mua
Ärsyttää ihan hirveesti NIINKU!!! Mä en niinku voi sietää niinku kun jotku käyttää niinku tollasia niinku tilkesanoja NIINKU!!!! NIINKUNIINKUNIINKUNIINKU!!!! ARGH!
Täti...hrrh! Mua ärsyttää kans! MIKÄ VITUN TÄTI!! MIKS EI SETÄ?! Mun täti on kuollu, se ei tuu kylään! Järkky!Alkuperäinen kirjoittaja 1 merkkiä pitkä.;23866463:Ai tuli ekana mieleen? Nuohan on kaikki jo muiden vastauksissa mainittu.
Asiaan. Oma inhokka "TÄTI tuli kylään" kun puhutaan menkoista. Siis vittulan väki sentään!
Totta! Varsinkin savoksi kirjoitettu teksti :headwall:Puhuttaessa en kiinnitä huomiota murteisiin, mutta auta armias miten vituttaa lukea murteella kirjoitettua tekstiä. En yleensä lue kommenttia tai viestiä loppuun asti jos siellä vilahtelee miuta ja siuta ja jotain venytettyjä "pohjalaasia" sanoja. Mutta jos normaalistikin puhuu murteella, niin minkäs sille voi että sitä lipsahtaa myös tekstiin.
Ehkei sellaset ole käyneet ollenkaan kouluja, eikä siksi ole ollut pakko kirjottaa mitään kaunokirjallisia esseitä tms.Totta! Varsinkin savoksi kirjoitettu teksti :headwall:
Ja tarkoituksellahan se yleensä kirjoitettu, jos koko teksti on jollain murteella. Ei kai kukaan nyt niin syvällä siinä murteessaan ole, ettei ollenkaan osaa kirjoittaa yleiskielellä.
Minä olen myös sitä mieltä, että murretta kirjoittaessaan siihen joutuu oikein erityisesti keskittymään, kun taas yleiskieli tulee "itsestään", saa väittää, että kirjoitettu murre tulee yhtä soljuvasti kuin puhuttu, mutten uskoTotta! Varsinkin savoksi kirjoitettu teksti :headwall:
Ja tarkoituksellahan se yleensä kirjoitettu, jos koko teksti on jollain murteella. Ei kai kukaan nyt niin syvällä siinä murteessaan ole, ettei ollenkaan osaa kirjoittaa yleiskielellä.
Teeppari on ilmeisesti t-paita. Säimä taas tupakka. "Mennään säimälle", "vetää säimää", jne.Mitä tarkoittavat teeppari ja säimä?
Se riippuu ihan sanasta. Jotkut sanat tulee suht helposti murteella ja toisia saa oikein miettiä, että mites se nyt menis. Mä en kirjota murteella, vaikka puhunkin sitä vahvasti, koska munkin mielestä se näyttää kirjotettuna jotenkin tyhmältä.Minä olen myös sitä mieltä, että murretta kirjoittaessaan siihen joutuu oikein erityisesti keskittymään, kun taas yleiskieli tulee "itsestään", saa väittää, että kirjoitettu murre tulee yhtä soljuvasti kuin puhuttu, mutten usko
Toinen kuollut klisee on "tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa." Ooh, itse kun tulen toimeen vain itseni identtisten kopioiden kanssa.Ihan veret seisauttava lause on " ei ole kahta samanlaista päivää.." jossain työkuvauksessa. Voi kliseiden klisee!!!!!!!
Alkuperäinen kirjoittaja juurikin näin;23970629:tissittää (=imettää)
Ihan veret seisauttava lause on " ei ole kahta samanlaista päivää.." jossain työkuvauksessa. Voi kliseiden klisee!!!!!!!Toinen kuollut klisee on "tulen toimeen erilaisten ihmisten kanssa." Ooh, itse kun tulen toimeen vain itseni identtisten kopioiden kanssa"Oon käyttänyt tuota "Ei kahta samanlaista päivää", koska mielestäni se kuvaa hyvin työtäni, jossa olen nyt vähän aikaa ollut. :ashamed:
Kliseitä kyllä tulee käytettyä helposti, ainakin työhakemuksissa. Joskus niitä on vaikea välttääkään, kun eikös ne juuri halua kuulla, että hakija on "tunnollinen, reipas, oma-aloitteinen, ahkera...."
Alkuperäinen kirjoittaja 1 merkkiä pitkä.;23866463:Ai tuli ekana mieleen? Nuohan on kaikki jo muiden vastauksissa mainittu.
Asiaan. Oma inhokka "TÄTI tuli kylään" kun puhutaan menkoista. Siis vittulan väki sentään!
ja tuosta peesailusta ei oo kenellekään mitään hyötyä.Inhoan peesiä, peesailua, komppausta, komppailua. UAAaargh!!!