Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Eihän noista sun mainitsemista asioista ole yhtään vaivaa verrattuna siihen, että yrität asettaa rajoja lapselle! Jokainen lapsi sotkee kun alkaa syömään itse, ihan sama missä vaiheessa se aloitetaan. Lavuaarilla pissattaminen on varmasti verrattavissa vaippoja vaihtamiseen ja pyllyn pesemiseen. Liinassa kantaminen itse asiassa on aikuista HELPOTTAVA tekijä eikä työlästä millään tavoin. Vai luuletko sä et lasta tarvii samalla tavalla valvoa jos se on köytetty liinaan tai lattialla ryömimässä? Yritätkö sä tolla hoitoon viemisellä viestittää, että vain laiskat äidit vie lapsensa hoitoon? NinaTT:n lapsi on vasta 1v. Harva sen ikäinen muutenkaan on vielä vieraalla hoidossa ollut. NinaTT vaan itse haluaa välttää ristiriitatilanteita ja luottaa siihen et kyllä yhteiskunta ne sitten opettaa (vrt. Nina vastasi et kyllä opettaja sitten "rankaisee" lasta jos myöhästyy koulusta, hänen ei tarvitse).
No kai se on vähän et mikä kellekin on vaivaa ja mikä ei. Kyllä mä kokisin stressaavaksi vahdata et milloin mun vauvalla on pissahätä ja käydä vähän väliä roikottamassa sitä lavuaarilla et josko jtn tulis. Näin esimerkiksi.
En mä sanonut että vaan laiskat äidit vie lapsiaan hoitoon
jopas nyt jtn. Tarkoitin että jos NinaTT ois oikein laiska ja mukavuudenhalunen, niin laittais varmaan lasta läheisilleen hoitoon jotta vois vaan laiskotella.
NinaTT muuten myös imettää vielä.. jos ois halunnu olla oikein laiska, niin ois varmaan laittanut sille pullon käteen jo aika päiviä sitten. Tai niin onhan tääkin, joku kokee et se maidon laittaminen pulloon on työlästä ja toisesta tuntuu että lapsen roikkuminen tissillä on työlästä.
Itse ihailen NinaTT:n energiaa toteuttaa noita juttujaan, vaikka en kaikessa hänen kanssa olekaan samaa mieltä.