Saksa kansallistamassa Uniperia

vierailija
Jos suomi ei saannut sitä lävitse että 10 miljardia takaisin ja vesivoimalat suomeen. Ulos mittaa suomi kaiken saksalaisen omistuksen suomessa. Kaikki tilit myös tyhjätään saksalaisilta jotka asuu suomessa. Lisäksi jos muut maat ei tuomitse saksan kommunististä kansallistamista ja laita saksaa täydelliseen kauppa saartoon hyväksyvät he sen että kaikki ulkomaalaisten yritysten omaisuus voidaan ottaa huoletta suomen haltuun ja heidän omaisuus. Eli jos saksa ei maksa kiltisti mitä suomi pyytää. He hyväksyvät että kaikki ulkomaalainen omistus voidaan kansallistaa eikä nokkaa siitä tarvitse kopauttaa. Kun saksa näytti et se on mahdollista.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Jos suomi ei saannut sitä lävitse että 10 miljardia takaisin ja vesivoimalat suomeen. Ulos mittaa suomi kaiken saksalaisen omistuksen suomessa. Kaikki tilit myös tyhjätään saksalaisilta jotka asuu suomessa. Lisäksi jos muut maat ei tuomitse saksan kommunististä kansallistamista ja laita saksaa täydelliseen kauppa saartoon hyväksyvät he sen että kaikki ulkomaalaisten yritysten omaisuus voidaan ottaa huoletta suomen haltuun ja heidän omaisuus. Eli jos saksa ei maksa kiltisti mitä suomi pyytää. He hyväksyvät että kaikki ulkomaalainen omistus voidaan kansallistaa eikä nokkaa siitä tarvitse kopauttaa. Kun saksa näytti et se on mahdollista.
(y)
 
Jos Saksa maksaa Uniperista 10 miljardia . Siis 8 miljardin velat maksetaan takaisin, takaukset todennäköisesti purkautuu ja noin miljardin maksu osakkeista. Tämä vielä arvailua, mutta olisi kyllä torjuntavoitto Suomelle, jos tappiot jää 5 miljardiin.
 
vierailija
Jos Saksa maksaa Uniperista 10 miljardia . Siis 8 miljardin velat maksetaan takaisin, takaukset todennäköisesti purkautuu ja noin miljardin maksu osakkeista. Tämä vielä arvailua, mutta olisi kyllä torjuntavoitto Suomelle, jos tappiot jää 5 miljardiin.
Niin mut vesivoimalat jää suomelle. Kaut nekin maksaa. 76 ceduvoimalaa ruotsista ja laskun maksaja tuo tuloi suomelle. Itse katsoin et vedivoima loputtomana energiana on hinnakas.
 
vierailija
Niin mut vesivoimalat jää suomelle. Kaut nekin maksaa. 76 ceduvoimalaa ruotsista ja laskun maksaja tuo tuloi suomelle. Itse katsoin et vedivoima loputtomana energiana on hinnakas.
Ja lisäisin et yhdenvesivoimalan maksaa tyyliin 100 miljoonaa joten se tekis 7.6 miljardia et suomi jäis hiukan plussalle. Lisäksi on mainittava et saksa ei ole maksanut lapin polttamista joka maksoi tyyliin suomelle 20 miljardia siitä 10 prosentin vuotuinen korko tekee paljon. Et kyl saksalaisten kantsis vaan maksaa.
 
vierailija
Ja lisäisin et yhdenvesivoimalan maksaa tyyliin 100 miljoonaa joten se tekis 7.6 miljardia et suomi jäis hiukan plussalle. Lisäksi on mainittava et saksa ei ole maksanut lapin polttamista joka maksoi tyyliin suomelle 20 miljardia siitä 10 prosentin vuotuinen korko tekee paljon. Et kyl saksalaisten kantsis vaan maksaa.
Siis rakentaminen vesivoimalan.
 
vierailija
Kyllä mä tajuan, että jos mulla on auto, jonka arvo on 1000 euroa ja siitä on mulla lainaa 20 000 euroa ja joku sanoo, että maksaa mun lainat pois, jos saa sen auton itselleen, niin se ei suinkaan ole varastamista. Sä vissiin tajuat asioita vähän eri tavalla.
Vain idıootti menee ostamaan tonnin auton 20 tonnilla. Taidat olla vasemmistolainen...
 
Kai se on ainoo mahis tässä tapauksessa.

Uniper-sotku on kyllä Fortumin edellisen johdon ja Sipilän hallituksen moka. Sitä on vaikea arvioida, että mitä nykyhallituksella oli/on tehtävissä.
On se kumma, että nykyinen hallitus ei kykene ottamaan mistään vastuuta. Se tammikuinen 8 miljardiakin oli ilmeisesti Sipilän hallituksen syytä? Marin on itse syyllistynyt jälleen omien toimiensa salailuun, mikä vahvistaa käsitystä, että hänen poliittinen uransa perustuu pelkkään poseeraamiseen. Sen sijaan, että olisi neuvotellut veronmaksajien miljardeista, Marinia kiinnosti enemmän jauhojenginsä kanssa bilettäminen Ruisrockissa. Yhden surkean tekstarin lähetti Scholzille, jota yritti vielä kaiken lisäksi salata.
 
On se kumma, että nykyinen hallitus ei kykene ottamaan mistään vastuuta. Se tammikuinen 8 miljardiakin oli ilmeisesti Sipilän hallituksen syytä? Marin on itse syyllistynyt jälleen omien toimiensa salailuun, mikä vahvistaa käsitystä, että hänen poliittinen uransa perustuu pelkkään poseeraamiseen. Sen sijaan, että olisi neuvotellut veronmaksajien miljardeista, Marinia kiinnosti enemmän jauhojenginsä kanssa bilettäminen Ruisrockissa. Yhden surkean tekstarin lähetti Scholzille, jota yritti vielä kaiken lisäksi salata.
Mikä tammikuinen 8 miljardia?

Minulla ei ole mitään tarvetta sinällään puolustella velkajengiä. Liikaa velkaa ottaneet koko Koronan ajan. rahat menneet syömiseen, ei investointeihin.

Mutta totesin vaan, että tässä konkurssissa olisin tyytyväinen jos selvittäis 5 miljardilla.
 
En oo muuteskaan kauheesti Marinia puolustellut. Hän on nimenomaan poseeraaja. Tyyli edellä. Tärkeämpää on se miltä asiat näyttää kuin mitä ne ovat. Mutta sitä politiikka on suurimmalle osalle.

Mielikuvilla pelataan ja ne ratkaisee. Joku äänestää siksi Marinia ja hänen puoluettaan. Marin olisi varmaan hyvä esikuva (ok, jauhot meni sekaisin pikkasen väärään aikaan. Todella huonolta tuo biletys näyttää etenkin kun tapahtui tällaisena aikana).

Minä toivon alempaa verotusta ja pienempiä menoja. SItä tuskin SDP toteuttaa. Ei ainakaan vihreiden saatikka VL:n kanssa.

Joissakin asioissa Marin on silti toimitunut suht. hyvin. Esim. NATO. Mut tosiaan talous, joka on yksi tärkeimmistä asioista, homma on kussut. Mutta ei se silti tarkoita että kaikki olisi heidän aiheuttaa.
 
vierailija
Vain idıootti menee ostamaan tonnin auton 20 tonnilla. Taidat olla vasemmistolainen...
Se oli 20 000 euron auto ostettaessa. Sitten se valitettavasti hajosi totaalisesti eikä vakuutus korvaa koska kyseessä oli force majeure. Meteoriitti tippui auton katosta läpi, se syttyi tuleen ja lisäksi moottori suli. Mutta silti joku on valmis maksamaan 20 000 euron lainan siitä mikäli saa viedä sen auton pois. Ei mulla ole pokkaa syyttää sitä varkaaksi.
 
vierailija
Nyt siis jäädään odottamaan sitä hetkeä, kun Saksa panee saksalaiset maksamaan kaasustansa markkinhintaa ja se tekee Uniperista terveen voittoa tekevän yrityksen.
 

Yhteistyössä