Säälin kokopäivätyössä olevia perheenäitejä joulun aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ddvvö;29359980:
Kovin paljon tää ei asiaa valaissut :D

6 tuntia joka päivä? joka arkipäivä? ilman lomia? palkattomia vapaapäiviä? vai jotakin muuta.

10 päivää kuussa kokopäiväisesti? Kenties ympäripyöreitä päiviä?

Parempi varmasti olisi määritellä jonkinlaisia kuukausi tai vuosituntimääriä varsinkin jos sitä halutaa yhdistää joulu hössötykseen.

Tarkoitin tietenkin arkipäiviä normilomien kanssa. Itse teen keskimäärin (vähemmän, joskus enemmän) n. 70-80 tuntia kuussa. Ja sitten päälle pitempiä vapaita, useamman viikon, jopa kuukauden :)

[QUOTE="a p";29360037]Tarkoitin tietenkin arkipäiviä normilomien kanssa. Itse teen keskimäärin (vähemmän, joskus enemmän) n. 70-80 tuntia kuussa. Ja sitten päälle pitempiä vapaita, useamman viikon, jopa kuukauden :)[/QUOTE]

Sä kun olisit tämänkin palstailuun käyttämäsi ajan käyttänyt niiden lattialistojen kiillotamiseen niin ei tarviis jouluvalmisteluihin käyttää kuukautta.

Jättää palstailun vähemmälle niin saa paljon aikaan.

[QUOTE="a p";29358784]Kysehän on loppujen lopuksi arvoista. Sinä olet valinnut paljon aikaa työlle, vähän lapsille ja minä taas toisin päin :) ja kyllä, kehtaan vastata nyt näin.[/QUOTE]

Sä olet kyllä todella typerä. Mä teen kolmivuorotyötä jossa on välillä useamman päivän vapaita ja mulla on kyllä mahdollista olla lasten kanssa enemmän kuin sellaisella joka on töissä arkipäivisin 7-15 tai 8-16.

Muistan pienenä, että äiti oli aina töissä. Aina kiireinen, eikä koskaan kotona. Ei siinä mummit, ukit eikä äidin korkeat tavoitteet lohduttanut kun rouvaa ei näkyny juuri ollenkaan kotona. Ja kyllä, olen katkera. Lapsuus oli pelottavaa, yksinäistä ja ihan täysin perseestä, kun mami halusi luoda uraa.

[QUOTE="vieraana";29360059]Sä kun olisit tämänkin palstailuun käyttämäsi ajan käyttänyt niiden lattialistojen kiillotamiseen niin ei tarviis jouluvalmisteluihin käyttää kuukautta.

Jättää palstailun vähemmälle niin saa paljon aikaan.[/QUOTE]

En tiedä sinusta, mutta minulla ei montaa sekuntia mene kun vastaa :) Sitä paitsi, mulla on jo kaikki laitettu :P

[QUOTE="Sairaanhoitaja";29360064]Sä olet kyllä todella typerä. Mä teen kolmivuorotyötä jossa on välillä useamman päivän vapaita ja mulla on kyllä mahdollista olla lasten kanssa enemmän kuin sellaisella joka on töissä arkipäivisin 7-15 tai 8-16.[/QUOTE]

Esiinnytkö sinä tässä ketjussa myös nikillä "äitsyli" vai mistä moinen loukkaantuminen (taas)? En pystynyt puhelimella lainaamaan hänen kommenttiaan, mutta häntä tarkoitin ja ihan siksi laitoin, kun pisti niin näpäyttävää viestiä tänne päin ;)

Muistan pienenä, että äiti oli aina töissä. Aina kiireinen, eikä koskaan kotona. Ei siinä mummit, ukit eikä äidin korkeat tavoitteet lohduttanut kun rouvaa ei näkyny juuri ollenkaan kotona. Ja kyllä, olen katkera. Lapsuus oli pelottavaa, yksinäistä ja ihan täysin perseestä, kun mami halusi luoda uraa.

Ihmettelin kyllä itsekin tuota kommenttia, että lapsi ei edes huomaa jos äiti puuttuu jouluna :o :(

[QUOTE="just";29360127]Mä säälin niitä, joilla on aikaa käyttää koko päivä tällaisen peen jauhamiseen...;)[/QUOTE]

Jos teillä on joku mielenkiintoinen juttu netissä niin vahtaatteko te siinä netin ääressä koko ajan? :D Ehkä mä oon vaan niin hyvä, kun ehdin paljon muutakin vaikka tätä keskustelua seuraankin :P (ja taas mennään....)

[QUOTE="a p";29360115]Esiinnytkö sinä tässä ketjussa myös nikillä "äitsyli" vai mistä moinen loukkaantuminen (taas)? En pystynyt puhelimella lainaamaan hänen kommenttiaan, mutta häntä tarkoitin ja ihan siksi laitoin, kun pisti niin näpäyttävää viestiä tänne päin ;)[/QUOTE]

Ei vaan mun nimimerkki on sairaanhoitaja kuten varmaat näet.

Sä vain olet niin tympeä ja ärsyttävä, pidät itseäsi muita parempana vaikka et sitä myönnäkään. Sun aloitus oli niin aseenteellinen ja alentava, että ihan turha ihmetellä tympeitä vastauksia mitä saat takaisin. Ei kukaan ole sun sääliä kaivannut eikä kaikki ole tuollaisia pipo kireällä joulua odottavia jotka siivoaa talon milli milliltä hammasharjalla jynssäten. Tuollainen ei toisi mulle mitään nautintoa eikä olisi mitään joulun odotusta ja joulumielen luomista.

Ota rennommin ensi vuonna niin ei tarvitse määkyä täällä muitten tekemisistä.

[QUOTE="Sairaanhoitaja";29360215]Ei vaan mun nimimerkki on sairaanhoitaja kuten varmaat näet.

Sä vain olet niin tympeä ja ärsyttävä, pidät itseäsi muita parempana vaikka et sitä myönnäkään. Sun aloitus oli niin aseenteellinen ja alentava, että ihan turha ihmetellä tympeitä vastauksia mitä saat takaisin. Ei kukaan ole sun sääliä kaivannut eikä kaikki ole tuollaisia pipo kireällä joulua odottavia jotka siivoaa talon milli milliltä hammasharjalla jynssäten. Tuollainen ei toisi mulle mitään nautintoa eikä olisi mitään joulun odotusta ja joulumielen luomista.

Ota rennommin ensi vuonna niin ei tarvitse määkyä täällä muitten tekemisistä.[/QUOTE]

Niin no, tuo kai se onkin mikä ihmisiä sapettaa. Minusta kun kaikki jouluun liittyvä on aivan ihanaa, myös ne listojen kiillotukset. Pipo ei ole kireänä missään vaiheessa, toisin kuin monilla muilla. :) Kun saa rauhassa tehdä ja tykkää siitä mitä tekee niin ei ole stressiä vaan pelkästään mukavaa. Näin on menty monet vuodet ja tulen vielä monet vuodet menemään. :) Vaikket siivoakaan niin ei sulla tuotakaan tuota joulumieltä näytä olevan :/ Jos minua aletaan haukkumaan luuseriksi, pummiksi, huonoksi äidiksi, laiskaksi jne niin turha odottaakaan että pysyisin itsekään ystävällisellä linjalla.

Siis mikähän vittu tässä aloituksessa oli nyt niin kamalaa, että sivutolkulla tulee ihme paskaa niskaan. Se säälikö siellä niin kovasti tuohduttaa. Tai sitten osasin lukea aloituksen jotenkin tosi joulumielisellä asenteella :D

Kyllä mulla on ainakin tullut paha mieli ystävän vuoksi, joka ei työkiireiltään kerkeä mitään näitä hössötyksiä, vaikka haluaisi. Mitä helvetin pahaa siinä on?

Täällä on käyty kaikki haukkumasanat läpi, ja ihan naurettavasta syystä. Nyt vähän nutturaa hellemmälle arvon rouvat.

Oli pakko lukea aloitus vielä uudestaan, ja en edelleenkään näe sitä kohtaa missä piti vetää herne nenään ja ruveta aukomaan päätä.
Siellä nimenomaan lukee, ettei kaikki halua hössöttää ja tämä ei koske niitä, mutta jotkut haluaa eivätkä kerkeä. Ja itse en tuota sääli kohtaa mitenkään ihan noin vakavasti ottaisi, kun täällä on nämä naiset ottaneet. Enkä myöskään ihmettele, että ap on pistänyt myös vähän kärkevämpää tekstiä, kun jo, olisko ollut kolmas vastaus, on täysin ala-arvoinen.

Mä hössötän koko joulukuun ja käyn kokopäivätöissä :) Monta asiaa haluan tehdä joulunaikaan ja monta asiaa jätän tekemättä, ettei tule kiireinen olo. :)

[QUOTE="a p";29359388]Se on minulle ihan sama :) Koska mä en halua olla ilkeä ja lähteä haukkumaan ketään huonoksi äidiksi, luuseriksi tms. Jos mä tykkään joulusta ja jouluvalmisteluista niin pitäisikö minun koko ajan tehdä niitä? :D Älä huoli, eilen illalla pesin kyllä yhden huoneen lattian milli milliltä, tänään kylppärin ja kohta alan leipomaan :)[/QUOTE]

"Kysehän on loppujen lopuksi arvoista. Sinä olet valinnut paljon aikaa työlle, vähän lapsille ja minä taas toisin päin ja kyllä, kehtaan vastata nyt näin"

Nää oli sun sanat. Kyllä tuo mun mielestä on juurikin sitä haukkumista huonoksi äidiksi. Puistattaa sunlaiset ihmiset.

Mä sanon ihan oikeutetusti, vailla omantunnontuskia, että mun äiti oli huono. Kiinnosti enemmän ura kuin pieni lapsi. Eipä sitä se lahjavuori ja täysi pöytä jouluruokaa ( mitä en pienenä lapsena voinut sietää) mitenkään päin korvannut. Mieluummin olisin ottanut äidin edes jouluksi.

Mää säälin niitä joiden pitää keksiä säälittäviä kohteita.

Mitäs muutakaan se tuommoinen on, kuin että oma elämä on niin vajaata ja mitätöntä että pitää keksimällä keksiä kenelläkä se tässä olis asiat vielä kurjemmin kuin itsellä?

Jos elämä on täysi ja olo tyytyväinen, ei tarvi tehdä ylenkatseellisia säälialoituksia ns. keskustelua herättääkseen. Voi hyvin tunnoin ajatella, että kukin elää omaa elämäänsä, omalla tavallaan, omassa elämänvaiheessaan, ja kaikilla voi olla tykönään hyvin. Pieni ja mitätön on tuo mieli, joka ei ulotu näkemään muuta kuin oman pienen maailmansa, omine pienine valintoineen, niskassa pelko ja uhka että joku kamala (esim. oman näkökulman muutos tai henkisen kasvun vaihe?) voisi murtaa tämän kaiken onnen ja idyllin?

Mutta hyvää joulua vaan kaikille säälijöillekin.

Olen kotiäiti. Jaksoin just ja just laittaa kuusen. Leipoa ehdin pari kuivakakkua joku päivä jos huvittaa. Jouluksi mennään isälleni valmiiseen pöytään. Mitään joulusiivousta en tee, kunhan on perussiistiä. Ei kyllä hetkauttaisi kokopäivätyö tämän naisen joulua.

"Kysehän on loppujen lopuksi arvoista. Sinä olet valinnut paljon aikaa työlle, vähän lapsille ja minä taas toisin päin ja kyllä, kehtaan vastata nyt näin"

Nää oli sun sanat. Kyllä tuo mun mielestä on juurikin sitä haukkumista huonoksi äidiksi. Puistattaa sunlaiset ihmiset.

Niin, sun mielestä. Mutta sinä olet väärässä ja loukkaannut omista luuloistasi. Ei mun mieskään ole huono isä, vaikka kokopäivätyössä onkin ;)

[QUOTE="Klö";29360665]Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan. Ap on saanut saavikaupalla paskaa niskaan, haukkuja ym, kyllä pistäisi jokainen takasin samalla mitalla.[/QUOTE]

No mitä itse teki niin asenteellisen aloituksen. Mä en tajua miksi ap:n pitäisi ketään kokopäiväisessä työssä käyvää sääliä, niitäkään jotka haluavat joulua hössöttää. Eiköhän ihmiset saa sen joulun tehtyä ilman ap:n sääliä eikä ap:n tapa tehdä joulu ole ainoa oikea.

Toisin kuin ap väittää niin mulla on joulumieltä, mutta mun joulumieltä ei paranna ap:n kaltaiset ihmiset. Enkä mä vietä jouluani palstalla joten ihan sama onko tällä palstalla joulumielellä vai ei.

Yhteistyössä