Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Täällä ei saa kissoja eikä muitakaan eläimiä ilmaiseksi löytöeläinkodeista, onneksi.
Ne leikataan ja sirutetaan + madotetaan ja se maksaa heillekin, joten siksi pitää olla joku hinta ja siihen laitetaan vielä hieman päälle jotain maksua ettei ihan kuka vaan osta ja sitten hylkää eläintä.
nojoo en tienny ihan järkevältähän toi kuullostaa. mä vaan kattonu leffoi ja niissä ne hakee ilman maksui ni aattelin et se on käytäntö. mut mitä niille eläimille tapahtuu jota kukaan ei hae elättääkö ne sen eläimen elämänsä loppuun saakka via lopettaako ne sen ?

mut kylhän niitä kissoi saa ilmatteekskin en oo koskaan kuullu et joku maksais 500e kissasta.
Kissojen hommaaminen pitäisi ehdottomasti tulla maksulliseksi.
Irtokissoja ja niiden villiintyneitä poikasia on jo ongelmaksi saakka ja ovat löydettäessä monesti todella sairaita ja heikkoja...ei sellanen ole eläimelle oikein.

• Tykkää
Reactions: Kokardi65 ja m.e.k.
nojoo en tienny ihan järkevältähän toi kuullostaa. mä vaan kattonu leffoi ja niissä ne hakee ilman maksui ni aattelin et se on käytäntö. mut mitä niille eläimille tapahtuu jota kukaan ei hae elättääkö ne sen eläimen elämänsä loppuun saakka via lopettaako ne sen ?
Jotkut joudutaan lopettamaan, ensiksi tietysti sairaimmat tai sellaiset millä on vaikkapa pelkoagressiivisuutta tai ei tule muiden eläinten kanssa toimeen.

mut voisko se pelkoagressiivisuus parantu rakastavassa kodissa. miksi pitäisi kissan joka ei tuu muiden kissojen kaa toimeen tappaa. harvoinpa ne kotikissat muita näkee kun kotona?
Kyllä niitä hoitaa voidaan, mutta kyllä siinä tarvitaan muutakin kuin sitä rakastavaa kotia.
Lähinnä ehkä tarvitaan kärsivällisyyttä ja eläinten käyttäytymiseen tutustumista ja varsinkin koirien kohdalla palkitseminen tottelevaisuudesta toimii hyvin.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Aijuuhei. Pitää ihmeellä teillekin yhtä juttua...

Siis ku mun faija (se alkoholisoitunut jota en ole edes tavannut vuosiin) joutui juhannuksen alla terveyskeskushoitoon ja ny sit eilen oli (tai ehkei ollutkaan) kotiutus.

Ni ne sit soittivat mulle iltaviideltä että ku sen asunnosta on jääkaappi rikki eikä he nyt oikein voi ruokaa sinne ostaa ku pilallehan se menee niin mitäs nyt tehdään. Osastolla ei oo enää paikkaa ja... voisinko auttaa.

Ni MITÄ mun ois sit niinku pitänyt tehdä? Ostaa kunnan vuokrakämppään pikana, parinsadan kilsan takaa uusi jääkaappi? Ajaa sinne tuhatta ja sataa ja olla höveli että nostakaa faija vaan autoon, kyllä mä sen kotiini otan ja hoidan?

Yhteistyössä