Sekundäärilapsettomat

Isot :hug: kaikille kovia kokeneille

Tuulia tervetuloa "jengiin" :flower:

Tuomenmarja piikittely alkaa keskiviikkona, eli ylihuomenna... Vähän jännittää, kun sitä neulakammoakin on :/ Mies kyllä lupas pistää, mut joudun varmaan perjantaina pistää itse kun mies lähtee saunailtaan. Saa nähdä pystynkö, vai joudunko menee äidin luokse pyytämään apua :LOL:

Mymmyryy ja Risukasa pikaista paranemista
 
Tuulia tervetuloa :flower: .
(.)Nyt tulee hyvin negatiivista pölinää...
Eli oon siis kipeenä ollu kohta viikon ja toi nukkuminen on ollu hyvinkin huonoa. No viime yönä, surffailin netissä sitten 03.30 saakka, kun uni ei tuu tästä kauheasta yskästä johtuen. Etsin sitten tietoa netistä perättäisistä km:ista ja mikä aiheuttaa jne... Siis kaikkea mahdollista (voitte kuvitella). No masennushan siinä iski, kun kaikki p*ska iskeytyi tajuntaan. Meille ei siis todellakaan taida enää elävää lasta tulla. Se felicitaksenkin aika on niin kamalan kaukana, että pääsis lääkärin kanssa jutustamaan tästä tilanteesta... Nyt ottaa päähän... :headwall: . Mulla on tällä viikolla viimeiset verikokeet ja siitä tulos tulee vasta reilun kuukauden kuluttua, siksi se aika on noin kaukana.
Nyt positiivista ajattelua täytyis harjoitella, mutta kun se on vaikeeta...
 
Täällä on peukku pystyssä Tuomenmarjalle! Hui, sulla on jännät päivät edessä.

Voi Mymmyryy, haleja, tsemppiä ja niitä positiivisia ajatuksia sinulle, enpä paljon muuta osaa sanoa. :hug: Toivottavasti aika rientää nopeasti, että pääset kuulemaan josko verikokeista olisi löytynyt jotain. Epävarmuus kalvaa aina eniten. Ja pikaista paranemista sekä sinulle että Risukasalle.

Voimiahaleja myös Siirille. Toivottavasti saat asiasta keskusteltua miehesi kanssa, niin että päätös, mikä se sitten onkin, on yhteinen. Noi kaipauksen tunteet on niin tuttuja.

Tuulia, tervetuloa joukkoon ja Cristinalle onnea piikittelyyn. Voi kun minäkin pääsisin vihdoin tuohon piikittelyvaiheeseen!!
Soitin tänä aamuna VL:eek:n (ja tein sitä ennen vielä kerran varmistukseksi raskaustestinkin, jonka negatulos ei enää saanut pois tolaltaan, koska tiesin). Lääkäri sanoi, että nyt kannattaa vain odottaa menkkoja, koska keltarauhashormonilla auttaenkin menee pari viikkoa ennen kuin ne tulevat, ja koska nyt on jo kp 38, niin todennäköistä on, että alkavat itsestäänkin samassa ajassa. Nyt sitten vaan odotetaan ja kasvatetaan jälleen kerran kärsivällisyyttä...

Tajusin nyt myös sen, että ei ollut ihme etten löytänyt ovista tikutellessa - eihän sitä tapahtunut. Mutta se vähän jäi mietityttämään, enkä tajunnut puhelinajalla kysyä lääkäriltäkään, että mihin se yksi 14 mm ultrassa näkynyt folli oikein häipyi. Voiko ne follit jotenkin vaan surkastua yhtäkkiä? Ehkä tyhmä kysymys, mutta tietääkö joku jotain asiasta?

Miehen spermanäytekin on viemättä, ja syynä on se, että pidättäytymisaika on max 5 päivää ja totuuden nimissä ei ole tässä oikein tehnyt mieli, kun olen enemmän tai vähemmän märehtinyt näitä juttuja. :( Tarttis silläkin saralla yrittää vähän enemmän. :heart:

Mukava muuten huomata, että ketjumme on ollut viime päivinä aktiivisella keskustelutuulella =)
 
MYMMYRYY juuri noin sitä itsekkin tuntee..ja märisee tätä pas..aaa...Meillä tehtiin tämä viimenen hoito myös Felicetaksessa..Mitä verikokeita teiltä on otettu?Multa siellä otettiin hyytymistekijät ja vasta-aine kokeita.Kellä lääkärillä käytte??Ei kyllä ole pakko vastaa jos et haluu!!!Joka tapauksessa sulle kovasti jaksja lähettelen :heart:

TUOMENMARJA iiiso kiitos sanoistasi :heart: Ne oli täs tilassa kultaakin arvokkaammat.Älähän vielä luovuta torstaihin on vielä matkaa!!Ja älä ole niin "tiukkana"iästäsi mä oon JO 38 ja vielä täällä keikun ja haaveilen =)
Se lopullinen päätös tässä pelottaakin ja osaako sitä oikeesti koskaan lopettaa täyspäisenä..huh..

RISUKASA paranemisia lähetän :heart:

ANNIS en osaa sanoo follien katoamisiin liittyvää mitää...sorry..meillä kans miehen kanssa tolla saralla aika hiljasta :LOL: onneks se on tosi paljon töissä niin on joku mihin voi vedota...

töistä kotiudutta ja pari mattoa pesty..ja nyt ruokaa laittamaan..ei tosiaan kerkii ajattelee mitään..
 
siiri multa on kaikenkaikkiaan otettu noin 30 erilaista näytettä. Mm. hyytymistekijät, kromosomit, bakteeritestejä, hormonitestejä jne... Nää on otettu kunnallisella puolella, koska 3 perättäinen km siellä todettiin. Mutta menen siis yksityisen puolen potilaaksi ensi kuussa. Muutamista kokeista tulokset on saamatta. Kaikki on ollut puhtaita tähän saakka, eli syytä tilanteeseen ei ole saatu. Kauhean epikriisi ja labravastauspinkan kanssa menen sitten felicitakseen ensi kuussa. Lääkärin nimeä en muista, mutta nainen se oli.
Millaset kokemukset sulla on felicitaksesta? Oliko mukava ilmapiiri?
 
MYMMYRYY kovia olet sinäkin joutunut kokemaan :hug: Hyvä on että kaikki mahdolliset tutkitaan..Me käytiin Merja Tuomi-Nikulalla ja on kyllä aivan ihana lääkäri.Otti myös miehen ihanasti huomioon ja puhu asiat suoraan.Ilmapiiri siellä on myös hyvä.Kaikki on ystävällisiä ja jos tarvi saada hoitajaa kiinni niin joka kerta se onnistu heti.Tykkäsin paikasta todella ja julkisen puolen touhuihin verrattuna se oli luksusta =) Ainut huono puoli että kaikki makso paljon..
 
Ju-huu!!!! Menkat alko! :D
Ei kyllä varmaan ikinä ennen oo ollu näin levee hymy naamalla niitten alkamisen takia. Hihkun mielessäni koko ajan "Piikitys pääsee alkamaan, piikitys pääsee alkamaan, ..."

B) terveisin Annis
 
Cristina Alkaako sulla tänään piikitys? Kerro sit miten meni. Oon testannu eilen ja tänään (pp12 ja pp13) ja negaahan tuo näyttää. Odotan nyt vielä huomiseen, mutta eipä tuo mieli kovin korkealla tällä hetkellä ole. :'(
 
Joudun ikävä kyllä poistumaan listalta.. mies alkoikin sitten viime hetkillä luistaa hoidoista. :'( Todennäkösesti ero on jälleen edessä, koska mä en nyt oikein vois enää lykätä tätä hommaa, pahenevan endometrioosinkaan takia, ja se ei suostu tajuaan mihin mulla on kiire.. eli ei jää paljoa vaihtoehtoja :headwall: Ehkäpä palailen taas jos siirryn myöhemmin yksityiselle jatkamaan ittekseni, kunhan rahatilanne sen sallii. Mutta toistaseks yrittämiset oli siinä :'(

Ilmottelen ehkä taas joskus ja taatusti käyn välillä lukemassa teidän kuulumisia!
Kiitos tuestanne :flower: hyviä jatkoja ja +++++rikasta syksyä kaikille! :wave:


-risukasa- :heart:
 
"SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia



Tikru-72...........................icsi.........tyttö06-icsi
rentunruusu..................................3, -96-luomu
HannaG.........................................10v.
gabom..............................iui..........luomu
Danjuska.......................................poika05
EllaElias............................pas........poika03
Sonja74.........................................3,5v.
Cherrypie.......................3.iui.........poika3/04-luomu
Tuomenmarja.....34.......2.pas........poika9/00, poika7/03-clomit
aida..................................ivf..........poika96-luomu
Aniliini71..................tutkimukset....8v.-luomu
Annis72..........................................poika3/04-clomit
Sisu...............26.............................tyttö11/03-luomu
dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu
hopottitar.......................3.ivf.........poika17v.
riepuriia.........................pas..........2x4v.-ivf
sunnuntailapsi...............................2v.
Kristiina76...................ivf/pas.........poika06-pas
meemee.........................................poika6v.,tyttö4v.-luomu
mymmyryy..........28........................-99, poika01
siiri38.................38........4.ivf..........-94,-96,-97-luomu
cristina...........................iui............tyttö02-luomu (m1)
Tuulia79........................................2v7kk-luomu


[/url]



 
Harmistus sentään Risukasa. Varmasti on apea mieli ja ymmärrän pettymyksesi. On alettava ajatella asiat taas uusiin puihin.
Mutta yritä ajatella, että jonakin päivänä :"Kyllä se päivä paistaa Risukasaankin". :hug: Voimia!
 
RISUKASA olipas kurjia uutisia!Toivon kumminikn asioiden vielä kääntyvän parhain päin :hug: Käyhän joka tapauksessa kertomassa kuulumiset :heart:

TUOMENMARJA viime hetken tsempitykset huomiselle!!

MYMMYRYY täysin ymmärrettävää että muistot nousee pintaan :( jaksuja lähetän!
 
Risukasa iso lohtu :hug: Tosi kurja tilanne, mut yritä jaksaa. Voimia!

Tuomenmarja vielä on toivoa plussata =) Eilen tosiaan alkoi piikittely. Ja jännitin ihan sikana. En sentään pyörtyny, vaik tuskahiki nouskin pintaan :ashamed: Eihän se tietty muuta kun hiukan nipisti ja aine hiukan kirveli, mut silti.... :LOL: Ja tänä iltana taas uusiks, eikä jännitä yhtään vähempää...
 
Voi Risukasa, olen täysin sanaton. Todella todella ikävää, että teille on käymässä noin. Sinulle toivon voimia ja jaksamista sekä tässä lapsettomuuskriisissä että erokriisissä, jos eroon todella päädytte. Iso ja lämmin :hug:

Tuomenmarjalle ja Mymmyryylle myös halit, ja tsemppiä eteenpäin. Uskotaanhan, että mekin vielä se nyytti saadaan syliin!?!

Cristina, me mennään siis aika samoissa, sillä mä alan huomenna piikittelyn. Ja jännittää, joten kiva lukea että sinulla tuo "eka kerta" oli menny kuitenki hyvin. Mulla on huomen illalla vielä illanistujaiset työporukan kesken, joista en viitsis jäädä poiskaan, mutta tarkoittaa, että piikittelen jossain työpaikan saunatilojen vessassa siis ekan kerran. No, kaippa se sujuu, kun on pakko. :)
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä! Olette kullanarvoisia! Ei näitä juttuja muut voi ymmärtää...

Tänään pp14 ja edelleen se nega :'( Soitin klinikalle ja sanoivat, et pitää testata vielä la ja jos yhä nega, niin sit lopetetaan lääkitys. Ainut positiivinen asia oli, että heti kun seuraavat kuukautiset alkaa, voin taas aloittaa lääkkeet ja seuraava PAS voidaan siis tehdä heti seuraavaan kiertoon. Luulin, et yks kierto pitäis olla välissä! Mietin vaan, et kuinkanhan tää pää senkin kestää. Lähinnä oon turhautunut, pettynyt ja vihainen tähän touhuun, kun ei sitten millään onnistu!

Kätilö myös kysyi, että ollaanko ajateltu vielä jatkaa yhden alkion siirrolla? Sanoin, et lääkäri on tähän asti päättänyt niin, mutta meille toki sopisi kaksikin. Aivan itku pääsi äsken, kun aloin miettiä, et millasta oliskaan tän kaiken tuskan jälkeen saada syliinsä kerralla KAKSI NYYTTIÄ!!! Eikös jollain täällä olekin jo kaksoset? Vai muistanko väärin?

Annis Pistätkö Gonalia vai jotain muuta? Mäkin jouduin pistelemään reissussa viime lokakuussa, mut en kyllä sitä ekaa. Mua se eka jännitti aivan hirveesti. 45min taistelin itseni kanssa ennen kuin sain pistettyä. Mies olis kyllä pistäny, mutten pystyny siihenkään. Oli pakko itse rohjeta. Sit kun tajusin, ettei sitä piikkiä tarvi mitenkään iskea sinne ihoon, vaan riitti ku sen hitaasti painoi ihon läpi (meni ikään kuin vahingossa sisään), se olikin aivan helppo juttu. Sen jälkeen ei enää jännittänyt. (paitsi pregnylin lasiampullin kanssa)

Voimavaroja kaikille!
 
Tuomenmarja: Juu, Gonalia pistän. Mua ei itseasiassa jännitä yhtä paljon se itse piikin lykkääminen nahkaani, vaan se ett miten ne kaikki annoksen määrittämiset, neulan laittaminen kiinni jne sujuu. Johtunee siitä, että VL:ssä hoitsu teki ne jutut, mutta itse kokeilin sitä pistämistä. Mutta kai ne sujuu, kun lukee vaan ohjeet.

Ai niin muuten, hiukan tyhmä kysymys, mutta saako Gonalia varten ostaa erikseen lisää neuloja, kun paketin mukana tuli vain 5 kpl?
 
Tuomenmarja meillä on PAS:illa saadut kaksoset. täyttävät ensi viikolla 4 vuotta, tyttö ja poika.
olihan se aika lottopotti 7 vuoden lapsettomuuden jälkeen saada kaksi ja vielä kumpaakin väriä (kuten lääkäri sanoi). "laboratorio suosittelee kahta alkiota" sanoivat silloin siirrossa ja täydellisiä tenavia tiesivät suositella :heart:
Nyt katsotaan että josko sieltä pakkasesta lähtisi vielä joku kotiin.....
 
Riepuriia Jos jaksat vielä vastata, niin miten sun kaksosraskausaika meni? Syntyivätkö täysaikaisina? Oliko komplikaatioita?

Annis En ainakaan muista, että sen piikin kans olis ollu mitään ongelmia enkä myöskään mitään lisäneuloja ostanu. Annos ruuvattiin helposti siitä kynästä ja sit piikki sisään ja painettiin. Annosteli itse itsensä. Outoa, että kaikesta on aika tarkalleen vuosi, mutten yhtään muista kuinka monta piikkiä siinä oli mukana. Kuinka monta annosta sun kynästä tulee? Mulle ei ainakaan yksi kynä riittänyt.
 
Hei kaikki.

Meillä on mieheni kanssa yksi luomupoika vuosimallia 2001. =) Viime keväänä sitten viimein päätimme, että pikkukakkonen olisi toivottu, mutta kaikki meni ihan pieleen:

Tulin heti ensimmäisestä kierrosta raskaaksi, mutta se meni heti kesken. Seuraavasta kierrosta olin taas raskaana, mutta se päätti sitten kiinnittyä munatorveen, eikä sitkeenä sissinä luovuttanut sitten millään. :( Lopulta abortoitui vatsaonteloon ja munatorvi repesi ja jouduttiin poistamaan. Ei se mitään, mutta kun oli mun ainut torvi. :eek:
No nyt sitten yritämme IVF:n avulla ja ensimmäinen punktio ja siirto on takana ja tällähetkellä pp8. Verikokeeseen menen klinikalle maanantaina, enkä millään jaksaisi odottaa. :|

Voimahaleja Risukasalle ja Tuomenmarjalle. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyväksi. :hug:
 

Yhteistyössä