Sektioiden lukumäärä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummelwalad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ummelwalad

Aktiivinen jäsen
24.11.2009
3 898
0
36
Olen aikaisemminkin sektioista kysellyt, mutta kyselenpä taas. :vampire:

Kuinka monta sektiota tiedät, että on tehty yhdelle äidille?
Kuinka pitkillä väleillä?
Onko tullut ongelmia niiden vuoksi myöhemmin?

Itse tiedän kolme sektiota (ei liene harvinaista); ensimmäisen ja toisen väli 4 vuotta, toisen ja kolmannen väli alle 1,5 vuotta (ja viimeisenä syntyivät kaksoset), äiti aikoo kaiketi vieläkin yrittää saada lisää lapsia.

[QUOTE="vieras";25035876]Itse tiedän kolme sektiota (ei liene harvinaista); ensimmäisen ja toisen väli 4 vuotta, toisen ja kolmannen väli alle 1,5 vuotta (ja viimeisenä syntyivät kaksoset), äiti aikoo kaiketi vieläkin yrittää saada lisää lapsia.[/QUOTE]

Ei ole "kielletty"? Tarkoitan, että lääkärit eivät ole suositellet olemaan raskautumatta?

Itselläni on neljä sektiota takana eli kaikki lapsemme ovat syntyneet sektiolla. Syntymävuodet on -98, -00, -02 ja -05. Vanhimmalla ja nuorimmalla on ikäeroa 6v9kk. Neljäs sektio oli tarkemmassa syynissä ohentuneen sektioarven takia. Kaikki meni ihan hyvin.

Ystäväni tuttu, hänelle on tehty yhdeksän sektiota. En ollut uskoa kun kertoi, mutta totta on. Eli kaikki hänen lapsensa on leikattu. En tiedä millä aikavälillä ovat syntyneet....

Sanos muuta. On varmasti lääkärit varoitelleet ym. Olen ennen luullut että kolme keisarinleikkausta on maksimi, mutta kyllähän nuita kuulee että on paljo useampia tehty.
Yhdelle äitille (sukulainen mieheni kautta) tehtiin nyt vasta kuudes sektio.

Ennen oli se suositus korkeintaan kolmesta sektiosta, mutta nyt se arvioidaan yksilöllisesti.

Mulla on "vasta" kaksi sektiota takana eikä vielä olisi estettä useammalle. Mutta en tiedä haluanko enää...

[QUOTE="Anne";25036180]Ennen oli se suositus korkeintaan kolmesta sektiosta, mutta nyt se arvioidaan yksilöllisesti.

Mulla on "vasta" kaksi sektiota takana eikä vielä olisi estettä useammalle. Mutta en tiedä haluanko enää...[/QUOTE]

Osaatko sanoa, miten arviointi tehdään? Mullakin kaksi sektiota nyt ja viimeksi leikkurissa kysyin uudelleen raskautumisesta ja siihen ei kuulemma ole estettä. Jos en olisi kysynyt, niin olisivatko silti ottaneet asian esille?

Osaatko sanoa, miten arviointi tehdään? Mullakin kaksi sektiota nyt ja viimeksi leikkurissa kysyin uudelleen raskautumisesta ja siihen ei kuulemma ole estettä. Jos en olisi kysynyt, niin olisivatko silti ottaneet asian esille?

Mä olen käsittänyt että leikkaava lääkäri sanoo jos kohtu näyttää siltä ettei olisi turvallista, ja sen pitäisi lukea epikriisissäkin. Mutta olen stressaajana silti itse kysynyt tuostakin heti sektion jälkeen...

Kuusi taitaa olla tuttavalle tehty... Olisikohan suunniilleen 10 vuoden sisään kaikki. Ja aina viilto pystysuunnassa ja napa on kadonnut kokonaan.

Tai sitten hän on alkuperäinen Eeva...

Kuusi taitaa olla tuttavalle tehty... Olisikohan suunniilleen 10 vuoden sisään kaikki. Ja aina viilto pystysuunnassa ja napa on kadonnut kokonaan.

Tai sitten hän on alkuperäinen Eeva...

Onko hänellä siis useampi viilto näkyvissä? Mulla toisessa sektiossa poistivat aikaisemman arven, joten edelleen vain yksi arpi vaikka siis kaksi sektiota.

Tiedätkö, onko hänelle sanottu mitään uudestaan raskautumisista sektioiden jälkeen? (Siis eri kerroilla.)

mulle tehty 4 sektiota -98, -00, -04, -05. Oisin saanu tehdä vielä lisääkin mut mun henk. koht. kiintiö on täysi :) Joka kerta leikattiin samasta kohdasta, vaakasuoraviilto ihan alavatsassa. Oli kans pitkään viimesen jälkeen tunnoton mut nyt jo tunto palannu.

Yksilöllisesti tuota nykyään tarkistellaan. Minun kanssani yhtäaikaa sairaalassa oli nainen jolle oli tehty neljäs sectio ja hänelle oli lääkäri sanonut että ainakin yhden vielä kestää. Minulle on tehty kaksi ja lääkäri sanoi, että uskaltaa luvata kolmannen, mutta ei välttämättä neljättä koska minulla on taipumus kiinnikkeiden voimakkaaseen kasvuun, eli neljättä kertaa ei välttämättä päästä enää läpi ja nyt jo merkittiin tietoihin ja käskettiin itse sanoa jos olen eri sairaalassa, että tuo taipumus pitää huomioida jos tehdään vatsan alueen leikkauksia tai tähystyksiä. Eli ei ole aina kiinni kohdun seinämien paksuudesta.

Ai niin ja vielä tuosta tunnottomuudesta. Ensimmäinen arpi on edelleen hieman tunnoton alapuolelta lähes neljä vuotta section jälkeen, kun taas tuo kaksi kuukautta vanhan arven (joo, minulle on tehty kaksi vaakaviiltoa) ympärillä on ihan normaali tunto.

Mulle on tehty kolme sektiota, ekojen väli 1v8kk, seuraavaan sitten tulikin 5 vuotta. Estettä raskauteen ei ole, kysyin mut leikanneelta lääkäriltä joka sanoi että mitään estettä ei ole.

Yhteistyössä