SATUHÄÄT 20.1. -ketju

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Mun serkku on 23 ja hänellä kulkee pehmolelut mukana aina ja hänelle ne ovat eläviä olentoja. Toissa kesänä hää juos pitkin metsiä ja leikki Harry Potteria. Hänellä on asperger. Että toisille ne leikit kulkevat mukana myös aikuisena.
Meillä on varmaan kans miehen kanssa asperger kun meiltä löytyy ainakin 50 pehmolelua. Autostakin jopa löytyy pehmoja.
Aivan uskomatonta diagnosointia sulla. :kieh:
 
"vieras"
Niin, ja mitä sitten? Mun lapseni pelkää ääniä, vihaisia ilmeitä, ja ukkosta. Onko siinä jotain ihmeellistä? Samaistuin tuohon ohjelmaan sillä itselläni on lapsi joka on vähän heidän kaltaisensa ja hyvin erilainen. Myöskin koulukiusattu ja aina väärinymmärretty. Puhuu hitaasti, eikä oikein tahdo saada mitään irti.
Kuten tämä mies sanoi että suolaa oli sopivasti kun piti kertoa miltä maistuu. JOs kysyn lapselta laitetaanko ketsuppia, sinappia vai onko hyvä noin, niin saattaa vastata että ei maistu miltään, mutta en saa vastausta että laitetaanko jotain vai ei, jos niin mitä.
Sinun pentusi pelot eivät kiinnosta mua vähääkään.
 
"vieras"
Niin, ja mitä sitten? Mun lapseni pelkää ääniä, vihaisia ilmeitä, ja ukkosta. Onko siinä jotain ihmeellistä? Samaistuin tuohon ohjelmaan sillä itselläni on lapsi joka on vähän heidän kaltaisensa ja hyvin erilainen. Myöskin koulukiusattu ja aina väärinymmärretty. Puhuu hitaasti, eikä oikein tahdo saada mitään irti.
Kuten tämä mies sanoi että suolaa oli sopivasti kun piti kertoa miltä maistuu. JOs kysyn lapselta laitetaanko ketsuppia, sinappia vai onko hyvä noin, niin saattaa vastata että ei maistu miltään, mutta en saa vastausta että laitetaanko jotain vai ei, jos niin mitä.
Akkahan kysy, kaipaako ruoka jotain lisää... suolaa... pippuria?
 
Miee
[QUOTE="vieras";22951799]Turhaan haaskaat aikaasin, joko tuo "Miee" vain yrittää ärsyttää sinua, tai on vielä teini-ikäinen, ainakin kirjoitustyylinsä perusteella. Ole välittämättä tuollaisista.:)[/QUOTE]

Ainahan on teini jos jotain haukkuu, kiva kuulla :D
 
Meillä on varmaan kans miehen kanssa asperger kun meiltä löytyy ainakin 50 pehmolelua. Autostakin jopa löytyy pehmoja.
Aivan uskomatonta diagnosointia sulla. :kieh:
Tuota, mistä ihmeestä vedit herneen nenään?? Enpä kyllä ole diagnooseja tehnyt kenestäkään. Tästä Jannesta sanoin, että muistuttaa eleiltään ja tyyliltään serkkuani jolla on asperger, en ole hänestä mitään diagnooseja tehnyt. Se, jos sanoo jonkun muistuttavan jota kuta toista ei tarkoita, että hänestä diagnoosin tekee. Ja toisekseen, tästä kirjotuksestani mitä lainasit, niin missähän vaiheessa siinä lukee, että pehmolelut = asperger? Kirjotin vain millainen serkkuni on ja miten tärkeitä HÄNELLE (en puhunut kenestäkään muusta) ovat. Kannattaa katsoa mihin aikaisempaan keskusteluun joku kommentti liittyy, ennen kuin imasee ne palkokasvit sieraimeen.
 
Viivianne
Alkuperäinen kirjoittaja satutäti;22951877:
ohjelmasta puuttui intohimo.aito palava rakkaus, läheisyys. se oli kuin satu jonka joku kirjoittaa pian loppuun.
Tiesitkö, että esim. juuri autistinen tai dysfaatikko ei paljoa tunteita välttämättä näytä. On vaan, ilmeetöntäkin voi olla. Se ei tarkoita että intohimo puuttuisi, heiltä vain puuttuu kyky näyttää sitä samalla tavalla kuin terve ihminen. Siitä naisesta minusta kyllä huomasi että hän oli iloinen, pirtsakka ja mukavan oloinen! Mieskin jopa hymyili! Mun tuttu asperger ei tee ees sitä. Ei edes tervehdi vaan pölähtää yhtäkkiä vaan paikalle ja rupee syömään! =)
 
satutäti
Tiesitkö, että esim. juuri autistinen tai dysfaatikko ei paljoa tunteita välttämättä näytä. On vaan, ilmeetöntäkin voi olla. Se ei tarkoita että intohimo puuttuisi, heiltä vain puuttuu kyky näyttää sitä samalla tavalla kuin terve ihminen. Siitä naisesta minusta kyllä huomasi että hän oli iloinen, pirtsakka ja mukavan oloinen! Mieskin jopa hymyili! Mun tuttu asperger ei tee ees sitä. Ei edes tervehdi vaan pölähtää yhtäkkiä vaan paikalle ja rupee syömään! =)
tiesin
 
tykkäsin
No, tuo nainenhan oli herttainen, joskin erilainen. Mies vaikutti koulukiusatulta nössöltä, mutta minä sanoisin myös että voisi olla hällä joku sairaus tai vamma. Pilvessä se tuskin oli.
Näin paljon samoja piirteitä kuin omassa lapsessani, jolla on aspergerin syndrooma. Niitä pidetään pöllöinä, ja siksi heistä tuntuu että kukaan ei ymmärrä. Kuten tämäkin mies sanoi.

Sympatiat heidän puolellaan, ja ihana että ovat löytäneet toisensa ja uskaltavat olla omia itsejään.
Minulla tuli hvyä mieli oman lapseni tulevaisuuden puolesta. Ehkä hänellekin vielä se rakkaus suodaan ja löytyy joku joka ymmärtää erilaisuutta.
Meillä myös asperger-poika ja tuli hyvä mieli, että myös nämä "omituiset" löytävät onnen =)
Minä ajattelin ihan samaa, oma poikani on myös asperger, monen mielestä omituinen.
Ihanaa, että "omituisetkin" voi löytää onnen =)
 
Kaikilla oikeus olla!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja tykkäsin;22952021:
Meillä myös asperger-poika ja tuli hyvä mieli, että myös nämä "omituiset" löytävät onnen =)
Minä ajattelin ihan samaa, oma poikani on myös asperger, monen mielestä omituinen.
Ihanaa, että "omituisetkin" voi löytää onnen =)
Minullakin tuli hyvä mieli oman lapseni puolesta, mutta silti aika paha olo siitä miten ihmiset täällä leimaa narkkareiksi, hihhuleiksi ja ties miksi aivokääpiöiksi erilaiset ihmiset! Saisitte hävetä. En yhtään enää ihmettele, että lapset kiusaa toisiaan kouluissa jos vanhemmat opettaa että erityislapset ovat hörhöjä, outoja, hihhuleita, narkkareita...
 
No vähän mua sulhasen puolesta nolotti, kun morsian sanoi ampiainen tulee, kun antoi Jannelle kakkua.

En nähnyt lainkaan parin suutelevan, mikä oli kummallista.
Ei mekään miehen kanssa suudeltu häissämme ollenkaan.

Katoin vähän puolisilmällä tuota ohjelmaa, etten lähe kyllä analysoimaan ollenkaa. Meitä on moneksi, mutta itse olen aina perinteisten häiden kannalla. :D
 
Kaikilla oikeus olla!!
[QUOTE="vieras";22952161]Snoivat että eivät halua lapsia, ja se nainenhan kuulemma pelkäsikin lapsia.[/QUOTE]
Ei minunkana lapseni halua lapsia, eikä hällä ole mitään kiinnostusta vauvoja tms kohtaan. Kuulemma aikoo hankkia vain koiria ja hevosia ja pistää pystyyn koirahoitolan.
 

Yhteistyössä