tie tämä lieääntyminen, että en halua estää yhtäkään vauvaa tulemasta, mikä meille vielä suotaisiin.

Joo-o, eilen oli niin kipee maha (olen aina tuntenu ovulaation ), että piti ottaa särkylääkettä! :kieh: No, illalla sitten saunan jälkeen oli olo kun omenalla, posket punaiset ja siemenet sisällä, että nyt rouvat peukut pystyyn tärppäämisen kans!
:whistle: Mä kyllä lupasin ja vannoin, että kun ehkäsy jätetään pois, niin ei mitään kamalaa hehkutusta ja odotusta ja täsmäseksin harrastamista, mutta minkäs teet :ashamed: Kun nyt ovulaatio ja halut sattu samalla aikaa, niin ei kai sitä voi olla toivomattakaan, että raskautuisi.
Ja takasin maan pinnalle.: sehän tuo olisikin, jos tälle ekalle kierrolle tulisin raskaaksi, kun kaikkia muitakin on yritetty pitkään :saint:
 
RISUKASA kiitokset listalle laitosta!Kyllä se suurperhe oli täälläkin aina haaveena ja nyt kun lapsia ei enempää ole tullut niin ollaan jatkettu listaa eläimillä..kaks kissaa,kaks koiraa ja hamsteri..aivan ihania nekin =)


TUOMENMARJA totta toikin että mielummin heti nega kun keskenmeno,mulla ainakin se otti niiiin koville ja toipuminen vei aikaa kauan..meilläkin lääkärit aina sanonut että suuret on onnistumis prosentit kun on jo lapsia ja plää,plää mutta siltikin ei edes kiinnitymis yritystä tapahdu..

SISU kiitokset myös sinne.Ihanaa kun on joku paikka missä saa surkutella omaa kohtaloaan ja haaveilla lisää lapsista,vaikkakin niitä jo on!!Usein kuulee sanottavan että mikäs sulla on hätänä,kun sulla kumminkin on jo lapsia..heh ei paljon naurata ja totuushan on että mun miehelläni ei ole yhtään lasta..mies parka..Ei meilläkään tulla ehkäisemään jos tämäkään ei tärppää,koska luulen että tämä oli meidän viimeinen hoito :(
Hienoa että ovis hyödynnetty..Täällä peukut ja varpaat pystyssä :heart:

Mennään tänään näyttää mun äidille ja sen uudelle miehelle meidän uutta kotia johon päästään muuttamaan n.kk päästä.Siinä on iso piha lapsille ja eläimille sekä mulle luontoa.Helpottaa aina oloa kun koiran kanssa siellä kävelee..Pelotta ajatus että tämäkään hoito ei tuota tulosta ja enään ei uuteen ole rahaa mennä ja pakkaseen ei saatu mitään..No päivä kerrallaa eteenpäin :flower:
 
Me ei olla lapsilukua koskaan mietitty. Mutta tämän toisen saaminen olisi jo aika lähellä sitä tavoitetta. Miksei kolmaskin? Olemme harkinneet tämän epäonnisen hoitorumban tiimellyksessä, että jos nyt isuttais kaksi alkiota. Vitsit- olishan se ihanaa (ja raskastakin varmaan) jos tulisikin TuplaOnni! ;) ...hui. Taidan mennä hieman asioiden edelle...
Joo, mulla on kanssa hormonit tänä viikonloppuna hyrränneet oikein teholla. Oli vrk:n miehelleni suutuksissa, vaikka mies ei ollut edes paikalla
:LOL: !! Toinen nukkuu yön ja menee töihin, ja eukkoa vaan v **ttaa. Että semmonen hormonipelle täällä. Tulin muuten just vyöhyketerapiasta. Kummaa hoitoa se on, kun kippeetä tekevä nastura on aina joko lantion seutu tai kohtu. Kai tässä sitten oikeesti siellä päin on jottain vikkoo, vikkoo, vikkoo * * * :snotty:
 
Nopsasti ON: Nyt kun niitä menkkoja oikein olen odottanut, että pääsis piikittelemään, niin nyt niitä ei sit näy. Elikkäs tänään on jo kp31, vaikka viime aikoina kierto on ollut 28-29 päivää. MUTTA, kärsimättömänä kun testasin jo lauantaina, niin selvää negaa näytti. En tiedä onko kierto nyt ihan sekaisin, kun olen bongannut nyt ovislimojen tyyppistä vuotoa. Kaikesta kummallisuudesta huolimatta jonkinlainen toivonhiven mielenpohjalla on, että jos kuitenkin... Toivottavasti tästä ei tule liian tuskallista maanpinnalle palaamista parin päivän päästä.
 
Moro! Ja uusille tuttavuuksille tervetuloa mukaan :)
Täällä vietetään kp1:n ketutusta :( No ihan kuin siinä mitään uutta olisi, eihän mulla mitään saumaa ole "luomu"raskautua mutta silti se veriviirun näkeminen aina kirpasee. Lapsettomuuspolille ootellaan ensikäyntikutsua mutta tonne marraskuulle se kai menee, huoh. Tuntuu että tässä odotellessa endo-oireet vaan hulluuntuu entisestään, nytkin ollut ihan joka viikko kovia selkäkipuja. Mua alko jo pelottaa, että ne ei hoitoja suostu tekemäänkään, kun endo on niin villinä..? Muistelisin kuulleeni, että näin olisi jollekin käynyt... eli lääkityksellä piti aikansa endoa rauhoitella ennenku hoito alotettiin? Nyt tuntuu, että tässä on tullut jo ihan liikaa kaikenlaista estettä ja viivytystä tän projekti pikkusiskon suhteen, että pienikin vastoinkäyminen ois liikaa... Mistähän nyt ensi hätään sais kärsivällisyyttä tähän odotteluun :)
 
Kristiina76 :hug: kp1.stä.. yhtä v---umaistahan se edelleen on vaikkei ehkä toiveet niin korkeella ookaan kun joskus ennen muinoin, vähempien pettymysten jälkeen.
Mut ei kai.. eiks endon yks hoitomuoto just oo se että yritetään raskautta :eek: mua ei suostuttu ottaan polille sinkkuaikana pelkästään endon hoitoo varten. Mitä lääkityksiä tarkotat, jotain terolut/e-pillerikuureja putkeen..vai onks siihen jotain muitakin lääkkeitä?

Mulla se on myös saanu riehaantua jo vissiin 2,5 vuotta :( ekan kerran valittelin tk-lääkärille oireitani 7kk yrityksen jälkeen mutta eipä siitä mitään hyötyä ollu kun ei vuotta yritystä takana.. myöhemmin luin sit että kyllä mun ois pitäny päästä eteenpäin jo sillon, endoepäilynkin perusteella! Jos nyt voisin tehä toisin niin repisin rahat jostain ja marssisin suoraa päätä yksityiselle ku julkisella ollaan monissa jutuissa niin nihkeenä...jollei näkys kasvavaa pesäkettä jo munasarjassakin niin tuskin ois mitään toivoo päästä laparoskopiaankaan tätä kautta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja risukasa-:
Kristiina76 Mitä lääkityksiä tarkotat, jotain terolut/e-pillerikuureja putkeen..vai onks siihen jotain muitakin lääkkeitä?
No emmä ees tiiä... :) Noita e-pillereitä kai lähinnä ajattelin mutta ei kai hitsi näin vanhalle kurpalle aleta pillereitä enää syöttämään... Hope not.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina76:
No emmä ees tiiä... :) Noita e-pillereitä kai lähinnä ajattelin mutta ei kai hitsi näin vanhalle kurpalle aleta pillereitä enää syöttämään... Hope not.


:LOL: kurpilleppa hyvinkin..aattelin jotain 10 vuotta vanhempaa, ja sit tajusin että mehän ollaan ainakin nimimerkistä päätellen melkein samaa ikää! :LOL: Äläs ny, ohan niitä oikein semmosiakin jotka on tarkotettu yli 35-vuotiaille.. (Femilar, ei ihan yhtä tehokkaita kun muut merkit) itekin niitä luonnonestrogeeneja tuli syötyä kun synteettiset ei enää migreenin takia käyny :p no, niitä nyt ei tarvi miettiä enää ikinä!
 
Kristiina Odottelu kuukaudesta (ja vuodesta) toiseen ON yhtä tuskaa!!! Ja minä olen sinua vielä pari vuotta kurppaisempi :LOL:

Mulla menossa pp4 torstaisen PASin jälkeen. Alan olla hermoraunio, koska en tunne mitään tuntemuksia. Ei mitään menkkamaista kiinnittymisjomotusta, EI YHTÄÄN MITÄÄN!!! Kuinkahan myöhälle niitä kiinnittymistuntemuksia vielä sopii toivoa?! Alitajunnassa sitä työstää jo mahdollista seuraavaa siirtoa. Huoh, en jaksais/haluais sitä nyt ajatella.
 
Vieläkö joukkoon mahtuu? Mulla luomu tyttö -02 ja toista yritetty kohta puoltoista vuotta ilman tulosta. Miehellä myös luomu tyttö edellisestä suhteesta ja sitä ensimmäistä yhteistä toivottais. Tutkimuksissa on käyty ja eka inssi olis edessä. Niin mitään vikaa ei kummastakaan löytynyt.
Tuomenmarjan kyselyyn: Toivottavasti edes yks yhteinen saatais, mutta kaks tai kolmekin sais vielä tulla =)
 

Yhteistyössä