Säälin kokopäivätyössä olevia perheenäitejä joulun aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä käsitän tän aloituksen niin, että ap "säälii" ihmisiä, jotka tahtoisivat hössöttää joulun takia, mutta siihen ei ole aikaa. Ja siis nämä jotka sitä haluaisivat, mutta eivät kerkeä, ovat siitä myös hieman pahoillaan.

Näin siis minä asian käsitin, enkä näe tuossa aloituksessa siis mitään pahaa, asenteellista, oman elämän puutetta tai muutakaan näistä herneitä nenään vetelevien ihmisten teorioista.
Voin toki olla väärässä, mutta siltikään ei asia minua noin kovasti hetkauttaisi.

[QUOTE="Huoh";29361104]Mä käsitän tän aloituksen niin, että ap "säälii" ihmisiä, jotka tahtoisivat hössöttää joulun takia, mutta siihen ei ole aikaa. Ja siis nämä jotka sitä haluaisivat, mutta eivät kerkeä, ovat siitä myös hieman pahoillaan.

Näin siis minä asian käsitin, enkä näe tuossa aloituksessa siis mitään pahaa, asenteellista, oman elämän puutetta tai muutakaan näistä herneitä nenään vetelevien ihmisten teorioista.
Voin toki olla väärässä, mutta siltikään ei asia minua noin kovasti hetkauttaisi.[/QUOTE]

Et ole selvästikkään lukenut ap:n kommentteja ketjussa. Erittäin mustavalkoisia, tuomitsevia viestejä joista huomaa hänen oman katkeruutensa. Lue jos kiinnostaa.

[QUOTE="vierailijana";29361171]Et ole selvästikkään lukenut ap:n kommentteja ketjussa. Erittäin mustavalkoisia, tuomitsevia viestejä joista huomaa hänen oman katkeruutensa. Lue jos kiinnostaa.[/QUOTE]

Katkeruuden? Ketä kohtaan? :D Älä nyt vaan sano, että niitä kokopäivätyössä olevia kohtaan.

[QUOTE="a p";29361246]Katkeruuden? Ketä kohtaan? :D Älä nyt vaan sano, että niitä kokopäivätyössä olevia kohtaan.[/QUOTE]

Mammoja joilla kuuluu elämään muutakin kun kotona önöttämistä ja pölykoirien vahtimista.

[QUOTE="vierailijana";29361304]Mammoja joilla kuuluu elämään muutakin kun kotona önöttämistä ja pölykoirien vahtimista.[/QUOTE]

Sekä hammasharjalla koko kodin siivoaminen.

[QUOTE="vierailijana";29361304]Mammoja joilla kuuluu elämään muutakin kun kotona önöttämistä ja pölykoirien vahtimista.[/QUOTE]

Ja tästä päästäänkin taas kätevästi siihen, että vain kokopäivätyössä olevilla on elämä. Pidän työstäni, mutta pidän muusta elämästä niin paljon, etten tässä vaiheessa ole valmis "tuhlaamaan" työhön valtaosaa päivästäni. Tuhlatkaa te muut :D

Mää säälin niitä joiden pitää keksiä säälittäviä kohteita.

Mitäs muutakaan se tuommoinen on, kuin että oma elämä on niin vajaata ja mitätöntä että pitää keksimällä keksiä kenelläkä se tässä olis asiat vielä kurjemmin kuin itsellä?

Jos elämä on täysi ja olo tyytyväinen, ei tarvi tehdä ylenkatseellisia säälialoituksia ns. keskustelua herättääkseen. Voi hyvin tunnoin ajatella, että kukin elää omaa elämäänsä, omalla tavallaan, omassa elämänvaiheessaan, ja kaikilla voi olla tykönään hyvin. Pieni ja mitätön on tuo mieli, joka ei ulotu näkemään muuta kuin oman pienen maailmansa, omine pienine valintoineen, niskassa pelko ja uhka että joku kamala (esim. oman näkökulman muutos tai henkisen kasvun vaihe?) voisi murtaa tämän kaiken onnen ja idyllin?

Mutta hyvää joulua vaan kaikille säälijöillekin.

Ihan täysi peesi tälle. Aloittajalla(kaan) ei näytä asiat olevan kovin hyvin, palikat kasassa...

Jos olisin saanut noin paskamaisia viestejä itse takaisin alotukseeni, niin olisi mullakin muuttunut ääni kellossa. Ja nyt on kuitenkin käynyt selväksi jo, että ap tekee osa-aikatöitä, joten lienee hänelläkin muuta elämää kuin vahdata pölykoiria.
Ja jos te olette tyytyväisiä omiin valintoihinne, niin miten tämä nyt niin kovasti ärsyttää? :D aloitusviestissä ei ollut mielestäni mitään näin kuohuttavaa, vittuilun jälkeen ap rupesi vastaamaan samalla tasolla. Ei se väärin ole ;)

Aloitusviestissä lukee, että säälii niitä jotka haluaa mutta ei kerkeä. Aloitusviestissä lukee, ettei koske niitä joita ei kiinnosta, jotka ei streSsaa ym. Mikä vittu tässä nyt on niin hirveää? Kolahti vissiin todella pahasti että ne muksut tosiaan on niiden mummien ja ukkien kanssa joulun eikä äitiä näy missään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kdö;29361467:
Jos olisin saanut noin paskamaisia viestejä itse takaisin alotukseeni, niin olisi mullakin muuttunut ääni kellossa. Ja nyt on kuitenkin käynyt selväksi jo, että ap tekee osa-aikatöitä, joten lienee hänelläkin muuta elämää kuin vahdata pölykoiria.
Ja jos te olette tyytyväisiä omiin valintoihinne, niin miten tämä nyt niin kovasti ärsyttää? :D aloitusviestissä ei ollut mielestäni mitään näin kuohuttavaa, vittuilun jälkeen ap rupesi vastaamaan samalla tasolla. Ei se väärin ole ;)

Aloittajako se siellä kirjoittelee? ;)

Aloitus oli todella typerä ja sai ihan arvoisensa vastaukset. Ja lopultahan se syykin selvisi; oman kruunun kiillottaminen kun hänellä on arvot kohdillaan ja muut naiset valitsee työn mieluummin kuin lapset. Mitvit??!! :laugh:

Aloitusviestissä lukee, että säälii niitä jotka haluaa mutta ei kerkeä. Aloitusviestissä lukee, ettei koske niitä joita ei kiinnosta, jotka ei streSsaa ym. Mikä vittu tässä nyt on niin hirveää? Kolahti vissiin todella pahasti että ne muksut tosiaan on niiden mummien ja ukkien kanssa joulun eikä äitiä näy missään.

Ei mulla ainakaan kolahtanut yhtään mikään ja mun lapseni kyllä näkevät äitinsä jouluna. Isovanhempia eivät näe kuin aatonaattona. Mua vain alkoi ärsyttämään ap:n asenne muita kohtaan ja se asenne paistaa läpi jo aloituksessa.

[QUOTE="viera";29357644]Ja joo, tiedän että osa tahtoo olla kokopäivätyössä, ettei kaikki stressaa, ruoat ja siivouksen voi ostaa valmiina jne. Ja aloituksessa siksi äidit, kun miehet taitaa osallistua vähemmän jouluhössötykseen. Mutta sääliksi käy niitä, jotka käy kokopäivätyössä ja haluavat hössöttää. Muutenkin jää lapsille ja omaa aikaa (liian)vähän niin missä välissä ne siivoaa kaiken, ostaa lahjat, leipoo, kokkaa, koristelee jne. Itselleni tärkeää, että kaikelle tälle "hössötykselle" jää tarpeeksi aikaa ja jo nyt osa-aikaisena pitää suunnitella mitä ehtii milloinkin. Ja tämä ei sitten koskenut niitä, jotka ei hössötä, joita ei kiinnosta joulu jne :) Ja tiedän, että elämässä on isompiakin säälin aiheita.[/QUOTE]

Älä turhaan sääli, sääli on sairautta. Hyvin oon kaikki kerenny tekemään :). Oon tehokas ihminen, kun sille päälle satun. Mulla on fyysisesti rankka työ ja pienissä erissä alotin noi jouluhommat tekemään työpäivien jälkeen ja viikonlopuista on nyt ollukkin iso apu, nimittäin jaksanu vähän enempi. Arkisin ollu työpäivän jälkeen nyt aikaa jopa hengittää. Herään arkisin kolmen aikaan aamuyöstä ja valmistelut ja sitten kahvia monta kuppia ja menoks, eli oon aivan puhki kun olen kotona, mutta taikasana on kahvi :D. Huomenna haen viimeset lahjat, miehelle ja tyttärelle ja samalla käyn kahvilla ystäväni kanssa. Mulla on hyvin riittäny aika kaikelle, vaikka oonkin kokopäivätyössä. Oon ehtiny miehelle ja tyttärellekki antamaan aikaa, on jääny aikaa jopa itselle.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Haluaisin ehkä vähän enemmän hössöttää, mutta käyn kokopäivätyössä, joten en pahemmin ehdi tai jaksa ennen lomaa. Ei mua kannata kyllä sääliäkään, koska mulla alkoi loma nyt ja seuraavan kerran palaan töihin 7.1. Meillä kävi siivooja siivoamassa koko talon. Nyt meillä ihanan siistiä ja pidän paikat siistissä kunnossa jouluun asti. Nyt olen jo paketoinut kaikki lahjat. Huomenna kyläillään ja maanantaina leivotaan lasten kanssa + käydään ravintolassa syömässä koko perheen kanssa. Jouluaattona lähdetään sukulaisille reissuun. Ei mun kokopäivätyöstä joulu pilalle mene. Päinvastoin, on rahaa, mitä käyttää.

Aloittajako se siellä kirjoittelee? ;)

Aloitus oli todella typerä ja sai ihan arvoisensa vastaukset. Ja lopultahan se syykin selvisi; oman kruunun kiillottaminen kun hänellä on arvot kohdillaan ja muut naiset valitsee työn mieluummin kuin lapset. Mitvit??!! :laugh:

Modet voi asian tarkistaa ;) Ja kun mua aletaan haukkumaan huonoksi äidiksi ja roolimalliksi jne niin annan kyllä takaisin. :)

[QUOTE="a p";29362098]Modet voi asian tarkistaa ;) Ja kun mua aletaan haukkumaan huonoksi äidiksi ja roolimalliksi jne niin annan kyllä takaisin. :)[/QUOTE]

Voi siuta ja siun lapsias.

Arvona hössöttäminen ja oma napa, viis yhteiskuntaan osallistumisesta ja yhteisöstä.

Semmoinen äitilöinenhä sie oot. Hyä on olla kun täs omii pikku napasii kaivellaan ja viishän myö mistään muust.

Alkuperäinen kirjoittaja säälittää;29362163:
Voi siuta ja siun lapsias.

Arvona hössöttäminen ja oma napa, viis yhteiskuntaan osallistumisesta ja yhteisöstä.

Semmoinen äitilöinenhä sie oot. Hyä on olla kun täs omii pikku napasii kaivellaan ja viishän myö mistään muust.

Miksi mun pitäisi haalia vielä enemmän palkkaa kuin nyt?

Millä tapaa tässä ei osallistuta yhteiskuntaan tai yhteisöön, ja millä tapaa pitäisi? Kannattaisi kokeilla itsekin ajatella niitä lapsia sen materian ja oman perseen ajattelun sijaan.

[QUOTE="a p";29362251]Miksi mun pitäisi haalia vielä enemmän palkkaa kuin nyt?[/QUOTE]

Voi jestas etkö ymmärrä että työnteko on muutakin kuin vain rahan takomista? Kyllä ihminen yleensä haluaa olla hyödyksi yhteiskunnalle, ansaita arvostusta ammatillisesti, toteuttaa itseään ammatillisesti ja kuulua aikuisyhteisöön.

Aloituksessa luki, että säälittää ne jotka haluaisi hössöttää mutta eivät kerkeä. Siitä ei paista mikään asenne läpi, paitsi sellaiselle, jolle tämä oikeasti kolahti. Esim "sairaanhoitaja" on jotenkin erityisen painokkaasti jankannut asiaa, vaikka aloitus on ilmiselväSti kirjoitettu niille, jotka tätä hössötystä haluaisi. Sieltä paistaa juuri se, mitä sieltä haluaa lukea. Ei se sääli ole aina sellaista pahansuopaa, mutta joillekin ei tarvitse olla näköjään kuin tämä sana, niin muusta tekstistä viis, alkaa kura lentämään.

Mä olen joulun töissä vaikka onkin pieniä lapsia. Olen hoitovapaalla ja joulusta käärii vuodeosastolla sievoisen summan rahaa:D tykkään joulusta mutta joulu on mulle paljon enemmän kuin pelkkä aatto. Mulle joulu on koko joulukuu. Jouluostoksia, pipareita, torttuja, juhlia :D en siivoa mitn ylimääräistä kun on perussiistiä. Meillä kuusikin jo 1.12 laitettu.koska en oo koskaan ymmärtänyt sitä jäätävää hössötystä yhden päivän takia..lapsille annetaan lahjat jo aattona aamusta kun ei sitä ruikutusta jaksa koko päivää ja menen iltaan töihin..

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä