Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
mut kylhän niitä kissoi saa ilmatteekskin en oo koskaan kuullu et joku maksais 500e kissasta.
Kissojen hommaaminen pitäisi ehdottomasti tulla maksulliseksi.
Irtokissoja ja niiden villiintyneitä poikasia on jo ongelmaksi saakka ja ovat löydettäessä monesti todella sairaita ja heikkoja...ei sellanen ole eläimelle oikein.
 
  • Tykkää
Reactions: Kokardi65 ja m.e.k.
nojoo en tienny ihan järkevältähän toi kuullostaa. mä vaan kattonu leffoi ja niissä ne hakee ilman maksui ni aattelin et se on käytäntö. mut mitä niille eläimille tapahtuu jota kukaan ei hae elättääkö ne sen eläimen elämänsä loppuun saakka via lopettaako ne sen ?
Jotkut joudutaan lopettamaan, ensiksi tietysti sairaimmat tai sellaiset millä on vaikkapa pelkoagressiivisuutta tai ei tule muiden eläinten kanssa toimeen.
 
mut voisko se pelkoagressiivisuus parantu rakastavassa kodissa. miksi pitäisi kissan joka ei tuu muiden kissojen kaa toimeen tappaa. harvoinpa ne kotikissat muita näkee kun kotona?
Kyllä niitä hoitaa voidaan, mutta kyllä siinä tarvitaan muutakin kuin sitä rakastavaa kotia.
Lähinnä ehkä tarvitaan kärsivällisyyttä ja eläinten käyttäytymiseen tutustumista ja varsinkin koirien kohdalla palkitseminen tottelevaisuudesta toimii hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Aijuuhei. Pitää ihmeellä teillekin yhtä juttua...

Siis ku mun faija (se alkoholisoitunut jota en ole edes tavannut vuosiin) joutui juhannuksen alla terveyskeskushoitoon ja ny sit eilen oli (tai ehkei ollutkaan) kotiutus.

Ni ne sit soittivat mulle iltaviideltä että ku sen asunnosta on jääkaappi rikki eikä he nyt oikein voi ruokaa sinne ostaa ku pilallehan se menee niin mitäs nyt tehdään. Osastolla ei oo enää paikkaa ja... voisinko auttaa.

Ni MITÄ mun ois sit niinku pitänyt tehdä? Ostaa kunnan vuokrakämppään pikana, parinsadan kilsan takaa uusi jääkaappi? Ajaa sinne tuhatta ja sataa ja olla höveli että nostakaa faija vaan autoon, kyllä mä sen kotiini otan ja hoidan?
 
Aijuuhei. Pitää ihmeellä teillekin yhtä juttua...

Siis ku mun faija (se alkoholisoitunut jota en ole edes tavannut vuosiin) joutui juhannuksen alla terveyskeskushoitoon ja ny sit eilen oli (tai ehkei ollutkaan) kotiutus.

Ni ne sit soittivat mulle iltaviideltä että ku sen asunnosta on jääkaappi rikki eikä he nyt oikein voi ruokaa sinne ostaa ku pilallehan se menee niin mitäs nyt tehdään. Osastolla ei oo enää paikkaa ja... voisinko auttaa.

Ni MITÄ mun ois sit niinku pitänyt tehdä? Ostaa kunnan vuokrakämppään pikana, parinsadan kilsan takaa uusi jääkaappi? Ajaa sinne tuhatta ja sataa ja olla höveli että nostakaa faija vaan autoon, kyllä mä sen kotiini otan ja hoidan?
Ei sitten taidakaan enää pitää paikkaansa se vanha viisu, missä todettiin joka värssyn lopuksi että ...kyllä kruunu huolen pojistaan pitävi ainiaan...
Eikös sen kämpän laitteetkin ole kunnan? Paha sanoo mitään, kun ei tiedä mitään.
 
Ei sitten taidakaan enää pitää paikkaansa se vanha viisu, missä todettiin joka värssyn lopuksi että ...kyllä kruunu huolen pojistaan pitävi ainiaan...
Eikös sen kämpän laitteetkin ole kunnan? Paha sanoo mitään, kun ei tiedä mitään.
Nii, en tiedä minäkään. Tähän päivään saakka on kyllä hienosti hoitanut niin että on kämppä pään päällä ja kuukausittain jää rahaa juoda lisää.


Se tuossa musta olikin hulluinta, etteivä toitis hakeneet kunnan vuokrakämppään sitä uutta jääkaappia ku se todellakin kuuluu vuokranantajan vastuulle.

Toisekseen ihmettelin myös sitä, että miten ihmeessä me pärjättiin just miehen ja kymmenkesäisen kanssa viikko sähköttömässä mökissä... Kotihoita ilmeisesti kuitenkin käy/tulee käymään ainakin kerran viikossa ni oisko ollut kamalaa hankkia sinne kahvia, pari putelia kestomaitoa, jokunen säilyketölkki ja tuoretta leipää.

(ja mistä vetoa että se on ite jo köpöttänyt lähikauppaan ostamaan lokeroa tai olutta)
 

Yhteistyössä