Sekundäärilapsettomat

Janski, tervetuloa :)
Onpa sulla tosiaan ollut paljon epäonnea matkassa :( Mutta jospa se nyt... nopsaan se maanantai tulee, teet nyt viikonlopun kaikkea kivaa ja rentouttavaa (niinpä... ihan kuin itte oisin ihan relana testiä ootellut sillon 3 v sitten :) ). Saikos verikokeesta tuloksen jo samana päivänä..? Onnea matkaan!
 
Kiitos Kristiina76. Kaikenlaista on tosiaan tapahtunut, enkä oikein jaksa vielä uskoa, että tämäkään onnistuisi, mutta toivoa en menetä koskaan. :)
Onneksi saan sitten maanantai-iltapäivänä soittaa hoitajille ja kysyä testin tulosta. On sinne vaan niiiiiiiin pitkä matka vielä. :eek:
 
Tervetuloa Janski tännekin. Huomasin sut myös 35+ -pinosta, jossa itse olen toistaiseksi vain taustaillut... "Rentouttavaa" viikonloppua, vaikka jännitys varmasti kasvaa joka sekunnilla :) Niin ja tietysti paljon plussaonnea!

Tuomenmarja, mulla on Gonalissa pienin mahdollinen annos eli yhdestä kynästä tulee 8 annosta, mutta mukana oli vain 5 neulaa. Eli lisää neuloja on saatava, että saan ultraan asti pisteltyä.
Tuo pienin annos olikin aika kinkkinen, sillä ohjeet oli tehty ajatellen hiukan isompaa annosta ja aamulla kun piikittelin eka kertaa, niin olikin aika epävarmaa, ett tuliko sieltä nyt yhtään mitään, kun mäntä ei paljonkaan ulospäin liikahtanut eikä näkynyt mitään punaisia lukuja. Soitin VL:eek:onkin jo, ett mahtokohan mennä oikein ja hoitsu siellä vakuutteli, että oli varmaan onnistunut sillä oikeasti se pienin annos tarkoittaa, että mäntä ei paljon liiku. Eli siis päätin piikittää sittenkin aamuisin, ja niin vältyin tänä iltana raahaamasta kynää saunailtaan.
Onneks huomenaamulla on mies henkisenä tukena kynän kanssa säätäessä. :)
Cristina, mikäs sun annos on, ja pistitkö sinä myös Gonalia?
 
Hei Annis, olen tosiaankin lukenut useampaakin pinoa, kun jokaisesta löytyy jotakin minusta :) Olen vähän jakautunut persoona. Kaikista pinoista saan samanhenkisiä ihmisiä jollekin osalleni ;)

Minä sain lisäneuloja Klinikalta, kun kävin ultrassa ja pyysin niitä lisää, kun loppuivat. Apteekistakin niitä saa, mutta mulle tulis sellainen olo, että narkkarina pitävät, kun neuloja haen :ashamed: mutta se on vain mun korvien välissä tuo... :p

Tsemppiä sulle. :flower: Mulla oli kans tosi pieni annos Puregonia, ja välillä tuntui, ettei kynästä tule mitään :|
 
Tervetuloa Janski minunkin puolesta :flower:

Annis mä pistän menopuria ja 75 IU olis annos... Mikä toi tommonen kynä on, mitä tuntuu muilla piikittelijöillä olevan? Mä pistän ihan tavallisilla ruiskuilla/neuloilla. Ehkä tyhmä kysymys... :ashamed:
 
Hei cristina. Mullakin oli Menopur ihan tavallisella ruiskulla johon yhdisteltiin kahdesta ampullista. Puregon mulla oli rinnalla ja se oli semmoisessa kynässä, mihin laitetaan yksi ampulli ja sitten siitä kynästä säädetään sopivan kokoinen annos, laitetaan neula ja painetaan vaan päästä. :)
Mielestäni jonkin verran helpompi käyttää, kuin perinteinen ruiskutyyli, mutta loppujen lopuksi ei suurta eroa.

Ei ole tyhmiä kysymyksiä.. on vain tyhmiä vastauksia :LOL:
 
Janski kiitos vastauksesta =) Kuulostaa kyl hiukan kätevämmältä toi kynä systeemi, vaik en tiedä pystyisinkö sittenkään itse pistämään... Kyselen vielä lisää näitä "fiksuja" kysymyksiä, eli pistetäänkö se pregnyl, eli irroitus aine, jotenkin eri tavalla, ku kysyivät multa, kun varasin ajan ultraan, pistänkö sen itse vai meenkö klinikalle pistettäväks. En sit tajunnu siinä kysyä mitään :D
 
Hei cristina. Minä pistin Pregnylin itse ja ihan samalla periaatteella kuin Menopurinkin. Siinä on se kellonaika vaan tosi tärkeä, että ehkäpä sitä sitten ajattelivat, kun kysyivät. Ei multa edes kysytty... :eek:
Ei se pistäminen ole yhtään kamalaa. Se neula on niin älyttömän pieni, ettei se satu juur lainkaan. Mun mielestä paljon vähemmän kuin esim paarman purema tai hyttysen pisto. :)

Tsemppiä vaan sulle ja rohkeutta. Hyvin se menee sullakin. Muakin aluksi hirvitti, mutta ei sitten enää, kun näin, kuinka pieni neula oli. ;)
 
Cristina ja Janski, kuulostaa monimutkaisemmalta tuo kahden aineen sekoittaminen ja perinteiset ruiskut, etenkin kun siis olen edelleen epävarma jopa tuosta simppelistä kynästä... En sit tiedä tarkoittaako muutama tunti sitten alkanut päänsärky, että jotain vierasta ainetta elimistössä on (sivuvaikutuksena mainittiin päänsärky), vai onko vain jumittavien niskojen ja väsymyksen aiheuttamaa.
Mutta vielä yksi palaveri pitäis kestää ja sitten vetäydyn viikonlopun viettoon (mökille pihahommiin), joten toivottelen mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Kyllä niihin Annis tottuu molempiin, kun on pakko. ;) Eikä se sitten kun alkuun pääsee niin kovin monimutkaista ole. Päänsärkyä oli minullakin, joten voihan olla, että on sivuoire. Toivottavasti pääset siitä pian eroon ja pääset nauttimaan viikonlopusta. :)

Hyvää viikonloppua sinullekin. :wave:
 
Christina Siitä pregnylistä. Pistäminen ei ollut muita kummallisempaa, mutta mua jännitti suunnattomasti, et mitä sitten jos lasiampulli hajoaisi... Mun piti pistää se illalla klo 23 enkä olis silloin enää mistään saanut korvaavaa tilalle. Mies sen ampullin kaulan lopulta katkaisi, mutta muuten hoidin sen itse. Gonalin lisäksi mulla oli toinen aine (olikohan se setrotide?), jonka kanssa takkusin enemmän. Ekalla kertaa en saanu yhtä isoa ilmakuplaa millään pois ja lopulta sitä liosta oli tullu ruiskusta ulos jo niin paljon, et piti ottaa kokonaan uus. Tosta setrotidesta sain myös allergisen reaktion ja siitä syystä sain korvaavaa ainetta. Se oli valmiiksi annosteltu ja huomattavasti helpompi juttu. Pitää vielä tarkistaa toi nimi, kun en oo varma. Näin sitä voi nuo vuodentakaiset jutut unohtua.
 
Joo- edellisiin yhdyn minäkin. Vaikka työkseni tökin ihmisiä piikillä, niin ei sitä itsensä piikittämiseen helposti totu. Aina se vähän jännittää. Gonal-F ssä lääke on samanlaisessa ruiskussa kuin esim. insuliinit on. Se on helppo annostella ja helppo tökätä. Ja neulahan on ihan olemattoman pieni. Se Pregnyl neula on vähän tujakampi, mutta kestäähän tuon kertaalleen... Tsemppiä vaan pistoihin, perästä tullaan!
 
Tarkistin nuo piikit. Eli oli Cetrotide, jonka kans vähän takkusin ja josta sain allergisen reaktion. Sit sain korvaavaksi Orgalutranin. Se oli yhtä helppo ku Gonal, koska oli valmiiksi annosteltu.

Tähän seuraavaan kiertoon saan Crinonen Progesteronin tilalle (itse toivoin, koska tuo Progesteroni on niin hankala ja valuu aivan hirveesti). Netistä tarkisteltiin Crinonen hintoja eilen ja siinä kyllä menee konkurssiin! Viikon satsi maksaa yli 80euroa eikä kuulu korvattaviin!!! Jos raskaus lähtisi käyntiin, niin sitä pitäis käyttää reilu 8 viikkoa! Lugestron, joka olis korvattava, ei käy mulle, koska siinä on pähkinää...
 
Tuomenmarja raskausaika mulla meni ihan hyvin. tai oli mulla alkuraskaudessa kirkasta ja oikein lorottavaa vuotoa yhtenä iltana. en muista kuinka pitkällä raskaus oli (toisella, kolmannella kuulla ehkä ) käytiin illalla polilla ultraamassa ja kaikki oli kunnossa.
mutta noin muuten kaikki meni hyvin. mulla ei ollut mitään vaivoja, supisteluja eikä mitään, lapset syntyi suunnitellulla sektiolla raskausviikolla 39. eikä ollut mitään komplikaatioita.
Pieniä muksuja olivat ja tyttö oli sokeritipassa vuorokauden.
 
Kiitos Riepuriia. Kaikki voi siis mennä hyvin :) Meidän kaksi aiempaa lasta ovat olleet vastasyntyneiden teholla. Esikoinen oli siellä kuukauden ja oli kyse vakavista asioista. Nyt ok. Kuopus oli sokeritipassa ja lisäks tehtiin verenohennus. Oon aina ajatellu, et miten jotkut voi ensinnäkin tulla raskaaksi tosta vaan, sit vielä onnistua pitämään se lapsi kohdussa oikean ajan (eikä yhtään km:a), onnistua synnyttämään se normaalisti ja vielä onnistua saamaan se kotiin normaalisti samaan aikaan itsensä kanssa... Meillä kaikilla noilla sektoreilla vaikeuksia. Taidankin olla jo melkoinen sekopää, kun silti sitä vauvaa/vauvoja yhä haluan ;)
 
joo. tiedän mitä tarkoitat kun mullekkin oli täysi mysteeri että miten se toisilla menee kohtuun kasvamaan ja miten kummassa se lapsi pysyy siellä. en sitä kyllä vieläkään ymmärrä vaikka olen kaksi lasta kantanut yhtä aikaa.
muistan yhden syksyisen illan kun tuplavaunuja iltalenkillä työntelin ihan tuoreena äitinä ja ajatus mun päässä oli " miten minusta on tullut kärryllinen tavaraa ulos, tuo kaikki paino, mihin nyt tarviin kärryjä.... oli mun masussa.... mulla on lapsia vaunuissa! " tunne oli uskomaton ja olin EHKÄ vähän pihalla sen lapsettomuuden jälkeen :D
 
Mymmyryy Onko sulla nyt joku hormonilääkitys menossa? Mä olin ihan samanlainen vielä hetki sitten. Nyt vähän "seesteisempi" vaihe menossa. Ei kai se mikään ihme, että on kireenä ja hermona, ku jatkuvasti kantaa tätä asiaa sisällään eikä tunnu ratkaisua syntyvän. Fyysinen kipu ei ainakaan helpota sitä.
 
Heippa taas, vähän ollu välillä taas nettipimennossa, kiirettä kun on riittäny.
:hug: kovia kokeneille...
Joku uusikin taisi olla mukana, tervetuloa! :flower: =)

Te ette, rouvat, usko... :xmas: Mulla on kp 32, normaalikierto on 27-31. AINA menkat on alkanu 14 päivää oviksen jälkeen, nyt on jo 16. päivä siitä. Eikä tätiä näy eikä kuulu... :whistle: Kohdunnapukka on aika matalalla mutta tosi kova, tissit ei oo kipeet (on aina ennen menkkoja ). En vielä uskalla testata, enkä tälle päivälle edes saa testiä kun ei täällä käpykylässä ole edes apteekki auki sunnuntaisin. Pitänee vielä muutama päivä odotella...
 
Hei kaikille!
Tulin vähän kuokkimaan tänne teidän pinoonne... Kirjoittelin aikasemmin tuolla elokuun Pas-pinossa.
Meillä siis tilanne se, että lapsettomuushoidoissa ollaan oltu jo yli kuusi vuotta. Aluksi tehtiin yli kymmenen inssiä, joista ei yhden yhtä plussaa tullut. Ja lahjoitetuilla siittiöillä mennään. Vuoden 2005 alussa tehtiin sitten 1. IVF jonka tuloksena meillä on aivan ihana, kohta 3-vuotias tyttö. Toista lasta ollaan toivottu oikeastaan siitä lähtien kun tyttö oli puoli-vuotias. Eli kolme IVF:ää ja yksi PAS nyt hänen syntymänsä jälkeen tehty, joista ei siis taas yhtäkään plussaa tullut. Nyt on siis mahdollisuudet käytetty loppuun julkisella puolella. Mutta toive sisaruksesta on, ja haave vauvasta on niin valtava, että haluaisin jatkaa hoitoja yksityisellä puolella. Mutta mistä rahat...?
Miten te muut jotka olette yksityisellä puolella hoidossa olette selvinneet maksuista? Pitääkö marssia pankkiin hattu kourassa ja pyytää "vauvanhankinta-lainaa"...? Vai miten noista tuhansien eurojen maksuista selviää? Anteeksi jos kysymys on kovin tungetteleva, mutta ajattelin että teiltä saisin neuvoja.
Plussatuulia teille kaikille puhallan!!!
 
Oikein iloista ja energistä viikonalkua kaikille!!
Sisullahan onkin jänskiä uutisia heti viikon kärkeen. Toivottavasti täti pysyykin poissa!! :)

Itselläni piikitys on alkanut sujua rutiinilla. Mutta kaikkea muuta hässäkkää siihen liittyen sitten onkin... Eilen menin apteekkiin ostamaan lisää neuloja ja sepä ei ollutkaan niin simppeliä, koska en ollut tajunnut ottaa mallikappaletta mukaan ja paketin päältä ei käynyt ilmi minkäkokoisia neuloja siellä on. :headwall: Oli sitten farmaseutille hauska selitellä miksi ja minkälaisia... Arpapelillä sitten otin 3 kpl neuloja, jotka kotona osoittautuivat lyhyemmiksi kuin kynän mukana tulleet. Onneksi mies sai töistä tuotua oikeankokoisia neuloja, jotka oikeasti ovat insuliinikynään, ettei tarvinnut uudestaan lähteä apteekkiin selittelemään.
Huomenna lähden varhain aamulla työreissuun ja on otettava kynä ja neulat lennolle. Tietääkö joku pitäisikö olla jotain dokumentaatiota mukana, ettei tuu mitään kyselyjä?? En uskaltais laittaa matkalaukkuun ihan senkään takia, ett jos kuitenkin laukku hukkuu jonnekin. Kyllä tässä kaikenlaista joutuu miettimään ja ihmettelemään...

Tänään on ihan tosi positiivinen päivä, mutta perjantai-iltana romahdin jotenkin. Oli pakko lähtee sieltä saunaillasta ajoissa pois, etten olis alkanu vollottamaan muiden nähden. Mutta itku puhdisti, ja olen ollut ihan eri fiiliksissä jo lauantai-illasta alkaen ja varsinkin eilen.
Tällaisina päivinä on tyytyväinen, että tunteet vetää vuoristorataa, kun täällä ylhäällä on ihan jees :)
Mymmyryylle kanssa tsemppihalit, joskus "tarvitaan" kunnon raivarit kaiken p*:n purkamiseen ja sen jälkeen elo on taas harmonisempaa.
 
Pumpuli Itsekin olen noita rahajuttuja täällä toisinaan peräänkuuluttanu. Meillä on samat pähkäilyt (ja hermoilutkin) jatkuvasti menossa. Lisäksi auto hajos ja ISOT laskut tulossa siitäkin. Eka lasku oli vaivaset 750e!!! Eka IVF maksettiin säästöillä. Lääkkeet maksoin mun "lisätyöllä". Ensimmäiseen PASin saatiin rahat miehen bonuksista. 2.PAS vielä juuri ja juuri menee noista mun "lisätöistä" (kuulostaa hassulta sanalta, mutta on siis ihan luvallista veronalaista työtä ;) ), mutta tää seuraava eli 3.PAS kalliine Crinoneineen ei sit löydykään enää mistään... On siis pähkäilyn alla. Ollaan ajateltu, et josko lainattais mun vanhemmilta rahaa "autonkorjaukseen" ja maksettais sit heille takaisin kevään aikana. Toinen vaihtoehto on myydä puhelinosake. Lainaa ei enää haluttais, kun sitä on jo aivan riittävästi. Toiset sen kun kellistää makuuhuoneen puolelle ja se on siinä. Ei maksa mitään. Naapuritkin jo ihmettelevät, kun meidän pihanlaitto ei oikein edisty muihin verrattuna. Kaikki piharahat kun on menny lapsettomuuteen :'(
 

Yhteistyössä