SATUHÄÄT 27.1. - ketju

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23006314]eikun siis oliko että miehen perhe lestadiolainen tai entinen vaimo tai nykyinen vaimo?
Minulla meni alku ohi. Siis puhuttiinko lestaadiolaisuudesta lainkaan?[/QUOTE]

Mies oli lestadiolaisesta perheestä, itse ollut lestadiolainen ja luopunut uskostaan. Ex-vaimo oli myös ollut lestadiolainen, tämä uusi morsian ei. Muuta ei puhuttu.

"Vieras"
[QUOTE="kyynel";23006388]minuakin mietitytti ja jopa suretti lasten biologisen äidin kohtalo :( ei ole helppoa olla lestadiolainen ja eronnut.. nainen ei saa ottaa uutta miestä.[/QUOTE]

Enpä ole ennen tuollaista kuullutkaan. Aika kurjaa. :/ Mitä tapahtuu, jos toimii päinvastoin, kuin yleisesti hyväksyttävää olisi?

tintta...
Oli kyllä ihan mukava yllätys ja vaihtelua, ettei alkoholitarjoilua ollut. Moni nimittäisi kai sellaisia häitä kuiviksi, mutta miksi... Hääthän vaikutti menevän hienosti ihan ilmankin. :)

"kyynel"
[QUOTE="Vieras";23006409]Enpä ole ennen tuollaista kuullutkaan. Aika kurjaa. :/ Mitä tapahtuu, jos toimii päinvastoin, kuin yleisesti hyväksyttävää olisi?[/QUOTE]

en tarkkaan tiedä, mutta ei se ole hyväksyttävää lestadiolaisilla. kai he joutuvat "vanhemmiston" puhutteluun ja joutuvat eroamaan uskosta, mutta lestadiolaisuus on niin voimakas uskonto eivät ns. uskovat ihmiset uskalla tehdä ns. vastarintaa uskollensa

Yks ex-vl
[QUOTE="Vieras";23006409]Enpä ole ennen tuollaista kuullutkaan. Aika kurjaa. :/ Mitä tapahtuu, jos toimii päinvastoin, kuin yleisesti hyväksyttävää olisi?[/QUOTE]

Lasten biologinen äiti tapaa lapsiaan. Äitikään ei ole enään uskossa.

Sanotaan että on elävän leski. Ei voi mennä uudelleen naimisiin, kun on Jumalan edessä luvattu elää yhdessä elämän loppuun asti.

Tuolla ylen sivuilla joku (ilmeisesti sukulainen tai tuttu) kirjoittaa, että tuolla miehen exälläkin on uusi mies. Mun mielestä oli ihan kivan oloiset häät ja morsiuspari, eikä kaikki halua juhlia railakkaasti.

"huokaus"
Kamala juntti tuo mies. Oikein yökötti kun kertoi siitä kosinnastaan. Ja "vähän kusetti" vaan, kun valehteli lapsia olevan yksi.

Nainen vaikutti ihan järkevältä, vaikka vähän värittömältä.

"vieras"
[QUOTE="huokaus";23006879]Kamala juntti tuo mies. Oikein yökötti kun kertoi siitä kosinnastaan. Ja "vähän kusetti" vaan, kun valehteli lapsia olevan yksi.

Nainen vaikutti ihan järkevältä, vaikka vähän värittömältä.[/QUOTE]

Millanen mies ei ole juntti? Kun täällä palstalla tuntuu kaikki olevan nykyään niin junttia.

"hmm"
Minusta oli lämminhenkinen jakso. Tasapainoisen oloista sakkia, niin pariskunta kuin lapsetkin. Vaikka ilmeisen vaikeaa on miehellä ollutkin aiemmin, mutta hyvin selvinnyt. Mulla olis hermo saattanut hääjärjestelyjen aikana kilahtaa vähän useamminkin lapsiin, vaikka normaalin eläväisiähän nuo olivat. Ihanasti siis kaiken kaikkiaan kohtelivat lapsiaan ja jotenkin elo näytti sujuvan sillai kitkattoman mutkattomasti. Onnea vaan oikein kovasti parille ja koko perheelle!

"Pikkuinen Jättiläinen"
Mitäs mieltä olitte siitä kun kertoivat tulevasta pikkusiskosta tai -veljestä? Ite vastaavassa tilanteessa en olisi tykännyt että mies alkaa vitsailemaan siitä kuinka muut joutuu antamaan lelunsa ja kaikki vauvalle.. Tiedän että mies vain vitsaili, mutta kyllä se voi olla niille sisaruksille kova paikka ja herättää mustasukkaisuutta, etenkin sille kuopukselle kun ei olekaan nuorin enää.

Ihan kiva jakso oli. Uteliaana vain jäin hirveästi miettimään sitä miehen exää ja sitä miten ovat päätyneet siihen että lapset jää isälle.

Mäkin ihan tykkäsin parista :)

Mutta jäin myös miettimään lasten äitin tilannetta. Ei mua häirinnyt miehen käytös, päinvastoin, kai meillä kaikilla on välillä pinna kireällä. Mä sanoinkin miehelle, että mäkin olisin helisemässä, jos olis noin monta lasta, ku välillä tekee tiukkaa kahdenkin kanssa ;) :whistle:

"vieras"
No kyllä mua häiritsi miehen käytös ja lapsille ilkeily ja se turpa kiinni vahvisti sitä tunnetta että kaikki ei olekaan niin hyvin kuin mies väittää!
Jotenkin outo olo jäi koko hommasta, heti maha pystyssä morsiamella vaikka ennestään jo miehellä seitsemän lasta????

Yhteistyössä