Säälin kokopäivätyössä olevia perheenäitejä joulun aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kellään;29362276:
Aloituksessa luki, että säälittää ne jotka haluaisi hössöttää mutta eivät kerkeä. Siitä ei paista mikään asenne läpi, paitsi sellaiselle, jolle tämä oikeasti kolahti. Esim "sairaanhoitaja" on jotenkin erityisen painokkaasti jankannut asiaa, vaikka aloitus on ilmiselväSti kirjoitettu niille, jotka tätä hössötystä haluaisi. Sieltä paistaa juuri se, mitä sieltä haluaa lukea. Ei se sääli ole aina sellaista pahansuopaa, mutta joillekin ei tarvitse olla näköjään kuin tämä sana, niin muusta tekstistä viis, alkaa kura lentämään.

Lue pidemmälle. Mua ei ärsyttänyt mikään muu kuin se, että aloittajan mielestä jouluna työtä tekevät laittavat arvojärjestyksessään työnsä muka lasten edelle. Ihan perseestä tuollainen ajattelutapa, aloittaja kuulostaa tosi yksinkertaiselta ihmiseltä ja (sori vaan) palstan kuuluisilta kruununkiillottajakotiäideiltä.

Ja ennen kuin alat pajattaa, minä olen ollut kaikki joulut kotona lasten kanssa. Ja tulen olemaankin, jos tässä työssä jatkan. Enkä muutenkaan ole kokopäivätyössä, mutta ei mulla ole tarvetta tuntea sääliä ketään kohtaan, joka on itse tyytyväinen elämäänsä.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Voi jestas häpigööl, tuolla on aiemmin jo sun kanssa näköjään käyty läpi sitä, että ap on osa-aikatöissä ja ap on sanonut, ettei meinaa loppuelämää olla. Mitä jos menisit leikkimään aikuista jonnekin muualle.

Ja mitä sitten jos olisi pelkkä kotiäiti? Onko esim lasten ikää tullut ilmi, onko vielä pieniä?
Mitä hittoa täällä tapellaan, kaikilla saa olla omat mielipiteensä, jokainen saa olla kotiäiti tai uraohjus. Ja niiden valintojen kanssa on elettävä. Ei jokainen sääli sana voi aiheuttaa jumalatonta paskatulvaa, ellei niissä omissa valinnoissa ole jotain mikä itseään arveluttaa.

Ja mitä sitten jos olisi pelkkä kotiäiti? Onko esim lasten ikää tullut ilmi, onko vielä pieniä?
Mitä hittoa täällä tapellaan, kaikilla saa olla omat mielipiteensä, jokainen saa olla kotiäiti tai uraohjus. Ja niiden valintojen kanssa on elettävä. Ei jokainen sääli sana voi aiheuttaa jumalatonta paskatulvaa, ellei niissä omissa valinnoissa ole jotain mikä itseään arveluttaa.

Heh, työssäkäyvät äidit ovat sitten uraohjuksia :D Lapset ja perhe-elämä ovat heille varmasti aivan se ja sama, huvikseen käyvät vain tuulettamassa päätään työelämässä.

Happygirl,voi jestas, etkö sä vieläkään tajunnut että minä käyn töissä? Yleensä ihminen tajuaa kerrasta, mutta sulla jäi niihin edellisiinkin työkysymyksiin vastaamatta ja sama loru jatkuu....

Mulla palaa just käpy sun kanssa happygirl. Miten nää asiat ei mene kaaliin. Jos sulle on sanottu miljoona kertaa, että ap on osa-aikatöissä, niin miellät tämän pelkäksi kotiäidiksi. Käytin samaa tyyliä tässä omassa viestissäni, kas kun siihen heti kiinnitit huomiota :D ehkä nyt tajuat, että siellä kotiäidin ja uraohjuksen välissäkin voi olla jotain.

Ei tarvi hermoilla, täh??? :D Missä olen sanonut että jouluna töissä olevat laittavat työn lasten edelle tms? :D sanoin tuon arvoasian yölliselle mekastajalle, joka kehui olevansa uraäiti. Olen itsekin ollut tapaninpäiviä monestikin töissä, yhden aatonkin, että nyt olet onnistunut ymmärtämään jotain todella väärin.

Mulla palaa just käpy sun kanssa happygirl. Miten nää asiat ei mene kaaliin. Jos sulle on sanottu miljoona kertaa, että ap on osa-aikatöissä, niin miellät tämän pelkäksi kotiäidiksi. Käytin samaa tyyliä tässä omassa viestissäni, kas kun siihen heti kiinnitit huomiota :D ehkä nyt tajuat, että siellä kotiäidin ja uraohjuksen välissäkin voi olla jotain.

Ehkäpä aloittajakin tajuaa, että se jouluna työssäkäyvä äiti laittaa kuitenkin lapsensa elämässään ykkössijalle, huolimatta siitä että sattuu olemaan jouluna töissä?

[QUOTE="a p";29362380]Ei tarvi hermoilla, täh??? :D Missä olen sanonut että jouluna töissä olevat laittavat työn lasten edelle tms? :D sanoin tuon arvoasian yölliselle mekastajalle, joka kehui olevansa uraäiti. Olen itsekin ollut tapaninpäiviä monestikin töissä, yhden aatonkin, että nyt olet onnistunut ymmärtämään jotain todella väärin.[/QUOTE]

Mitä siis tarkoitit tuolla arvoasialla? Mun mielestä se oli äärimmäisen typerästi sanottu; kuka äiti laittaa työnsä lapsen edelle, kerro mulle? Todella typerää ja todella ilkeää.

Happygirl, jos sun mielestä ne koko aikaiset äidit on ns, parhaimpia ja minusta ei, niin se ei tee minun arvomaailmasta yhtään sairaampaa. Ehkä sun mielesi muuttuu sitten omien lasten kanssa:)

No tulee väkisinkin mieleen että kotiäiti täytyy olla jos ihmettelee toisten halua tehdä töitä! Kyllä se pistää ihmettelemään etenkin perheelliseltä ihmiseltä. Mä ainakin kiitän joka kerta mielessäni yläkertaa kun saan sijaisuuksia. Ilman niitä en saisi kokemusta alalta joka mua kiinnostaa ja jossa tahdon edetä joku päivä pitkälle. Enkä pystyisi matkustelemaan ja eikä voitais ostaa niin hyvää ruokaa.

Minä säälin ap:ta, koska hän ei ymmärrä muiden tapaa hössöttää joulua. Hän ei ymmärrä, että työssäkäyvän äidin perheessä on myös yleensä puoliso ja että lapsetkin voivat olla isoja.

Meillä minä saatan lapset kouluun, etäpäivinäni otan heidät myös vastaan. Teen täyttä työpäivää , mutta voin mennä töihin vasta kymmeneksikin. Mies taas lähtee töistä yleensä viimeistään kolmelta ja on kotona ajoissa laittamassa pojille ruokaa. Joulusiivouksia tehdään vain nyt joulun alla. Joulukukat ja kuusi on jo ostettu samoin kinkku. Laatikoita mulla ei ole ollut tapana tehdä. Huomenna leivotaan. Siivous viimeistellään maanantaina. Kuusi tulee sisään huomenna. Koristeita laitetaan esiin pikku hiljaa. Niitä kaappeja en siivoa. Mutta lomalla olen loppiaisen yli minäkin. Joulussa nautin tuoksuista, ruuasta ja kiireettömästä yhdessä olosta dn sitä että kaapit ovat tip top. Niitä joudan siivoamaan joulun jälkeenkin. Niin ja mun eka joululahja on muuten ostettu elokuussa.

• Tykkää
Happygirl, ei jestas :D niin kauan kuin minä elätän itseni ja perheeni omilla rahoillamme, ei taida sulla tai kellään olla nokan koputtamista siihen, miten osallistun yhteiskunnan auttamiseen. Mikä sulla ei mene millään perille?

[QUOTE="a p";29362424]Happygirl, ei jestas :D niin kauan kuin minä elätän itseni ja perheeni omilla rahoillamme, ei taida sulla tai kellään olla nokan koputtamista siihen, miten osallistun yhteiskunnan auttamiseen. Mikä sulla ei mene millään perille?[/QUOTE]

Eikä sulle siihen että joillakin on luonnetta ja lahjoja hieman enempään ;)

[QUOTE="viera";29357644]Ja joo, tiedän että osa tahtoo olla kokopäivätyössä, ettei kaikki stressaa, ruoat ja siivouksen voi ostaa valmiina jne. Ja aloituksessa siksi äidit, kun miehet taitaa osallistua vähemmän jouluhössötykseen. Mutta sääliksi käy niitä, jotka käy kokopäivätyössä ja haluavat hössöttää. Muutenkin jää lapsille ja omaa aikaa (liian)vähän niin missä välissä ne siivoaa kaiken, ostaa lahjat, leipoo, kokkaa, koristelee jne. Itselleni tärkeää, että kaikelle tälle "hössötykselle" jää tarpeeksi aikaa ja jo nyt osa-aikaisena pitää suunnitella mitä ehtii milloinkin. Ja tämä ei sitten koskenut niitä, jotka ei hössötä, joita ei kiinnosta joulu jne :) Ja tiedän, että elämässä on isompiakin säälin aiheita.[/QUOTE]

Miks? mul 3 vuorotyö ja silti sain kaikki valmiiksi. Leivoin pikku hiljaa pakkaseen. lahjat ostin netistä ajoissa. Paketoin aina kun lapset meni nukkumaan pari pakettia. Ruoka tosin ostetaan suurimmaksi osaksi valmiina. Siivouksen aloitin jo lokakuussa (haluan kodin komerot tyhjentää aina ennen seuraava vuotta) ja leivotaan aina mun vapaapäivinä. Koristeltiin lasten kanssa 2 tunnissa :) Ei se ole vaikeaa kun ajoissa aloittaa suunnttelun...

• Tykkää
Happygirl, sun kannattaisi ihan oikeasti ymmärtää se, että nykypäivänä osa-aikatyö on yleistä ja tulee yleistymään lisää. Toiset on materialistisempia, on isommat menot jne. Ja toiset pärjää vähemmällä ja haluavat että aikaa jää muuhunkin. ei tarvi hermoilla, lue se yöllinen keskustelu.

Kahlasin ketjun läpi, ja päällimmäiseksi jäi mieleen seuraava: Poistetaan koko helekutin joulu allakasta. Tällainen kissanhännänveto ja "Luojan kiitos meillä osataan elää oikein" ja "Minun arvoni ovat nämä ja ne ovat sinun arvojasi paremmat" jne jne vääntöä yhdestä vaivaisesta kolmesta päivästä, ja siitä miten kukin niihin valmistautuu. Ja minkä etusijalle elämässään laittaa - jouluketjussa :) Joulumieltä?

Voi kyynel :(

Yhteistyössä