Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hei Echo, pullakuningatar!
Heitäppä hyviä pulla/leivonnaisideoita mitä ois helppo lasten kans leipoa, aattelin kesälomalla olla oikein pullantuoksuinen äiti ja opettaa lapsetkin leipomaan. Mitkä teillä on ollut suosikkeja?
Ai niin tämä meinas unohtua.

No. Mä teen aina juhlavehnäs-ohjeella, taikina pitää jättää löysäksi ja korvapuustin väliin tulee paljon voita, kanelia ja sokeria. Sit paistetaan siten että just alkaa tulla kullanruskeeta väriä ja pois uunista. Ne on ihanan pehmeitä.

Mutta lapset...Yks helppo tapa on tehdä levy (tavispullaohje), siihen levittää jotain Nutellaa/fariinisokeri-voi-kaneliseosta/aprikoosimarmeladia ja kääriä rullalle, ja sit leikata 1,5 cm kiekuroita ja laittaa isoihin muffinssivuokiin (tietty voidella).

Mut yhdestä mä en osaa saada nättejä aikaan:voisilmäpullista eli painetaan voideltuun pullaan voinokare ja ripotellaan sokeria. Ne räjähtää aina uunissa. Hyvälle kyllä maistuvat. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Ellimaar
Nonni, nyt pääsin vauhtiin...mut sit tulee kauniita pullia jos teet niistä kierteitä.

Eli levität leveyssuunnassa lojuvan suorakaiteen alemmalle puoliskolle aprikoosihilloa/voi-kanelisokeria/vaniljasoosia tms., sit levyn puoliskot yhteen.
Sit leikkaat taikinapyörällä 1,5 cm levyisiä siivuja. Otat siivun toisesta hännästä kiinni ja kierrät rullalle, ja kiepautat hännän lopuks pullan alle.
Päälle keskelle ehdottomasti raesokeria, niin tulee tosi söpöjä!

Ne on siis tännäkösiä:
 
  • Rakkaus
Reactions: Ellimaar
Ai niin tämä meinas unohtua.

No. Mä teen aina juhlavehnäs-ohjeella, taikina pitää jättää löysäksi ja korvapuustin väliin tulee paljon voita, kanelia ja sokeria. Sit paistetaan siten että just alkaa tulla kullanruskeeta väriä ja pois uunista. Ne on ihanan pehmeitä.

Mutta lapset...Yks helppo tapa on tehdä levy (tavispullaohje), siihen levittää jotain Nutellaa/fariinisokeri-voi-kaneliseosta/aprikoosimarmeladia ja kääriä rullalle, ja sit leikata 1,5 cm kiekuroita ja laittaa isoihin muffinssivuokiin (tietty voidella).

Mut yhdestä mä en osaa saada nättejä aikaan:voisilmäpullista eli painetaan voideltuun pullaan voinokare ja ripotellaan sokeria. Ne räjähtää aina uunissa. Hyvälle kyllä maistuvat.
Miten ne räjähtää? Mun mielestä yleensä kaikkein lervahtaneimmat pullat on useimmiten parhaita:p.
Toi fariinisokeriseos vois olla hyvää
Aattelin et tosiaan leivottais jotain ainaki 2kertaa viikossa:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Miten ne räjähtää? Mun mielestä yleensä kaikkein lervahtaneimmat pullat on useimmiten parhaita.
Toi fariinisokeriseos vois olla hyvää
Aattelin et tosiaan leivottais jotain ainaki 2kertaa viikossa
Mä en ilmeisesti malta kohottaa niitä tarpeeks, kun ne repeilee vielä uunissakin. :D
Äidillä ja anopilla on semmosia asiallisia pullia joiden voisilmät pysyy ehjänä...
 
r0s
Nonni, nyt pääsin vauhtiin...mut sit tulee kauniita pullia jos teet niistä kierteitä.

Eli levität leveyssuunnassa lojuvan suorakaiteen alemmalle puoliskolle aprikoosihilloa/voi-kanelisokeria/vaniljasoosia tms., sit levyn puoliskot yhteen.
Sit leikkaat taikinapyörällä 1,5 cm levyisiä siivuja. Otat siivun toisesta hännästä kiinni ja kierrät rullalle, ja kiepautat hännän lopuks pullan alle.
Päälle keskelle ehdottomasti raesokeria, niin tulee tosi söpöjä!

Ne on siis tännäkösiä:

Mä teen kierrepullat muutoin samoin, mutta leikkaan suikaleiksi saksilla.

Mut tulipa mielihalu. Jos tekisi raparperistä hilloa ja laittaisi sitä ja vaniljarahkaa ja vähän vielä kaneliakin. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä