Se oli niin noloa

Oikeasti Savanna, ala jo kasvattamaan lapsiasi. Annat heidän pompottaa sinua miten vain. Tilailet lastentarvikkeita ym. lasten toiveiden mukaisesti ja sitten kun ne ei kelpaakaan niin tilailet uusia. Teet vain karhunpalveluksen, kun teet mitä lapsesi tahtovat.

Meillä on suunnilleen saman ikänen taapero, ja tosi kiltti osaa olla, jos on tarvista esim. ravintolassa, kun käymme syömässä. Mutta sen voin kyllä uskoa, koska on niin utelias tyttö, että jos kahdestaan menisimme kahvilaan ilman mielenkiintoisia leluja tmt vastaavaa ja neiti ei jaksaisi keskittyä siihen limun juomiseen, että varmasti temmeltäisi/heiluisi tuolilla ja pöydän luona.

Siksi olenkin aina aika tarkkana, jos virtaa on, ettei mikään mene rikki. Vaikka eihän vahingoille minkään voi.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
mä kysyn aina ,että tarviko maksaa...

Mutta tuohon kasvatusasiaan et kommentoi halaistua sanaa. Ota vastuu teoistasi, nainen! (Tarkoitan nyt, että lapset tehtyään ne pitää myös kasvattaa. Ja vanhempien kenties tärkein tehtävä on opettaa lapset sietämään pettymyksiä ilman, että kokevat itsensä arvottomiksi. Joo, ei liity ihan tyäysin tähän ketjuun, mutta kuitenkin.)

no niin kuin mä selitin ,semmosta ei ollut ikinä,minäkin olin niin väsynyt että en pystynyt olla kovin tarkka

sanot yhdessä kohtaa että kysyt aina tarviiko maksaa ja sitten toisessa ettei tuollaista ole ollut ennen..just just..koita nyt päättää kuinka tuo asia on??

Alkuperäinen kirjoittaja äitix6:
no niin kuin mä selitin ,semmosta ei ollut ikinä,minäkin olin niin väsynyt että en pystynyt olla kovin tarkka

sanot yhdessä kohtaa että kysyt aina tarviiko maksaa ja sitten toisessa ettei tuollaista ole ollut ennen..just just..koita nyt päättää kuinka tuo asia on??

mä en tarkoitanut että sitten kun lapsi jotain heitä mä sitten kysyn,mulla itselläkin lensi vaikka mitä vahingossa kaupoissa tai jossain

Mä ainakin tajuan ja tiedän, että tollasta voi tapahtua [/b]vaikka lapset olis kasvatettukin. Joillakin sitä vauhtia ja vaarallista tilannetta riittää joka päivälle ilman että vika olis kasvatuksessa.

*muoks. Miks tää taas mustaa koko kirjoituksen vaikka yksi sana piti vaan olla tummennettu...* :headwall:

täytyy sanoa tähän kasvatus asiaan..
en osoita tätä savannalle tai kenellekkään muullekkaan,mutta mä olisin saanut ympäri korvia jos olisin edes USKALTANUT tehdä noin.
Äiti oli kasvattanut mut ja veljen remmillä,pelkkä mulkaisu riitti ja hyvä ettei oltu kuset housussa
.en edes 18vuotiaana kun asuin muualla,uskaltanut sanoa hänelle vastaan.
Tein sen kerran,silloin kun poikkaisin välit häneen.

Toivottavasti pistit lapsen miettimään mitä teki,tuommoisiin äärimmäisyyksiin mihin oma äitini lähti niin älä rupea..mutta tuo kaiken sormien läpi katsominen saattaa ajaa sut pahaan tilanteeseen viimeistään sitten kun lapset on teini ikäsiä.
Lapset ja nuoret tarvii rajoja!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikeasti Savanna, ala jo kasvattamaan lapsiasi. Annat heidän pompottaa sinua miten vain. Tilailet lastentarvikkeita ym. lasten toiveiden mukaisesti ja sitten kun ne ei kelpaakaan niin tilailet uusia. Teet vain karhunpalveluksen, kun teet mitä lapsesi tahtovat.

Kas kun mä en ole huomannut tuollaista. Kiltisti ja hiljaa Savannan tytöt on olleet aina, kun me ollaan nähty. Heillä kotona, keskustassa, laivalla, bussissa....

täytyy sanoa tähän kasvatus asiaan..
en osoita tätä savannalle tai kenellekkään muullekkaan,mutta mä olisin saanut ympäri korvia jos olisin edes USKALTANUT tehdä noin.
Äiti oli kasvattanut mut ja veljen remmillä,pelkkä mulkaisu riitti ja hyvä ettei oltu kuset housussa
.en edes 18vuotiaana kun asuin muualla,uskaltanut sanoa hänelle vastaan.
Tein sen kerran,silloin kun poikkaisin välit häneen.

Toivottavasti pistit lapsen miettimään mitä teki,tuommoisiin äärimmäisyyksiin mihin oma äitini lähti niin älä rupea..mutta tuo kaiken sormien läpi katsominen saattaa ajaa sut pahaan tilanteeseen viimeistään sitten kun lapset on teini ikäsiä.
Lapset ja nuoret tarvii rajoja!
:hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Kas kun mä en ole huomannut tuollaista. Kiltisti ja hiljaa Savannan tytöt on olleet aina, kun me ollaan nähty. Heillä kotona, keskustassa, laivalla, bussissa....

Kiitos :D :heart:
Ei he kovin hiljasia kyllä ovat,mutta osaavat ainakin jossain olla joskus kiltteja,mä lulen että hänellä on vaan vahingossa kävi niin,kaikki vaan olivat ehkä väsyneitä sairalan jälkeen :hug:

Ei he kovin hiljasia kyllä ovat,mutta osaavat ainakin jossain olla joskus kiltteja,mä lulen että hänellä on vaan vahingossa kävi niin,kaikki vaan olivat ehkä väsyneitä sairalan jälkeen :hug:

Sä käytät tuota sairaalaa nyt vaan tekosyynä ja empatian saamisen välineenä.

Tähän käsitykseen kyllä mäkin olen jäänyt Savannan omien täällä kertomien juttujen perusteella. Eniten hän nytkin miettiin sitä, kuinka noloa tuo oli, kun ennemmin pitäisi miettiä sitä, että antaa lasten käyttäytyä noin ja ostaa vielä uutta tilalle :o

Alkuperäinen kirjoittaja kräm:
Mä oon aina saanut parhaat kasvatusvinkit joko lapsettomilta tai sellaisilta joilla ei ole vilkkaita lapsia. :xmas:

mä just ajattelin etten kommentoi mitään kasvatukseen liittyvää,poika on ollu liiankin helppo,kitisee kun on paskat housussa (jos sillonkaan :laugh: ) tai on nälkä.eipä muuten.
eli en voi savanna sua auttaa muuta kun sanomalla että pitkää pinnaa :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Pyydä seuraavalla kerralla muoviset astiat, tai kertakäyttöastiat, niin ei mene rikki...

Ensin pitää opetella vähän käytöstapoja. Siitä se on kiinni. Ei siellä saa heitellä mitään astioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Pyydä seuraavalla kerralla muoviset astiat, tai kertakäyttöastiat, niin ei mene rikki...

Ensin pitää opetella vähän käytöstapoja. Siitä se on kiinni. Ei siellä saa heitellä mitään astioita.

Miten opetat lapselle kahvilakäyttäytymistä, jos olet vain kotona?
Rohkeasti ihmisten ilmoille ja ne muoviastiat eteen. Voihan sitä niidenkin kanssa kasvattaa ja opettaa käyttäytymään. Miksi ottaa riski, että jotain hajoaa taas, ellei oppi mene heti perille?

Noin mä tekisin, jos meillä olis samanlaista. Mutta meillä edes 2v. ei viskele astioita.

Sä käytät tuota sairaalaa nyt vaan tekosyynä ja empatian saamisen välineenä.
Meidän poika kun oli sairaalassa kuivumisvaaran takia niin olin kyllä ihan sekaisin sen jälkeisen päivän. Ei oikein mitään muistikuvaa siitä päivästä ja elin ihan sumussa. Että kyllä se vaikuttaa käyttäytymiseen niin aikuisella kuin lapsella. Tosin pitäisihän sitä silti käyttäytyä, mutta...

Yhteistyössä