salaojat !?!?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rovva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja gt:
Alkuperäinen kirjoittaja palsta??:
Alkuperäinen kirjoittaja rovva:
Alkuperäinen kirjoittaja :
pyydä ammattilaiset tekemään. hintaa meille tuli n. 20 000e

ukko on ammattilainen,
ja aiotaan tehdä "huomattavasti" halvemmalla

varmaan kannattais kysyä ukolta, jos on kerta ammattilainen :o

niinpä,köhöm
onpa todellinen ammattilainen, jos ei hintoja tiedä.

En mä missään vaiheessa sanonut, ettemme osaa salaojia tehdä, tai ettemme tiedä hintoja.
Tahdoin vain kuulla muiden kokemuksia...
se taisi nyt tänään olla liikaa pyydetty.

ukko on ammattilainen,

niinpä,köhöm

En mä missään vaiheessa sanonut, ettemme osaa salaojia tehdä, tai ettemme tiedä hintoja.

Kysymyksen olisit voinut hieman erilailla asettaa, niin vastaukset olisivat olleet varmaan erilaisia. Erityisesti kun teillä on työvöima omasta takaa, et varmaan hyödy mitään vastauksista, joissa työ on teetetty muualla. Eli siis kysyt lähinnä materiaalien hintoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

ukko on ammattilainen,

niinpä,köhöm

Kysymyksen olisit voinut hieman erilailla asettaa, niin vastaukset olisivat olleet varmaan erilaisia. Erityisesti kun teillä on työvöima omasta takaa, et varmaan hyödy mitään vastauksista, joissa työ on teetetty muualla. Eli siis kysyt lähinnä materiaalien hintoja?

no, aikomukseni oli kysyä kokemuksia ja materiaalien hintoja. huomioita ja kömmellyksiä. mutta ilmeisesti rivien välissä luki enemmän kuin itse tiesin... :/

Meillä on myös salojaremontti edessä 1980-luvun taloon. 1-tasoinen talo kyseessä. Olisi tosiaan kiva kuulla, jos jollain on omakohtaist kokemusta remontista. Hyvät ja huonot puolet? Oliko jotain, mitä ei osannut etukäteen huomioida?

Itseäni mietityttää lähinnä, minne mahdumme varastoimaan tarvikkeet ja maa-ainekset, kuinka ajoissa kaikki on tilattava ja kuinka paljon syntyy jätettä. Onkohan peräkärryllä jätteiden rahtaaminen kaatopaikalle ihan naurettava ajatus vai pitääkö hommat joku isompi kuljetus.

Meillä on tiivis savimaa, joten sitä pitäisi ainakin korvata kunnon salaojasoralla. Uskoisin, että vanhat kerrokset ovat riittämättömät. Mietin myös, riittääkö patolevy ja joku eristelevy vai kannattaako suosiolla käyttää kalliimpaa levyä, joka toimii lämpö- ja kosteuseristeenä. Kellarillisessa talossa käyttäisin tätä, mutta onko järkeä tällaisessa yksikerroksisessa talossa.

Meillä tehtiin salaoja-remppa vm 79 ok-taloon kesällä 08. Mä en oikein osaa siitä mitään kertoa, jos et kysy... Ojat, sorat, putket, tarkistuskaivot, patolevyt jne laitettiin... Mitä haluaisit tietää tarkemmin...?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Meillä tehtiin salaoja-remppa vm 79 ok-taloon kesällä 08. Mä en oikein osaa siitä mitään kertoa, jos et kysy... Ojat, sorat, putket, tarkistuskaivot, patolevyt jne laitettiin... Mitä haluaisit tietää tarkemmin...?

Mitä laitoitte patolevyjen päälle suojaksi? Jotain muovilistaa? Onko kestänyt. Olen kuullut, että hapertuu, eikä kestä kauaa. Laitoitteko routaeristeet pystysuoraan seinän suuntaisesti vai vaakatasoon?

Meneekö teillä sadevedet katoilta myös salaojaputkistoon vai minne? Siihen aikaan sai vielä laittaa kaupungin viemäriverkkoon. Vai uusitteko myös sadeveden keräilyjärjestelmää jotenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Lisää kysymyksiä. Teittekö itse vai palkkasitteko aputyövoimaa tai jonkun firman? Mitä maksoi (tarvikkeet/työ)?

Pitikö työ tehdä osissa? Jostain luin, että kannattaa kaivaa vain 5 metrin pätkiä kerrallaan, ettei talo liiku perustuksilta. Kuulostaa aika hankalalta. Eikö voisi kaivaa vaikkapa pari seinämää kerralla auki?

Oliko teillä kaivuri tms. kone apuna? Jos oli, niin oliko silti paljon käsilapiohommaa?

Nostellaanpas, jos jollakin olisi kerrottavaa joko hyvin tai huonosti onnistuneista salaojaremonteista. Kaikki kokemukset kelpaavat. Mistä löysitte urakoitsijan? Meillä on nyt urakoitsija hakusessa.

kyllä se muovilista patolevyn päälle pitää laittaa. se on sen takia, ettei sinne mene esim.hiekkaa ja se väli siellä siten tuulettuu tms. styroksit laitetaan vaakatasoon, 2x50mm, lomittain, ettei saumat ole kohikkain.

Yhteistyössä