Sekundäärilapsettomat

sisulle pidetään d :D b , että täti pysyy poissa

Kävin tänään ultrassa tarkistuttamassa onko munarakkula kasvanut ja hyvin oli menopur tehonnut. Tänään otan pregnylin klo.23 (aamulla herätys klo.3.40...) ja keskiviikkona klo.11 olis inssi. Vähän jännittää :D Toivottavasti onnistuis heti ekalla kerralla. Sen verran inhottavaa toi pistäminen on.
 
Huomenta taas kaikille!
Kiitos Tuomenmarja vastauksestasi! Nää on vaikeita päätöksiä, mutta lapsenkaipuu on todella niin valtava, etten halua vielä luopua toivosta... Eli kai se vaan on uskottava siihen että raha-asiatkin sit jollain lailla selviävät. Peukkuja pidän teille kaikille että plussa pärähtää-ja pian!
:hug: kaikille!
 
Plussahan se pärähti!!! :heart:
En oikein usko itsekään tätä...
Pelkona taustalla nyt se, että on jossain muualla tämä salamatkustaja kiinni kun kohdussa, kun on yksi ku-raskaus takana. Pitää varata ultraan aika.

Mä siis tipun tästä pinosta pois. Laitan kädet kyynärpäitä myöten ristiin, että teille
J-O-K-A-I-S-E-L-L-E tulis vielä joskus perheenlisäystä!
Sisu ja salamatkustaja rv 4+4
 
Onnea Sisu. :flower:
Ihanaa, että jollakin edes on hyviä uutisia :heart: :heart: :heart:
Käy toki kertomassa meille välillä kuulumisia ja miten salamatkustajan elämä etenee. :D

Erinomaisen ihanaa syksyä sinulle ja salamatkustajalle. B)
 
SISU hienoa ja suuret onittelut plussasta!!Enkelit matkaa turvaamaan :heart:

Täällä ollut puhetta millä maksaa hoidot ja mistä yksityisen hoitohin revitään rahat.Se onkin ihan hirveetä kun meillä kanssa ei todella niihin rahaa olis yhtään!Vielä mielisin kerran ivf kokeilla ja nyt odotan kun kuuta nousevaa jospa verolaput tulis ja saisin vähän palautuksia niin sitten kyllä kerta vielä yritetään.Heh mies ei kyllä sitä vielä tiedä mutta...100? puuttuu tän uoden lääkekatosta vielä ja 300iu puregon löytyy jääkaapista sekä muutama paketti lugesteroneja.Eilen tuli päätös ja 4ivf :stä saatiin kelakorvaukset.Jee ja pieni voitontanssi..
Eipä muuta kuulu kun pakkausta..siivousta..töitä..pakkausta..jne...
 
Onnea Sisu! Mahtavaa! Olen tosi iloinen puolestasi :heart: Voimia ja tarroja alun "tuskailuun". Käy täällä kääntymässä ja tartuttamassa meille muillekin plussatuulia.

Mulla alkoi tänään vähäinen vuoto, muttei vielä voi laskea ekaksi päiväksi. Ehkä huomenna sit alkaa kunnolla. Menkkatuntemuksia on kuitenkin ollu jo 2-3 päivää.
 
Annis joko sä oot saanu piikitykset suoritettua? Mä oli keskiviikkona inssissä ja hyvin meni muuten mut tuli illalla sairaan kovat vatsakivut ja vatsa turpos kun pallo. Eilen kävin sit lääkärissä, mut sano sen kaiken johtuvan pregnylistä, onneks. Nyt sit on tasan kaks viikkoa piinailua, jos ei menkat ilmaannu ennen sitä.

Huomenna lähdetään Tunisiaan nauttimaan lämmöstä ja unohtamaan hetkeks piinailu =)
 
Cristina, olin tänään ultrassa ja siellä näkyi tosi monta 8mm munista ja toisella puolella yksi 11 mm. Siitä nyt kovasti toivotaan "johtotähteä", mutta piikitykset jatkuu ja maanantaina jälleen ultraan. Jos sitten käy niin, että onkin monta samankokoista, niin vaihtoehtoina on joko keskeyttää hoito tai IVF. Tuo jälkimmäinen vaihtoehto tuli vähän äkkiä ja yllättäen, ja en ole ehtinyt oikein pureksia sitä. Tässä nyt viikonlopun aikana pitäis kuitenkin päättää miten edetään, jos tosta yhdestä ei nyt tule sitä johtotähteä. Huh!
Hyviä uutisia olivat kuitenkin miehen erinomaiset simpat :)

Tosi mielenkiintoista kuulla, että sulle tuli Pregnylistä tollasta turvotusta. Mä olen huomannut Gonalin kanssa, että iltasin on masu tosi turpea, ihan kun kiloja olis 10 lisää ja kaikki vatsamakkarassa... Mutta sulle oikein hyviä piinailupäiviä ja lomaa! Kuulostaa ihanalta, että teille sattu just loma tähän kohtaan. Toivottavasti pystyt reissussa rentoutumaan hyvin, niin että piinailu menee siinä sivussa, ja tuloksena on vahva plussa!!
 
Jipii, valikoituminen tapahtunut eli vain yksi folli on jatkanut kasvuaan. Aikas hitaasti tosin eli vain 1 mm päivässä, mutta se ei tuntunut lääkärin mielestä olevan mitenkään ihan hirveetä. Jatkan vielä pari päivää Gonal-F:llä, jotta se siellä kasvelis edelleen. Ja sitten perjantaina Pregnyl-piikki ja viikonloppuna ahkerointia vällyjen alla :D

Oltiin jo päätetty, että IVFään ei vielä aleta, joten sikäli olen TOSI helpottunut kun näillä kevyemmillä eväillä voidaan jatkaa vielä.
Tralalallalalallalaa - tralalallalalallalaa-a... Kerrankin laulattaa B)
 

SEKUNDAARIT" / Seur. hoito? / Lapsia


  • Tikru-72...........................icsi.........tyttö06-icsi
    rentunruusu..................................3, -96-luomu
    HannaG.........................................10v.
    gabom..............................iui..........luomu
    Danjuska.......................................poika05
    EllaElias............................pas........poika03
    Sonja74.........................................3,5v.
    Cherrypie.......................3.iui.........poika3/04-luomu
    Tuomenmarja.....34.......2.pas........poika9/00, poika7/03-clomit
    aida..................................ivf..........poika96-luomu
    Aniliini71.........................................8v.-luomu
    Annis72..........................................poika3/04-clomit
    Sisu...............26.............................tyttö11/03-luomu
    dreamer78.....................................2x6,5v.-ivf, m1-luomu
    hopottitar.......................3.ivf.........poika17v.
    riepuriia.........................pas..........2x4v.-ivf
    sunnuntailapsi...............................2v.
    Kristiina76...................ivf/pas.........poika06-pas
    meemee.........................................poika6v.,tyttö4v.-luomu
    mymmyryy..........28........................-99, poika01
    siiri38.................38........4.ivf..........-94,-96,-97-luomu
    cristina...........................iui............tyttö02-luomu (m1)
    Tuulia79........................................2v7kk-luomu


Tutkimukset minun osaltani ok. FSH oli 6 eli ihan hyvä, munasolu irtoaa ja johtimet auki. Helpottavaa tietää, että ainakin itse on kunnossa. Se peevelin tutkimus sattui niin vietävästi. Toivottavasti ei tarvitse ikinä uusia. Nyt vaan odotellaan ovista ja toivotaan parasta.
 
Mymmyryy Kiitos nostosta! Mäkin olin ajatellu samaa, mutten saanu aikaseksi :ashamed:

Mulla pe ultra. Oon kyllä tosi skeptinen. En oo mitenkään voinu tyhjentyä näin vähäisellä vuodolla. Ja nyt sit tiputteluvuotoa. Lisäksi glucophageista kamalan huono olo. Viime yönä jo päätin, että soitan klinikalle ja sanon, etten enää jaksa. Aamulla ajattelin, että pakko jaksaa perjantaihin ja ultraan asti. Pakko! Sit olen viisaampi eli keskeytetäänkö tämä vai tuleeko siirto. Jos siirto tulee, niin tää lääketouhu /ja kärsimys) jatkuu vielä pahimmillaan kaks viikkoa ennen siirtoa ja tietty sit vielä sen jälkeenkin... No, vanha tuttu: mitäpä sitä ei sen eteen tekisi, että sen tuhisevan käärön vielä syliinsä saisi. :heart:
 
Hups, nyt oltiin jo toka sivulla, joten nostoa. Ja samantien sitten oman tilanteen päivityskin: perjantaina piikitin irrotuspistoksen ja tuntui vaikuttavan, vaikka parin päivän työmatkan takia säilytysolosuhteet eivät olleetkaan koko ajan ohjeen mukaiset, vaan lääke lojui yhden päivän matkalaukussa... Eilen illalla oli "omituista" mahakipua, jonka vasta pitkän ajan päästä tajusin olevan oviskivun... :) (Ei liian usein ole kai ovista ollenkaan, kun ei ole kipujakaan) Onneksi ei yltynyt ihan niin kipeäksi kuin joskus eli touhuiluinto ei mennyt, vaan siemenet saatiin kylvettyä. :p
 
Huomenta!

Mulla ei sitten eka inssi tuottanu tulosta vaan menkat alkoi viikon etuajassa :'( Näyttää kierto olevan ihan sekaisin. Tänään sit hakemaan uutta kuuria... Tarttis varmaan myös saada jotain ton kierron tasaamiseks...
 
Cristina Voimia eteenpäin!!!

ON: Kävin perjantaina ultrassa. Yllätyksekseni kaikki oli ok ja limis oli noihin kiertopäiviin (kp10) tosi hyvä, jo 12mm. "Yliannostus" estrogeeniä siis teki tehtävänsä :) Kohtu oli myös "tyhjä" eli ei ollu nestettä, vaikka sitä niin kovasti pelkäsin. Tältä osin varattiin siirto jo nyt torstaille 16.10. ja kp 16. Se oli todella positiivinen yllätys, koska aiemmat PASit tehty kp21 ja kp22.

Että tämä ei olisi pelkkää psotiivista, niin toki ongelmiakin ilmaantui. To-iltana sain jälleen allergisen reaktion, ilmeisesti tällä kertaa Progynovan (estrogeeni) sinisestä pintaväristä. Aiemminhan altistuin zumenonin punaiseen pintaväriin ja se vaihdettiin progynovaan. Oireet loppui heti kun lääke vaihtui. Nyt sain sitten etrogeenilaastarit käyttöön. Siitäkin voi tulla iho-oireita, mutta ne kyllä kestän. Limakalvo-oireet hengitysteillä on paljon pahemmat. Siirto siis riippuu myös siitä, sopiiko nämä laastarit mulle vai ei. Lääkettä kun tarvitaan vielä siirron jälkeenkin rv10 asti...

Tänään alkoi estrogeenin rinnalla crinone (korvaa lugesteronin, jolle olen myös allerginen). YO-apteekin Progesteroni-puikkojen jälkeen on suorastaan aivan ihanaa käyttää Crinonea!!! Se ei valu ulos!!! Ja on helppo "asentaa" :) Mutta on kallista eikä kela korvaa mitään eikä siis kerry edes siihen lääkekattoon :( Viikon satsi maksaa 85e eli jos tuun raskaaksi, sitä pitää käyttää yhteensä 8vk... Tuo lääke tulee siis kalliimmaksi kuin PAS (yksityisellä). Nyt olis syytä tulla tulostakin ;)
 
Voi harmi Cristina! Olipa huonoja uutisia, etenkin kun lisänä on vielä kierron meneminen sekaisin. Toivottavasti saat jotain selvyyttä asiaan lääkäriltäsi. Ei oikein lohdutuksen sanoja löydy, joten lähetän sinulle vain lämpimän halauksen :hug:

Tuomenmarja, hankaloittaapa noi allergiat paljon. Kun itse en ole millekään allerginen, niin ei ole tullut tollaiset hankaluudet mieleenkään, täytyy kyllä hattua sulle nostaa, kun oot noin sitkeä ja jaksat lääkkeiden vaihtoja jne.

 
Annis Näiden lääkeongelmien takia nää kaks viimeistä PAS-kiertoa ovatkin olleet erityisen raskaat. Mulla on korkea kipukynnys, joten sinänsä en pikku kipuiluista välitä ja ne kyllä kestän, mutta nää hengitystiereaktiot käy kyllä hyvin raskaiksi. Pelottaa jo valmiiksi sekin, et jos tästä selviää ja nega heilahtaa, niin suostuvatko mua klinikalla enää edes hoitamaan, kun oon näin hankala tapaus?!

Upea asia oli se, että pe kun puhuin hoitajan kanssa, hän antoi mulle lääkärin henkilökohtaisen kännykkänumeron ja sanoi, että saan soittaa viikonloppunakin milloin vaan, jos tulee ongelmia lääkekuvioissa. Se helpotti henkisesti kovasti. Sillä mistä ihmeestä sitä apua saisi viikonlopun aikana? Ei onneksi tarvinnut soittaa.
 
Täällä tapahtunut taas muutos elämään. Aloitin tänään työt joten elämässä on aikamoista hulinaa ja huisketta.

Kävin eilen työhaastattelussa ja kyllä alkoi sieppaamaan, kun eräs nainen valitti kännykkään: "Jos mä tulen raskaaksi niin tunnen olevani valas". Meinasi meikäläisen kyynelhanat auteta, kun siihen tilaan on yrittänyt kohta jo vuoden verran päästä. Voisi íhmiset vähän miettiä mitä puhuvat julkisilla paikoilla.
 

Yhteistyössä