Moni on pystynyt aloittamaan treenaamisen vasta puolen vuoden päästä sektiosta. Mä en voi tuohon kommentoida koska mulla kävi niin että vajaan 5kk:n päästä sektiosta olin taas raskaana (ja pahoinvoiva, ei siis puhettakaan treeneistä)!
Mulla on siis nyt maaliskuussa toinen sektio tulossa, periaatteessa näinkin pian jo suositellaan alatiesynnytystä mutta mun historialla saan ihan pyytämällä sektion. Eka synnytys vaikutti normaalilta, 2vk yliaikaisena alettiin käynnistelemään. Parin päivän käynnistelyn jälkeen alkoi hyvin etenemään vesien menolla kunnes vajaan tunnin ponnistuksen jälkeen vauva ei enää laskeutunutkaan. Siitä seurasi turha imukuppiyritys ja lopulta kiireellinen sektio. Vauvalla oli koko ajan asiat hyvin, mulla sen sijaan kipu ja paine niin hirveä etten muista muuta kuin huutaneeni suoraa huutoa matkan leikkaussaliin. Leikkaussalissa sain aiemmin annetun epiduraalin lisäksi spinaalipuudutuksen ja leikkaus meni hyvin. Tunsin että "vatsaa kaiveltiin" mutta kipua en yhtään. Tärisin vaan horkkaisena (puudutusaine kuulemma aiheuttaa) ja itkin koko operaation ajan, koska vaikka tiesin että siinä pelastettiin meidän molempien henki, olo oli silti jotenkin epäonnistunut... mä olen itse syntynyt sektiolla ja pelkäsin vähän etukäteen että mullekin käy niin. Sitäpaitsi eipä siinä tilanteessa pysty järkevään ajatteluun, jo pari tuntia myöhemmin olin ikionnellinen tehdystä sektiosta!
Jälkikäteen kukaan ei ole osannut sanoa mihin synnytys pysähtyi, asiantuntevin tapaamistamme lääkäreistä veikkasi pehmytkudoksen tiukkuutta tms. Syy on kuitenkin todennäkösesti jotain pysyvää ja siksi en halua lähteä toistamiseen kokeilemaan onneani. Etenkin kun mä olen niitä onnellisia jotka toipui hyvin sektiosta! Ekan yön vauva pidettiin hoitajien huoneessa että mä sain levätä -ja sain muistaakseni kipulääkettä tiputuksena, mutta jo tokana päivänä käskettiin ylös pedistä. Ja tokan päivän iltana sanoin jo ruoantuojille että tästedes haen itse tarjottimeni käytävästä

. Olin 4pv sairaalassa, siis tikkien poistoon asti, ja sinä aikana jo pystyin harjoittelemaan kaikkia vauvanhoitotoimenpiteitä. Mun miehellä kun sattui olemaan käsi paketissa silloin, kotiin päästyä siis mä sain tosiaan tehdäkin kaiken. Mutta voin omasta puolestani sanoa et olikin pikemmin vaikea muistaa olla kokonainen kuukausi nostamatta "mitään vauvaa painavampaa".
Alavatsan tunnottomuuskin katosi ajan myötä, eikä haava ole kipuillut edes tässä raskaudessa. Pelkkää hyvää sanottavaa siis!