Sana jota vihaan yli kaiken

• Viestiketjun aloittaja "Impi"
  • Ensimmäinen viesti
aivan
Alkuperäinen kirjoittaja 1 merkkiä pitkä.;23866463:
Ai tuli ekana mieleen? Nuohan on kaikki jo muiden vastauksissa mainittu.

Asiaan. Oma inhokka "TÄTI tuli kylään" kun puhutaan menkoista. Siis vittulan väki sentään!
Täti...hrrh! Mua ärsyttää kans! MIKÄ VITUN TÄTI!! MIKS EI SETÄ?! Mun täti on kuollu, se ei tuu kylään! Järkky!

[QUOTE="asdf";23737103]Murresanat ne vasta ärsyttäviä onkin.[/QUOTE]

Puhuttaessa en kiinnitä huomiota murteisiin, mutta auta armias miten vituttaa lukea murteella kirjoitettua tekstiä. En yleensä lue kommenttia tai viestiä loppuun asti jos siellä vilahtelee miuta ja siuta ja jotain venytettyjä "pohjalaasia" sanoja. Mutta jos normaalistikin puhuu murteella, niin minkäs sille voi että sitä lipsahtaa myös tekstiin.

......
Puhuttaessa en kiinnitä huomiota murteisiin, mutta auta armias miten vituttaa lukea murteella kirjoitettua tekstiä. En yleensä lue kommenttia tai viestiä loppuun asti jos siellä vilahtelee miuta ja siuta ja jotain venytettyjä "pohjalaasia" sanoja. Mutta jos normaalistikin puhuu murteella, niin minkäs sille voi että sitä lipsahtaa myös tekstiin.
Totta! Varsinkin savoksi kirjoitettu teksti :headwall:
Ja tarkoituksellahan se yleensä kirjoitettu, jos koko teksti on jollain murteella. Ei kai kukaan nyt niin syvällä siinä murteessaan ole, ettei ollenkaan osaa kirjoittaa yleiskielellä.

Ja tarkoituksellahan se yleensä kirjoitettu, jos koko teksti on jollain murteella. Ei kai kukaan nyt niin syvällä siinä murteessaan ole, ettei ollenkaan osaa kirjoittaa yleiskielellä.
Ehkei sellaset ole käyneet ollenkaan kouluja, eikä siksi ole ollut pakko kirjottaa mitään kaunokirjallisia esseitä tms.

Minä olen myös sitä mieltä, että murretta kirjoittaessaan siihen joutuu oikein erityisesti keskittymään, kun taas yleiskieli tulee "itsestään", saa väittää, että kirjoitettu murre tulee yhtä soljuvasti kuin puhuttu, mutten usko:)

"vieras"
Minä olen myös sitä mieltä, että murretta kirjoittaessaan siihen joutuu oikein erityisesti keskittymään, kun taas yleiskieli tulee "itsestään", saa väittää, että kirjoitettu murre tulee yhtä soljuvasti kuin puhuttu, mutten usko:)
Se riippuu ihan sanasta. Jotkut sanat tulee suht helposti murteella ja toisia saa oikein miettiä, että mites se nyt menis. Mä en kirjota murteella, vaikka puhunkin sitä vahvasti, koska munkin mielestä se näyttää kirjotettuna jotenkin tyhmältä.

[QUOTE="vieras";23970610]Se riippuu ihan sanasta. Jotkut sanat tulee suht helposti murteella ja toisia saa oikein miettiä, että mites se nyt menis. Mä en kirjota murteella, vaikka puhunkin sitä vahvasti, koska munkin mielestä se näyttää kirjotettuna jotenkin tyhmältä.[/QUOTE]

Joo, noin varmasti onkin. Minä käytän jotain lapsuuden murteen sanoja vielä, vaikken ole sillä murrealueella asunut vuosikymmeniin, enkä niitä edes aina huomaa murresanoiksi, mutta nämä venytyksen ja viännöt, niitä luulen kyllä joutuvan tarkasti kirjoittamaan. =)

.........
Ihan veret seisauttava lause on " ei ole kahta samanlaista päivää.." jossain työkuvauksessa. Voi kliseiden klisee!!!!!!!
Toinen kuollut klisee on "tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa." Ooh, itse kun tulen toimeen vain itseni identtisten kopioiden kanssa"
Oon käyttänyt tuota "Ei kahta samanlaista päivää", koska mielestäni se kuvaa hyvin työtäni, jossa olen nyt vähän aikaa ollut. :ashamed:
Kliseitä kyllä tulee käytettyä helposti, ainakin työhakemuksissa. Joskus niitä on vaikea välttääkään, kun eikös ne juuri halua kuulla, että hakija on "tunnollinen, reipas, oma-aloitteinen, ahkera...."

virus
Avokki, emäntä, isäntä, viihteelle, jöötti, nöpöttävät nännit, mätäpieru, kokkeli, kreisi, pisu, töräyttää, kikkeli, kyrsä, omnomnom, imutella

"Mennään avokin kanssa/isännän kanssa/emännän kanssa VIIHTEELLE, kyllä on KREISIÄ oikein nännit NÖPÖTTÄÄ kun tästä suunnitelmasta ilmoille TÖRÄYTTÄÄ. Pöytään vaan KOKKELIA JA KYRSÄÄ, OMNOMNOMNOM!! PikkuKIKKELIT PISULLE ensin, ettei tarvitse MÄTÄPIERUJA autossa muiden IMUTELLA!

ÄRSYTTÄÄÄ
[quote="impi";23735778]on:

Kera (jäätelöä kera hillon, makaronia kera juuston... )

ei voip mitään, hirvee raivo nousee aina kun näen tai kuulen tuon sanan[/quote]

samoin!!

hehhehhee
Alkuperäinen kirjoittaja 1 merkkiä pitkä.;23866463:
Ai tuli ekana mieleen? Nuohan on kaikki jo muiden vastauksissa mainittu.

Asiaan. Oma inhokka "TÄTI tuli kylään" kun puhutaan menkoista. Siis vittulan väki sentään!

Vittulan väki hyvinkin, koska täällä kanssa yksi miettii, että mikä vitun täti?! Menkat, kuukautiset, mutta että täti?!

puoskari
[QUOTE="Anne";23735927]

Ykkös inhokki on sana parhautta. Se on typerä, väännelty, muoti-ilmiö yöks.[/QUOTE]

TÄYSIN samaa mieltä. Kakkosena on "tavan", jonka joku jo mainitsi

Inhoan peesiä, peesailua, komppausta, komppailua. UAAaargh!!!
ja tuosta peesailusta ei oo kenellekään mitään hyötyä.
Jos kerron tykkääväni seksistä ja joku rekisteröimätön nimimerkki huutaa "peesi"
niin minä ja kukaan muu ihminen palstalla ei siitä hyödy mitenkään.

Ja joo tuo mainittu "tavan" pitäis kitkeä tästä maasta

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä