SATUHÄÄT 27.1. - ketju

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
rtee
Ehkä tuo puhetapa on osittain aluekysymys. Se turpa kiinni, ei ollut mikään ilkeä huuto vaan ihan rakkaudella sanottu. Se on täällä meilläpäin ihan yleistä, ollaan vähän rääväsuita.

"piitu"
mä en käsitä miten te pidätte lapsenne kurissa jos tuollanen turpa kiinni on niin kamalaa? eikä isä sitä edes huutanut. ja lapsiin ei saisi hermostua ikinä,? huoh kyllä voin kertoa että mulla menee yhdenkin lapsen hössötykseen usein hermot, saati sitten seitsemän kanssa ...

näinpä juu
Komea? Tuo sulhanen siis. No ei kyllä minusta. En tykkää tuommoisista "survotun" näköisistä miehistä.
:D Mun piti mennä oikeen kattoo pätkä siitä alusta, että näin sen pään. Noh. Survottu on hyvä sana todella. Mutta ymmärrä, että määrätynlaiseen kaksplusmammaan uppoo varmaan kuin.... jos siellä kotona sohvalla makaa se perusjunttieinari-isomaha.

Ihan normaali parihan tuo oli, kerrankin! 7 lapsen kanssa voi taatusti olla joskus tilanne, jossa "turpa kiinni" on 2 ainoaa sopivaa sanaa... eikähän mies edes huutanu! :D
Mitään ihq-komeita en jaksossa nähny ollenkaan, perus jätkiä sätkät suussa.. Hienosti oli morsian ottanu suurperheen mamman roolin haltuun :) Tiiä miten tuo itseltä ois onnistunu :LOL:

Jäkä, jäkä, jäkä...haaskalinnut taas vauhdissa.

Tällä palstalla MIKÄÄN ei ole KOSKAAN hyvä, vaan aina jonkun pitää narista. En kertakaikkisesti voi käsitää, että miksi tuostakin parista ja niistä häistä joku oikein keksimällä keksii haukuttavaa. Ihan tavallinen pari, jossa mies nyt vaan sattuu olemaan keskivertoa useamman lapsen yh-isä. Molemmat olivat ihan tavallisen näköisiä, tavallisen kokoisia ja tavallisen luonteisia. Häät olivat ihan tavallliset. Miksi pitää koittaa taivamalla kaivaa jotain haukuttavaa?

"huokaus"
[QUOTE="vieras";23006950]Millanen mies ei ole juntti? Kun täällä palstalla tuntuu kaikki olevan nykyään niin junttia.[/QUOTE]

No omasta puolestani voin sanoa, että aika harvoin pidän ihmisiä juntteina. Mutta tuo ukko sitä tosiaankin oli.

On junttia retostella sänkysuorituksillaan. On junttia uhota lapsille. On junttia pitää koko ajan itsekorostusta päällä. Tuollaiseen ylisovinistiseen käytökseen olen törmännyt joskus vanhoillislestadiolaisten keskuudessa, niissä perheissä joissa pojat ovat kaikki kaikessa ja tytöt eivät mitään. Mutta onneksi suurin osa heistä(kään) ei todellakaan ole tuollaisia!

Onneksi morsiankin on uskovaisesta perheestä, hänen on helpompi sopeutua siihen että mies näyttää kaapin paikan. Sen "runon" olisi kyllä voinut jättää kirjoittamatta, kuulosti ala-asteikäisen tekemältä.

pimä
Todella tylsät häät. Ei viinaa tarvii välttämättä olla, mutta musiikkia..
Ja siis ei kovin totisia lestadiolaisia, jos kotonakin komeilee KARHU pack.
Hääpaikkaa ei ollu juurikaan koristeltu, mikä vaikutti aika tylsältä jutulta........

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pimä;23007681:
Hääpaikkaa ei ollu juurikaan koristeltu, mikä vaikutti aika tylsältä jutulta........
Ei tuo mies enää ole lestadiolainen, on aiemmin ollut... varmaan noissa häissä ei ollut alkoholia ja musiikkia sen takia jos miehen sukulaisia oli paikalla ja ne oli lestadiolaisia...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pimä;23007681:
Siis mies oli ENTINEN vl.
Muaki jäi mietityttämään missä miehen ex, kun kaikki lapset olivat isällään.
Ihana pari, ja aika normi vl häät . Varmaan miehen sukulaisten vuoksi juurikin.
Siionin laulut, ja puheet vielä, niin olis menny ihan vl häistä :)

Yx kotiäisGäh
Oli ihan kiva jakso! Ja oli niin sööttejä ne lapset juhlapuvuissaan :) Selvästi oli tuleva Janne Katajakin joukossa, meinaan tämä pikkukaveri joka juonsi häissä jotain tietokilpailua. Meni niin ammattimaisella otteella :D
Pari näytti sopivan hyvin yksiin niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.

Ja minunkin mielestä se bestman oli ihan namikas ;)

"vieras"
Hääpaikka oli minusta kovin pieni mihinkään tanssiin, olikohan miehen sukulaisia yhtään paikalla kun luulis, että ois ollut sitten huomattavasti isommat häät. Mies oli eronnut uskosta, mitenhän sitten nämä jotka on uskossa kuten ex ja sukulaiset hyväksyi sen miehen, kun eikös näissä tapauksissa joskus mene niin, että silloin eroaa myös perheestään yms. ? Ajattelin vain kun sain sen käsityksen, että lapset asuu miehen luona, niin näkeeköhän äiti lapsia ollenkaan, kun heitä tuskin isällään kasvatetaan lestaadiolaisiksi (lapset katseli jotain piirrettyjäkin)?

Katsoja
Vaimo varsinkin tosi sydämellinen. Harvasta olisi hoitamaan seitsemää lasta, jotka ei edes ole omia. Toivon parille kaikkea hyvää, toivottavasti mies ymmärtää vaimonsa arvon!

"vieras"
Miten te jaksatte olla niin negatiivisia ja hakemalla hakea jotain haukuttavaa?! Huvittaa kun oikein pikku juttuja pitää kaivaa "kamala käsilaukku, iiiiks"...Hei so what?!Mitä se sun persiitäs kutittaa?!

huhhei
On kyllä aika nam mies sekä bestman.. :,)
Ihanan herkkä mies myös, näyttää tunteensa jopa telkkarissa. En tosiaan älyä näitä kommentteja että "hankkinut lapsentekokoneen".
Hänhän jätti sen uskontoliikkeen ja nyt on tämän uuden vaimon kanssa?

Söpö pari.

"huh"
pari varmasti yhteensopiva mutta häät itsessään. Tylsät kuin mitkä, istutaan vaan pöydissä ja odotellaan...odotellaan. mitään koristelua ei, ois ees ollut musiikkia.
Olen ollut itse häissä jossa oli tuollainen tylsä tunnelma, kaikki hävisi muutaman tunnin päästä..mistäköhän johtuu?

"vieras"
Minä kyllä luin ennakkoon jostain selostuksen näistä häistä ja siellä luki, että entinen vaimo olisi kuollut. Nyt en vaan löydä mistään enää sitä tietoa, enkä varmasti sitä omasta päästänikään keksinyt.

"jess"
[QUOTE="vieras";23008018]Minä kyllä luin ennakkoon jostain selostuksen näistä häistä ja siellä luki, että entinen vaimo olisi kuollut. Nyt en vaan löydä mistään enää sitä tietoa, enkä varmasti sitä omasta päästänikään keksinyt.[/QUOTE]

Ei kyllä ole, uudessa suhteessa hänkin.

plaah
[QUOTE="vieras";23007720]Ei tuo mies enää ole lestadiolainen, on aiemmin ollut... varmaan noissa häissä ei ollut alkoholia ja musiikkia sen takia jos miehen sukulaisia oli paikalla ja ne oli lestadiolaisia...[/QUOTE]

Mulla on tuttuja jotka entisiä lestadiolaisia, eikä ne meinaa niiden lestadiolaisten mukaan juhlia.
En mäkään niin tekis. Itse kuolisin tylsyyteen tollasis häissä.... ois edes musiikkia.

"vieras"
Ihan normaali nuoren miehen kroppa. Millaset kropat teidän miehillä on jos tuota pitää kuolata ja pitää jotenkin erityisen hyvänä? Kyllä mun miehellä on vielä parempi. Onks teidän miehet jotain plösöjä?!
Jos miehellä on seitsemän lasta ja oma yritys, niin eipä siinä hirveesti jää aikaa kuntosaleilla huhkimiseen ja omasta kunnosta huolehtimiseen. Eli siinä mielessä mun mielestäni tosi hyvin saanut pidettyä kroppansa kunnossa.

Yhteistyössä