Onhan se tabu. Itse en jaksa vetää kierroksia jos joku demis tarraa kiinni siinä mielessä, mutta heillekin kun voi selittää että se ei ole sopivaa. Mua on taputeltu pyllylle, tissejä on kourittu, halailtu. Joka kerran kiellän tekemästä niin. Ymmärrän kyllä että herkimpiä voi järkyttää, mutta muistisairaat nyt on muistisairaita, minkäs teet. Sattuu olemaan yksi käytösoire johon ei aina lääkitys auta. Ne asiakkaat on tiedossa jotka yrittää, tällöin sellaisia tilanteita koitetaan välttää mutta paha vaan kun on mentävä itse lähelle auttaakseen (insuliinin pisto, pukemis/riisumisapu yms). Eri asia on sitten deekut, näistä tilanteista poistun takavasemmalle ja annan tulla takaisin kyllä sellaisella äänenpainolla ettei tarvi tulla toista kertaa yrittämään. Itse työskentelen siis kotihoidossa, jolloin asiakaskontaktissa ollaan yksin. Ei tule äkkiä mieleeni sellaista tapausta ettei olisi saanut työtänsä tehtyä, aina on selvitty. Eikun joo, kerran asiakkaan tuttava koitti tulla kännissä iholle, siltä illalta jäi hoidot tekemättä. Siinä oli sellainen sävy ettei enää naurattanut.
Muistisairaita kohta kymmenen vuotta hoitaneena, ennemmin taputtelu kuin turpaan saanti, tätäkin on tarpeeksi kohdattu.