Sana jota vihaan yli kaiken

• Viestiketjun aloittaja "Impi"
  • Ensimmäinen viesti
tuttuja
Mua ärsyttää kans monet noista mitä täällä onkin jo mainittu, mitä käytetään Facebookissa. "OMNOMNONOM" tai "mies laittaa ruokaa, tää on PARHAUTTA"...

Samaten miehen porukoilla on tapana sanoa "kassoo", vaikkei edes riipu murteesta. "Kyllä se puu siitä kassoo vielä"...Pimpura on kans kauhee, mies käyttää sitä joskus, edelleen.

..........
Ja toi palaveri = pala verta...miks joku haluaa semmoseen mennä :LOL:
Minun mielestä tuo oli pienenä kammottava sana, koska en oikein ymmärtänyt sen merkitystä ja siinä oli tuo veri. Kuvittelin, että siellä kupataan ihmisiä tai otetaan väkisin niiden verta.

Kukapa muutenkaan riemusta kiljuen menisi jonnekin kuivaan palaveriin, oli siinä tuo paloiteltu veri tai ei. :D

Ps: tuli mieleen, että palastella on aika ärsyttävä sana. Ei hirvein kuviteltavissa oleva, mutta suht. typerä.
Sit se, kun ihmiset toteaa: "Tuuleksii!" Tulee heti mieleen sana "piereksii". Miksei voi sanoa vaan, että "tuulee"?

sens
-töllö, telsu
-paituli, yöppäri, teeppari
-mukula, neiti, prinsessa/prinssi, kakru
-isäntä, emäntä, äityli

yleensä ottaen kaikki tavallisista sanoista väännetyt -li tai -ri- päätteiset niinkuin esim. toi paituli :D

1 merkkiä pitkä.
- tavan
- elämä on
- sikamakee, sikahyvä, sikatyhmä jne.
- parhautta
- masuasukki, pikkukakkonen
- päikkärit
- pötköttää
- pönkittää
- ketä-sanan käyttö kuka-sanan tilalla
- juoksia, tarjoilia
- alkomaholi, alko (kun puhutaan alkoholista)
- vetää naamat
- peesi, peesata
- komppi, kompata
- sälli
- nassu

Nämä tuli ensimmäisenä mieleen.
Ai tuli ekana mieleen? Nuohan on kaikki jo muiden vastauksissa mainittu.

Asiaan. Oma inhokka "TÄTI tuli kylään" kun puhutaan menkoista. Siis vittulan väki sentään!

kl
Hyi, vihaan sanaa pottu, vaikka olenkin kotoisin alueelta, jossa tuota sanaa käytetään. Olisin voinut ruveta itkemään, kun kaupassa työharjoittelussa ollessani asiakas tuli kysymään: "Mistee löötyy pottulastuja?" Siis POTTULASTUJA? Voiko juntimpaa olla? No voi, nimittäin SIPSU!
Ne on sipsejä tai perunalastuja, ei pottulastuja tai sipsuja! Perkele.
:D

"vieras"
Ylimääräiset i-kirjaimet: inhoIttava, peloIttava...
Lässytysmuunnokset: väsynyt -> väsyinen, kipeä -> kipuinen...
KuuLLostaa
Sana "oleellinen" sanan "olennainen" sijasta!!!
Teinix-kieli ei ärsytä teinien puhuessa/kirjoittaessa, mutta herra jeesus, jos vielä kolmekymppinen puhuu/kirjoittaa sillä tyylillä niin mun käämi kärähtää.
Emäntä/isäntä-sanan käyttö puolisosta, joka ei ole maatilan emäntä/isäntä.
Tytsyt, styrbyt, neidit, prinsessat jne puhuttaessa tyttäristä.

Ja vielä puhetyylinä sellanen tahallinen nenäkirkuna.

teeppari, isäntä, emäntä, rulettaa, tirsat, säimä... makia. "vähä makia!" kun vaikka kerron jostain tapahtuneesta tai asiasta tai mistä vaa.. ja "helemi" toinen samanlainen D:< hyi minä en vaan siedä noita!

ukko, kun puhutaan pari-kolmekymppisestä miehestä. UKKO ON VÄHINTÄÄN KUUSKYTVUOTIAS MÖHÖMAHA HARMAAHAPSI.

p.s. mulle ei oo vieläkää selvinny mitä tarkoittaa peesi?

"vieras"
teeppari, isäntä, emäntä, rulettaa, tirsat, säimä... makia. "vähä makia!" kun vaikka kerron jostain tapahtuneesta tai asiasta tai mistä vaa.. ja "helemi" toinen samanlainen D:< hyi minä en vaan siedä noita!

ukko, kun puhutaan pari-kolmekymppisestä miehestä. UKKO ON VÄHINTÄÄN KUUSKYTVUOTIAS MÖHÖMAHA HARMAAHAPSI.

p.s. mulle ei oo vieläkää selvinny mitä tarkoittaa peesi?
Mikä ihme on SÄIMÄ?
Ja joo, toi "helemi" on karsee, kuten myös se, että joku on "helmee." Toi tuntuu olevan joku parikymppisten jätkien bravuuri.

Peesi on sama kuin peesata eli sitä, että kuljet toisen perseen takana kieli pitkänä ja jokainen solusi huutaa sitä, että haluat ilmaista olevasi edelläkulkijan kanssa todellakin samaa mieltä. Noin niinq kärjistettynä. :D

Yhteistyössä