SATUHÄÄT 20.1. -ketju

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Nanna"
Uskomatonta miten aikuiset ihmiset voi olla näin inhottavia!Pitäisikö kaikkien olla samasta muotista?! Leimataanko narkkariksi tai mt-potilaaksi tietämättä faktoja.Huomaa että täällä on porukkaa jotka eivät ole koskaan nähneet mitään"erilaista"
Opetatteko lapsillekkin että kaikille ns normaalista poikkeaville naureskellaan...huh huh!
 
"ihana"
suloista! kuin päivänsäde olisi löytänyt menninkäisen! sympaattisen oloinen pariskunta, boheemeja ja hipahtavia, suloisen erikoisia. Tälläisiä kuin olisi enemmänkin niin ehkä emme olisi enää niin puusilmäisen puisevia mammoja.
Innolla odotan ensij aksoa!
 
asp
[QUOTE="Nanna";22951607]Opetatteko lapsillekkin että kaikille ns normaalista poikkeaville naureskellaan...huh huh![/QUOTE]

Eli sunkin mielestä eivät ollleet normaaleja vaan poikkeavia. Kun asia niin selkeä on niin mitä sitä kaunistelemaan, sinähän se et hyväksy sitä erilaisuutta kun sinua pelottaa sen huomaaminen ja siitä puhuminen.
 
Kaikilla oikeus olla!!!
[QUOTE="vieras";22951581]Miehellä ja veljellään oli eri sukunimi. Morsian taas kertoi pelkäävänsä lapsia, mummoja, perhosia ja muita ottiäsiä. Lepakoita rakastaa.[/QUOTE]

Niin, ja mitä sitten? Mun lapseni pelkää ääniä, vihaisia ilmeitä, ja ukkosta. Onko siinä jotain ihmeellistä? Samaistuin tuohon ohjelmaan sillä itselläni on lapsi joka on vähän heidän kaltaisensa ja hyvin erilainen. Myöskin koulukiusattu ja aina väärinymmärretty. Puhuu hitaasti, eikä oikein tahdo saada mitään irti.
Kuten tämä mies sanoi että suolaa oli sopivasti kun piti kertoa miltä maistuu. JOs kysyn lapselta laitetaanko ketsuppia, sinappia vai onko hyvä noin, niin saattaa vastata että ei maistu miltään, mutta en saa vastausta että laitetaanko jotain vai ei, jos niin mitä.
 
onnea heille
Tekihän tuo mies kuitenkin jotain metallialan töitä mutta eivät he kyllä ihan 'normaaleja' olleet, mutta ehkä kuitenkin onnellisia. Jotenkin ahdisti kuulla tuon miehen puhetta, joissain mömmöissä oli tai puhevika tai jotain. Nainen ei onneksi halunnutkaan lapsia, mutta mies tuntui haluavan myöhemmin. Toivottavasti heillä onnellinen elämä, laisinaan.
 
Kaikilla oikeus olla!!!
Eipä tollasia hihhuilleita kauheesti ole. Meidän kaveripiiri on ihan normaaleja. Erilaisuus ei pelota, ei vaan tollasia ihmisiä ymmärretä. Roolipelejä, mä oon aasi, oo sää poni, ei jumankauti :D Tavan aaseja juu.
Mää todella toivon, ettei sulle koskaan synny erityislasta!!! Et ymmärtäisi, niinhän itsekin sanoit. Joillekin erityislapsille voi aasi ja poni ja roolileikit olla ihan oikeesti ainoa joka pitää kiinni tässä elämässä ja ovat ainoita jotka ymmärtää!
 
Kaikilla oikeus olla!!
Nyt puhutaan aikuisista. Lapsille ny vähän eri noi poni, aasi leikit.
Ehei kuule. Oletko nähnyt esim. kehitysvammaisia? Nuorellekin vielä voi hyvinkin olla hauskaa samat asiat kuin lapselle. Voivat naurahtaa väärässä kohdassa kuin lapset. Se aasi voi olla mukana edelleen joka paikassa aikuisenakin!
Mun lapseni on nyt 17, ja edelleen sillä on heppa kainalossa joka yö, ja puhuu vain siitä kuinka hevonen on hänen rakkain lelu ja hevonen syö kuulemma porkkanaa aina hänen huoneessa. (ei muuten syö) =)
 
Eipä olisi pitänyt tätä ketjua lukea :( Mulle ei tullut mieleenkään, että mies käyttäisi mitään aineita tai edes lääkkeitä. Ujous ja vastentahtoisuus julkista puhumista kohtaan vain välittyi. (Nyt kun joku sanoi Asperger, niin kieltämättä sekin vois olla, mutta enpä todellakaan tekis yhden ohjelman perusteella mitään diagnooseja.) Oli taatusti kameroiden edessä paljon vaivautuneempi kuin arkielämässä. Sympaattisen oloinen kaveri, mutta mietin vain, että varmaan ilman kameroita olisi ollut luontevampi olo omana hääpäivänä.
 
"tiinu"
Aspergeria minäkin ajattelin, muistuttaa mun serkkua jolla kyseinen syndrooma on.
Mua kyllä kiinnostais tietää miten nämä ihmiset jotka on näihin ohjelmiin lähteny, niin ovat päätyneet siihen ratkasuun että ilmottavat itsensä sinne. Onko se julkisuuden halu? Vai näyttää omaa erilaisuuttaan vai mikä.
Millä oikeudella sinäkin läski aivovammainen arvostelet toisia. Itselläsi puolneekeri kakara vai sanosinko äpärä.
 
"Nanna"
Ja tahallaan ymmärretään väärin.Tarkotin poikkeavaa käytöstä.No niinko sanoin,uskomatonta aikuisilta ihmisiltä.Asperger,autismi tai aivovamma,mikään näistä ei tee ihmisestä typerää.Mahtavaa että täällä on muitakin joiden mielestä erilaisuus on rikkaus :) Aina löytyy ihmisiä joilla on niin pienet piirit että kaikkea vähänkään "outoa"käytöstä pidetään hulluna,naurettavana tms....Se on surullista
 
Miee
Ehei kuule. Oletko nähnyt esim. kehitysvammaisia? Nuorellekin vielä voi hyvinkin olla hauskaa samat asiat kuin lapselle. Voivat naurahtaa väärässä kohdassa kuin lapset. Se aasi voi olla mukana edelleen joka paikassa aikuisenakin!
Mun lapseni on nyt 17, ja edelleen sillä on heppa kainalossa joka yö, ja puhuu vain siitä kuinka hevonen on hänen rakkain lelu ja hevonen syö kuulemma porkkanaa aina hänen huoneessa. (ei muuten syö) =)
Juu juu :D
 
Eivät olleet mitään kehitysvammaisia, ihan selvästi olivat selväjärkisiä, mies vain puhui hitaammin. Se voi olla esimerkiksi puhevian seurausta. Lisäksi moni vierastaa kameraa eikä suusta tule senkään edestä puhetta. Monesti tälläkin palstalla kehutaan kuinka ollaan suvaitsevaisia, mutta sitten ei kuitenkaan suvaita jos joku on hieman erilainen eikä elä niin kuin useimmat.
 
"vieras"
Ehei kuule. Oletko nähnyt esim. kehitysvammaisia? Nuorellekin vielä voi hyvinkin olla hauskaa samat asiat kuin lapselle. Voivat naurahtaa väärässä kohdassa kuin lapset. Se aasi voi olla mukana edelleen joka paikassa aikuisenakin!
Mun lapseni on nyt 17, ja edelleen sillä on heppa kainalossa joka yö, ja puhuu vain siitä kuinka hevonen on hänen rakkain lelu ja hevonen syö kuulemma porkkanaa aina hänen huoneessa. (ei muuten syö) =)
Turhaan haaskaat aikaasin, joko tuo "Miee" vain yrittää ärsyttää sinua, tai on vielä teini-ikäinen, ainakin kirjoitustyylinsä perusteella. Ole välittämättä tuollaisista.:)
 
"Kyllästynyt"
Minä en ole lukenut kaikkia kommentteja, mutta tuntuu järkyttävältä, miten täällä aikuiset ihmiset oikeesti hyväksyy erilaisuuden tai tässä tapauksessa ei hyväksy. Kukaan ei varmastikkaan kiellä sitä, etteikö pariskunta olis ollut omanlainen. Mutta se, että miehen puhe on epäselvää ei varmasti ole huumeiden tai lääkkeiden väärinkäytön syytä.
Te aikuiset ihmiset varmaan olette kuulleet erilaisia puhetapoja muuallakin ja tuskin ootte olleet sitä mieltä, että epäselvästi puhuva ihminen on päihteiden alaisena. Mutta puheen epäselvyyteen voi olla monia syitä. Turha lähteä spekuloimaan, mikä kenelläkin on vai onko mitään. Yleisenä homiona, että puheenvaikeutta ja epäselvyyttä voi hankaloittaa moni asia, dysfasia, älyllinen kehityshäiriö, huono kuulo/poikkeamat kuulossa jne..
 

Yhteistyössä