SATUHÄÄT 20.1. -ketju

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="MMM";22951392]Näittekö miten ne miehen silmät liikku puolelta toiselle kun se vaan tuijotteli yhteen pisteeseen sillai kummallisesti .. kaikki ei "ollu kotona", voipi olla ihan joku sairauskin.

Kyllähän se mies siinä lopussa sitten sano että miinää rakaaastaaan siinuaa aa..

No joo. Häät itsessään olivat karmaisevat .. osa pukeutuneena halpoihin naamiaisasuihin ja osa sitten leninkiin ja pukuun. Sulhasen veli näytti suht. normaalille, viralliselle .. en olisi tajunnu sen olevan veli ellei ruudussa olisi lukenut.[/QUOTE]

Mulla tuli siitä sulhasen veljestä sellainen ajatus, että halusi varmaan puvulla, laseilla ja kaikella olemuksellaan viestittää että MINÄ olen NORMAALI. Kiusalliseen tilanteeseenhan tavallaan tuossa joutuu häävieraatkin jos pyydetään pukeutumaan naamiaispukuun. Joko lähtee täysillä leikkiin mukaan ja unohtaa sen jäykistelyn yhdeksi päiväksi, tai sitten pukeutuu jäykkään ja viralliseen pukuun että toisetkin huomaa että joku sentään on aikuinen.

No kummalla luulette olleen kivempaa häissä? Sulhasen veljellä vai Robin Hoodilla?
 
lkl
Voi tsiisus..
Tuntuu törkeältä että tällläisellä palstalla voidaan olla näin helvetin julmia. Sitten ihmetellään miksi kouluissa kiusataan ja toisia syrjitään, kattokaapa peiliin että mistähän se mahtais tulla?
 
"Oops"
Mä katson Satuhäät aina mun 11-vuotiaan tyttäreni kanssa. On mukava kuulla hänen kommenttejaan... tällä kertaa hän sanoi mm. "tuo sulhanen on varmaan tosi väsynyt... " ja "ihania pehmoleluja!" ja "mä en tykkäis tosta hääkakusta kun siinä on marsipaania" ja "äiti onks noi hääasut sun mielestä nätit.. mun mielestä ei.. "

:D
 
Mä tykkäsin. Jos joillain on ollut omanlaiset häät niin ainakin tällä parilla. Ihan hyvä vaan että elämässä (ja maailmassa ylipäätänsä) on vähän satua ja pehmolelujakin.

Mulla kiinnityi huomio miehessä siihen että muuten se puhui hitaasti ja hiljaa, mutta papin edessä sanat tuli selvästi :D
 
Voi tsiisus..
Tuntuu törkeältä että tällläisellä palstalla voidaan olla näin helvetin julmia. Sitten ihmetellään miksi kouluissa kiusataan ja toisia syrjitään, kattokaapa peiliin että mistähän se mahtais tulla?
niinpä, mä luulen et lähestulkoon joka luokalla on ollut tuollainen poika, se päähän potkittu sit kai omasta syystään..
en mä pitänyt sitä todellakaan mitenkään erilaisena, monet Sällin kavereista on ihan samanlaisia, ja tosi mukavia ja hyviä poikia ovat.
 
"vieras"
Tuntui ihan väärältä että koko juttu kuvattiin, avioliittokin tuntui tälle sulholle olevan aika häilyvä käsite eikä mielestäni ollut häntä kohtaan oikein. Tuntui että miestä vietiin kuin pässiä narussa. Ihan kuin lapsi naitettaisiin.
Kuinka niin? Olihan hän tämän naisen kosinnan jälkeen jämäkästi sitä mieltä, että ensin mennään kihloihin.
 
Symppis pariskunta, varsinkin mies, mutta johtuukin varmaan siitä että muistutti todella paljon meidän aspergerin syndrooman omaavia poikia.
Minusta olisi ihana jos lapseni löytäisi yhtä ihanan vaimon joka näkisi ilmeettömien kasvojen takana olevat tunteet ja suloisen persoonan ja rikkaan mielikuvitusmaailman.
Surulliseksi tässä ketjussa teki minut se kun ymmärsin minkälaisten ihmisten kanssa lasteni pitää pärjätä..
 
"mielipide"
Parilla oli erittäin paljon kavereita mukana häissä, eikä ne kaverit mitään nynnyjä vässyköitä olleet. Joten arvionne mahtaa olla väärä, että kyseessä on jälkeenjäänyt tai sairas pari. He olivat vain kovin erikoisia. Miehen puheen hitauteen voi olla monia syitä, joita me emme tiedä, mutta tuskin kyse on mistään ihme sairaudesta, koska sellaisilla tuskin on tuollaisia kavereita, tuota määrää. Jos kyseessä olisi joku jälkeenjäänyt tai mielenterveysongelmainen pari, häissä olisi ollut muutama sukulainen, ehkä yks kaks kaveria muttei mitään tuollaista. Järki käteen katsojat.
 
viaras
Ihan hyvä että tämä Satuhäät-ohjelma näyttävä erilaisia häitä, ei "satuhäät" tarkoita kaikille kermakakkuhääpukua ja pönöttäviä sukulaisia ainaisine morsiamenryöstöineen ja morsiuskimpun/sukkanauhan heittoineen. Piristävää nähdä että joillakin on ainakin mielikuvitusta ja uskallusta olla oma itsensä eikä mukautua tiettyyn kaavaan jota valtaosa tämänkin palstan kävijöistä noudattaa.
Minäkin ihmettelen tuota ilkeilyn määrää, ei todellakaan tarvitse ihmetellä mistä nämä koulukiusaajat sikiävät.
 
"vieras"
[QUOTE="mielipide";22954260]Parilla oli erittäin paljon kavereita mukana häissä, eikä ne kaverit mitään nynnyjä vässyköitä olleet. Joten arvionne mahtaa olla väärä, että kyseessä on jälkeenjäänyt tai sairas pari. He olivat vain kovin erikoisia. Miehen puheen hitauteen voi olla monia syitä, joita me emme tiedä, mutta tuskin kyse on mistään ihme sairaudesta, koska sellaisilla tuskin on tuollaisia kavereita, tuota määrää. Jos kyseessä olisi joku jälkeenjäänyt tai mielenterveysongelmainen pari, häissä olisi ollut muutama sukulainen, ehkä yks kaks kaveria muttei mitään tuollaista. Järki käteen katsojat.[/QUOTE]
Tässä ketjussa joku heidät tunteva puolusti sulhasta kertomalla hänen olevan sairas, eikä huumehörhö.
 
"vieras"
Tunnen erään miehen joka on myös ollut samanlainen mumisija. Tai saattaa olla vieläkin muussa seurassa. Todella ujo ja varsinkin tuntemattomien ja vähän vähemmän tuttujen kanssa. Tällöin puhe on todella hiljaista ja muminaa, kuten tuolla ohjelman hepulla. Hänellä on myös mielenterveysongelmaa. Se suunnaton ujous ja pelko lienee tehnyt sen muminan ja varmaan osa syynä mielenterveysongelmiin. Istuisin kyllä itsekin paskajäykkänä kun toimittaja kyselisi edessä ja kamera kuvaisi. Olin jo kerran paniikissa kun jouduin radiohaastatteluun. Huomasitteko miten paljon paremmin ohjelman mies puhui itse vihkiseremoniassa? En lukenut kaikkia kirjoituksia, mutta nyt ei tainnut kukaan haukkua naista lihavaksi? Siis näitä erilaisia parejahan on ja suotakoon heille heidän oma maailmansa. Harmittomia veikkoja:)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22954287]Tässä ketjussa joku heidät tunteva puolusti sulhasta kertomalla hänen olevan sairas, eikä huumehörhö.[/QUOTE]

Mikä olisikaan ollut vastaanotto, jos olisi sanottu jo ohjelman aluksi, että sulhasella on sellainen ja sellainen vamma. Saattais monen mielipide kiepsahtaa toisin päin ja haukkujen sijaan tulla aivan muuta.
 
ei tarvitse hurskastella
Voi tsiisus..
Tuntuu törkeältä että tällläisellä palstalla voidaan olla näin helvetin julmia. Sitten ihmetellään miksi kouluissa kiusataan ja toisia syrjitään, kattokaapa peiliin että mistähän se mahtais tulla?
Minua häiritsee jos itsensä julkisuudelle myyneitä ei saisi kommentoida, koska sitähän he odottavatkin suostuessaan moisiin ohjelmiin.

En tarkoita että kommentoinnin tarvitsee olla tätä tasoa mitä täällä näyttää olevan, mutta on aivan väärin verrata hörhöihin liittyviä kirjoituksia koulukiusaamiseen! Siinä tekee väärin rinnastaessa erittäin pahan ongelman itseaiheutettuun sekoiluun.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin;22953760:
Peesi tälle! Pahinta on se, että nämä asenteet ja tavat suhtautua kaikkeen "normaalista poikkeavaan" periytyy :(.
niin, ja kuka sen sitten määrittää mikä on normaalia ja mikä ei? Taatusti kaikilta löytyy joku ominaisuus/tapa josta joku löytää jotain "outoa", joten ei luulisi kenelläkään olevan varaa mennä irvimään toisten ihmisten erilaisuudella. Koskaan kun ei tiedä milloin itse on samassa tilanteessa.
 
"Naakka"
Asian vierestä, mutta... Ootteko koskaan itse esiintyneet tuntemattoman/tuntemattomien edessä ja olleet kuvattavana? Aika järkkyä, olen ihan tavallinen, puhelias ja rohkea ihminen - mutta koulussa piti jäykkään ja pukuun pukeutuvan miesopettajan kuvatessa kertoa itsestään, ja jälkeenpäin sitten koko luokan kanssa katsottiin nauhat. Häpesin silmät päästäni katsoessani itseäni nauhalta: silmät pyörivät päässä kuin hedelmäpelissä ja olin tosi epävarmaan oloinen.. :D
 
ei tarvitse hurskastella
[QUOTE="vieras";22954354]niin, ja kuka sen sitten määrittää mikä on normaalia ja mikä ei? Taatusti kaikilta löytyy joku ominaisuus/tapa josta joku löytää jotain "outoa", joten ei luulisi kenelläkään olevan varaa mennä irvimään toisten ihmisten erilaisuudella. Koskaan kun ei tiedä milloin itse on samassa tilanteessa.[/QUOTE]

En ole katsonut ohjelmaa, mutta tuo pari tuskin on syyntakeeton, joka on tahtomattaan joutunut julkisuuden kynsiin.
 
Ei iskenyt muhun mitenkään tän jakson viihteellisyys. Ymmärrän kyllä, että erikoisuus voi olla viehättävää ja hauskaa, mutta nuhjuset pehmolelut lavanlattialla häissä -ei vaan putoo mulle.

Tulee ikävä vaan ihan "tavallisia" häitä kun näitä kattelee .
 

Yhteistyössä